Fitness Seller

Waarom eet coleman geen fruit/groente?

Knorr Vie!:D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik hou ook niet van groente, maar eet redelijk veel komkommer en wortelen. Daarnaast gaat er wel altijd een zak roerbakgroente door de pasta, rijst, etc.

hehe alles wat je nodig heb tvoor 1 dag :p

lust weinig groente en fruit,maar probeer toch 1 a 2 keer groente per dag te eten

ik vreet zelf ook geen groenten en zie er niet onmiddelijk de toegevoegde waarde van in. desnoods neem ik wel een multivit extra :D

(zal natuurlijk wel dikke bullshit zijn van mijn kant, maar ik ben geen konijn)

hoelang ben jij al met deze sport bezig en dus bijgevolg (hoop ik) ook met voeding ?
groenten geen toegevoegde waarde ...:rolleyes:

fruit => fructose => insulinepiek => absoluut vermijden in de cut

Als het voor je job is zoals coleman kun je de risico's niet nemen. Gewone mensen niet in wedstrijdvoorbereiding kunnen best fruit en groenten nemen, veel gezonder.

Zouden de meeste fruitsoorten zoals, appels, banaan, kiwi sinaasappel etc. Even veel vitamines bevatten als dat ze direct van het land worden geconsumeerd? indien gerijpt natuurlijk.

Meestal zijn ze nog knal groen bij het plukken en rijpen ze verder zonder dat het fruit nog aan de steel vast zit. Of maakt dat weer niet uit, ben ook geen exper.

Heb horen zeggen, van iemand die in de transport zit. Dat appels die voorverpakt zijn in bijv zo'n bakje met 6 er in, soms wel 1 jaar in de koeling liggen (temperatuur 0 graden) alvorens het naar de winkels gaat. Daarom blijven de meeste fruit soorten weken goed in je eigen koelkast mits hij niet te koud of te warm staat.

Zelf eet ik genoeg groente maar te weinig fruit kom vaak genoeg geneens aan 1 stuk, gebruik wel vitaminen pillen. echt fruit lijkt mij toch het beste, ook gelijk voor je vertering wat iemand hiervoor zei dacht ik.

Laatst bewerkt:
Ik hou ook totaal niet van groente. Maar eet altijd nog wel een beetje. Fruit zou ik eigenlijk meer moeten eten, is nu af en toe een banaantje.

Ik ook alleen groeten , meeste fruit zit te veel suikers...

Wat een marginaal gelul over suikers en insulinepieken. Als je gewoon regelmatig eet hoef je je daar echt geen zorgen over te maken, ook niet in de cut.

Zoveel vitamines zitten er nou ook weer niet in groenten en fruit. Vooral in verse niet. Klinkt tegenstrijdig maar het verse groente en fruit is al een tijdje onderweg geweest als je het koopt, vitaminen zijn niet echt stabiel. Je kunt het beste diepvries nemen omdat die gelijk na het oogsten ingevroren worden.
Sinasappels zijn soms zo lang onder weg geweest dat er helemaal geen vitaminen meer inzitten.

Ik eet niet elke dag fruit, wel elke dag groente. Niet voor de vitaminen maar voor de vezels. En veel groenten zijn lekker imo.

Dat hij geen groenten eet, verklaart zijn uitpuilende pens. Hij krijgt te weining vezels binnen, maar wel wagonladingen eiwitten. Zo krijg je vervuilde darmen en moet je steeds meer gaan eten.

bang zijn voor een beetje fructose, ik ben zelf absoluut geen voedingcoïtuspert maar in groente en fruit zitten tal van stofjes zoals flavoiden en flavanolen oid. met tig positieve werkingen voor je lichaam en nog meer geile stofjes waar ze nu pas de werking van aan het ontdekken zijn, en die zitten niet in een multivit. At vroeger ook nagenoeg geen fruit maar nu bijna elke dag 2 sinaasappels en een appel, ben nagenoeg niet verkouden geweest dit jaar terwijl dat vroeger vaste prik was.

Ik heb de nieuwste film van coleman gekeken(nog nooit een film van hem gezien) Nu valt het mij op dat hij veel supplementen slikt en hij zegt zelf dat hij geen fruit/groente eet, nu vraag ik mij af waarom hij dit niet doet. Kan iemand het verklaren? Het lijkt mij toch sterk dat hij het niet lust :D En als het wel zo is, dan is hij een aansteller :o
Het zal je misschien verbazen maar fruit is compleet nutteloos voor een bber, als je de vitaminen en mineralen al in pilvorm binnenkrijgt. Fruit bevat namelijk veel suikers, suikers die bovendien voor een groot% fructoses zijn, en laat die nu net makkelijk omzetten naar vetzuren als ze niet snel gebruikt worden.

Groenten zijn een andere zaak, hoewel dmv pillen je wel heel wat kan oplossen, is het niet ideaal om ze uit je schema te laten. Nu is het niet zo dat profs het voorbeeld zijn wat gezondheid aangaat, profs moeten hard groeien, hard cutten en zorgen dat ze de concurentie verslaan op het podium. Meesten eten enkel wat ze nodig hebben om dat te bereiken, gezondheid komt op de tweede plaats, en voor velen onder hen nemen ze dan ook niet de moeite om groenten klaar te maken/ op te nemen in hun schema. Strikt gezien heb je ze ook niet nodig om je doel te bereiken, maar ik zou het amateurs nooit aanraden om zijn manier van eten op dat punt te volgen.

Waarom? Als je minder calorien binnenkrijgt dan je gebruikt, wat voor kwaad kan suiker dan?
Suikers houden vocht vast, bovendien hebben spieren niks aan fructose omdat ze het niet kunnen opnemen. Het nesteld zich in de lever en blijft daar zitten om ofwel omgezet te worden naar glucose als er dringend energie nodig is, ofwel naar vetzuren als er een overschot aan energie is.

Lees dit ff door http://www.mercola.com/2002/jan/5/fructose.htm

Suikers houden vocht vast, bovendien hebben spieren niks aan fructose omdat ze het niet kunnen opnemen. Het nesteld zich in de lever en blijft daar zitten om ofwel omgezet te worden naar glucose als er dringend energie nodig is, ofwel naar vetzuren als er een overschot aan energie is.

Lees dit ff door http://www.mercola.com/2002/jan/5/fructose.htm

Hoe is bovenstaande relevant als je minder binnenkrijgt dan je verbruikt? Alles wordt dan toch opgebruikt?

FF artikel in link lezen. Suikers in fruit en met name fructose zijn niet zo gezond als men altijd dacht, bovendien heb je er niets aan, het zal je alleen tegenwerken. Het zijn lege calorieën die je lichaam extra werk geven en vetverbranding/spierwinst bemoeilijken. Ik kan wel zeggen dat er goed is nagedacht over de voeding van Coleman, hij heeft dan ook een prima begeleider aan Chad Nichols.

Hoe is bovenstaande relevant als je minder binnenkrijgt dan je verbruikt? Alles wordt dan toch opgebruikt?
Als je die redenering zou volgen dan kan je 2000 kcal aan frituurvet drinken en zeggen dat je onder behoud zit en dus wel zal afvallen, er zijn ook nog factoren als macronutrient ratio, glycemische index, insuline idnex, negatieve kcal etc.

Terug
Naar boven