Fitness Seller

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.801

sterke squat vriend

Weak hamstrings zou mijn gok zijn. Glute ham raise 2xper week

• #3.804
Weak hamstrings zou mijn gok zijn. Glute ham raise 2xper week

Thanks. Was ik twee weken geleden al mee begonnen inderdaad (veel te laat wel). Ze gaan wel steeds beter. Vandaag ook weer. Ook gm's toegevoegd, superstrict met de benen vrijwel gestrekt.

Bench press, touch and go
165x8x4
165x10 moet wel een pr zijn ook

Paused dl
180x2x7

GHR
BWx6x4

Good mornings
80x8x4

Glute bridges
90x8x4

Leg curls met band
15x4

Ik geloof echt niet in leg curls, wat mij betreft zonde van de tijd. Kan ook nniet geloven dat je na het voorgaande nog niet op de max van je hammies zit.

• #3.807
Seated goodmornings hebben wel echt een hele korte rom, ongemakkelijk gedoe ook om dat allemaal goed opgesteld te krijgen. Snap niet welke meerwaarde seated heeft tov staand.

Leg curls met een zware resistance band (groene) zijn nog best zwaar. Ben er verder ook niet kapot van. Gewoon beetje afpompen.

• #3.808
Squat
180x2
200x2
210x2
220x2
230x2
235x2

Pittig wel. Was te verwachten.

Bench press
170x2
175x2
180x2
185x2
190x2
195x2
200x2

Zeer lekker. Ben ervan overtuigd dat ik 215-220 had kunnen benchen vandaag met handoff.

Nog wat pushdowns en pulldowns

Wat ga je na deze go ham week doen dan? Beetje 60-70% draaien?

• #3.810
Wat ga je na deze go ham week doen dan? Beetje 60-70% draaien?

Zondag nog redelijk zware singles - maar wel lichter dan afgelopen zondag - , volgende week intensiteit ongeveer -10% tov deze week, dan die zondag nog tot openers op sq en bp en tot laatste opwarmbeurt op dl, en de week daarna nog drie trainingen van 70% tot 50%

• #3.812
Squat
185x4x5

Block pulls
220x3x5

Stiff legged dl
170x5x3

GHR
BWx8x3

Echt snel is het niet maar de spanning lijkt goed. Top dat het lijkt te werken.

• #3.814
Echt snel is het niet maar de spanning lijkt goed. Top dat het lijkt te werken.

Ik vind t echt een kuthoogte om van los te trekken, je mist alle snelheid van onderen en het is ook weer niet zo hoog dat je alleen maar hoeft te hiphingen. Week of drie geleden deed ik deze met 210 en die gingen echt een stuk zwaarder. Dus I'll take it.

Wat jouw voordeel is bij het bankdrukken (relatief korte armen t.o.v. je romp) is in evenredige zin je nadeel bij het deadliften denk ik.

Ik begrijp ook heel goed wat je bedoelt met "I just can't get my hips through " in het filmpje, want je ziet heel duidelijk dat je geen goede hefboom kunt vinden als het ware. Je hebt de spierkracht wel degelijk volgens mij, maar je slaagt er niet goed in om dit in te zetten in de deadlift beweging, met name NA de lift-off.

Als ik ook zie hoe diep je moet gaan om überhaupt de baar vast te pakken en dan ook hoe hoog je handen eindigen in stand, dan zou ik eigenlijk willen zeggen: Ga je in de toekomst wellicht meer toeleggen op sumo stijl deadliften.
(daarbij opmerkend dat ik begrijp dat je daar nu niets aan hebt op korte termijn en ik verder niet precies weet wat je allemaal al geprobeerd hebt en tegen aan bent gelopen in het verleden)

Even tussendoor mag je Sumo deadliften tijdens een raw Wed?

• #3.819
Mag alleen op sbd cup, op andere wedstrijden niet

Deadliften op een NK is gewoon totaal anders, de spanning, adrenaline enzovoorts. Dat kan echt in je voordeel werken waardoor je een mooie 260 kan pullen. Wat ook in je voordeel kan werken zijn alle DL tegenslagen (extra agressie bij je 3e lift).

Terug
Naar boven