- Waardering
- 15.482
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 125kg
Inderdaad, fijn dat @g-men nog steeds logt
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Inderdaad, fijn dat @g-men nog steeds logt
Haha nee zeker niet. Ik kijk zelf nog wel eens door mijn oude logs als ik zoek naar mijn gevoel bij bepaalde trainingen of de flow waar ik in zat, en ik merk aan de hand daarvan ook wel dat ik zelf een behoorlijke ontwikkeling heb door gemaakt gelukkig. Geldt ook voor veel anderen denk ik (hoop ik). Verder is veel van de activiteit qua trainingsupdates/-filmpjes enzo natuurlijk verplaatst naar social media. Daar volgt nog genoeg te volgen.
Het is ook nogal tijdrovend allemaal, maar ik vind het sowieso wel interessant om te zien welke opbouw je gebruikt.Er zijn nu ook interessante trainingslogs. Maar ik mis er ook best een paar hoor. Ik wil best bv mijn opzet voor de maandag posten in mijn log. Het gehele schema post ik niet meer vroeger deed ik dat wel nog
Ik heb ook bijna nooit echt een goeie fiets gehad, geen zin om een paar barkies neer te leggen als ik 'm toch bijna nooit gebruik. Misschien later nog eens.
Ik ben nog wat dingen aan het bijschaven aan mijn eigen nieuwe trainingsblock omdat ik nog niet 100% tevreden was met de opbouw en indeling van vorige week. Vraag me wel eens af in hoeverre men geïnteresseerd is om ook de outline van zo'n block te zien of dat men hier liever alleen de dag-tot-dag trainingen volgt? Ik praat er namelijk best veel over, maar volgers krijgen natuurlijk verder maar moeilijk een idee van hoe zo'n block er dan uit ziet. Misschien is een trainingslog op dbb er niet helemaal de juiste plek voor en moet je dan uitwijken naar weightxreps ofzo, maar daar is de interactie weer zo gelimiteerd. Een combinatie tussen een mooi statistisch format waarin je allerlei data kwijt kunt, en een log waarin je ook nog steeds interactief je dagelijkse trainingen kunt bijhouden is denk ik best iets om over na te denken.
Zou imo wellicht nog wel eens interessant zijn voor dbb.
Zomaar een brainstorm.
Programmeren is wel interessante materie, dus ik lees heel graag mee.nee, dat zijn de sets als ik naar de rest van het schema kijkAls daar staat 3-5 x 5 dan is dat 3 a 5 reps op 5 sets?
Als daar staat 3-5 x 5 dan is dat 3 a 5 reps op 5 sets?
Het is in dat overzicht inderdaad setsxreps. Dus 3-5x5 = 3 à 5 sets van 5 reps.nee, dat zijn de sets als ik naar de rest van het schema kijk
De laagste percentages in die range is waar ik mee begon in week 2 (vorige week dus), de hoogste percentages is waar ik dan hopelijk op uit kom in week 6.Leuk om te zien. Maar persoonlijk vind ik het nog te vaag. De percentages zijn in enorme brackets.
Hangt er van af hoeveel procent er zit tussen de lower end en higher end van die range. Als er 10% tussen het hoogste en het laagste percentage in die range zit dan zijn de increments normaal gesproken 2,5% per weekVorm van de dag ben ik met je eens maar gaan we nu 2% omhoog of 4% per week bv?
Nee hoor, die increments op werksets staan wel behoorlijk vast. Er moet wel echt iets bijzonders aan de hand zijn als ik niet gewoon verhoog. Die vorm van de dag zit 'm vooral in de topsets en in de ruimte die ik mezelf hier en daar geef in het aantal reps en sets op bepaalde werksets.Als je een getal hebt om op te richten en je vorm van de dag is er niet dan doe je iets anders en schuift je target bv een week op.
Dat zou ik kunnen doen, maar dat heb ik niet gedaan nu. Daar is deze opzet niet per se voor bedoeld. Dit is gewoon hoe ik werk, assistance staat hier niet in uitgeschreven want dan wordt t voor mij nogal een onoverzichtelijk geheel. Dit is waar ik telkens op terug val bij de wekelijkse programmering en daar moet ik dus snel mee kunnen rekenen.En wat ik vaak mis is de assistance. In programming wordt assistance vaak ook zo benoemd: "assistance" waarom? Omdat het niet de kern van de zaak is? Dat zal best maar daar gaat nu mijns inziens wel het meeste fout bij mensen die zulke programma's volgen. Het vergt net zo goed iets van je herstel en te weinig mis je een waardevolle bijdrage aan je progressie. Kun je de opzet eens explicieter maken?
Nou ja, in jouw voorbeeld dan weer niet, dat zouden namelijk increments van ~4% betekenen: 65% in week 2, 69% in week 3, 73% in week 4, 77% in week 5, 80% in week 6. Ik begin bij het laagste eind van dat percentage in week 2 en eindig op het hoogste eind in week 6, met normaal gesproken evenredige verhoging.Ah ik snap hem. Dus 65-80 betekent 65% week 2, 67,5 week 3, 70 week 4 etc.
Meestal wel ja. Deadlift wil ik nog wel eens in waves verhogen. Dus bvb 70%-65%-75%-70%-80%
Ik denk dat daar wel een verschil zit in strongman en powerlifting. De focus is puur sbd voor mij, alles is daar op ingericht. Jouw tak van sport is veel breder, waarbij je misschien meer dan bij powerlifting soms heel specifiek met een bepaalde assistance oefening een (bepaalde range of motion binnen een) event kan imiteren of sterker maken, en ik kan me daarom voorstellen dat je je assistance op een andere manier indeelt en programmeert dan ik.Nee ik weet dat jij de assistance serieus neemt maar welke principes zijn die op gebaseerd. Dus hoe compenseer je bv als de intensiteit omhoog gaat op je assistance. Ik vind idd wel (het gebrek) aan programming van assistance bij veel programma's een zwak punt.
Wel echt een hele flinke tegenvaller vandaag.
B2W3D2
Squat, low bar
work up to 180x1
Voelde een hele vervelende pijn in mijn linkerknie, precies waar ik mijn knieband ingescheurd heb, drie jaar geleden alweer inmiddels.
Dit voelde helemaal niet goed en ik ben ook meteen gestopt hierna.
Het doet nu nog steeds pijn, even aanzien hoe dit morgen en de komende dagen voelt.
Het is even afwachten maar het valt me wel even behoorlijk zwaar nu, net nu het zo lekker gaat. De revalidatie destijds is enorm lang geweest en daar heb ik dus echt geen zin meer in eigenlijk.
Pff, klote man. Hoop dat het allemaal meevalt en het vandaag al een stuk beter gaat! Sterkte ermee!Wel echt een hele flinke tegenvaller vandaag.
B2W3D2
Squat, low bar
work up to 180x1
Voelde een hele vervelende pijn in mijn linkerknie, precies waar ik mijn knieband ingescheurd heb, drie jaar geleden alweer inmiddels.
Dit voelde helemaal niet goed en ik ben ook meteen gestopt hierna.
Het doet nu nog steeds pijn, even aanzien hoe dit morgen en de komende dagen voelt.
Het is even afwachten maar het valt me wel even behoorlijk zwaar nu, net nu het zo lekker gaat. De revalidatie destijds is enorm lang geweest en daar heb ik dus echt geen zin meer in eigenlijk.