AndroidHealthClinic

Webby's log

Veel respect dan voor de trainingen die je nog weet af te werken en het feit dat je een challenge gewonnen hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik mis goed zwaar squatten en uberhaupt deadliften wel heel erg. Maar trainen is een verslaving. Had ten tijde van die challenge een goede periode, lekker uitbuiten. Gewoon doorbeuken en dan sta je af en toe verbaasd van je eigen kunnen. Dat ik een dag erna in de kreukels lig overleef ik wel weer :)

Ik ga overigens nog wel weer iets ondernemen voor de rug, maar ben na dat laatste Fysio traject en de kosten er ff helemaal klaar mee.

Het is in elk geval ook motiverend voor mij om te lezen dat je je kop niet laat hangen.

Donderdag @ Home

Front Squat
1x12x20
1x10x30
1x8x40
6x8x52,5

Dips
3x20xBW

Kettlebell Deadlift
3x15x24

Single Arm Dumbell Rows
4x8x41

Lying Leg Raises into Hip Raises
3x15xBW

Hoopte dat squats weer zo lekker zouden gaan. Doe al enkele dagen 2x per dag 25 reps hol/bol aka cat/dog. Maar viel tegen, was op het randje. Daarna sloeg de vermoeidheid toe. Ben t*fus moe, geen idee waarvan. Heb me met moeite door de training gesleept. Eerst nog eten en douchen, maar als ik mijn ogen onder het lopen dicht doe val ik instant in slaap.

Zaterdag @ FPA

Seated Leg Press
1x8x50
1x8x80
1x8x110
1x8x130
1x8x150
5x5x170

Leg Curl
4x8x25

Hammer Lat Pull
4x8x130

Hammer Decline Press
4x8x102,5

Back Extensions
3x20xBW

Hanging Knee Raise (toe to bar)
3x12xBW

Dinsdag @ Home

Bench Press
1x12x20
1x10x30
1x8x40
1x6x50
1x4x60
1x2x70
1x2x82,5
4x3x82,5
3x2x81
1x2x81
1x2x80

Rear Feet Elevated Split Squat (Offset Loaded)
4x8x36 - 20+16

Seated Rows
4x8x65

Bicep Curl
3x12x20+EZBar+Small Band

Deadbug
3x24xBW

Was nog even in gesprek na de warmup op de bench en had geen focus de eerste werkset. Na 2 reps geracked om failure te voorkomen. Daarna met focus 4 sets 3 reps gedaan. Faalde de 5e en zag toen pas dat ik 2x1,25 ipv. 2x0,5 er op had gehangen. Dus nog wat sets met de geplande 81 gedaan en dacht wel 3x 80 te eindigen, maar dat was na een megagrind toch een fail op de 2e rep. Verder wat zwaardere split squats, nice.

Donderdag @ Home

Front Squat
1x12x20
1x10x30
1x8x40
6x8x55

Dips
3x20xBW

Kettlebell Deadlift
3x15x32

Single Arm Dumbell Rows
4x8x41,5

3x16xBW

Had net de set squats met lege bar gedaan belde ze van het werk. Spoedgevalletje bij een livegang van een stuk software wat ik maak in een ziekenhuis. Moest bijspringen, anders konden de artsen morgen hun instrumenten niet gebruiken. Nu net pas klaar met trainen. Wel goede training. Voor het eerst 8x5kg schijven op de dumbell bij rows :)

20180208_232917.jpg

Laatst bewerkt:
Hey, ik zag dat je in een topic hebt gepost dat je last hebt van je rug. Heb je chronische of acute rugpijn? Je kan misschien eens kijken naar Stuart Mcgills Big 3. Ik ken iemand die ik deze oefeningen heb aangeraden en die heeft na enkele maanden zo goed als geen last meer. Ook Jonnie Candito en Layne Norton hebben deze oefeningen gebruikt om terug te komen van lower back issues. Misschien ken je ze al hoor, wou gewoon even hulpvol zijn.

