Fitness Seller

Waarom eet coleman geen fruit/groente?

Mijn stoelgang is trouwens ook zeer goed verbeterd sinds ik veel groenten eet. Ik hoef nu maar 2 keer per dag en het glijd er lekker uit, zonder dat ik de eeuwige veeg heb. Daarvoor was het 4-5 keer per dag kleine hoeveelheden. Liep niet lekker door zegmaar.

Fruit wat niet al te zoet is, zoals appels, aardbeien en bosvruchten zijn prima. Bevatten ook nauwelijks kcals..

Ik ken veel meer BBers (van hoog niveau) die geen groenten en fruit eten. Zelf eet ik het eigenlijk ook nooit behalve de laatste weken voor mijn wedstrijd. Dan neem ik sperziebonen, prei en ui. En soms ananas door de rijst (wanneer het mag natuurlijk..)

oke ik eet altijd veel groente/fruit moet zeggen dat ik daar wel een superstoelgang door heb. zou er niet aan moeten denken al dat lowcarb voedsel te moeten uitwerpen zonder extra vesels die de boel in toom houden hahaha.

doe mij maar wel groente/fruit. je zou niet willen weten hoe die COLEMAN ontlast zonder groente en fruit JUST PEANUTS:D

Ik eet zelf ook zo goed als nooit groente en fruit...alleen 3 tot 6 pakjes rozijnen per dag:D (6 pakjes komt overeen met 2 stuks fruit).

Ik lust het gewoon niet, maar zie er ook niet de meerwaarde van in. Ok, je krijgt vitamientjes binnen, maar die krijg ik ook genoeg binnen door ander voedsel en supplementen (Animal Pak en M-stak). Animal Pak vind ik een zeer goed supplement dat je altijd moet gebruiken! Vooral voor degenen die AS gebruiken is het echt belangrijk. Vind het vreemd dat ik er hier op het forum niet zoveel over hoor?

Groente en fruit zijn overrated, rijst en kip zijn de shit! :yes:

Groente is een nuttig hulpmiddel in de cut.

Je kan echt een stuk meer KH eten door groente (door verlaging van GI). Dus dan kan je aankomen in spiermassa en vet te verliezen tegelijk als je je KH goed inplant en een beetje goede stofwisseling hebt.

Mijn stoelgang is trouwens ook zeer goed verbeterd sinds ik veel groenten eet. Ik hoef nu maar 2 keer per dag en het glijd er lekker uit, zonder dat ik de eeuwige veeg heb. Daarvoor was het 4-5 keer per dag kleine hoeveelheden. Liep niet lekker door zegmaar.
Vezels zijn de shit :thumbup:

Ik snap het even niet meer:

Er wordt gezegd dat fruit zorgt voor "teveel" suikers.
Kan iemand me uitleggen waarom deze suikers slecht zouden zijn? Heb het namelijk nog nooit eerder gehoord. Krijg je er diabetes van? Wordt je er dik van?

Ook wordt er gezegd dat vitaminepillen net zo goed zouden zijn als fruit.
Net zo goed waarvoor dan? Voor je totale gezondheid? Voor een lang leven?
Of om een verkoudheid tegen te gaan?

Ik snap het even niet meer:

Er wordt gezegd dat fruit zorgt voor "teveel" suikers.
Kan iemand me uitleggen waarom deze suikers slecht zouden zijn? Heb het namelijk nog nooit eerder gehoord. Krijg je er diabetes van? Wordt je er dik van?

Ook wordt er gezegd dat vitaminepillen net zo goed zouden zijn als fruit.
Net zo goed waarvoor dan? Voor je totale gezondheid? Voor een lang leven?
Of om een verkoudheid tegen te gaan?
Het komt er idd op neer dat ongezonde suikers niet perse uit tafelsuiker komen, maar ook uit teveel zoet fruit kunnen komen. Fructose is iig lang niet zo onschadelijk als gedacht wordt, idd diabetes en dik worden zijn mogelijke gevolgen maar ook hartkwalen en nog een aantal andere kleinere problemen. Je hebt in een gezond dieet gewoon helemaal geen fructose of andere suikers nodig, je moet het behandelen als een snoepje, iets was wel kan maar zeker niet moet. Zolang je zoet fruit beperkt en zorgt dat je verder een uitgebalanceerd dieet volgt, dan is er geen probleem. Dit topic gaat echter over profs en bodybuilding, en dan kan je het nog scherper stellen: wij bodybuilders hebben helemaal geen suikers nodig en kunnen ze beter helemaal schrappen. De vitaminen en mineralen kan je halen uit pil of voeding, maar ik zou geen voorkeur durven geven, dat is iets wat je voor jezelf uitmaakt. Sowieso groenten toevoegen in elk schema, daar bestaat geen twijfel over, je gaat je gezondheid geen goed doen door die eruit te laten. Vitaminen en mineralen daar hebben wij trouwens vooral iets aan als sporter, om te presteren en te herstellen.

Het gevaar van fruitsuiker is overrated. De voordelen van het fruit zijn duizenden malen groter dan eventuele nadelen.

Het komt er idd op neer dat ongezonde suikers niet perse uit tafelsuiker komen, maar ook uit teveel zoet fruit kunnen komen. Fructose is iig lang niet zo onschadelijk als gedacht wordt, idd diabetes en dik worden zijn mogelijke gevolgen maar ook hartkwalen en nog een aantal andere kleinere problemen. Je hebt in een gezond dieet gewoon helemaal geen fructose of andere suikers nodig, je moet het behandelen als een snoepje, iets was wel kan maar zeker niet moet. Zolang je zoet fruit beperkt en zorgt dat je verder een uitgebalanceerd dieet volgt, dan is er geen probleem. Dit topic gaat echter over profs en bodybuilding, en dan kan je het nog scherper stellen: wij bodybuilders hebben helemaal geen suikers nodig en kunnen ze beter helemaal schrappen. De vitaminen en mineralen kan je halen uit pil of voeding, maar ik zou geen voorkeur durven geven, dat is iets wat je voor jezelf uitmaakt. Sowieso groenten toevoegen in elk schema, daar bestaat geen twijfel over, je gaat je gezondheid geen goed doen door die eruit te laten. Vitaminen en mineralen daar hebben wij trouwens vooral iets aan als sporter, om te presteren en te herstellen.

Dat mensen beter geen geraffineerde suikers kunnen toevoegen aan hun dieet kan ik me in vinden.
Een zak fructosesuiker kan ik me voorstellen dat het een negatieve invloed zou kunnen hebben op de gezondheid.

Maar wordt hier nu gesuggereerd dat het eten van fruit de kans op
diabetes/hartkwalen verhoogt?

Ben wel benieuwd welke vitaminen bodybuilders zouden moeten supplementeren buiten bepaalde B-vitamines.
Maar volgens mij wordt het eten van fruit niet alleen aangeraden vanwege vitamines. Zou wel willen weten welke vitamine(s) hetzelfde effect op de gezondheid hebben als het eten van een stuk fruit.

omdat hij het net als ik gewoonweg niet mag!
Voor de noodzakelijke vitamines zal hij wel een pilletje hebben of een spuit!

Terug
Naar boven