MuscleMeat

Varg's log

• Topic Starter Topic Starter
ik ben er nog...

Ik ben een tijd van het forum geweest, en gaat ook nog een paar weken duren, heb namelijk geen internet meer thuis, dit komt allemaal door ene "KPN" die mij afgesloten heeft, ik kan alleen maar zeggen ga NOOIT naar Het Net overstappen, want als je er onderuit wil ben je de lul, zoals ik nu.

Ik train ondertussen gewoon door, 4x in de week, nu "officieel" 4-daagse split. Ik hou alles nog netjes bij dus alles gaat goed. Tot spoedig hoop ik... (half september o.i.d.)

tot half september we gaan je missen :D

Ik had niet anders verwacht. Daarom liet ik even wat van me horen...:p
Ik mis jullie ook!!:huilen:

Met een jaartje vertraging ben ik nu weer klaar om dit log te gaan bijhouden. Ben nog steeds actief op de sportschool, 3x per week trouwe bezoeker, nog steeds met heel veel plezier. Gewenst resultaat (model kleerkast :)) is nog in geen velden of wegen te bekennen, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik had mn schema van afgelopen week al helemaal uitgetikt en ook verwerkt maar er is kennelijk wat misgelopen want er is niks gepost. Ga ik dan morgen maar doen...

Heb je een jaar zonder internet gezeten? :P

Heb je een jaar zonder internet gezeten? :P

Haha ja dat zou wat zijn. Nee dat heeft "maar" een paar maanden geduurd, met dank aan Online, Het Net, KPN, puinhoop!!... Daarna was ik de draad van het loggen echter wel flink kwijt en kwam ik op het idee om alleen na afloop van een complete trainingsperiode te gaan posten. Wat ik vervolgens dus nooit gedaan heb...

Oke tot morgen...:)

Ik heb een paar hele goeie thrillers gezien ( deens )
met in de hoofdrol
Varg Veum - dit moest ik toch even vermelden
het is idd geen toegevoegde waarde

log ze weer - en niet zo lang meer wachten

Wat een geklooi zeg, heb ik weer net alles ingetikt, wil ik het gaan bekijken ("voorbeeld van post"), moet ik weer opnieuw inloggen (?), en wil ik terugkeren is alles natuurlijk weer pleite. Nou misschien vanavond nog een laatste poging, heb er weer helemaal genoeg van nu. :mad:

Laatst bewerkt:
Wat een geklooi zeg, heb ik weer net alles ingetikt, wil ik het gaan bekijken ("voorbeel van post"), moet ik weer opnieuw inloggen (?), en wil ik terugkeren is alles natuurlijk weer pleite. Nou misschien vanavond nog een laatste poging, heb er weer helemaal genoeg van nu. :mad:

Anders kopieer je voor de veiligheid even je training voordat je het plaatst. Doe ik ook altijd als ik ff bezig ben met een post voor de security

Drie keer is scheeprecht hoop ik...

Leeftijd is nu 45 jr, lengte nog steeds 1.94 neem ik aan en gewicht is nu rond de 86 kg. Vetpercentage is vermoedelijk 17-18%, het is naar mijn idee in elk geval niet verslechterd, maar ook niet veel naar beneden gegaan. Maar daar zit ik niet zo mee.

Ik deed altijd braaf de 3- daagse en 4-daagse (split)schema's van de sportschool maar nu (na 3 en half jaar...) kom zelfs ik, als persoon die een flinke hekel aan verandering heeft, tot de conclusie dat verandering misschien geen slecht idee is.

Ik heb de artikelen over Full Body training gelezen en dit spreekt mij zeer aan. Ik doe namelijk het liefst wat mij logisch lijkt en momenteel lijkt Full Body mij de logische weg. Het is in elk geval een andere weg, lijkt me wel eens goed voor me.

Ik heb ook een jaartje hardlopen erbij gedaan. Maar vanwege te fanatiek (te ver, te vaak, te snel...) is dat voorlopig helemaal gedaan. Zit nu met scheen en knie klachten, dus de komende (winter)maanden wordt het alleen maar krachttraining. Hopelijk kan ik het lopen ergens in 2010 weer voorzichtig oppakken.

