XXL Nutrition

Van zware bodybuilding kuren naar lichte kuren crossfit kuurtjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Crossfit is voor echte mannen, zuivere body building voor narcisten die met hun lichaam niets kunnen. Daarmee bedoel ik de body builders die nooit eens baantjes zwemmen, lopen of bergjes gaan op fietsen. En onze beroemde pseudo wetenschappers Cools en Galen. De eersten om te lachen met de crossfitters maar ik zou hun fysieke prestaties wel is willen zien.

Lees eens voor een keer onderzoek skydrik. Zal het nog eens plaatsen voor je.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4129110/

In het kort.

CrossFit leuker voor beginnelingen, maar niet effectiever dan traditionele fitness
http://www.ergogenics.org/crossfit-...iet-effectiever-dan-traditionele-fitness.html

En dan nog eens ter aanvulling.

http://ultimatesandbagtraining.com/sandbag-exercises/crossfit-good-or-bad-research-says/

Is the moral of the story that we should all switch over to Crossfit? Well, not quite so fast. There were a few issues, for example 16 of the participants dropped out due to injury, that is a high rate. People drop out of studies, but typically not that many for this reason. So, injury is definitely a concern, especially overuse. Remember too, that this was only a ten week period.

Cardio (binnen en buiten) is iets wat ik dagelijks doe trouwens. Maar ik hou krachttraining en cardio gescheiden zoals het moet. Ik train dus doordacht en gecontroleerd. Ook geen al te zware gewichten dus en veel reps per set. Nooit te snel of te hard gezien dit vragen om blessures is.

Leg liever wat voorbeelden/onderzoek voor dat meer positieve effecten aantoont bij crossfit dan regulaire krachttraining en cardio gecombineerd. Ga je nog lang moeten zoeken vermoed ik. Natuurlijk is kans op blessure ook een factor gezien dit je vooruitgang beperkt.

Laatst bewerkt:
Op 100mg kan er droogte van de ogen ontstaan waarbij de bescherming ook wegvalt door de oestrogeenreceptoren hier te blokkeren.

Nachtblindheid, of stuk minder zien in het donker zijn eerste kenmerken. Maar dit is meestal omkeerbaar. Bij ernstige schade kunnen floaters ontstaan, niet omkeerbaar en zeer irritant.

Daarom clomid nooit meer dan 50mg/dag. Zeker gezien er ook nog een halfwaardetijd van 5 dagen is.

En nolva raad ik zelf op 10mg aan, maar 20mg kan voor sommigen. Ikzelf heb in het verleden op 50mg clomid vrijwel nooit last van mijn ogen gehad en op 20mg nolva wel.

---------- Toegevoegd om 13:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:38 ----------

original%2Bcrossfit%2Bgames.jpg

Cools, zit nu op 50mg chlomid en merkte eergisteren iets raars, reed in het donker op autosnelweg en het leek erop alsof tegen liggers ook op mijn baan zaten. Hierdoor heb ik zelfs 2 x aan het stuur getrokken.

Kan dit Door de chlomid komen? Want ik gaf het de schuld aan het feit dat ik 2 dagen was gestopt met roken.

Hoe lang ben je clomid aan het nemen? En heb je ook tijdens de kuur of voordien nolva of een andere anti-e genomen?

Ben je ook toevallig met een test-booster bezig die anti-oestrogenen bevat? En heb je tijdens je kuur voldoende test gezet?

yep slechter zicht bij gebruik van chlomid kan

yep slechter zicht bij gebruik van chlomid kan

Normaal gezien alleen bij hoge dosering of icm een ander middel of te lange inname (gezien de halfwaardetijd van 5 dagen).

Van nolvadex krijg je het evengoed, oorzaak is de blokkering van oestrogeenreceptoren in de ogen. Alsook vochtregulatie van de oogbol.

Vocht te kort heb ik niet want ben off maar gewoon nog bloaten een beetje

Zit net een week aan de clo btw

De bijwerkingen van elk middel kunnen voor iedereen anders zijn. Naast het slechte zicht ging mijn libido ook behoorlijk omlaag na een paar weken. Ik zat dan wel op 100 mg per dag. Ik kan je niet zeggen of het ook nog iets positiefs heeft bijgedragen maar ik heb het daarna nooit meer gebruikt.

Crossfit is voor echte mannen, zuivere body building voor narcisten die met hun lichaam niets kunnen. Daarmee bedoel ik de body builders die nooit eens baantjes zwemmen, lopen of bergjes gaan op fietsen. En onze beroemde pseudo wetenschappers Cools en Galen. De eersten om te lachen met de crossfitters maar ik zou hun fysieke prestaties wel is willen zien.

