XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Wat een crew hier :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.343
Gisteren bij powerbase geweest

W4D3

Opw dynamisch

Squat
10x20
10x20
6x60
6x60
5x100
5x130
5x150
5x162,5
3x172,5
3x182,5
Gestopt

Bench
10x20
10x60
5x100
5x120
5x140
3x160
3x170
3x170
3x180
https://www.facebook.com/photo.php?v=679428142123096&set=vb.100001677503264&type=2&theater

Db benchpress, gew. per arm
8x30
8x40
8x61
8x61
8x61
10x61

Low rows
10x
10x
10x
10x

nog wat andere dingetjes

Werd gisterochtend wakker met precies dezelfde stekende pijn in mijn onderrug die ik een paar maanden terug ook had. Pijnstilling genomen, maar sq of dl ging echt niet. Nog even kijken of ik vandaag ga trainen of nog even een dagje rust pak.
Ook een cage mee terug genomen (van mike), we hebben nu bij PHM twee powercages, een squatrack en free stands.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Jullie beginnen goed in jullie spullen te zitten.
Mooie set was dat met 180.
Al zul je er zelf minder tevreden mee zijn misschien... ;)

• #1.345
Jullie beginnen goed in jullie spullen te zitten.
Mooie set was dat met 180.
Al zul je er zelf minder tevreden mee zijn misschien... ;)

Haha we hebben alles wat nodig is man

Redelijk tevreden wel, alleen snelheid was niet super. Bankje was ook stuk lager dan die van ons waardoor ik wat minder goed kon archen.

Dat lijkt mij juist wel lekker, een wat lager bankje.
Voor mijn korte stramme pootjes. :D

• #1.347
Ik heb ook zo'n Barbarian en heb altijd het idee dat ik beter hoge hakken draag als ik ga banken ;)

• #1.350
Volgens mij is die barbarian die bij Niels staat vrijwel hetzelfde als een wedstrijdbank qua afmetingen

Zou idd goed kunnen ja. Misschien op termijn ook nog eens gaan kijken voor een bankje met de juiste afmetingen dan.

Ik heb ook zo'n Barbarian en heb altijd het idee dat ik beter hoge hakken draag als ik ga banken ;)

Jij hebt een ander model, die van jou is inderdaad behoorlijk hoog, volgens mij nog hoger dan die van ons.

Net even gemeten en ingedrukt is mijn bank zo'n 43cm hoog.
Het minimum is 42cm dus ja... :thumb:

• #1.352
Net even gemeten en ingedrukt is mijn bank zo'n 43cm hoog.
Het minimum is 42cm dus ja... :thumb:

Height - not less than 42 cm and not exceeding 45 cm measured from the floor to the top of the
padded surface of the bench without it being depressed or compacted. The height of the uprights,
which must be adjustable, shall be a minimum of 75 cm to a maximum of 110 cm measured from
the floor to the bar rest position.

;)

Mij is gisteren verteld dat ik net zoveel trek setjes moet doen als druk setjes. Hoe kijk jij daar tegen aan?

Mij is gisteren verteld dat ik net zoveel trek setjes moet doen als druk setjes. Hoe kijk jij daar tegen aan?

Ik denk dat je kracht in balans moet zijn, de schouder moet een juiste positie hebben en je moet voldoende mobiliteit hebben. Alleen dit afmeten aan het aantal setjes lijkt me lastig. Ik denk dat je vaak redelijk kunt inschatten of je kracht in verhouding is en of je schouder goed staat of naar voren of achteren. Verder kun je ook kijken naar specifieke kracht op bv rotator cuff. En anders zou ik zelf nog altijd kiezen voor meer belasting op de rug dan op de press.