Oke Full Body dus. De afgelopen week heb ik (zie onder) alles toch weer min of meer opgesplitst, ik twijfel hevig of dit wel de goede opvatting van een Full Body schema is!! Als ik het eerste (engelstalige) artikel op dit forum over Full Body zo doorlees, is het de bedoeling dat je alle 3 "grote" oefeningen (Bench Press, Deadlift, Squat) op 1 dag doet, samen met een aantal andere oefeningen, zoals military press, standing calf raises, bent over row, dipping, chin-up (ik neem trouwens aan dat dit optrekken aan een stang is?!), barbell curls en misschien nog enkele die ik vergeten ben. En dat je dat dan allemaal 2 tot 3 x per week doet.

In dat geval, pak ik het momenteel (zie onder) dus verkeerd aan. Wie dit allemaal doorleest, verbeter mij aub waar ik de mist inga...

Ik ga met heel veel plezier naar de sportschool, zonder problemen 3x per week, maar ik ben niet tevreden qua "resultaten". Misschien trainde ik tot nu toe ook niet hard genoeg, zelden tot failure, eigenlijk altijd de veilige weg bewandeld. Kortom ik wil nu wel eens knallen en over een jaartje verder zijn dan nu.

Afgelopen week...

(Aan einde elke sessie buikspier oefeningen, meestal crunches, soms wat anders. Ik ga dat niet allemaal noteren hier. Geloof het maar...)

dinsdag 10 november 2009

squat (in squatrek)
3* 12* lege stang (was dik een jaar geleden volgens mij)

military press, zittend in squatrek
15* lege stang
12* 5 kg (excl. stang)
10* 7,5 kg (idem)
10* 7,5 kg (idem)

biceps cable curl
zittend op stoeltje met ellebogen over schuine leuning met 2 handen een stang m.b.v. kabel naar boven trekken, geen idee hoe de oefening heet.
12* 25 kg
10* 30 kg
8* 35 kg
6* 40 kg
6* 45 kg
4* 50 kg
5* 45 kg
6* 40 kg
8* 35 kg
10* 30 kg
12* 25 kg

standing calf raises
3* 15* 25 kg

donderdag 12 november 2009

deadlift (ook zeker een jaar niet meer gedaan)
20* lege stang (20 kg)
15* 30 kg
15* 40 kg
15* 50 kg
op advies sportschoolbaas maar tot kniehoogte laten zakken, dus niet a la wedstrijd deadlifters tot op de grond

optrekken aan stang
1* 4
1* 4
1* 3
(=met de kin boven de stang uit)

staande shoulder shrug (toestel)
3* 10* 100 kg

optrekken aan stang
1* 5
1* 5
(=nu minder ver)

onbekend toestel...
zittend op stoeltje met 2 handen via boog (dus niet recht naar je toe) 2 handels naar je toe trekken, armen niet laten zakken
3* 12* 25 kg

zondag 15 november 2009

Op zondag doe ik wel vaker raar meld ik maar vast.

flat bench press
12* 40 kg
10* 45 kg
8* 50 kg
8* 55 kg
6* 60 kg
4* 65 kg
6* 60 kg
8* 55 kg
8* 50 kg
10* 45 kg
12* 40 kg

Het was lekker kan ik melden. Maar echt zinvol dat zo langdurig bankdrukken, nee dat idee heb ik zelf ook niet...:)

peck-deck flyes
10* 40 kg
8* 40 kg
8* 35 kg
8* 35 kg

biceps cable curl
zittend op stoeltje met ellebogen over schuine leuning met 2 handen een stang m.b.v. kabel naar boven trekken, geen idee hoe de oefening heet.
12* 25 kg
10* 30 kg
8* 35 kg
6* 40 kg
6* 45 kg
5* 50 kg
6* 45 kg
6* 40 kg
8* 35 kg
10* 30 kg
12* 25 kg

Dit is echt een zware oefening (voor mij), gaat a.s. dinsdag echt niet weer gebeuren, wil ik 1x per week erin houden. Geisoleerde oefening, maar voelt echt goed. Een van de weinige punten waarop ik wel vooruit ben gegaan, dit kon ik een jaar terug echt niet.

Dat was 1 week...

Morgen weer verder, maar heb nog geen idee hoe ik het verder ga aanpakken.

Any suggestions welcome...

---------- Toegevoegd om 20:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:23 ----------

Anders kopieer je voor de veiligheid even je training voordat je het plaatst. Doe ik ook altijd als ik ff bezig ben met een post voor de security

Ja was ik ook de 2e keer weer vergeten dus... Deze keer heb ik het tijdens het intikken wel 10x gekopieerd.