Jij kunt ook echt alleen zeuren hea.

WOW jongens vet hey ik zit ook aan een Crossfit kuurtje hoor!!!

Dit is mijn WOD!!!:

RPM's 36sec. 4-22
50 Box-j's 56 inch x 3
4 hacks 10 sec.
speedpull-bar 50 reps
3 rounds for time
16 hand-release summersaults
AMRAP 12

Nu jullie weer!!!!Crossfit is vet goed!!!!

Het ligt er maar aan wat je doel is. Wil je een klerenkast worden of uitsmijter dan zou ik niet teveel cardio/crosstraining doen.

Omdat je tijdens zware cardio inspanning grote kans loopt je spieren te ''verbranden'' om het lichaam van de nodige energie te voorzien. Zodra je koolhydraten (suikers) in je lichaam zijn opgebruikt gaat het lichaam op zoek naar een andere bron van energie. Deels komt dit uit vet maar omdat vet langzaam omgezet wordt in energie zal je lichaam gewoonweg je spieren opvreten om aan energie te komen. Kijk maar eens naar de bouw van iemand die de 100 meter sprint doet en vergelijk dit met een 1000 meter atleet. Er is gewoon verschil. Ik heb nog nooit een vent van 130 kilo een bonk spieren op de sportschool als een malle zien fietsen of crosstranen.

Nee, geen zin in een discussie over een wederom typerende generalisatie op een bodybuild forum.

Jammer.

Er is namelijk een omslagpunt, waarbij het (biochemisch) optimaliseren van het type energie-metabolisme voor duur-activiteiten, een onderdrukkend effect zal hebben op de mate waarin verhoogde eiwitsynthese (hypertrofie) plaats vind.

Wanneer er dan sprake is van een dergelijk omslagpunt zal van verschillende factoren afhangen, maar dat te veel cardio en andere duursportactiviteiten -naast BB- spiergroei kunnen remmen/beperken is een feit.

Laatst bewerkt:
Jammer. Er is namelijk een omslagpunt, waarbij het (biochemisch) optimaliseren van het type energie-metabolisme voor duur-activiteiten, een onderdrukkend effect zal hebben op de mate waarin verhoogde eiwitsynthese (hypertrofie) plaats vind. Wanneer er dan sprake is van een dergelijk omslagpunt zal van verschillende factoren afhangen, maar dat te veel cardio en andere duursportactiviteiten naast BB spiergroei kunnen remmen/beperken is een feit.

Volgens mij snap je niet helemaal waarom ik de discussie niet aan wil gaan. Lees de post waar ik op reageer, lees dan nog eens de reden waarom ik niet wil reageren en misschien dat je dan de correlatie snapt.

Maar altijd mooi om dan weer een reactie zoals bovenstaand beschreven te krijgen.

Heel goed van je hoor Harpep, gaat verder alles goed met je?

Jammer.

Er is namelijk een omslagpunt, waarbij het (biochemisch) optimaliseren van het type energie-metabolisme voor duur-activiteiten, een onderdrukkend effect zal hebben op de mate waarin verhoogde eiwitsynthese (hypertrofie) plaats vind.

Wanneer er dan sprake is van een dergelijk omslagpunt zal van verschillende factoren afhangen, maar dat te veel cardio en andere duursportactiviteiten -naast BB- spiergroei kunnen remmen/beperken is een feit.

Wat is ongeveer een goede richtlijn om aan te houden voor cardio om conditie op te bouwen/te handhaven naast krachttraining zonder dat het spiergroei beperkt? Welke intensiteit en duur? En apart of na de krachttraining?

Omdat je tijdens zware cardio inspanning grote kans loopt je spieren te ''verbranden'' om het lichaam van de nodige energie te voorzien. Zodra je koolhydraten (suikers) in je lichaam zijn opgebruikt gaat het lichaam op zoek naar een andere bron van energie. Deels komt dit uit vet maar omdat vet langzaam omgezet wordt in energie zal je lichaam gewoonweg je spieren opvreten om aan energie te komen. Kijk maar eens naar de bouw van iemand die de 100 meter sprint doet en vergelijk dit met een 1000 meter atleet. Er is gewoon verschil. Ik heb nog nooit een vent van 130 kilo een bonk spieren op de sportschool als een malle zien fietsen of crosstranen.

Het is natuurlijk onzin om het postuur van een sprinter en een middenafstandsloper te vergelijken om je punt te onderbouwen. Een zwaardere bouw is simpelweg geschikter voor sprint. Verder zou ik een beetje voorzichtiger zijn om te concluderen dat iets niet kan, omdat jij het nog nooit gezien hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven