MuscleMeat

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
Geniet er nog maar even van jongens. Zal toch niet vaak dit soort foto's posten, dit druist eigenlijk tegen al mijn principes in :D

Whuuut, een nearly posepic van Tymen ?! Dit zijn de momenten om te koesteren :D

Tymen ik snap toch je schema niet zo goed, het lijkt nog niet echt op strongman. Je traint wel onderdelen maar je hebt last van je schouder en blijft als een gek benchen, daarbij doet het weinig voor strongman en is het je sterkste oefening en duidelijk zwakker dan je rug die belangrijker is voor strongman.

Tymen ik snap toch je schema niet zo goed, het lijkt nog niet echt op strongman. Je traint wel onderdelen maar je hebt last van je schouder en blijft als een gek benchen, daarbij doet het weinig voor strongman en is het je sterkste oefening en duidelijk zwakker dan je rug die belangrijker is voor strongman.

Je hebt helemaal gelijk hoor Gijs, maar het punt is nu juist dat de focus weer (of nog steeds) op powerlifting ligt. Ga half december weer meedoen aan t NK raw powerlifting. Vind het super om events te trainen en er ook sterker op te worden, maar ga het over een week of vier, vijf ook op zondag laten vallen, of hooguit gebruiken voor conditioning. Wat ik dan na december doe zie ik dan wel weer.
Daarnaast is het ook gewoon het voornaamste doel van PHM om alle onderdelen te hebben, zowel voor powerlifting als strongman, zodat iedereen die komt trainen zelf een keuze kan maken in wat hij/zij wilt doen. Zou net zo graag wedstrijd powerlifters als wedstrijd strongmen willen hebben bij ons. Vandaar dat ik alles bij elkaar wil verzamelen. En ja, als die onderdelen er dan toch liggen, wil je toch ook wel eens laten zien wat je kunt he...
Rug is trouwens een stuk sterker geworden de laatste tijd, niet aan mijn deadlifts af te zien maar dat komt gewoon door k*t leverages met mijn korte armpjes. Alles buiten deadlift om is hard vooruit gegaan en rug is ook flink gegroeid. En mijn bench zal altijd wel mijn sterkste onderdeel blijven denk ik, zou stom zijn om daar niets mee te doen. Juist met vlak benchen heb ik totaal geen last van mijn schouders door te archen.
Denk ook niet dat een combo van pl en sm onmogelijk is, alhoewel vooral de combinatie oh/bench wel lastig is. Zolang ik plezier in mijn trainingen blijf houden en vooruitgang blijf boeken, en zie dat dat voor andere jongens die bij mij trainen ook geldt, vind ik t allemaal best.

7.2

Eerst weer een stone gegoten met Vito.

Daarna was t al half 9

Opw dynamisch

Squat raw
10x20
10x60
6x100
6x140
3x170
3x185
3x195
3x195
3x195
Hehe, eindelijk de groove weer terug bij squats en op enigszins redelijk gewicht gewoon solide reps kunnen maken.

Conv dl
5x60
5x100
5x140
5x180
5x180
5x180

Yoke farmer madness (5 runs van 20m elk, om en om, yoke 190 farmers 60)
2m53, halve minuut sneller dan vorige keer.
Sneller dan Vito :D

Helemaal naar de t*fus.
Ga wel een tijdje stoppen met yoke want pijn in de schenen begint te erg te worden, moet niet weer shin splints krijgen nu.

blablabla

Yoke farmer madness (5 runs van 20m elk, om en om, yoke 190 farmers 60)
2m53, halve minuut sneller dan vorige keer.
Sneller dan Vito :D

Helemaal naar de t*fus.
Ga wel een tijdje stoppen met yoke want pijn in de schenen begint te erg te worden, moet niet weer shin splints krijgen nu.

Ah je wilt volgende week gewoon niet zien hoe ik on de die 2.53 duik

vuk joe moddervukker, gelukkig scheelden onze tijden maar 17 seconden.

Komt door de luchtweerstand van mijn baard

Vandaag

6,5 uur stones gieten PR

6,5 uur stones groeten? Hoeveel heb je er dan gedraaid?

Ohja weer eens bedankt makker, dank zij jou heb ik eindelijk een stel ballen!

6,5 uur stones groeten? Hoeveel heb je er dan gedraaid?

Ohja weer eens bedankt makker, dank zij jou heb ik eindelijk een stel ballen!

Twee. Zit veel tijd in. Alles schoonmaken en voorbereiden. Met extra gewicht ook stellage opbouwen om het gewicht in te hangen. Vooral het aftoppen kost heel veel tijd, constant kloppen, schudden en aanstampen om lucht en overtollig water er uit te krijgen. Gelukkig kwamen de andere jongens af en toe even helpen anders had ik er nu nog gezeten. Morgenochtend weer terug om te kijken of ze goed afgevuld zijn of eventueel wat afgeschuurd moeten worden.

Sterk, 6,5 uur is niet niets :)

Sterk, 6,5 uur is niet niets :)

:)

7.3

Paused bench
10x20
10x60
6x100
6x130
3x160
3x170
3x180
3x180
3x180
Evenaring VPR op paused bench van zo'n drie jaar geleden, heel blij mee. Zwaar, maar solide reps nog. Hoop dit tot 185 nog door te kunnen trekken.

2-Board press
5x130
5x160
5x190
2x210
2x210 VPR
Ook nice.

Pendlay rows
10x60
6x100
6x120
6x120
6x120
6x120

Db flyes
12x20
12x30
12x30
12x30

CGBP
10x60
10x100
10x120
10x120
10x120
6x120 helemaal vol

Erg fijne training.

Bulk begint ook aan te slaan, vanochtend 113,5 poedeltjenaakt. Vreet me ook echt helemaal kapot.

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1381850_582866638445914_1236477387_n.jpg

Kom maar op met die haatopmerkingen

Was het koud in de schuur? Of raakte je opgewonden van het idee om deze foto op DBB te plaatsen?

Wat voor kleur word je slip? Je wilde gewoon perse aanwezig zijn bij de flex challenge?

O ja, dikke training met mooi pr's bro.

Duurde even, maar de echte haters komen nu eindelijk echt op gang

Bench en board press gingen hard. 185 zit ook nog wel in, vast nog wel meer.

Mooie PR's!

Prachtig!

Je bench gaat hard man. proficiat

Terug
Naar boven