Maar ik zie het "probleem" al, als je te lang aan het tikken bent moet je even opnieuw inloggen en dan staat je hele verhaal er gewoon nog (kortom ik heb het 2x voor niks opgegeven!!)

Deadlift heet toch deadlift? Gewoon de baar na elke rep weer op de grond leggen.

Suggesties voor komende work out? Maak er een benendag van? misschien:

• squat
  • lunges
  • legcurls
  • legextension
  • bb calf raise
  • en als toetje buikspierkwartier :P

Alles 4x8 met max. minuut rust tussen de sets

Inderdaad Kraft, Sie haben recht aangaande de Deadlift...!! Kans op blessure is dan wel groter, en voegt (aldus sportschoolhouder) niets toe aan oefening, dat laatste stuk. Afijn, ik zie wel wat ik doe.

dinsdag 17 november 2009

squat (in squatrek)
1* 15* lege stang
3* 12* 30 kg (=stang + 2* 5 kg)

(Stang is volgens mij zwaarder dan 20 kg maar who cares)

Voortaan even een warming-up doen want ik kreeg nu kramp in de bovenbenen (achterzijde)...

fietsen
10 minuten (even tussendoor, verlate warming-up zeg maar...)

military press, zittend op los bankje
4* 15* 15 kg

bent over row
4* 12* 20 kg (lege barbell stang)

deadlift
1* 12* 50 kg, tot op de grond :)
3* 12* 50 kg, in squatrek (= stang + 30 kg)

(hier ga je niet helemaal tot de grond, ik had teveel last van die hamstrings, zie squat verhaal)

opdrukken
3* 15

standing calf raises
3* 15* 25 kg

optrekken (volledig)
2* 4

biceps barbell curl
2* 8* 25 kg

Mijn eigen invulling van "Full Body". Dit is zoals ik begrijp dat het de bedoeling is... Alleen de dips (triceps) ontbreken nog en shoulder-shrug die ik wel graag erin wil houden eveneens. En er is vast meer, maar dit is een keuze, hoe dan ook train je zo per workout het hele lichaam en daar gaat het mij om. In plaats van bankdrukken gekozen voor opdrukken deze keer. Scheelt in tijd en is ook zeer goede oefening.

Laatst bewerkt:
M'n trainingsmaatje was dr ook weer en we besloten ondanks dat full-body verhaal nu toch maar eens wat extra aandacht aan de benen te geven... Ik had trouwens nog steeds wel "last" van de hamstrings na m'n squat-actie van dinsdag. Ouwe zak...

Gister nog bij dokter geweest vanwege voortdurende vage pijn in/rond knie, natuurlijk weer niks te vinden. Zal wel weer es overgaan dan.

donderdag 19 november 2009

warming up
5 minuten fietsen

leg-press
15* 90 kg
15* 110 kg
15* 120 kg
15* 120

leg extension
12* 32,5 kg
12* 30 kg (foutje)
12* 35 kg
12* 40 kg

optrekken (brede greep)
3* 5 (brede greep, niet meer zo hoog en ook niet meer vrijwel helemaal gaan hangen)

standing leg curl
2* 12* 15 kg
1* 12* 10 kg

standing calf raises
4* 15* 25 kg

optrekken (brede greep)
3* 3

dipping (tussen 2 bankjes)
1* 12
3* 10

Trainingsmaat ging er vantussen i.v.m afspraak. Ik besloot nog even door te gaan.

deadlift (in squatrek)
3* 12* 50 kg

biceps barbell curl
3* 8* 25 kg

bent over row
3* 8* 20 kg

Toen vond ik het wel mooi geweest. Voor het dippen hebben we de buikspieren nog gepakt. Ik heb geen zin die buik acties steeds te melden. Zit er nu vrijwel standaard bij elke keer, dus. Wel redelijk tevreden. Zondag proberen ook de borst er weer bij te doen.

Laatst bewerkt:
zondag 22 november 2009

warming up
5 minuten fietsen

benchpress
8* 60 kg
8* 62,5 kg (8e herhaling met hulp...)
7* 60 kg

Teleurstellende boel zeg...!! (prestaties uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst)

squat (in squatrek)
1* 12* lege stang
2* 10* 30 kg
1* 10* 40 kg

De hamstrings oke deze keer.

deadlift
8* 50 kg
8* 60 kg
8* 70 kg

In het squatrek gedaan. Andere rek was bezet, doe em toch liever daar.

military press, zittend op bankje in squatrek
2* 8* 25 kg

bent over row (barbell)
8* 20 kg
8* 22,5 kg
8* 25 kg

biceps cable curl
3* 8* 35 kg

Dit keer dus geen uitputtende piramide actie.

standing calf raises
2* 15* 20 kg
1* 15* 25 kg

optrekken (brede greep)
5*

triceps eenarmige pull down met pulley, onderhands
2* 8* 20 kg

optrekken (brede greep)
5*
3*

Het is nog even uittesten. Ik krijg ook wat reacties op het forum en daar wil ik ook wat mee doen natuurlijk. In elk geval moet de volgorde nog verbeterd worden. Beginnen met squat lijkt me goed bijvoorbeeld. Ik denk dat ik wel op de goede weg ben zo. Ik ga proberen dit 2x in de week te doen en dan dag 3 een wat vrijere invulling. Oke tot dinsdag maar weer.

fb
werk van groot naar klein
bijv
benen/borst/rug/schouders/biceps/triceps
bijv 12/10/8/6 aanhouden
hierin kan je goed varieren

dinsdag 24 november 2009

warming up
4 minuten fietsen

squat (in squatrek)
1* 12* lege stang
1* 10* 30 kg
2* 10* 40 kg

standing calf raises
2* 15* 20 kg
1* 15* 25 kg

deadlift
8* 50 kg
8* 60 kg
8* 70 kg

Gewoon in kooi, niet in squatrek. Dit bevalt me het best.

benchpress
8* 50 kg
8* 55 kg
8* 60 kg

Viel nog niet mee... Lijkt nergens op (zie logs uit 2008!!) Dit is kennelijk mijn huidige nivo...?! Stang nu wel tot op de borst, deed ik in het verleden vaak niet. Ook langzamer uitgevoerd. Maar toch, vind dit helemaal niet goed.

bent over row (barbell)
8* 20 kg
8* 25 kg
8* 30 kg

military press, zittend op bankje in squatrek
1* 8* 25 kg
1* 8* 27,5 kg

optrekken (brede greep)
5*
5*
3*

Laatste 2 setjes volledig, dus helemaal gaan hangen en dan optrekken tot kin boven stang uit is, dit gaat in elk geval vooruit.:)

biceps cable curl (zittend op bankje met ellebogen over leuning, stang aan kabel)
2* 8* 35 kg
1* 7* 40 kg

dipping
3* 12

Wel tevreden over deze manier van trainen. Kost wel teveel tijd vind ik: ruim anderhalf uur trainen lijkt mij te lang... (zitten ook nog buikspieroefeningen bij, aan einde van de training).

donderdag 26 november 2009

warming up
5 minuten crosstrainer

squat (in squatrek)
1* 12* lege stang
3* 8* 50 kg

standing calf raises
1* 15* 20 kg
2* 15* 25 kg

deadlift
8* 60 kg
8* 70 kg
8* 80 kg

Weer gewoon in kooi, niet in squatrek. Tot op de grond, ondanks negatief advies hierover onlangs van sportschoolbaas. Je hebt er eigenwijze figuren bij... :)

benchpress
20* 20 kg (= lege stang)
4* 60 kg
4* 65 kg
4* 70 kg

Ja ik was wel gefrustreerd vanwege mn prestaties de laatste tijd. Dit had ik nodig om weer wat vertrouwen te krijgen.

bent over row (barbell)
8* 25 kg
8* 30 kg
8* 35kg

military press met barbell, zittend op bankje, leuning recht
12* 20 kg
12* 25 kg

optrekken (brede greep)
3*
4*
4*

Alle setjes volledig, dus helemaal gaan hangen en dan optrekken tot kin boven stang uit is. Gaat steeds beter.

biceps barbell curl, staand
1* 8* 25 kg
2* 8* 30 kg

triceps eenarmige pulldown met pulley, onderhands
2* 8* 20 kg

Aantal reps hier en daar wat veranderd, las ergens dat het goed is de reps wat te wisselen. Nu 75 minuten getraind. Dat is oke wat mij betreft.

