Fitness Seller

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Super man. 3 heerlijke sessies op rij das aangenaam lezen!

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.002
Super man. 3 heerlijke sessies op rij das aangenaam lezen!
Ja man, moet een beetje uitkijken dat ik niet sentimenteel wordt maar het is zo heerlijk om weer in die cadans van zo'n training en trainingsweek te zitten. Kan dat altijd maar moeilijk omschrijven. Soms, op de mindere dagen, vraag ik me ook echt wel eens af wat ik daar nou sta te doen als 39-jarige. Maar het gevoel van een uitdagend gewicht, goeie sets, en de pomp en het kapot gaan daarna op assistance, het is ongeëvenaard imo.
En ik voel aan alles dat er weer een heleboel mogelijk is na een goed trainingsblock.

Ik denk dat je hartstikke trots op jezelf ken zijn hoe je het allemaal doet!
f**k die mindere dagen, die zullen er altijd blijven…

Goed bezig👍🏻👍🏻

• #5.004
B1W6D4

Bench press, paused
150x3x4

Bench press, slingshot, paused
140x3
160x3
170x3
180x3

Military press
65x8x2
65x5

Db flyes
10x10
16x10
20x10x2

Db rows
40x12x3

Straight arm pulldown
mediumx10x4

Rope pushdowns
heavyx10x3
dropx12

Oh db extensions
10x10x3

Cable curls, unilateral
heavyx10x2
dropx12

Front-side-rear raises
10x10x3

Lekkere sessie. Voel m nu wel, vier dagen achter elkaar trainen en deze sessie begon 12u nadat die van gisteren afgelopen was. Morgen rust.

• #5.007
Alsof het niets is.....genetic freak! :wl:
Hard werken niet vergeten, train inmiddels al ruim 20 jaar met wat ups & downs.

B1W6D5

Squat, low bar
180x5x3

Deadlift, from deficit
140x3

RDL, slow ecc
120x8x3

Leg press
heavyx12x3

Good mornings, slow ecc
60x12x3

Leg curls
heavyx10x2
dropx20

Ab wheel
BWx10x3

Goeie sessie wel. Squats gingen lekker. Had deficits gepland voor daarna maar ik heb echt een soort blijvende last rondom dat SI-gewricht. Er is wel mee te squatten en deadliften op zich maar die hele diepe startpositie voelde totaal niet tof dus deze afgekapt bij 140. Daarna wat meer slow eccentric werk gedaan met wat minder load en meer overdreven ROM. RDL's ook allemaal nog hook grip, duimen zijn nu wel volledig toast.

• #5.009
Nerd alert. Totaalvolumes squat, bench en deadlift in de eerste zes trainingsweken van dit schema, die overigens in real time acht weken duurden. Dat klinkt misschien een beetje vreemd, maar ik had eerder al aangegeven dat de trainingsweken over de echte weken heen zouden lopen wegens mijn privéleven.
Kanttekening 1: week 4 had twee dagen met deload op volume
Kanttekening 2: ongeplande dip in week 5 op squat en in iets mindere mate op dl door last van het SI-gewricht. Hierdoor een extra bench sessie gedraaid in deze week en daar dus juist aanzienlijk hoger volume.
Kanttekening 3: ik tel bilaterale haltervarianten op de betreffende mainlift mee in dit overzicht, alle andere varianten niet. Een rdl wordt dus meegeteld, een paused squat ook, een bb split squat en een db bench press niet. Het vertekent dus wat want mijn totaalvolume op bvb enkel de comp deadlift is aanzienlijk veel lager.

Week 8 zal de volgende volumedeload zijn van twee of drie dagen maar de intensiteit zal daar wel hoog blijven.

Totaalvolumes Squat, Bench press en Deadlift.png

• #5.010
Zeker, zeker, daar valt niets aan af te dingen.

Maar weet je, ik train nu reeds 40 jaar hard en ik kom echt niet in de buurt van jouw kracht-potentieel en prestaties.
Dus chapeau, Tymboo-Rex! ;)
Vraag ik me af, ik meende dat jij toch ook behoorlijk respectabele gewichten verplaatste..

• #5.012
B1W7D1

Bench press, touch & go
140x8x3

MP
45x28

Straight arm pulldown
mediumx10x3

Pushdowns
heavyx10x2
dropx12

Hammer curls
20x10x3

Cable curls, unilateral
lightx12x2
lightx15

Bench was echt erg pittig, maar wel blij mee. Die mp repout voor die challenge slaat natuurlijk nergens op, kon daarna ook eigenlijk wel stoppen met de training. Ben daar altijd zo naar de klote van, zeker met mijn huidige uithoudingsvermogen. Verder alleen nog wat gepompt dus, had ook weer weinig tijd.

• #5.013
Lowerbody op t moment helemaal ruk, heb vorige week iets te fanatiek mee gedaan met de voetbaltraining en allebei de liezen behoorlijk overbelast, plus de quadriceps van t linkerbeen. Het moet wel een kolderiek tafereel zijn geweest toen de trainer van 125 kilo tegen de vlakte ging in een halve splitstand, dat was dan wel weer leuk voor de jongens natuurlijk.

Dus lowerbody is maar een beetje aankijken, squats en deadlifts lukken sowieso niet, leg presses alleen op hele lage load en verder kan ik wel wat hamstring en quad isolatiewerk doen. Ik zie dit nu maar als een lange lowerbody deload. Upperbody gaat wel gewoon, legdrive is alleen wat lastig op bench

De afgelopen week nog wel wat getraind maar niet gelogd dus.

Vandaag

B1W8D1

Bench press, touch & go
145x8x2
145x6

DB bench press
40x10
55x10x2
55x8

DB rows
40x10
55x10x3

Lat pulldowns
mediumx10x3

Lying triceps extensions
37,5x8
42,5x8
47,5x6
32,5x11

Pushdowns
heavyx12x2
dropx15

DB curls
24x8x2
16x12

Lekkere sessie. Na de bench presses alles tot failure eigenlijk. Die progressie op die 3x8 bench is nu wel een beetje uitgemolken, was ook wat lastiger met minder leg drive natuurlijk. Toch wel tevreden met de gains daar, begon op 110x8x3 wat echt zwaar was. Voor db rows voor t eerst sinds maanden weer eens de straps tevoorschijn gehaald, voor de laatste set, want grip begon te failen.

• #5.014
B1W8D2

RDL
120x8
140x8
160x6
140x8
140x7

Squat, high bar, long pause
100x10
120x10
120x8
100x8

Leg press
lightx12x3

Leg extensions
heacyx12x4

Leg curls
heavyx12x3
dropx15

Kan me er niet toe zetten om een training te doen met helemaal geen zwaar werk er in, RDL was dan eigenlijk het enige dat op t moment wel gaat. Die waren wel echt pittig. Squat op lage intensiteit, zieke pomp daar wel. Leg press kon alleen maar licht en met wat minder ROM dan normaal.
Prima training met een tof groepje, fijn om met wat improviseren toch nog een wat uitdagende sessie neer te zetten.

• #5.015
Gisteren

B1W8D3

Bench press, paused
160x3x4

Bench press, slingshot
175x3x2
190x1
200x1 (!)

DB flyes
16x10
20x10
24x10

Straight arm pulldown
mediumx12x3

Pushdowns
mediumx12x2
heavyx12
dropx15

DB curls
24x10x3
16x15

Altijd een beetje uitkijken voor mezelf dat ik het niet te zwaar aan zet en het allemaal niet te corny wordt hier, maar die 200 op de bench was wel echt een momentje. Het is met een slingshot natuurlijk, en het zat ook niet in de planning maar soms moet je doen wat goed voelt tijdens zo'n training. Drietjes met 175 vlogen zo hard dat ik dacht, f**k it. Ik denk dat het 2,5 jaar geleden is dat er 200 kilo aan hing op de bench. Sindsdien veel gebeurd, scheiding, longcovid, et cetera. Het is nog steeds moeilijk voor me om de trainingen vol te houden, maar nog steeds is het zo nodig. Mijn jongste zoontje Mads was erbij en het was een prachtig moment, misschien deel ik het filmpje later nog.

Eerst even de tandem bench met mijn ventje, dat was ook mooi:

prachtig toch, zo samen met de zoon.

Mooi zo samen met de kleine man!

Prachtig, ik train nu ook veel met mijn jongens. (7 en 5)

Terug
Naar boven