Drie keer is scheeprecht hoop ik...
Leeftijd is nu 45 jr, lengte nog steeds 1.94 neem ik aan en gewicht is nu rond de 86 kg. Vetpercentage is vermoedelijk 17-18%, het is naar mijn idee in elk geval niet verslechterd, maar ook niet veel naar beneden gegaan. Maar daar zit ik niet zo mee.
Ik deed altijd braaf de 3- daagse en 4-daagse (split)schema's van de sportschool maar nu (na 3 en half jaar...) kom zelfs ik, als persoon die een flinke hekel aan verandering heeft, tot de conclusie dat verandering misschien geen slecht idee is.
Ik heb de artikelen over
Full Body training gelezen en dit spreekt mij zeer aan. Ik doe namelijk het liefst wat mij logisch lijkt en momenteel lijkt Full Body mij de logische weg. Het is in elk geval een andere weg, lijkt me wel eens goed voor me.
Ik heb ook een jaartje hardlopen erbij gedaan. Maar vanwege te fanatiek (te ver, te vaak, te snel...) is dat voorlopig helemaal gedaan. Zit nu met scheen en knie klachten, dus de komende (winter)maanden wordt het alleen maar krachttraining. Hopelijk kan ik het lopen ergens in 2010 weer voorzichtig oppakken.
Oke
Full Body dus. De afgelopen week heb ik (zie onder) alles toch weer min of meer opgesplitst, ik twijfel hevig of dit wel de goede opvatting van een Full Body schema is!! Als ik het eerste (engelstalige) artikel op dit forum over Full Body zo doorlees, is het de bedoeling dat je alle 3 "grote" oefeningen (Bench Press, Deadlift, Squat)
op 1 dag doet,
samen met een aantal andere oefeningen, zoals military press, standing calf raises, bent over row, dipping, chin-up (ik neem trouwens aan dat dit optrekken aan een stang is?!), barbell curls en misschien nog enkele die ik vergeten ben.
En dat je dat dan allemaal 2 tot 3 x per week doet.
In dat geval, pak ik het momenteel (zie onder) dus verkeerd aan. Wie dit allemaal doorleest, verbeter mij aub waar ik de mist inga...
Ik ga met heel veel plezier naar de sportschool, zonder problemen 3x per week, maar ik ben niet tevreden qua "resultaten". Misschien trainde ik tot nu toe ook niet hard genoeg, zelden tot failure, eigenlijk altijd de veilige weg bewandeld. Kortom ik wil nu wel eens knallen en over een jaartje verder zijn dan nu.
Afgelopen week...
(Aan einde elke sessie buikspier oefeningen, meestal crunches, soms wat anders. Ik ga dat niet allemaal noteren hier. Geloof het maar...)
dinsdag 10 november 2009
squat (in squatrek)
3* 12* lege stang (was dik een jaar geleden volgens mij)
military press, zittend in squatrek
15* lege stang
12* 5 kg (excl. stang)
10* 7,5 kg (idem)
10* 7,5 kg (idem)
biceps cable curl
zittend op stoeltje met ellebogen over schuine leuning met 2 handen een stang m.b.v. kabel naar boven trekken, geen idee hoe de oefening heet.
12* 25 kg
10* 30 kg
8* 35 kg
6* 40 kg
6* 45 kg
4* 50 kg
5* 45 kg
6* 40 kg
8* 35 kg
10* 30 kg
12* 25 kg
standing calf raises
3* 15* 25 kg
donderdag 12 november 2009
deadlift (ook zeker een jaar niet meer gedaan)
20* lege stang (20 kg)
15* 30 kg
15* 40 kg
15* 50 kg
op advies sportschoolbaas maar tot kniehoogte laten zakken, dus niet a la wedstrijd deadlifters tot op de grond
optrekken aan stang
1* 4
1* 4
1* 3
(=met de kin boven de stang uit)
staande shoulder shrug (toestel)
3* 10* 100 kg
optrekken aan stang
1* 5
1* 5
(=nu minder ver)
onbekend toestel...
zittend op stoeltje met 2 handen via boog (dus niet recht naar je toe) 2 handels naar je toe trekken, armen niet laten zakken
3* 12* 25 kg
zondag 15 november 2009
Op zondag doe ik wel vaker raar meld ik maar vast.
flat bench press
12* 40 kg
10* 45 kg
8* 50 kg
8* 55 kg
6* 60 kg
4* 65 kg
6* 60 kg
8* 55 kg
8* 50 kg
10* 45 kg
12* 40 kg
Het was lekker kan ik melden. Maar echt zinvol dat zo langdurig bankdrukken, nee dat idee heb ik zelf ook niet...
peck-deck flyes
10* 40 kg
8* 40 kg
8* 35 kg
8* 35 kg
biceps cable curl
zittend op stoeltje met ellebogen over schuine leuning met 2 handen een stang m.b.v. kabel naar boven trekken, geen idee hoe de oefening heet.
12* 25 kg
10* 30 kg
8* 35 kg
6* 40 kg
6* 45 kg
5* 50 kg
6* 45 kg
6* 40 kg
8* 35 kg
10* 30 kg
12* 25 kg
Dit is echt een zware oefening (voor mij), gaat a.s. dinsdag echt niet weer gebeuren, wil ik 1x per week erin houden. Geisoleerde oefening, maar voelt echt goed. Een van de weinige punten waarop ik wel vooruit ben gegaan, dit kon ik een jaar terug echt niet.
Dat was 1 week...
Morgen weer verder, maar heb nog geen idee hoe ik het verder ga aanpakken.
Any suggestions welcome...
---------- Toegevoegd om 20:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:23 ----------
Anders kopieer je voor de veiligheid even je training voordat je het plaatst. Doe ik ook altijd als ik ff bezig ben met een post voor de security
Ja was ik ook de 2e keer weer vergeten dus... Deze keer heb ik het tijdens het intikken wel 10x gekopieerd.
Maar ik zie het "probleem" al, als je te lang aan het tikken bent moet je even opnieuw inloggen en dan staat je hele verhaal er gewoon nog (kortom ik heb het 2x voor niks opgegeven!!)