LEEFTIJD: 45
ACTIEF SINDS: APRIL 2006
LENGTE: 1.94
GEWICHT: 85 KG
VET: 18% ??

Laatst bewerkt:
zondag 29 november 2009

De voorbereiding was lekker professioneel. Zaterdagavond enkele flessen bier soldaat gemaakt + (vette) versnaperingen; om 02.30 naar bed gegaan. Zes uren geslapen (op kussens op de grond).

Warming up (ik praat nu over de sportschool) overgeslagen. Na een kwartier kletsen toch maar los gegaan. De volgorde en aantal reps. weer lekker doorelkaar gegooid.

deadlift
10* 50 kg
10* 60 kg
10* 70 kg

benchpress
10* 20 kg (= lege stang)
10* 50 kg
10* 55 kg
8* 60 kg

squat (in squatrek)
8* 50 kg
8* 50 kg
10* 50 kg

optrekken (brede greep)
4*
3*
3*

barbell row
10* 30 kg
10* 35 kg
10* 40 kg

military press met barbell, staand
8* 20 kg
8* 22,5 kg

biceps cable curl, zittend op bankje met ellebogen over leuning, tweehandig
8* 35 kg
8* 35 kg
8* 40 kg

Kuitheffen en triceps overgeslagen, evenals buikspieren. Nog een wonder dat ik na zo'n avond zo heb kunnen trainen...

Er is een foto van de knie gemaakt vorige week en daarop zou te zien zijn dat er wat loos is met de meniscus. Daarom in december een MRI-scan. Laatste dagen is het aardig rustig met de knie dus hopelijk loopt (...) het allemaal los. Ik heb er GEEN last van na het squatten dus ik ga daar vrolijk mee verder zolang het goed gaat.

GEWICHT: 85 KG

Laatst bewerkt:
dinsdag 1 december 2009

Warming-up vermeld ik niet meer. Doe ik meestal wel, 5 minuten fietsen of crosstrainer.

Buikspieroefening doe ik standaard erbij. Soms tussen oefeningen door, soms aan het eind.

benchpress
6* 60 kg
6* 65 kg
4* 70 kg

schouderdrukken, liggend op bankje in squatrek
2* 8* 25 kg

deadlift
8* 70 kg
8* 80 kg
8* 90 kg

De 90 kg is nog een beetje teveel van het goede, maar het goede gevoel is er weer. Heerlijke oefening...

barbell row
3* 8* 40 kg

optrekken (brede greep)
4*
3*
3*

biceps barbell curl, staand
3*8* 25 kg

triceps push down onderhands, eenhandig met pulley
2* 10* 20 kg

squat (niet in squatrek)
8* 30 kg
8* 40 kg
10* 50 kg

Squatrek was bezet. Maar "los" squatten bevalt me meteen veel beter. Dus ik ga voortaan los squatten.

staand kuitheffen
2* 15* 20 kg
1* 15* 25 kg

optrekken (brede greep)
3*
3*

Toch weer alle oefeningen gedaan. Eerstvolgende sessie eens wat minder oefeningen doen, dit 3x in de week doen lijkt me toch niet verstandig...

GEWICHT: 85+ KG

Laatst bewerkt:
donderdag 3 december 2009

Vandaag eens wat gas terug genomen. In de zin van niet zoveel oefeningen in 1 sessie proppen.

opdrukken
3* 20

In plaats van bankdrukken. Dit is weer eens wat anders. Volgens mij een goeie oefening hoor.

deadlift
10* 50 kg
10* 60 kg
10* 70 kg

squat
8* 50 kg
8* 50 kg
10* 50 kg

Als vorige sessie, niet meer in squatrek."Los" squatten bevalt me veel beter. Zelfde geldt voor "los" deadliften (kan ook in squatrek namelijk)

optrekken (brede greep)
4*
3*
4*

Tussendoor en na afloop nog wat crunches en dat was het voor vandaag. Al met al toch nog bijna een uur bezig geweest...

Oefeningen die ik nu heb weggelaten zijn:
militairy press, barbell row, barbell curl, dipping en kuitheffen. Met de sessie van vandaag heb ik volgens mij wel de essentie te pakken. Nu eens zien wat ik zondag ga doen. Heb dan 2 dagen rust gehad, denk dat ik dan weer uitgebreider aan de slag ga.

GEWICHT: 85+ KG

Terug
Naar boven