AndroidHealthClinic

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Deadliften op een NK is gewoon totaal anders, de spanning, adrenaline enzovoorts. Dat kan echt in je voordeel werken waardoor je een mooie 260 kan pullen. Wat ook in je voordeel kan werken zijn alle DL tegenslagen (extra agressie bij je 3e lift).
Kom jij alleen maar deadliften dan :(

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.822
Lloyd weet daar alles van, alleen jammer dat ie z'n beste deadlift in de opwarmruimte deed

Kom jij alleen maar deadliften dan :(

Mijn bench en squat zuigen ja, maar daar gaat het nu even niet om. Het is gewoon kut om iemand een lift te zien falen, terwijl die er lichamelijk meer dan sterk genoeg voor is (T's 250dl). Dat heb ik weer met squat.

• #3.824
Thanks andere T. Ik heb er wel wat meer vertrouwen in nu. Morgen wat minder zware reguliere dl's en dan volgende week nog redelijk zware blockpulls doordeweeks en die zondag tot opener / laatste opwarmbeurt. Niet meer forceren nu op dl en gewoon vertrouwen op mijn lichaam en de wedstrijdspanning.

• #3.825
@harpep ik heb al heel vaak sumo deadlifts een try gegeven maar ook daar loop ik tegen hetzelfde probleem aan. M'n armen zijn te kort om in een voordelige startpositie te komen. Moet zeggen dat gebrekkige heupmobiliteit daar ook wel een rol in speelt. Heb er wel eens aan zitten denken om na het NK van blocks af te gaan sumo deadliften en dan naarmate de tijd vordert steeds iets lagere blocks gebruiken - en in de tussentijd ook aan heupmobiliteit werken - totdat ik vanaf de vloer til. Daar ga ik nog eens over nadenken.

Maar nu nog even de volle focus op het NK natuurlijk. Vandaag laatste echt zware training gehad, m.n. op squat en bench. Besloten nog één keer voluit te gaan op bench. Voelde me niet fit, slecht geslapen en misselijk de hele training. BW vanochtend 121,2 dus dat is prima gewoon. Komende week rustig beetje kcals minder nu de trainingen toch wat minder zwaar zijn en dan zal ik volgende week zondag ws al op gewicht zijn.

Squat
20
60
100
140
180
220
240
250x1x3

Prima dit, zeker na deze zware week.

Bench press
20
60
100
140
170
190
205
215 (!)
220F
220F

Aargh so close. Op film tweede fail. Was wel epic geweest. 215 ging hard maar per ongeluk verwijderd van m'n telefoon :( . Is ook weer een PR van de afgelopen ~19 maanden. 220 zou evenaring all time PR zijn geweest.

Deadlift
60
100
140
180
220x1x3
Prima zo, niet gek meer doen op deadlifts.
Deze week intensiteit al wat lager, zondag nog tot openers op squat en bench en laatste opwarmbeurt op deadlift en dan moet ik er gewoon echt klaar voor zijn.

• #3.826

Dat gevoel zal mooi kut zijn.

Verplicht inhouden.

Tel jij de kcal om gewicht te laten zakken of op gevoel?

• #3.828
Dat gevoel zal mooi kut zijn.

Verplicht inhouden.

Tel jij de kcal om gewicht te laten zakken of op gevoel?

Ik tel het niet elke dag maar ik weet wat ik binnen krijg omdat de hoeveelheden vrijwel altijd gelijk zijn en weet ook wat ik er af moet halen om wat kwijt te raken. 4500 kcal is ongeveer onderhoud voor mij. Maar 1,2 kg is hoe dan ook niks, zenuwen en een paar keer extra schijten en dan is het klaar. In principe kan ik tot 122-123kg alles in één of twee dagen kwijt raken zonder gekke dingen te doen en krachtverlies.