Eerste 2 fysio's vonden niets. Die adviseerden rustig weer op te bouwen. Daarna 1 op aanraden van een vriend. Die gooide het op overtraining. Moest meer deloaden en werd enkele sessies in de glutes behandeld met dry needling en rug losgemaakt met manuele therapie. Ook tijdens de behandelingen rust gehouden en zelfs gezwommen op advies. 4e fysio vond na een uitgebreide intake dat wervel 10 en 11 geloof ik te weinig beweging hadden. Zijn uitleg was dat er ooit trauma is geweest en ik daar omheen ben gaan werken. Moest elke dag allerlei bekken kantel oefeningen doen. Werd 1x per week manueel behandeld en moest daarna trainen op een "OriGENE". Laatste fysio gooide het op meer core en rotatie trainen van de rug. Eerst 2x per week manueel behandeld. Na een paar weken 1x per week en kreeg rotatie oefeningen erbij. Ook daar hadden ze een OriGENE waar op op heb getraind en nog een geavanceerde versie van een seated trunk rotation apparaat, zoiets als dit: http://bodybuilding-wizard.com/wp-content/uploads/2015/06/seated-trunk-rotations-1-1.jpg. Was er klaar mee toen ik 300 euro buiten de verzekering aan behandelingen had gehad. Na de laatste behandeling was het eigenlijk gevoeliger dan ooit. Al de fysio's waren er van overtuigd dat het niets ernstigs was aangezien ik nog redelijk squatten en deadliften. Ze verzekerden me dat het op termijn over zou zijn met veel training.
Het zijn fucking idiots! Ik raad je aan bij je volgende keer dat je foto's en een mri EIST!! Ik werd ook jarenlang naar huis gestuurd zonder oplossing tot ik naar Brussel verhuisde en de arts zei: "wat????? nog nooit een mri gehad? Dat gaan we dan onmiddellijk doen"; en een week later mocht ik onder het mes: drie ruggenwervels gefusioneerd omdat ik gebroken ruggenwervel had. Die verschoof onder zware belasting.

Het zijn fucking idiots! Ik raad je aan bij je volgende keer dat je foto's en een mri EIST!! Ik werd ook jarenlang naar huis gestuurd zonder oplossing tot ik naar Brussel verhuisde en de arts zei: "wat????? nog nooit een mri gehad? Dat gaan we dan onmiddellijk doen"; en een week later mocht ik onder het mes: drie ruggenwervels gefusioneerd omdat ik gebroken ruggenwervel had. Die verschoof onder zware belasting.
Ja dit is ook wel verontrustend, MRI is een must.

Dinsdag @ Home

Bench Press
1x20x20
1x15x30
1x10x40
1x5x50
3x12x60

4x8x36 - 20+16

Seated Rows
4x8x60

Single Arm Preacher Curl
4x8x11,5

Deadbug
3x24xBW

Moest van het weekend adhoc op pad voor het werk. Dus geen zaterdagtraining. Was gisternacht 1 uur thuis en voel me vandaag wat ziekjes. Toch aardig getraind. Wil eens hogere reps dan 8 benchen, viel tegen, redde het net.

Front Squat
1x12x20
1x10x30
1x8x40
6x8x55

Dips
3x20xBW

Kettlebell Deadlift
3x15x32

Single Arm Dumbell Rows
4x8x41,5

3x16xBW

Dinsdag nacht bijna niet geslapen, koude rillingen en keelpijn. Overdag woensdag ging het wel, maar die nacht was nog erger. Vandaag dus mega moe, wel trainen natuurlijk. Alles even op hetzelfde gehouden.

Zaterdag @ FPA

Seated Leg Press
1x25x50
1x20x80
1x15x100
1x10x130
5x5x160

Leg Curl
4x8x25

Hammer Lat Pull
4x8x120

Hammer Decline Press
4x8x90

Back Extensions
3x20xBW

3x12xBW

Donderdag op vrijdag was de keelpijn zo heftig dat ik bijna de hele nacht wakker was. 2x er uit voor 2 paracetamol. Toen de wekker ging half uur liggen twijfelen of ik me ziek zou melden of niet. Maar was toch al wakker, dus ben maar gaan werken. Gisternacht om 10 uur er in en om 10 uur vanochtend wakker geworden. Helemaal uitgeslapen, maar wel zieker dan eerst. Was van plan de gewichten wat te resetten om over 6 weken hoger uit te komen, dus ben gewoon gegaan met als motto al doe ik maar 1 oefening. Voelde sterker dan ooit, alleen was op de helft de energie op. Net gegeten en gedoucht, straks weer slapen denk ik :)

Dinsdag en vandaag geen training. Ben vanaf dinsdag thuis in bed. Vandaag toppunt bereikt in ziek zijn. t**fus, ben echt nooit ziek, maar haal het nu ff in 1x in.

Zaterdag nog verrot. Maandag weer begonnen met werken, was klaar met thuiszitten, maar nog niet 100%. Vandaag ook weer keelpijn en snot, maar krijg alweer meer energie. Poging tot training, zie morgen wel wat de schade is. Zelfde gewichten als vorige keer.

Dinsdag @ Home

Bench Press
1x20x20
1x15x30
1x10x40
1x5x50
2x12x60
1x10x60 (11e rep Fail)

4x8x36 - 20+16

Seated Rows
4x8x60

Single Arm Preacher Curl
4x8x11,5

Deadbug
3x24xBW

Na het bankdrukken was ik helemaal op, alle energie weg. Even langere pauze en de squats gedaan, mega uitputting strijd. Daarna in een waas de rest van de training afgerond. Etenstijd!

Donderdag @ Home

Front Squat
1x12x20
1x10x30
1x8x40
3x12x50

Dips
3x20xBW

Kettlebell Deadlift
3x15x32

Single Arm Dumbell Rows
4x8x41,5

3x16xBW

Afgelopen nacht voor het eerst in een hele lange tijd aan 1 stuk door geslapen ipv. meerdere malen wakker te worden en te liggen draaien. Schrok wakker van de wekker en dacht ff dat ik er pas enkele tientallen minuten in lag. Squats tikje gewicht terug en ook 3x12 gedaan, zie wel hoe dat afloopt. Verder gewoon goede training.

Qua rug weet ik het nog niet. Toen ik ziek was en 12 uur per nacht sliep en ff niet trainde leek het wel weg. Alleen zondagochtend werd ik juist wakker met een super gevoelige rug. Maandag ook. Met de squats moet ik ook echt focussen op spanning en sommige sets heb ik de groove en de volgende set ben ik dan weer aan het zoeken naar de goede vorm waar ik geen last heb.

Zaterdag @ FPA

Seated Leg Press
1x25x50
1x20x80
1x15x100
1x10x130
5x5x162,5

Leg Curl
4x8x25

Hammer Lat Pull
4x8x120

Hammer Decline Press
4x8x90

Back Extensions
3x20xBW

3x12xBW

Dinsdag @ Home

Bench Press
1x20x20
1x15x30
1x10x40
1x5x50
3x12x60

4x8x36 - 20+16

Seated Rows
4x8x61,25

Single Arm Preacher Curl
2x8x11,5

Alles redelijk hetzelfde gehouden nog. Heb wel weer genoeg energie voor hele trainingen.
Ben ik curls aan het doen hoor ik een heel hard krakend scheurend geluid. Bicep lijkt vast te zitten, maar heb mega pijn. Rechterarm is finaal uitgeschakeld, kon geen lege bidon meer dragen.

Laatst bewerkt:
Vanochtend nog steeds heel veel pijn, dus ff bij de huisarts langs geweest voor de zekerheid. Niets afgescheurd, zoals ik zelf al dacht, maar waarschijnlijk wel wat vezels gescheurd / gerekt. Paar weken niet belasten voor herstel en daarna kan alles weer. Eventueel onbelast oefenen helpt herstel. Dus paar paracetamol er in en afwachten maar.

Dat is geen goed nieuws, neem je rust en doe geen gekke dingen.

Eerste wat ik gisteravond dacht was "Oh f**k kan ik wel squats doen donderdag". Dat is nu al bijgesteld naar misschien even 1 of 2 trainingen overslaan tot de pijn manageable is.

Donderdag @ Home - A1

Single Arm Kettlebell Clean + Squat (Reset op de vloer na elke combo)
3x12x20

Single Arm Kettlebell Deadlift (Touch & Go)
3x12x32

Hip Thrusters
3x25xExtra-Small Band

Jackknife (Sideways op Bench)
3x20xBW

Plank
3x60sxBW

Vandaag was de arm nog super pijnlijk, maar naarmate de dag vorderde kon ik hem iets meer strekken, tot 45 graden ipv de hele dag met de arm 90 graden gebogen rond te lopen. Beetje schemaatje in elkaar gedraaid terwijl ik wat aan het surfen was. Alle Single Arm dingen met links natuurlijk. Goede training!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven