AndroidHealthClinic

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Ed gaat al weer veel te ver

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.962
Hij is ook van die ene film toch

Dat ie met dat zwaard staat te zwaaien

coan the barbarian

• #1.963
Bench tot openers
5x20
5x60
3x100
3x140
1x160
1x175
1x190
1x190
Slingshot geprobeerd daarna maar ik vrees dat ie te klein is voor mij

Squat
5x20
5x20
5x60
5x100
3x140
3x180
2x200
5x160
5x160
5x160
5x160
5x160
5x160
10x160
Wel easy. Te lui om meer reps te maken, misschien eens wat meer high rep werk doen op squats en sowieso ook zwaardere paused squats want blijft lastig om spanning te houden bij zwaarder werk (200+)

Ghr
5xbw
5xbw
10xbw

Welke maat heb je?

• #1.965
XL

Maar heb ook niet al te geforceerd geprobeerd ivm die wedstrijd volgende week. Daarna nog eens kijken of t beter gaat.
Voelde gewoon te ongemakkelijk om enigszins normaal te kunnen drukken

Ik heb ook XL, vind die zelf ook al wat aan de strakke kant.
Het is wel normaal dat het wat ongemakkelijk en abnormaal is, dat vind ik er net het voordeel aan (voor equipped benchen)

lekkere squat man. Gaat weer de goeie kant op :D

• #1.968
Thanks daniel, heb het filmpje van de sq in de app gezet.

Ik heb ook XL, vind die zelf ook al wat aan de strakke kant.
Het is wel normaal dat het wat ongemakkelijk en abnormaal is, dat vind ik er net het voordeel aan (voor equipped benchen)

Ja maar dit was echt te ongemakkelijk, kon de halter niet op de goede breedte vastpakken en de slingshot vouwde ook dubbel beneden. Kreeg ook een pijnscheutje in m'n schouder dus toen maar niet door gegaan.

Thanks daniel, heb het filmpje van de sq in de app gezet.

Ja maar dit was echt te ongemakkelijk, kon de halter niet op de goede breedte vastpakken en de slingshot vouwde ook dubbel beneden. Kreeg ook een pijnscheutje in m'n schouder dus toen maar niet door gegaan.

als ik mn telefoon toch kon vinden :roflol:

mischien ligt ie nog bij PHM

inb4 sticky steez

• #1.970
hoog volume plus pauze squats combineren, dus PL squats en direct high bar met pauze squats erachteraan, vind ik zelf een hele fijne combi, heb dit op maandag altijd in deze verhouding: 9+7 8+7 7+6 5+6 5+5 5+5 5+4
minimaal 9 reps per set dus, lekker hoog volume en je kunt goede focus leggen op je pauze werk

nieuw lid bij phm? of wie is die buffe gast die op dat bankje zit

mooi shirt ook

ik zou m doen

Oh en je duwt je ellebogen heel hard naar voren tijdens het buigen maar al die beweging gaat verloren in je pols waardoor je alsnog spanning verlies hebt/bolling in je afzet. Als je handen in het verlengde van je onderarm onder de stang blijven kun je de spanning veel beter vanuit je rug opbouwen.

Ik vind ook je uitstappen wat rommelig, mijn set up is spanning zetten, stang rustig omhoog duwen en dan pas 2 rustige passen naar achteren zetten. Dit is natuurlijk een easy setje van 10 maar als je verder ontwikkeld bent zoals jij vind ik dat de details steeds meer gaan tellen.

Hoe denk je hier zelf over, wil niet overkomen als het jonkie die wijs komt lopen doe hoor :p

eens met het feit dat je knetterhard de stang uit het rack pakt en daar al spanning verliest. Verder nice.

