MuscleMeat

Wat te doen in de gym, als je thuis al alles doet, maar toch je abbo wilt gebruiken.

• Topic Starter Topic Starter
Kan iemand je abbo niet overnemen?

Scheelt jou in de kosten, diegene zit er niet gelijk een jaar aan vast, en de gym houdt er misschien wel een nieuw lid aan over? Iedereen blij.

Niet rond half 8, 8 uur gaan trainen?

ik ging wel om half 8, maar dan om half 8 in de ochtend... :P Met een workout die 95% in een rack gebeurd is het bijna onmogelijk om niemand te treffen die ook in het rack wil.

---------- Toegevoegd om 12:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:07 ----------

Ik heb abs altijd meegetraind in de warming up (en nog steeds) imo meer dan voldoende. In tijden van laag vetpercentage waren ze zichtbaar, ten tijde van de bulk niet. Je moet gewoon (leren) aanvoelen wat goed/voldoende is voor jou en wat niet. Mijn ervaring is dat we teveel willen en doen, terwijl minder vaak veel meer progressie oplevert.

Klopt... ik moet mezelf als beginner zijnde ook nog echt dwingen om mijn rustdagen aan te houden. En spieren worden opgebouwd tijdens je rust... maar toch altijd meer willen :P

Over abs... ik zou ze dan ook niet trainen om ze te zien... dat boeit me niet zo heel veel. Wat me wel boeit is dat ik genoeg core strength heb om mijn abs juist te gebruiken bij dingen zoals deadlift en rows. Dat is vind ik altijd wel een goed argument om ze te trainen.

Cardio altijd goed, anders zet je je abo toch stop tijdelijk als dat mogelijk is en je echt niet weet je er moet doen. Voor dat geld kan je genoeg supplementen/voeding kopen.

Cardio altijd goed, anders zet je je abo toch stop tijdelijk als dat mogelijk is en je echt niet weet je er moet doen. Voor dat geld kan je genoeg supplementen/voeding kopen.
Als dat had gekund, had ik dit topic niet hoeven te openen :D

Mijn ervaring is dat we teveel willen en doen, terwijl minder vaak veel meer progressie oplevert.
Eleiko, ik lees regelmatig over het 'less is more' in jouw posts. Nu deze quote. Kan je dit eens uit de doeken doen? Hoeveel minder, hoeveel meer? Wanneer is 'less' precies 'more' en wanneer is 'more, too much'? (denk aan beginners, gevorderden etc.)

Over abs... ik zou ze dan ook niet trainen om ze te zien... dat boeit me niet zo heel veel. Wat me wel boeit is dat ik genoeg core strength heb om mijn abs juist te gebruiken bij dingen zoals deadlift en rows. Dat is vind ik altijd wel een goed argument om ze te trainen.

Ik denk dan waarschijnlijk heel simpel: dan doe je gewoon de deadlift, bor en squat (uiteraard zonder belt).

Eleiko, ik lees regelmatig over het 'less is more' in jouw posts. Nu deze quote. Kan je dit eens uit de doeken doen? Hoeveel minder, hoeveel meer? Wanneer is 'less' precies 'more' en wanneer is 'more, too much'?

Lijkt me dat die quote van mij die je aanhaalt voldoende 'zegt' toch?

Ik denk dan waarschijnlijk heel simpel: dan doe je gewoon de deadlift, bor en squat (uiteraard zonder belt).

Lijkt me dat die quote van mij die je aanhaalt voldoende 'zegt' toch?

Zit wat in! Al denk ik dat dat voor beginners niet helemaal opgaat…. Die hebben vaak zo’n zwakke core, geen idee hoe ze intra-abdominal pressure moeten creëren met als gevolg dat ze een holle rug hebben bij deadlift, veel te veel forward lean bij squats… en inderdaad die oefeningen zelf maken je abs ook wel sterker, alleen een stuk langzamer dan direct werk, en zo krijg je een verneukte squat / deadlift en row, met alle gevolgen van dien. Voor mensen die een sterke core hebben, is inderdaad squat/deadlift genoeg. Maar voor de echte beginners, lijkt mij het te weinig.

