XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.081
Paused sq
7x3x165

Bench touch and go
4x8x145

Titan ram bench
4x2x190

Zijn toch nog leuke gewichten.
Voelen ze een beetje soepel of merk je wel wat krachtverlies ?

• #3.083
Zijn toch nog leuke gewichten.
Voelen ze een beetje soepel of merk je wel wat krachtverlies ?

Thanks. Bench met ram ging vrij matig, de rest gewoon allemaal hard. Vind die ram ook maar niks, maar de slingshot die wij hebben pas ik niet meer helaas. Toch maar eens een grotere maat van kopen denk ik. Merk wel krachtverlies ja, zeker op bench. Hopelijk komt dat op tijd terug.

Na de training nog een gesprek gehad met iemand over een mogelijke samenwerking en nieuwe en grotere locatie, ziet er erg positief uit dus wellicht binnenkort daar meer nieuws over.

• #3.084
Squat
4x3x185

Fijn, de tendonitis is weer terug with a vengeance. Kon geen schijfje van 5 meer oppakken, zoveel pijn. Misschien morgen nog wat doen

• #3.085
Squat
4x6x160
Elbow sleeves om en wijdere grip, voelde beter

Bench
5x3x170

Conv dl
5x3x190

• #3.087
Ja t zal wel de enige optie zijn denk ik. Het voelt allemaal wat minder stabiel en minder strak maar het moet dan maar

Zo moeilijk om me daar een voorstelling van te maken, maar dat ligt misschien ook aan de "mate van lowbar" I guess. Wel weer gewoon mooie volumes gedraaid, ook op de mac.

Squat
4x3x185

Fijn, de tendonitis is weer terug with a vengeance. Kon geen schijfje van 5 meer oppakken, zoveel pijn. Misschien morgen nog wat doen

Voel je hem dan juist in de punt van je elleboog of juist meer op de zijkant van je arm in je bicep/brachialis ?
Ik zal je zeggen, dit is geen tendonitis of wat dan ook, maar een ingeklemde mediale zenuw (Die loopt vanaf je trap tot je onderarm)
Voor het laatste heb ik een trucje bedacht na HEEL lang aanklooien, twijfelde zelfs of ik niet gewoon alleen maar high bar moest gaan doen (*snik*)

Je pakt een korte maar harde foam roller (zo;n zwarte) en begint onderaan op je bicep aanhechting tegen de muur te drukken.
Als het goed is voel je helse pijn, druk dan nog harder, hou dit vast tot de pijn weg begint te trekken (dit kan een minuut of langer duren),
schuif dan de foam roller iets omhoog en herhaal het proces tot je helemaal boven je schouder eindigt.
Dan rol je 80 keer van boven naar beneden over de gehele zijkant van je arm. (je bent hier zo;n 5 a 10 minuten zoet mee)

Let op, dit doet echt fucking pijn en voelt alsof je het niet zou moeten doen.
Nadat je klaar bent heb je waarschijnlijk ook het idee dat je het erger hebt gemaakt, maar na een half uurtje trekt dat weg.

Herhaal dit een aantal dagen, 2x per dag.
Bv sochtends en savonds.

Hopelijk werkt het voor jou net zo goed als bij mij!

• #3.090
Thx voor de tip

Squat
5x2x210

Bench
5x2x180

Slingshot bench
2x200

Sumo dl
Tot 2x200

• #3.092
Laatst bewerkt:
  • #3.094
Lol fixed

• #3.095
Paused sq
7x3x175
Goed hard maar helse pijnen rondom de elleboog weer. Ergens halverwege een flinke massage gehad en gekoeld wat wel hielp maar een set later was het weer terug. Lang gekoeld en gerust voordat het weer wat ging en ik kon benchen.

Bench touch and go
4x8x150

Conv dl
3x3x200

Donderdag maar eens beginnen met deadlift weer want ik was al helemaal naar de klote en het was veel te laat om nog veel zinnigs te doen

Wie van de PHM leden gaf je een massage? Ik gok op 'Thewasp'

• #3.100
Het is nu over gegaan van pijn naar echt een blessure, van trapezius tot pols kan ik helemaal niks van de pijn. Vandaag was t na 1 setje benchen alweer raak dus de boel afgekapt, lang gedoucht, ibu erin en nu naar bed. Ik ga nu in elk geval tot zondag complete rust houden en dan even aan zien of er weer wat lukt.

Terug
Naar boven