Fitness Seller

Waarom eet coleman geen fruit/groente?

Als je die redenering zou volgen dan kan je 2000 kcal aan frituurvet drinken en zeggen dat je onder behoud zit en dus wel zal afvallen, er zijn ook nog factoren als macronutrient ratio, glycemische index, insuline idnex, negatieve kcal etc.

Dat snap ik maar 't gaat hier om een paar stuks fruit per dag.

Dat snap ik maar 't gaat hier om een paar stuks fruit per dag.
Die niets bijdragen voor hem. Als je toch fruit eet dan kan je best de zoete soorten vermijden. Zure appel is bijv. prima, onrijpe banaan ook, maar voor profs niet echt belangrijk.

Die niets bijdragen voor hem. Als je toch fruit eet dan kan je best de zoete soorten vermijden. Zure appel is bijv. prima, onrijpe banaan ook, maar voor profs niet echt belangrijk.

Nee maar los van van Coleman. Iedereen roept hier geen fruit in de cut en dat is echt onzin volgens mij. Alle suikers verbrand je dan toch.

Het kan zeker wel, helaas is tegenwoordig veel fruit gewoon opgefokt om maar zoeter en lekkerder te smaken. Dat maakt het bijna net zo ongezond als een snoepje...Idd kan je het ook verbranden in de cut, alleen vind ik het wat te contraproductief, beter een stuk groente eten:)

Kijk eens b.v naar mensen in Brazillië, de sloppenwijken. Die leven voor bijna 85 % op fruit en groente. Die zijn nou niet bepaald dik te noemen. Dus kom nou niet aan met 'de suikers uit fruit zijn de slecht voor je o.i.d' , want dat is zulke bullshit???

Kijk eens b.v naar mensen in Brazillië, de sloppenwijken. Die leven voor bijna 85 % op fruit en groente. Die zijn nou niet bepaald dik te noemen. Dus kom nou niet aan met 'de suikers uit fruit zijn de slecht voor je o.i.d' , want dat is zulke bullshit???
Ten eerste is dat fruit lang niet zo zoet als het fruit dat we hier kennen en bevat het dus meer vezels en zetmeel. Ten tweede hoef je ook niet dik te worden van fruit als je totaal energie inname niet zo hoog ligt. Probleem in het Westen is dat het fruit juist niet hetzelfde is maar opgefokt en langer gerijpt, bevat daardoor meer suikers, meer calorien. De meeste mensen denken verder dat als ze wat fruit eten al de rest van hun schema niet meer uitmaakt: het fruit maakt alles wel goed, niets is minder waar...

[Link niet meer beschikbaar]

hier worden veel positieve werkingen van alle vitamines weergegeven. vitamines zijn misschien niet belangrijk voor spieren maar wel noodzakelijk voor het lichaam. en als je bang bent voor de suikers die in fruit zitten neem je toch 1 stuk voor de training en na de training.

coleman is gewoon ongezond bezig.

Hij neemt ze in de vorm van pillen maar dat was al vermeld. Natuurlijk beter om ze uit voeding te halen maar veel maakt het ook niet uit. Niets mis met paar stuks fruit, maar nogmaals, dan wel het juiste fruit. Suikers onttrekken namelijk vitaminen uit het lichaam, eet je dus zeer suikerrijk fruit dan gaan de vitaminen die ze leveren al meteen verloren om het eigen suiker te verwerken. Nul operatie dan.

Neanderthalers aten ook geen fruit conclusie Ronnie is een neanderthaler:D

veel maakt het ook niet uit? dus ons voedingspatroon zou ook uit alleen maar poeders en pillen kunnen bestaan als het bestaat uit dezelfde voedingsstoffen, vitamines, mineralen en vezels etc. van voedsel en toch nog gezond zijn? dat lijkt mij niet. supplementen zijn gewoon niet gemaakt voor het lichaam en vind het daarom ongezond als vervanging van voedsel. je weerstand is trouwens ook veel lager dus je bent vaker ziek dus je training is ook minder. gewoon fruit en groente eten!! en daarnaast supplementen gebruiken is best maar niet als vervanging.

trouwens zal me niks verbazen als later in de toekomst alleen nog maar pillen en poeders gebruikt worden. waarom lastig en duur doen met landbouw en het weer zit niet altijd mee voor de oogst. ook valt het risicofactor van oorlog af dat je veel afhankelijk bent van landbouw.

groenten en fruit zijn overrated imo..... :D

Ik probeer dagelijks een stuk fruit te eten en bij 1 a 2 maaltijden groeten.
Is voor mij voldoende.

Moraal van het verhaal:

Ronnie met een banaan terug het bos insturen.

In hoeverre overlappen de mineralen en vitamines in fruit eigenlijk? Door een paar mensen is terecht opgemerkt dat mensen vroeger ook niet elke dag fruit aten en toch oud genoeg werden om kindjes te maken.
echter, in de middeleeuwen gingen heel veel zeelui dood aan scheurbuik (soms al na 2 maanden op zee) wat later werd opgelost door limoenen (fruit) mee te nemen en dat af en toe uit te delen aan de bemanning. Blijkbaar kun je toch niet een lange tijd zonder fruit??
en zo'n 2 maanden terug heb ik een onderzoek gelezen (ik weet niet meer waar) waarin stond dat vitaminepillen nauwelijks werden opgenomen door het lichaam. ma ja misschien was dat wel een flut onderzoek

In hoeverre overlappen de mineralen en vitamines in fruit eigenlijk? Door een paar mensen is terecht opgemerkt dat mensen vroeger ook niet elke dag fruit aten en toch oud genoeg werden om kindjes te maken.
echter, in de middeleeuwen gingen heel veel zeelui dood aan scheurbuik (soms al na 2 maanden op zee) wat later werd opgelost door limoenen (fruit) mee te nemen en dat af en toe uit te delen aan de bemanning. Blijkbaar kun je toch niet een lange tijd zonder fruit??
en zo'n 2 maanden terug heb ik een onderzoek gelezen (ik weet niet meer waar) waarin stond dat vitaminepillen nauwelijks werden opgenomen door het lichaam. ma ja misschien was dat wel een flut onderzoek

Ik geloof niet dat het komt door een tekort aan fruit, anders had ik ook scheurbuik moeten hebben.
Als het water op was, dronken ze vaak ook gewoon uit de zee... Dat had er denk meer mee te maken..

veel maakt het ook niet uit? dus ons voedingspatroon zou ook uit alleen maar poeders en pillen kunnen bestaan als het bestaat uit dezelfde voedingsstoffen, vitamines, mineralen en vezels etc. van voedsel en toch nog gezond zijn? dat lijkt mij niet. supplementen zijn gewoon niet gemaakt voor het lichaam en vind het daarom ongezond als vervanging van voedsel. je weerstand is trouwens ook veel lager dus je bent vaker ziek dus je training is ook minder. gewoon fruit en groente eten!! en daarnaast supplementen gebruiken is best maar niet als vervanging.

Vitamines niet voor het lichaam gemaakt? Juist wel daarvoor gemaakt!

Ik ben slechts 1x in de 3 jaar verkouden of iets minder lekker, eet nooit fruit en soms (2x per week) groente, slik wel altijd mn vitamines..
Hoezo zou ik een slechte(re) weerstand moeten hebben, volgens jou?

BTW die Coleman is ook een beer geworden, dus nodig is het niet voor BB begrippen...

Ik geloof niet dat het komt door een tekort aan fruit, anders had ik ook scheurbuik moeten hebben.
Als het water op was, dronken ze vaak ook gewoon uit de zee... Dat had er denk meer mee te maken..

Scheurbuik komt door gebrek aan vitamine C. Kapitein Cook loste dat op door zuurkool, fruit, mais en kiemen mee te nemen op een lange zeereis. Met dit dieet ging niemand dood aan scheurbuik. Ze hadden ook gewoon aardappels mee kunnen nemen, want die voorkomen ook scheurbuik.

Ik eet elke dag een kiwi, zure appel, wortel of 2 en 1/3 komkommer, zou ik best nog iets aanvullends eten van groenten of fruit?

Groenten en fruit zijn ook belangrijk om andere stoffen dan alleen vitaminen en mineralen.

Lees bijv. deze thread deze nog eens even door.

Er zitten dingen in groenten en fruit die je niet uit een pilletje kunt halen.

Terug
Naar boven