Zit wat in! Al denk ik dat dat voor beginners niet helemaal opgaat…. Die hebben vaak zo’n zwakke core, geen idee hoe ze intra-abdominal pressure moeten creëren met als gevolg dat ze een holle rug hebben bij deadlift, veel te veel forward lean bij squats… en inderdaad die oefeningen zelf maken je abs ook wel sterker, alleen een stuk langzamer dan direct werk, en zo krijg je een verneukte squat / deadlift en row, met alle gevolgen van dien. Voor mensen die een sterke core hebben, is inderdaad squat/deadlift genoeg. Maar voor de echte beginners, lijkt mij het te weinig.

Ik heb nog nooit buikspieroefeningen gedaan (afgezien van 1-2 keer meedoen met iemand anders) en mijn buikspieren zijn toch aardig sterk door de compounds. Squat en deadlift zijn absoluut niet verneukt.

Bepaald niet. Vandaar mijn vraag om e.e.a. te concretiseren.

Na 35 jaar heb ik proefondervindelijk vastgesteld (bij mezelf, personen die ik begeleid heb en wat ik om me heen heb gezien op diverse sportscholen) dat vrijwel iedereen te lang en te veel en te vaak traint. Let wel ik praat over de meerderheid personen met een gemiddelde aanleg en geen gebruik van AAS en/of PED!

Bovenstaande zit hypertrofie in de weg door een tekort aan rust (herstel).

Mijn advies is om voor de grote spiergroepen 7-9 werksets en voor kleine spiergroepen 5-7 werksets te doen verdeeld over 6-8 dagen.

Dat is dus 'less' training wat uiteindelijk resulteert in 'more' progressie.

Voor beginners en gevorderden idem.

Overigens maakt het voor beginners niet veel uit welke routine ze trainen, als ze voldoen aan de 3 factoren voor hypertrofie dan groeien ze het eerste jaar sowieso.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit buikspieroefeningen gedaan (afgezien van 1-2 keer meedoen met iemand anders) en mijn buikspieren zijn toch aardig sterk door de compounds. Squat en deadlift zijn absoluut niet verneukt.

Ik ook niet. Sommige mensen hebben gewoon een sterkere core van zichzelf. Ik doelde dan ook meer op mensen die dat niet van zichzelf hebben. Als ik in de sportschool kom, zie ik er genoeg die bijna doormidden breken omdat ze hun buikspieren niet aanspannen, of er gewoon de kracht niet voor hebben.

Ik ook niet. Sommige mensen hebben gewoon een sterkere core van zichzelf. Ik doelde dan ook meer op mensen die dat niet van zichzelf hebben. Als ik in de sportschool kom, zie ik er genoeg die bijna doormidden breken omdat ze hun buikspieren niet aanspannen, of er gewoon de kracht niet voor hebben.

Ik had het niet van mezelf, ik kreeg het door compounds te doen.
Mensen die half breken doen het niet goed of gaan te zwaar.

Mijn core is een hele tijd het zwakste punt geweest van mijn squat. Nooit geweten dat ik niet zwaar genoeg train :o

you kind of prove my point... inderdaad mensen die half breken doen iets niet goed, en 9 van de 10 keer is een zwakke core hetgeen wat er niet goed gaat.

---------- Toegevoegd om 13:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:52 ----------

Dat is jammer, was je inderdaad goed uitgekomen! Bij ons doen ze daar namelijk niet lastig over, je kan het altijd voorstellen toch?

Ik kan het vragen maar ben er bang voor. Het is een basic fit... heb zo het idee dat, ookal zou ie me willen helpen, het niet kan/mag. Aangezien je een jaar vast zit volgens het abbo.

Ik mis alleen volume en intensiteit in je uitleg Eleiko. Wat betreft less is more, er zijn heus mensen die minder kunnen doen met hetzelfde of mogelijk meer resultaat. Zogenaamd slimmer trainen, meestal mensen die tig isolatie in belabberde split doen. Er zijn echter ook een hele hoop mensen die gewoon te weinig doen en 'undertrained' zijn.

Ondertussen ergens in USA...

http://www.youtube.com/watch?v=odj7q2VB9HQ

Laatst bewerkt:
Douchen.........

Terug
Naar boven