- Waardering
- 15.482
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 125kg
Thanks man, dat was inderdaad echt een epic grind hahaNice lifts man! Fuuuck die bench grinder. Zalig en dodelijk tegelijk hahha
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Thanks man, dat was inderdaad echt een epic grind hahaNice lifts man! Fuuuck die bench grinder. Zalig en dodelijk tegelijk hahha
Nog wel een aardige statistiek, namelijk het aantal keren dat ik >90% heb gelift in de afgelopen periodisatie van 13 weken:
Squat 0 x (dit vertekent wel wat omdat mijn squat echt hoger lag vandaag dan ik zelf had verwacht eigenlijk)
Bench press 4 x: een fail op 200 in week 8, een single met 195 in week 10, twee singles met 187,5 in week 11 en twee singles met 190 in week 12.
Deadlift 2 x: een single op 220 in week 10 en een single op 230 in week 11 (dit vertekent dan weer de andere kant op, omdat ik had gehoopt dat deadlift hoger zou uitkomen vandaag. Als ik die 250 zou hebben gehaald zou ik maar één single op 90%+ hebben gedaan in de afgelopen 13 weken.)
Conclusies:
1) De overgrote bulk van mijn trainingsarbeid heeft zich onder de 90% afgespeeld.
2) Boven de 90% heb ik enkel en alleen singles gedraaid. Géén significant volumewerk in de 90%+ range, maar ook niet eens dubbels of triples.
3) Op bench ben ik vaker zwaarder gegaan dan op de twee lowerbody lifts. Het is bekend dat de bench press van de drie lifts over het algemeen het minst van het herstel vraagt en dus frequenter zwaarder te trainen is. Toch zit daar ook een stukje persoonlijke voorkeur in, bench ligt me het best zoals we allemaal weten en doe ik ook graag vaker wat zwaarder.
Ik heb het even nagevraagd bij de admin, kom er nog op terug.Ik krijg geen filmpjes meer geüpload, misschien weet een mod waar dat aan ligt? @wovano @Sanca Saxon @LM
Ik krijg geen filmpjes meer geüpload, misschien weet een mod waar dat aan ligt? @wovano @Sanca Saxon @LM
Foto's deden het gisteren ook niet, maar dat lijkt ondertussen weer opgelost.Ik heb het even nagevraagd bij de admin, kom er nog op terug.
Klopt, er was een probleem met grote bestanden uploaden maar dat zou opgelost zijn. Dit is blijkbaar nog niet het geval voor filmpjes.Foto's deden het gisteren ook niet, maar dat lijkt ondertussen weer opgelost.
Mooie lifts, maar RPE is lastig zeggen, want zoveel factoren. Welke RPE tabel gebruik je? Hoe goed ben je in reppen van DLs? Hoe voelt deze lift in vergelijking tot andere lifts van gelijk RPE maar andere rep range? Ect ect. Denk persoonlijk dat RPE bij een atleet voor een lift afschatten vrijwel onmogelijk is als je die niet zelf in persoon coacht. En zelfs dan is het soms lastig. RPE gaat naar mijn mening puur op het gevoel van de lift, niet hoe die eruit ziet. Voor de ene atleet is een @8.5 een grinder, voor de ander een snelle beurt. En dit kan voor de zelfde atleet ook verschillend zijn per oefening, of zelfs per trainingssessie.200x1 @6
210x1 @7
Ben trouwens wel eens benieuwd wat anderen van mijn rpe ratings vinden hierop
Bedankt voor je reactie!Mooie lifts, maar RPE is lastig zeggen, want zoveel factoren. Welke RPE tabel gebruik je? Hoe goed ben je in reppen van DLs? Hoe voelt deze lift in vergelijking tot andere lifts van gelijk RPE maar andere rep range? Ect ect. Denk persoonlijk dat RPE bij een atleet voor een lift afschatten vrijwel onmogelijk is als je die niet zelf in persoon coacht. En zelfs dan is het soms lastig. RPE gaat naar mijn mening puur op het gevoel van de lift, niet hoe die eruit ziet. Voor de ene atleet is een @8.5 een grinder, voor de ander een snelle beurt. En dit kan voor de zelfde atleet ook verschillend zijn per oefening, of zelfs per trainingssessie.
Wellicht vreemd om te vragen welke RPE tabel je gebruikt, maar er is wat discussie over wat waar hoort. Zelf gebruik ik deze chart.
![]()
Ik snap waar je vandaan komt, en dat is ook zeker een methode die ik toegepast heb met veel succes in het verleden. Ben benieuwd wat je eruit gaat halen! Als ik eerlijk ben en er naar terug kijk schatte ik altijd veel hoger in tov wat ik daadwerkelijk kon, dus wellicht iets om op te letten. Maar to be fair was ik een eigenwijze tiener die dacht dat die alles aan kon, dus dat verklaart het gros daarvan wel haha!Bedankt voor je reactie!
Wat ik nu doe is dat ik een gepland RPE programmeer voor zo'n topset. Dan is het vervolgens aan mezelf om dat goed in te schatten tijdens de training natuurlijk. Vervolgens geef ik er ook achteraf weer een RPE aan. Het prettigst zou zijn als die dan niet of in elk geval niet veel afwijkt van de geplande RPE.
Ik wil het ook niet groter maken dan het is, uiteindelijk deed ik ook in de afgelopen blocks al heel regelmatig 'een topset naar gelang het gevoel van de dag met een bepaalde van te voren gewenste snelheid en gevoel'. Nu doe ik dat nog steeds maar geef ik er dus ook nog een RPE-rating aan.
Ook hier kan ik me goed in vinden, met een RPE onder de 8 is het nauwelijks meer te zeggen of die ene extra rep wel of niet gelukt was. Een 8.5 is ook al vrij vaag soms. Persoonlijk gebruik ik ze wel, maar ik hou me ook niet heel strict aan het RPE tabel. Voor mezelf zou ik een RPE 8.5 bijv noemen "Niet echt @9, maar ook weer niet echt @8". Lekker vaag, maar gezien dat ik RPE puur gebruik als gevoelsmeter, het altijd wel vrij vaag zal zijn.Ik werk zelf niet met halve RPE's trouwens, dat vind ik altijd een beetje makkelijk ook. 2 of 3 reps in de tank, mja ik weet het niet, maak er dan maar 2,5 van. Waarom dan niet ook @7,25 voor als je waarschijnlijk nog 3 reps in de tank had maar misschien nog maar 2.
Zeker mee eens dat het waardevol is om een buitenstaander (in de zin van, iemand die niet samen met je traint of je niet coacht, maar geen leek oid) om mee te kijken. En al helemaal om DBB een beetje levendiger te maken is vrijwel altijd goed! Maar goed, je bewegingen waren prima qua snelheid, maar als ik heel eerlijk moet zijn vond ik je bewegingen wat traag uitzien voor mijn beeld van een RPE 6-7. Anderzijds is mijn lifting/coaching stijl veelal gericht op explosiviteit, en al helemaal nu ik gewichtheffen doe. Ben benieuwd hoe je daar zelf tegenover staat.Ik begrijp wat je zegt maar ik denk wel dat het juist ook waardevol kan zijn als ook iemand die mijn lifting style niet zo goed kent zónder al die achtergrondinformatie een inschatting maakt puur op basis van een filmpje. Het is ook niet zo dat ik eventuele antwoorden direct mee ga nemen in allerlei analyses. Ik vind het gewoon leuk om te weten. Beetje engagement opwekken in zo'n log is ook wel prettig toch.