AndroidHealthClinic

Vortexx's Log (Resistance is Futile)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
sterk hoor om na je SQ nog DL te paken goed bezig
 
DL en SQ in 1 training en met nette getallen. Bazig.;):)
 
goed werk vortexx, weer een mooie training gezet:)
 
Flinke workload op die lowerbody, lekker man. Word je sterk van :p

En k*t van dat niet-helpen man. Bij mij in de gym heeft de bench twee haken aan elke kant, als je failt kan je m nog in die 2e gooien en dan raakt ie net niet je face. Had een keer dat ik nogal wat geluid maakte bij een lange grind (laatste rep) en toen kwam er een enorme buffel (lang en huge) op me af rennen omdat ie dacht dat ik t niet ging redden, schrok me dood :P
 
sterk hoor om na je SQ nog DL te paken goed bezig

Thnx kerel,

Het kan nou nog qua reps/gewicht, maar straks met wendler zal het te zwaar worden.

DL en SQ in 1 training en met nette getallen. Bazig.;):)

Thnx mate,

You know, like a boss :p

goed werk vortexx, weer een mooie training gezet:)

Thnx bro,

Ff knallen om de domper van maandag te vergeten :D

Flinke workload op die lowerbody, lekker man. Word je sterk van :p

En k*t van dat niet-helpen man. Bij mij in de gym heeft de bench twee haken aan elke kant, als je failt kan je m nog in die 2e gooien en dan raakt ie net niet je face. Had een keer dat ik nogal wat geluid maakte bij een lange grind (laatste rep) en toen kwam er een enorme buffel (lang en huge) op me af rennen omdat ie dacht dat ik t niet ging redden, schrok me dood :P

Haha epic story bro ;), die haken hebben wij ook alleen had ik in m'n reflex de linkerkant (ben links) al op de laagste haak en kreeg daarna dus rechts niet meer op de haak :o


Vanavond UB 2 & morgenochtend LB 2 :wl:
 
UB 2

- incline dumbbell press

10x18
8x24
8x26
7x28 (ahhhh.. net als vorige week net niet de 8e rep)


- concentration curls

2x10x16
2x8x16

- skull crushers

2x10x25
1x8x25
1x6x25

- overhead press

3x10x30
1x8x30

- dumbbell rows

10x24
10x26
2x10x28

- chins

2x5xBW
1x4xBW


Note:

Helaas niet de hele training af kunnen maken vrijdagavond.
Heb waarschijnlijk toch wat meer opgelopen dan ik dacht, want buitenkant elleboog (aanhechting tussen onder -en bovenarm) begon woendag overdag al lichtelijk te zeuren maar dat ging toen weg.
Maar dat kwam dus na de incline dumbbell press terug en werdt steeds gevoeliger totdat het bij de chins echt niet meer ging.

Heb thuis snel nog ff 20/30 min. gekoeld met wat ijs, maar bleef nog lang behoorlijk pijnlijk.
Eten is deze week ook niet echt super gegaan, maar dat haal ik aankomende week wel weer recht.
 
LB 2

- front squat

10x20
10x40
10x50
2x8x60


- sumo deadlift

10x70
10x80
10x90
10x100

- lying hamstring curls

10x50
2x8x50
6x50

- barbell lunges (per been)

3x6x40


Note:

Vanochtend toch maar naar de sportschool om het schema af te werken.
Pijn in de arm was weg dus was positief gestemd, maar 's ochtends trainen vind ik persoonlijk altijd zwaarder omdat ik nog maar één maaltijd op had en gisteravond een maaltijd geskipt had.

Na de derde set barbell lunges was ik behoorlijk leeg en vanaf de sumo deadlift was m'n arm ook al weer pijnlijk dus.....
Vandaag en morgen lekker rusten (allen cardio morgen) en misschien aankomende week wat meer reps en minder gewicht om m'n arm te sparen.

Gewicht: 94,0 kg

Ik was vanochtend behoorlijk veel vocht kwijt en daardoor zag alles er meteen weer een stuk droger uit (borst/abs) dus vond het niet zo erg dat ik weer 1,5 kg lichter ben.
Volgende week proberen weer wat geleidelijker op te bouwen zodat het er niet meteen weer allemaal aan zit.
 
Maar zoals ik het nu doe is het deadliften goed te doen en max. ik daar meer op reps dan met de squat.

Waarom eigenlijk meer volume op deadlifts dan squats, zit daar een filosofie achter?
 
toch nice hoor sterke front squats en mooi volume op de sumo
 
94kilo nice:D
 
nice front squat! komt dicht in de buurt van je back squat, ga je diep bij front/back?

mooie bw, hoe komt het dat je vocht verloren hebt?
 
Pittige sumodeadzzz. Goed bezig.:)

thnx man, techniek ging wat beter als vorige keer, dus meer hamstring gepakt en minder onderrug.

Waarom eigenlijk meer volume op deadlifts dan squats, zit daar een filosofie achter?

Uhh... niet echt, squats kosten me meer energie en loop ik meer risico mee als het fout gaat en dat heb ik niet met de deadlifts dus vandaar dat ik dan liever daar op los ga.

toch nice hoor sterke front squats en mooi volume op de sumo

Thnx gokhann, m'n energielevel was niet top dus vandaar 2x8x60 i.p.v. 1x?x65
Sumo ging zeker lekker voor de zaterdagochtend :D (but it sucks to be tall)


Yep, ff op een plateau zitten, om straks lekker na de kerst met creatine sup. weer omhoog te boosten (tuurlijk met zo min mogelijk vet)
Was vanochtend al weer 94,6 kg :(

nice front squat! komt dicht in de buurt van je back squat, ga je diep bij front/back?
mooie bw, hoe komt het dat je vocht verloren hebt?

Front squat ging redelijk zaterdag, alleen bleef de barbell aan de linkerkant niet goed liggen dus moest ik me meer focussen op het vasthouden van de barbell.

De gewone squat doe ik nu max. met 80/85 kilo en front squat doe ik nu met 60/65 max. maar straks met Wendler hoop ik dat de gewone squat weer op de 100 kilo of erover gaat en dan front squat als assisted oefening erbij.

Op het moment doe ik alle sets front en normaal onder parallel en alleen de laatste set geforceerd op parallel.

Vochtverlies heb ik niet altijd verklaring voor, maar van de week veel minder zuivel gebruikt misschien heeft dat er mee te maken.
 
Laatst bewerkt:
Van de week geen trainingen i.v.m. blessure aan de arm.
Heb thuis wel 2x lichte training gedaan, maar dat was niet noemenswaardig.
 
klote man blessure hoop voor je dat het snel over gaat
 
neem je tijd man! je hebt maar 1lichaam!
 
klote man blessure hoop voor je dat het snel over gaat

neem je tijd man! je hebt maar 1lichaam!


Komt helemaal goed, heb zaterdag de hele dag lopen verhuizen (9:00-17:00) en heb toen geen last gehad.
Ga van de week full body doen met meerdere herhalingen/lichter gewicht.
Vanavond een late training i.v.m. de achterlopende huishouding :p
 
Fullbody

flat bench press

10x40
10x50
8x60
3x5x70
8x60
10x50
10x40

seated cable row

10x55
10x60
2x8x65

dumbbell lunges (per been)

8x20
7x20
6x20

seated dumbbell press (geen rugsteun)

10x14
2x8x14

dumbbell tricep extension

3x10x12

barbell curl

2x10x30


Note:

Bench ging lekker ondanks dat het qua gewicht niet veel voorsteld, maar kon alles wel precies uitvoeren zoals ik in gedachten had.
Ik ging helemaal stuk op de lunges qua ademhaling, maar dat mocht de pret niet drukken.
Van de barbell curls maar twee setjes gedaan, omdat m'n arm weer begon op te spelen dus voorlopig geen curls meer.

Gewicht: precies 94,0 kg

Ondanks dat ik in voeding ben geminderd blijf ik netjes rond de 94 kg steken .
Nog ff wat van m'n VP en dan kan ik in januari lekker weer wat verhogen in voeding en doorstoten naar de 100 kg :)
 
toch maar gaan trainen, moeilijk om rust te nemen altijd! heh
vrij rustige training of niet voor jouw doen?
 
toch maar gaan trainen, moeilijk om rust te nemen altijd! heh
vrij rustige training of niet voor jouw doen?

Haha valt me eigenlijk nog mee, maar weet nu in elk geval welke oefening ik ff moet mijden.
Was qua intensiteit wel een rustige training met uitzondering van de dumbbell lunges.
Vrijdag nog een fullbody en dan volgende week afwachten hoe m'n arm reageert.
Ik wil eigenlijk weer fit zijn als ik op 2 januari begin met m'n Wendler schema.




Net een kilo vitamine B5 binnen gekregen i.v.m. met m'n huid.
Slik nu vitamine C & multi-vitamine en daar komt een B-100 complex bij en dan de vitamine B5 (5 dagen 5 gram en daarna 10 gram voor 3 maanden)
Hoop dat m'n nieren het trekken, maar daar kom ik vanzelf achter :p
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven