AndroidHealthClinic

Victor goes smolov2

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Thx Mehdi, ik ga het even allemaal doorlezen.
 
TheNose => bedankt

victor => doe jij soms overhead press na squats? Ze geven mij veel problemen, zeer veel kracht verlies.
 
Ja dat klopt Mehdi, Ik heb het in principe met alle oefeningen waarbij je nog je lowerbody gebruikt. Een alternatief is dus om de military press bijv als eerste oefening te nemen en daarna pas te beginnen met de squats, of om een 5-10 min break te nemen na het squatten en dan weer verder te gaan. En als een home gym bezittende zou je eventueel 's middags en 's avonds kunnen trainen (squats in de middag en de rest in de avond), maar dan heb je uiteraard wel tijd nodig. In het weekend zou het wel een goed alternatief zijn of op een vrije dag.
 
Ja dat klopt Mehdi, Ik heb het in principe met alle oefeningen waarbij je nog je lowerbody gebruikt. Een alternatief is dus om de military press bijv als eerste oefening te nemen en daarna pas te beginnen met de squats, of om een 5-10 min break te nemen na het squatten en dan weer verder te gaan. En als een home gym bezittende zou je eventueel 's middags en 's avonds kunnen trainen (squats in de middag en de rest in de avond), maar dan heb je uiteraard wel tijd nodig. In het weekend zou het wel een goed alternatief zijn of op een vrije dag.

Twee keer trainen heb ik aan gedacht. Maar dat gaat dan weer ten koste van mijn productiviteit die nu voorrang heeft.

Ik hou het op onderhoud, foert.

Heb je die mini smolov al gezien? Zou werken voor bench press e.d.
 
Twee keer trainen heb ik aan gedacht. Maar dat gaat dan weer ten koste van mijn productiviteit die nu voorrang heeft.

Ik hou het op onderhoud, foert.

Heb je die mini smolov al gezien? Zou werken voor bench press e.d.

Bedoel je Smolov JR? Grappig dat er nu opeens zoveel op gereageert word, terwijl ik het al tig maanden geleden gepost heb:p
 
Ik vind die smolov tof. Maanden over gedaan om die squat op te bouwen en nu ineens kgs erbij op nog geen twee weken. Overmorgen is het 7x5 97,5kg, wat 7,5kg meer is dan voor mijn verlof. Dat op 2 weken. Wat een tijdverlies de afgelopen maanden.
 
Ik vind die smolov tof. Maanden over gedaan om die squat op te bouwen en nu ineens kgs erbij op nog geen twee weken. Overmorgen is het 7x5 97,5kg, wat 7,5kg meer is dan voor mijn verlof. Dat op 2 weken. Wat een tijdverlies de afgelopen maanden.

Helemaal mee eens, maar je kan het alleen niet te vaak doen. Ik denk dat ik het eens per jaar ga doen.
 
Ik zat er over na te denken, maar dat is volgens mij gewoon overkill aangezien ja bij het benchen wel wat grote spiergroepen gebruikt maar ook veel kleine spiergroepen. Bij het squatten voornamelijk grote spiergroepen, die in principe moeilijk overtraind raken. Alhoewel ik toch goed groei op een hoge frequentie en een hoog volume. Ik zal er nog mee puzzelen.
 
Ik zat er over na te denken, maar dat is volgens mij gewoon overkill aangezien ja bij het benchen wel wat grote spiergroepen gebruikt maar ook veel kleine spiergroepen. Bij het squatten voornamelijk grote spiergroepen, die in principe moeilijk overtraind raken. Alhoewel ik toch goed groei op een hoge frequentie en een hoog volume. Ik zal er nog mee puzzelen.

De hersteltijd is daardoor wel een stuk korter. Voor een korte periode is het wel te doen. Als je wilt heb ik wat russische high volume schema's (meeste zijn van pavel) die je 4 - 5 x per week laten benchen. Mijn bench is net zo bagger als die van jou. Ik ga binnekort een keer zo'n schema van Pavel doen of die Smolov JR.
 
Ik vind die smolov tof. Maanden over gedaan om die squat op te bouwen en nu ineens kgs erbij op nog geen twee weken. Overmorgen is het 7x5 97,5kg, wat 7,5kg meer is dan voor mijn verlof. Dat op 2 weken. Wat een tijdverlies de afgelopen maanden.

Hoge frequentie en hoog volume ftw.

Helemaal mee eens, maar je kan het alleen niet te vaak doen. Ik denk dat ik het eens per jaar ga doen.

Je kan het inderdaad niet voor altijd blijven doen, naast je spieren heb je ook nog pezen/ligamenten, die wel flink wat herstel nodig hebben. Het blessure risico is gewoon best hoog in smolov. En je upper body kan uiteindelijk best erg achterlopen alhoewel dat 100x beter is dan mensen met een voor lopende upper body.
 
De hersteltijd is daardoor wel een stuk korter. Voor een korte periode is het wel te doen. Als je wilt heb ik wat russische high volume schema's (meeste zijn van pavel) die je 4 - 5 x per week laten benchen. Mijn bench is net zo bagger als die van jou. Ik ga binnekort een keer zo'n schema van Pavel doen of die Smolov JR.

Ja ik heb in principe bijna altijd met een pussy volume gebencht, ik had een tijdje toen met een hoog volume gebencht, dat was de afgelopen zomer en toen had ik uiteindelijk de 110 gepakt. Afgelopen zomer was het volume van mijn squat wel super gay, vandaar dat ik na mijn eerste smolov gewoon niks meer gegained was met mijn squat. Maar ik zal dan wel zeker zo een schema uitproberen aangezien ik gewoon sterkere triceps nodig heb, die zijn dan weer relevant voor mijn overhead.
 
De hersteltijd is daardoor wel een stuk korter. Voor een korte periode is het wel te doen. Als je wilt heb ik wat russische high volume schema's (meeste zijn van pavel) die je 4 - 5 x per week laten benchen. Mijn bench is net zo bagger als die van jou. Ik ga binnekort een keer zo'n schema van Pavel doen of die Smolov JR.

Heb je iets voor Overhead Press? Heb een aantal routines hier staan, maar het zijn er zeer weinig.
 
Heb je iets voor Overhead Press? Heb een aantal routines hier staan, maar het zijn er zeer weinig.

*Gillian zoekt door zijn absurd grote database met e-books en routines* :p

Edit: Ik PM je morgen even. Ik heb wel wat interessants.
 
Laatst bewerkt:
‘Smolov, week 3, dag 3’

squat

5xbaar
3x60
3x100
3x140
1x170
7x5x190 PR

dumbbell bench press

5x26
5x32
3x5x36

one arm military press

3x3x25

Commentaar:

- Ik zit nu echt bijna op mijn limiet, mijn glutes waren gewoon helemaal kapot.
- Voor de rest heb ik nergens meer pijn of last van iets, mooi.
- Morgen nog 10 setjes met 200 en dan lekker deloaden, kan niet wachten.
 
Succes vanavond, heb nu net bij mijn ontbijt gelijk maar even de hele thread door zitten lezen.
Goed bezig, kerel!

Ik ga misschien een cycle doen om weer op te gaan bouwen met mijn squats. Ben na paar maanden blessure-leed in de rug nu weer redelijk pijnvrij en een lichte cycle gecombineerd met mijn gewone WSB is wellicht aardig om op te gaan bouwen.
 
‘Smolov, week 3, dag 3’

squat

5xbaar
3x60
3x100
3x140
1x170
7x5x190 PR

dumbbell bench press

5x26
5x32
3x5x36

one arm military press

3x3x25

Commentaar:

- Ik zit nu echt bijna op mijn limiet, mijn glutes waren gewoon helemaal kapot.
- Voor de rest heb ik nergens meer pijn of last van iets, mooi.
- Morgen nog 10 setjes met 200 en dan lekker deloaden, kan niet wachten.

7x5 190 :) congraz victor. Moet straks 7x5 97,5kg front squat.

Eergisteren na de 5x7 waren mijn benen twee stukken staal.
 
Echt respect voor je squats kerel :thumbs:
 
Had precies hetzelfde toen ik Smolov deed, de allerlaatste 2 dagen komen uit je tenen..
Succes vanavond!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven