MuscleMeat

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.321
Shit man wat balen. Hopelijk valt het mee

Oef, dat zou enorm klote zijn. Er waren geen signalen toch afgelopen periode? Moed houden het kan ook een kwestie van dagen zijn.

Pff, klote man. Hoop dat het allemaal meevalt en het vandaag al een stuk beter gaat! Sterkte ermee!

Ik hoop voor je dat het meevalt!

Tja, het is maar even afwachten. Er waren voor mij geen eerdere signalen nee. Ik moet zeggen dat het vanmorgen niet slecht voelt, dus dat is misschien hoopvol. Ben al heel vroeg gaan lopen vanmorgen en ben ook al aan de TKE's en dergelijke gegaan. Meteen maar aan de active recovery.

• #4.322
Ow shit, hopelijk een minor pijntje. Het is echt zuur als je net lekker in de flow zit en je word uit je flow gehaald.
Helaas is dat soms de realiteit, het zal altijd vallen en opstaan zijn.
Inderdaad. We gaan het zien, Sander. Vandaag voelde het wel redelijk goed. Geen pijn ofzo alleen het zit er wel. Veel gelopen vandaag, is wel goed denk ik.

B2W3D3

Bench press, touch & go
145x10x4

BOR
120x8x4

Cable rows
heavyx12x4

Db bench press
60x12x4

LPD, wide grip
mediumx12x3

Lying triceps extensions
65x10x3
45x15

EZ bar curls
65x10x3
40x20

Pushdowns
mediumx10x3
dropx20

Side / front raises
5x15x3

Face pulls
lightx15x3

Echt even helemaal kapot gepompt vandaag, was nodig. Heerlijke training, in een uur en een kwartier gedaan. Bijna alles in superset.

Heavy weight, lots of reps = lots of growth! Setjes spelen met 60kg dumbells je blijft een pressmonster.

Echt wel sterk die presses inderdaad!

Goeie curls ook wel

• #4.326
Heavy weight, lots of reps = lots of growth! Setjes spelen met 60kg dumbells je blijft een pressmonster.

Echt wel sterk die presses inderdaad!

Bedankt, die waren nog wel vrij makkelijk eigenlijk. Zijn wel leuke trainingen dit.

deze waren niet makkelijk
beetje veel cheat wel aan t einde van elke set

Gisteren wel besloten de vrijdagtraining te skippen omdat dat normaal gesproken één en al lb-werk is. Morgen kijken of die knie wat load kan verdragen.

• #4.327
B2W3D5

Bench press, paused
work up to
182,5x2

backoff
167,5x3x6

Deadlift, snatch grip
132,5x6x4

Military press
65x10x4

Calf presses
mediumx20x3

Leg extensions, unilateral
lightx20x3

Leg curls, unilateral, banded
light band x 20 x 3

Landmines
40x10x3

Hyper extensions
BW + heavy band x 15 x3

Toch wel een hele prettige training. Ik was wel blij met hoe die dubbel op 182,5 bewoog. Goede basis voor meer, en ik moet zeggen dat bench net niet helemaal 'clickte' de afgelopen twee weken. Vandaag wel, ook op backoff.
Wel besloten om nog niet te gaan squatten of leg pressen oid vandaag, voelde nog wat te riskant.
Voor mij is het ook wel belangrijk dat die sessies goed gaan. Voor iedereen natuurlijk, maar ik kan die drie uur (incl reistijd) op een zondagmiddag ook met mijn gezin besteden. Vind dat toch altijd lastig, zeker bij blessures. In hoeverre is het het allemaal nog waard wanneer het niet lekker loopt. Niet dat daar nu sprake van is, maar ik weet van mezelf dat ik daar wel mee worstel soms.

• #4.328

182,5 x 2

• #4.329
B2W4D1

Squat, low bar
130x2x8

Deadlift, from blocks
160x3x6

Leg press, paused, slow ecc
mediumx15x4

Hyper extensions
BWx15x3

Leg extensions
lightx20x3

Ab wheel
BWx10x3

Ik was hier zó blij mee. Ik had bedacht om deze training te gebruiken als soort van warmmakertje voor de rest van de week en natuurlijk vooral om te testen of die knie niet pijnlijk was. Totaal geen last van vandaag en dat is écht een enorme opluchting. Natuurlijk was dit erg licht allemaal en is het nog wel afwachten wat het met zwaardere gewichten doet.

De ervaring leert om bij dit soort trainingen te gaan voor low reps, veel sets op relatief laag percentage op de betreffende lifts. Geen vermoeiing en geen enkele vorm van technical breakdown tijdens die sets en door héél korte rusttijd tussen de sets te hanteren (30-60 sec) kun je toch nog wel wat volume er in krijgen.

• #4.330
B2W4D2

Squat, low bar
165x3x4

Bench press, touch & go
150x8x4

Cable rows
heavyx10x4

LPD, unilateral w/ stop
medium/heavyx10x3

Face pulls, banded
15x3

Tijd was om. Morgen de rest van de UB assistance.
Hele fijne sessie weer. Ik heb toch min of meer besloten om het volume en de intensiteit op de squat heel geleidelijk terug op te bouwen en niet meteen weer gek te gaan doen na één lichte sessie die goed voelde. 'Normaal gesproken' zou dit 190-195x3x6-7 zijn geweest vandaag, nu dus 165x3x4. Ook zit ik er aan te denken om de frequentie op de sq even wat omlaag te gooien. Soms best lastig om daar verstandig in te zijn, maar we zitten er in for the long run en niet alleen voor de sessie van vandaag. Soms is het goed om tevreden te zijn met alleen maar ongeschonden uit een training te komen.

Verstandige keus, het is vaak best verleidelijk er gelijk vol in te gaan.

• #4.332
B2W4D3

Bench press, paused
157,5x5x4

Db bench press
65x10x4

Bent over rows
100x12x3

Lying triceps extensions
50x12x3

Pushdowns
heavyx15x3

Cable curls
mediumx15x3
drop
20x

Side-front-rear raise complex
mediumx15x3

Ik had helemaal geen zin om te gaan trainen, gebeurt ook wel eens. Ging er ook lamlendig in. Bench was best zwaar, daarna ging het beter en gewoon lekker gepompt.

• #4.333
Ik moet weer thuis blijven omdat één van de kids loopt te snotteren en hoesten en verhoging heeft, en dus getest moet worden.
Vind dat af en toe toch wel gek makend hoor, met vier kinderen thuis heb je altijd wel een snottebel, zeker met dit weer.
Die jongen zit in groep 8, had vandaag CITO, en dat moet dan ook weer doorgeschoven worden...
Afijn. Hopelijk snel de uitslag.

• #4.334
Test was negatief dus weer gaan trainen.

B2W4D5

Squat, high bar
120x8x3

Bench press, paused
170x3x6

Deadlift, snatch grip
145x6x4

Military press
65x10x4

Lat pull down
mediumx10x4

Pushdowns
mediumx12x3

Face pulls
mediumx12x3

Kon me er maar moeilijk toe zetten vandaag. Héél erg low energy en ik moest me echt van set tot set slepen. Ik had ook slecht geslapen, de zon scheen in mn ogen, de hond had mn schema op gegeten, en nog wat smoesjes. Ik vind t soms ook nog steeds lastig om te bepalen in hoeverre het verstandig is om het gewicht te verlagen en het daar maar mee te doen of gewoon echt door te pushen. Op bench bijvoorbeeld voelde de eerste werkset echt moeilijk zwaar en had ik er al meteen geen zin meer in. Wilde eigenlijk met 10-15 kilo verlagen, maar uiteindelijk mezelf toch wat moed ingepraat want ik weet dat dit gewoon easy moet lukken. En uiteindelijk voelde set zes makkelijker dan set één. Achteraf is dat dan blijkbaar de juiste keuze geweest, maar dat weet je natuurlijk niet van tevoren.

Afijn, ik moet wel zorgen dat ik een beetje uit de negatieve vibe kom qua trainingen. De afgelopen 2-3 weken waren door hele logische omstandigheden telkens nét niet consistent genoeg en dat is jammer.

• #4.335

Set 2

Set 6

• #4.336
B2W5D1

Deadlift, from blocks
190x5x4

RDL
120x10x3

Leg extensions, unilateral
ramped up x 15 x 3
bilateral x 20

Leg curls, unilateral, banded
15x3

Hyper extensions
BW x 15
BW+15 x 15 x 3

Ab wheel
BW x 12 x 3

Nou, het schiet weer op. Eergisteren een enkelband flink verrekt tijdens het voetballen met de kids. Fucking life struggles, ik voel me echt zo lullig als dat soort dingen dan gebeuren. Je kunt ook niks meer als sporter. Keertje verkeerd van een stoep afstappen en daar ga je. Vanmorgen toch maar even bij de huisarts geweest want het is wel echt flink gevoelig, opgezwollen ook. Dokter kon ook niets meer doen dan zeggen dat het ws verrekt is. Thanks doc. Met een drukverband omgelopen vandaag, dorsaalflexie is sowieso niet mogelijk dus squat, leg presses enzo kan ik weer even vergeten. In elk geval deze week.

Eigenlijk wel een hele lekkere sessie vandaag. Deadlifts gaan wel dus dan maar even wat meer daarvan doen. Kan ook geen kwaad. Pump in benen en midsectie was unreal aan het einde van de training

• #4.337
3e set blockpulls

2e set RDL

Videokwaliteit van de vrede en de welvaart. Moet die filmpjes echt enorm comprimeren om ze hier te kunnen posten, beetje jammer wel maar ja

Ik heb 3 jaar geleden mn rechter enkelband ingescheurd tijdens voetballen en nog steeds is die niet zo mobiel als ie was ... sucks

• #4.339
Ik heb 3 jaar geleden mn rechter enkelband ingescheurd tijdens voetballen en nog steeds is die niet zo mobiel als ie was ... sucks
Het zijn altijd van die kut dingen, ik heb al eerder een keer hier gezegd dat ik nog nooit een echte blessure heb opgelopen in de gym, behalve wear & tear dingen. Het gebeurt telkens daar buiten. T zal bij mij nog wel meevallen, maar het is toch weer telkens een week hier pijn, een week daar last, een paar dagen zus of zo en je bent zo weer een half block verder.

• Like
Waarderingen: TT&A
  • #4.340
B2W5D2

Bench press, touch and go
152,5x8x4

Bent over rows
110x8x3

Db bench presses
50x12
70x7
50x12x2

Rope pushdowns
heavyx10x3
dropx10

OH cable triceps extension
mediumx15x3

EZ bar curls
50x15x2
40x25

Goeie training maar er ging wel het één en ander mis. Bench press voelde heel sterk, gaat echt weer goed. Bij de db bench press met 70 kilo voelde ik dat het bijna mis zou gaan dus na de 7e rep gestopt. De db's zitten zo vol dat er nauwelijks nog vlees op het schroefdraad zit om de klemmetjes vast te draaien en ik was bang dat die schijven op m'n giechel zouden vallen. Struggles van sterk zijn. Aan het einde van de training liet ik bij het opruimen een 20 kilo plate op m'n enkel vallen, de enkel met de verrekte enkelband. Is wel echt dik nu, ook na ijzen. Echt super handig weer allemaal.

Terug
Naar boven