MuscleMeat

Wat geloof jij?

Peiling Peiling Geloof?

• Christendom

Stemmen: 65 19,3%
  • Islam

Stemmen: 21 6,2%
  • Hindoeïsme

Stemmen: 1 0,3%
  • Boeddhisme

Stemmen: 9 2,7%
  • Jodendom

Stemmen: 5 1,5%
  • Atheïst (niet echt een geloof maar dat boeit niet)

Stemmen: 181 53,7%
  • Anders nl.

Stemmen: 55 16,3%

• Totaal stemmers
    337
Ik heb "anders" gekozen. Ik vertrouw op Jezus en zijn woorden en lessen. Ik wil leven zoals hij voorgedaan heeft.

Jezus was een mafkees en een dierenbeul.

Neem dan Zackie Achmat of zo. Die heeft ook nogal wat trekjes van Jezus én heeft echt veel mensen gered.

Anyway: er zijn betere voorbeelden dan Jezus en als het alleen gaat om het volgen van een goed voorbeeld dan zie ik niet in waarom je van een bij voorbaat inferieur voorbeeld uit zou willen gaan.
Of steekt er meer achter de reden dat je Jezus wil volgen?

Je kon het niet laten... :D

Laatst bewerkt:
Ik heb "anders" gekozen. Ik vertrouw op Jezus en zijn woorden en lessen. Ik wil leven zoals hij voorgedaan heeft.

Dan vertrouw ik op Nietzsche (de imo meer tot bezinning gekomen en gerijpte Jezus) en zijn 5de evangelie, nl Zarathustra. Ik wil overigens niet leven als een misdadiger maar als een Ubermensch. :cool:

Jezus was een mafkees en een dierenbeul.

Neem dan Zackie Achmat of zo. Die heeft ook nogal wat trekjes van Jezus én heeft echt veel mensen gered.

Anyway: er zijn betere voorbeelden dan Jezus en als het alleen gaat om het volgen van een goed voorbeeld dan zie ik niet in waarom je van een bij voorbaat inferieur voorbeeld uit zou willen gaan.
Of steekt er meer achter de reden dat je Jezus wil volgen?

Ik ga eens zoeken naar die zackie Achmat, ken hem niet. Ik heb Jezus nog niet als inferieur ervaren of leren kennen, ben benieuwd hoe dat bij jou gekomen is. Dat ik hem wil volgen, ja daar steekt veel meer achter :) Sterker nog, ik zou men leven er voor willen geven. Het is een persoonlijke ervaring geweest. Daarna het lezen van wat mensen over zijn leven op aarde beschreven hebben. En hoe hij reageerde ondanks welke omstandigheid dan ook, altijd vanuit zijn identiteit!! dat wil ik ook! :) Maar zo ik al zei, ik ga die man die jij zei ook even opzoeken.

Pastafari staat er niet bij :(

islam

gister na mijn kuit-training was ik lam.

Geloofloos, heb geen god nodig want vanaf je geboorte is je enige doel nog doodgaan.

toedels

Geloofloos, heb geen god nodig want vanaf je geboorte is je enige doel nog doodgaan.

toedels

waarom dan nog zoveel doelen tussendoor?? ja , als dat het zou versnellen eerder dood te gaan kan ik het me voor stellen.

Zou eerder zeggen, doel in leven is, voortplanten om eigen soort in stand te houden.

waarom dan nog zoveel doelen tussendoor?? ja , als dat het zou versnellen eerder dood te gaan kan ik het me voor stellen.

Zou eerder zeggen, doel in leven is, voortplanten om eigen soort in stand te houden.
Omdat ze zich eerst hier moeten bewijzen alvorens ze de hemel in mogen :o

En in het christendom is het dan nog zo dat als je hier een sukkel bent, dat gecompenseerd wordt in de hemel met gegarandeerde entrance:

"Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen."

En in het christendom is het dan nog zo dat als je hier een sukkel bent, dat gecompenseerd wordt in de hemel met gegarandeerde entrance:

"Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen."

Daar denken de Calvinisten toch anders over :D

En welk doel dient de soort in stand houden dan?

Op zoek naar een doel van het leven gaan is het meest doeloze wat er is. Er is maar 1 doel en dat staat in mijn sig.

Ik verkeer in de veronderstelling dat de werkelijkheid het product is van mijn eigen creatieve geest. Ik kom dus een centrale positie in het universum toe, die mij er daarom toe brengt mijzelf als een god of verlosser te zien.

De wens is de vader van de gedachte, zullen we maar zeggen.

Of je stopt gewoon met die paddo's

En welk doel dient de soort in stand houden dan?

Op zoek naar een doel van het leven gaan is het meest doeloze wat er is. Er is maar 1 doel en dat staat in mijn sig.

ik zeg dat ipv doel van dood gaan. Ikzelf kan het in beide niet vinden. Het laatste geloofde ik tot men 24e of zoiets. Doel daarvan zou zijn dat je eigen soort niet uitsterft. Overlevingsinstinct, zoals dieren dat hebben.

Doel om dood te gaan kan ik me niet voorstellen, dan zou je vandaag daar toch actie op ondernemen. Als je enige doel miljonair worden is, dan begin je vandaag je eerste stap daar mee te zetten.

Mijn doel in het leven is betekenisvol te zijn voor anderen, en mijzelf, en de wereld. Omdat Jezus dat ook deed, en dat vind ik een mooi voorbeeld. Ghandi trouwens ook!

Ken heel dat calvinisme niet, wat zeggen die dan daarover? :)

Calvinisten zien materieel succes voortvloeiend uit hard werken als een teken van predestinatie. Zij zijn, Calvijn, oorspronkelijk van mening dat je als waar Christen geboren wordt met de garantie toegelaten te worden tot de hemel. Daarom hebben die ontzettende refo's hier in Nederland er ook weinig moeite mee om in de grootste Mercedesen en duurste overhemden op zondag naar de kerk te paraderen.

Laatst bewerkt:
Calvinisten zien materieel succes voortvloeiend uit hard werken als een teken van predestinatie. Zij zijn, Calvijn, oorspronkelijk van mening dat je als waar Christen geboren wordt met de garantie toegelaten te worden tot de hemel. Daarom hebben die ontzettende refo's hier in Nederland er ook weinig moeite mee om in de grootste Mercedesen en duurste overhemden op zondag naar de kerk te paraderen.
Aha. Dus wat ze ook doen, ze komen er sowieso in??? En 'paupers' gaan per definitie naar de hel???

BTW wat ik dan weer k*t vind aan (expliciet) atheïsme is dat je je kind(eren) moet zeggen dat het na de dood afgelopen is. Kinderen komen op een gegeven moment toch tot de vaststelling dat het leven niet eeuwig blijft duren, dan is het als ouder en ook voor het kind toch aangenamer om te zeggen dat er leven na de dood is, en anders om te zeggen dat je het niet zeker weet.

Aha. Dus wat ze ook doen, ze komen er sowieso in???

Ja, een waar Christen wel. Een zogenaamde ware Christen die ineens op een dag gepakt wordt met een kleuter in zijn bed of in de kelder was dan ineens nooit een waar Christen en was al bij geboorte door de Here bepaald dat die geen toegang zou krijgen tot de hemel! Mooi systeem, of niet? :D

Terug
Naar boven