AndroidHealthClinic

Verhouding BOR tov dumbbell row

iesiediesie

Novice
Waardering
0
Ik was benieuwd hoe bij de meeste de verhouding ligt in gewicht wat gebruikt wordt bij de BOR tov dumbbell row.
Ik ben met de dumbbell row veel sterker dan met de BOR, 40kg dr tov 50kg bor.
En met bankdrukken tov dumbbell press is het weer net andersom.
Ik hoor het wel.

BOR wordt vanzelf meer, dan blijft de dumbbell row weer achter, die gaat niet zomaar eindeloos omhoog.

meer cheat gok ik.

met eenarmige oefeningen ben je sterker

Dumbbell Row: 18kg dumbbell per hand (zwaar)
bent over barbell row: 60kg (redelijk)

BB Row's moet je misschien vergelijken met unsupported DB Rows?

Ik was benieuwd hoe bij de meeste de verhouding ligt in gewicht wat gebruikt wordt bij de BOR tov "dumbbell">dumbbell row.
Ik ben met de "dumbbell">dumbbell row veel sterker dan met de BOR, 40kg dr tov 50kg bor.
En met bankdrukken tov "dumbbell">dumbbell press is het weer net andersom.
Ik hoor het wel.

cheatrow bedoel je.

het scheelt ongeveer 15 %, als je één arm gebruikt activeer je meer spiervezels.
bron:jim stoppani

28 kg x8 db bor is men max ooit
is ook hoogste db in men gym >°>

bb heb ik het nog niet veel geprobeerd want de enige plek waar ik dat zou kunne doen is in men kelder naast men tv. En wie veel nr failblog kijkt weet wel hoe dat afloopt

8x20 voor dumbbell row 20 kg per arm

8x60 voor Bor

• Topic Starter Topic Starter
Ik houd bij de DR mijn bovenlijf goed stil en horizontaal, alleen mijn armen en in mindere mate mijn schouders bewegen.
Ik heb bij de BOR ook meer het idee dat mijn onder/bovenarmen de beperkende factor zijn, ik merk dit ook met chin up palmen van me af.
Bij de Yates pull gaat het al weer beter.
Is er een belangrijke reden om toch ook de BOR te doen naast de DR?
Is er een oefening waarbij ik mijn armen kan trainen zodat ik profijt heb bij de BOR en chin up?

Ik houd bij de DR mijn bovenlijf goed stil en horizontaal, alleen mijn armen en in mindere mate mijn schouders bewegen.
Ik heb bij de BOR ook meer het idee dat mijn onder/bovenarmen de beperkende factor zijn, ik merk dit ook met chin up palmen van me af.
Bij de Yates pull gaat het al weer beter.
Is er een belangrijke reden om toch ook de BOR te doen naast de DR?
Is er een oefening waarbij ik mijn armen kan trainen zodat ik profijt heb bij de BOR en chin up?
BB curls, reverse grip barbell curls, hammer curls, wrist curls

• Topic Starter Topic Starter
Ok ga ik proberen, klinkt logisch

Meer BORen en meer chinnen.

BOR red ik 8x70 kg (maar dan sta ik niet helemaal 90 graden gebogen)
Dumbbell row rond de 8x 26kg
Bij de BOR ligt het er ook aan hoe je staat
Hoe verder je horizontaal staat met je rug hoe zwaarder het is.

barbell row 80 strict form, dumbbell row 30 - 35, maar watik raar vind is dat ik met de latt pulldown een veel betere pomp in me krijg. Weet iemand waarom?

Met strikt bedoel ik dat alleen dezelfde spieren geactiveerd worden. Wat dat aangaat is de btrokkenheid van andere spieren bij barbell varianten van oefeningen meestal groter dan bij dumbbellvarianten.

Waarom je een betere pomp krijgt is alleen maar te verklaren als je weet hoe jij de oefening doet.

Je zegt strikt, maar mischien gebruik je onbewust toch wat andere spieren dan waneer je de pull down doet.

Terug
Naar boven