• #1.976
Ik zal morgen even uitgebreider reageren omdat ik nu op mijn telefoon zit, maar dat hard uitpakken doe ik altijd omdat dat me gewoon vertrouwen geeft in de lift. Ik heb een vaste setup voor elke lift die ik in de loop der tijd mezelf heb aangeleerd en die gewoon persoonlijk is, inclusief ademhaling etc, die setup ga ik ook niet meer veranderen. Elke rep, elke set moet gelijk zijn en daarom de setup ook altijd hetzelfde. Moet wel zeggen dat ik hier iets te snel naar achter stapte omdat ik mijn evenwicht iets verloor bij de eerste stap terug, dit doe ik normaal rustiger. Dus ook mijn walkout is nog niet altijd identiek helaas maar zou dat wel moeten zijn. Uitpakken doe ik altijd hard en krachtig en daar verlies ik ook geen spanning. Nu is t gewicht ook niet zo hoog waardoor het uitpakken harder gaat dan op max gewicht natuurlijk.

Thanks voor de tips guys!

je hebt gelijk dat je met meer gewicht wrs minder spanning gaat verliezen omdat het dan minder hard gaat maar het is gewoon feit dat je hier spanning verliest het is te zien. Het gewicht is licht genoeg om het weer te controleren voor je weer gaat zakken maar het kost onnodige energie.

• #1.978
Eerlijk gezegd zie (en voel) ik dat niet, het enige wat ik zie is dat die halter hard uit het rack komt, maar dat betekent niet automatisch spanningsverlies, en dat mn walkout rommelig is waardoor ik misschien wat langer moet settlen met de halter om weer strak te staan. Mijn setup is verder altijd exact hetzelfde, bij 60 kilo vliegt de halter bij wijze van spreken van mn traps af bij uitpakken, ik probeer altijd dezelfde kracht te zetten en zo hard mogelijk uit te pakken. Dat werkt gewoon voor mij. Heb ook al veel verschillende setups geprobeerd en dit er in de loop der jaren van gemaakt. Op wedstrijden doe ik het ook zo. Zullen misschien nog wel eens wat kleine aanpassingen in aangebracht worden, daar niet van.

Lekker die 10x160, zeker nadat je de laatste tijd toch een aantal mindere trainingen had waarbij 5jes met 160 moeizaam gingen.

• #1.980
hoog volume plus pauze squats combineren, dus PL squats en direct high bar met pauze squats erachteraan, vind ik zelf een hele fijne combi, heb dit op maandag altijd in deze verhouding: 9+7 8+7 7+6 5+6 5+5 5+5 5+4
minimaal 9 reps per set dus, lekker hoog volume en je kunt goede focus leggen op je pauze werk

Ik ga dit misschien wel eens proberen, of in een andere variant. Ik weet dat jij een insane hoog volume draait, en weet niet of ik dat trek maar weet wel dat ik weer wat high rep werk moet doen. Sowieso moet ik gewoon beter leren strak te blijven onderin.

nieuw lid bij phm? of wie is die buffe gast die op dat bankje zit

mooi shirt ook

ik zou m doen

ik niet

sorry

Oh en je duwt je ellebogen heel hard naar voren tijdens het buigen maar al die beweging gaat verloren in je pols waardoor je alsnog spanning verlies hebt/bolling in je afzet. Als je handen in het verlengde van je onderarm onder de stang blijven kun je de spanning veel beter vanuit je rug opbouwen.

Goeie tip, thanks. Ik ga eens proberen mijn polsen rechter te houden.

Ik vind ook je uitstappen wat rommelig, mijn set up is spanning zetten, stang rustig omhoog duwen en dan pas 2 rustige passen naar achteren zetten. Dit is natuurlijk een easy setje van 10 maar als je verder ontwikkeld bent zoals jij vind ik dat de details steeds meer gaan tellen.

Hoe denk je hier zelf over, wil niet overkomen als het jonkie die wijs komt lopen doe hoor :p

Dat laatste doe je zeker niet, ik vind dat we allemaal van elkaar kunnen leren, en zeker van jou.
Zoals gezegd, mijn walkout was nu rommeliger dan normaal maar die setup is verder altijd identiek. Ik pak 'm krachtig uit en loop dan rustig naar achteren. Probeer ook altijd in twee stappen goed te staan, maar nu verloor ik even het evenwicht bij die eerste stap waardoor ik moest corrigeren.

Lekker die 10x160, zeker nadat je de laatste tijd toch een aantal mindere trainingen had waarbij 5jes met 160 moeizaam gingen.

Die waren wel beltless, maar klopt idd.

Terug
Naar boven