@harpep ik heb al heel vaak sumo deadlifts een try gegeven maar ook daar loop ik tegen hetzelfde probleem aan. M'n armen zijn te kort om in een voordelige startpositie te komen. Moet zeggen dat gebrekkige heupmobiliteit daar ook wel een rol in speelt. Heb er wel eens aan zitten denken om na het NK van blocks af te gaan sumo deadliften en dan naarmate de tijd vordert steeds iets lagere blocks gebruiken - en in de tussentijd ook aan heupmobiliteit werken - totdat ik vanaf de vloer til. Daar ga ik nog eens over nadenken.

Je bent er duidelijk de persoon niet naar om stenen onomgekeerd te laten liggen.
Het enige wat ik me nog wel afvraag is, of je ooit serieus de dive-style lift-off geprobeerd hebt?

Ik heb zelf ook geen super lange armen en voor mij heeft dit enorm geholpen met het verhogen van 1RM.
Grote voordeel dat ik ervaar is dat ik al voordat ik de stang vastpak (dus tijdens het zakken) mijn heupen volledig in een goede startpositie kan dwingen.

Dat is iets wat me nooit gelukt is NA het vastpakken van de stang met het 'pompen' van de heupen zeg maar.
Kost wel veel moeite vooraf, maar daarmee bouw ik ook veel tensie op vooraf wat weer helpt met de lift-off.

• #3.830
Ja ook geprobeerd. Ik heb heel veel zitten zoeken naar de juiste setup maar ben toch uiteindelijk weer terug gekomen naar de pressure breaths ala Mike T. Nadeel van de dive style lift off was voor mij vooral het grippen van de bar, omdat ik altijd de handen wel even goed er in moet graven om 'm niet op grip te verliezen. En dat gaat niet met een dive style.

Ja ook geprobeerd. Ik heb heel veel zitten zoeken naar de juiste setup maar ben toch uiteindelijk weer terug gekomen naar de pressure breaths ala Mike T. Nadeel van de dive style lift off was voor mij vooral het grippen van de bar, omdat ik altijd de handen wel even goed er in moet graven om 'm niet op grip te verliezen. En dat gaat niet met een dive style.

Haha ik snap het , da's natuurlijke erg lastig met die mollige knuistjes van je! ;):D

Ik heb af en toe ook dat ik de stang niet helemaal goed omvat en het gevoel heb dat ik hem laat glippen, maar toch is dat -gek genoeg- nog nooit gebeurd eigenlijk dus ik ga gewoon lekker zo door.

Vloeibare magnesium helpt qua grip ook enorm moet ik zeggen.

#nofannypack dus op het NK :(

Wat is de startpositie van je Sumo? Hoe 'breed' sta je?

• #3.833
#nofannypack dus op het NK :(

Wat is de startpositie van je Sumo? Hoe 'breed' sta je?

Alle mogelijke stances wel geprobeerd eigenlijk, van een soort hybride deadlift tot ultra wide. Het is nu wel even genoeg jongens, na het NK ga ik daar weer naar kijken.

• #3.834
Last van onderrug sinds die fails op bench van gisteren

Bench press
150x8x5

Paused dl
165x2x2
Afgekapt

Hypers
BWxveel

Stretchen
Veel

Niks forceren meer nu, extra rust

Houd de Dive-style lift-off in dat je al in positie naar beneden zakt, de stang pakt en omhoog haalt?

Alle mogelijke stances wel geprobeerd eigenlijk, van een soort hybride deadlift tot ultra wide. Het is nu wel even genoeg jongens, na het NK ga ik daar weer naar kijken.
Ik heb een veel betere oplossing. Gewoon even 300 gaan drukken, dan kom je er ook wel ;)

• #3.837
  • #3.838
Squat
190x3x3

Blockpulls
tot 240x1
180x3x3

GHR, glute bridges, goodmornings

Zondag nog tot openers op sq en bp, en laatste opwarmbeurt op dl. Voelde me vandaag al wat meer uitgerust dan gisteren. Alles ging hard

• #3.840
Squat
20
70
120
170
200
220
240

Bench press
20