• #1.355
Ik geloof er niet zo in dat je daar verder standaard formules op los kunt laten. Uiteindelijk ben ik een powerlifter en is bankdrukken daarbij 1 van de onderdelen. Rows of chins zijn dat niet. Dus hoeveel ik daar op doe is niet echt relevant en moet in dienst staan van een sterkere squat, bench of deadlift krijgen (of gewoon overall sterker worden). Maar dan ga ik dus niet geforceerd zes keer in de week een pull oefening doe omdat ik toevallig ook zes keer in de week press. Natuurlijk heb ik een sterke bovenrug nodig, maar ik heb nooit het idee gehad dat ik even veel en even vaak moet roeien als pressen om sterker te worden in bankdrukken.
Doe gewoon wat goed voelt en waarvan jij denkt/weet dat je er sterker mee wordt op een bepaalde lift.

Afijn

In overleg besloten om de vorige week nog eens over te doen, omdat ik een aantal trainingen gemist had wegens ziekte. Vanaf volgende week dan zes keer per week. Dan heb ik nog acht weken tot aan open NK.

W4D1

Opw dynamisch

Squat
10x20
5x60
5x60
5x100
5x130
5x155
3x172,5
3x172,5
3x172,5
3x172,5

Bench
10x20
5x60
5x100
5x120
5x140
5x160
5x160
5x160
5x160

Stiff legged dl
5x60
5x100
5x140
5x162,5
5x162,5
5x162,5
5x162,5

Ging wel oke

Goed plan man. Gaat je veel opbrengen imo (geen burnout ofzo)

• #1.357
Komt in orde hoor. Voor deze cycles moet je volgens mij een periode hebben waar alles perfect verloopt. Gezin, werk,gezondheid, studies, echt alles perfect afstembaar op trainen. Niet?

Ik ben echt aan het genieten van je schematjes man. Heb er meer plezier in dan de laatste paar maand.
Het vertrouwen komt ook terug, ik verwacht wel wat moois als alles zo blijft gaan. :)

Groot gelijk met dat wennen, ik zou zelf eerst nog aantal weken naar 5x gaan om te zien of het lukt, 6 zou ik zelf niet meteen trekken denk ik.

• #1.360
Komt in orde hoor. Voor deze cycles moet je volgens mij een periode hebben waar alles perfect verloopt. Gezin, werk,gezondheid, studies, echt alles perfect afstembaar op trainen. Niet?

Ik ben echt aan het genieten van je schematjes man. Heb er meer plezier in dan de laatste paar maand.
Het vertrouwen komt ook terug, ik verwacht wel wat moois als alles zo blijft gaan. :)

Idd

Mooi dat het zo lekker gaat man, goed om te horen :)

---------- Toegevoegd om 23:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:19 ----------

Groot gelijk met dat wennen, ik zou zelf eerst nog aantal weken naar 5x gaan om te zien of het lukt, 6 zou ik zelf niet meteen trekken denk ik.

Mja we gaan t zien man. Op zich is t dadelijk ook maar vier weken echt volume draaien en dan alweer afbouwen en intensiteit opvoeren naar die open nk raw toe. Dus zit nog wel wat tapering in

W4D2 Heavy

Weer moeilijk laat in de loods, 21.15u, om in mn eentje de struggle aan te gaan

Opw dynamisch

Front sq, clean grip & beltless
10x20
5x60
5x100
3x120
3x135
3x145
3x145
3x145
VPR omdat beltless

CGBP
5x60
5x100
5x120
3x135
3x147,5
6x147,5

Snatch grip dl
5x60
5x100
5x120
5x135
10x135

Chins, 25 reps total
8xbw
7xbw
6xbw
4xbw
(bw=~118)

Hier en daar wat sets samengevoegd vanwege tijdsbesparing
Veel gefilmd, misschien morgen even uploaden.
Zeker twee jaar geen chins of pull ups gedaan dus dat viel nog niet tegen.
Bw gaat ook weer goed omhoog, vorige week nog 114,5 na een paar dagen ziek. Buffness (en fatness) nemen weer toe.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven