XXL Nutrition

Aankondiging Wegens suc6 geprolongeerd: Beginnerswedstrijd NPB!

Als je veel drukt/lift win je toch wel op Wilkes hoor, ongeacht BW.

Deze discussie is al vaker gevoerd op dbb. Zelf ben ik een voorstander van wilks. Maar ik kan me voorstellen dat iemand met een hoog bw niet zo dol is op wilks.

Hmm vind wilks k*t. Ik ben lang dus logischerwijs al snel zwaar.

Hmm vind wilks k*t. Ik ben lang dus logischerwijs al snel zwaar.

Maar het valt ook op dat mensen die van zichzelf al groot zijn en dus zwaarder ook sterker zijn. Je kant niet ontkennen dat je eigen bw erg belangrijk is bij de kracht die je gebruikt om gewichten te verplaatsen.

Nog mogelijk om met iemand mee te rijden vanuit katwijk/leiden/valkenburg?

WILKS = my friend!

The beautifull South.
Het centrum van de wereld!
In mijn geval Terneuzen. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Denk dat het gemiddelde niveau dit keer wel hoger ligt. Zitten aardig wat gasten bij die 500-600 regio zullen zitten. 2 uitschieters richting de 700. Als ik kijk naar wat de vorige als eind gewichten bij o.a. squat gebruikt werd zal het dit maal bij velen eerder en start gewicht zijn.

Alleen jammer van het gebruik van Wilks. Dat is om meiden te kunnen vergelijken met mannen :P Enige wat telt is hoeveel gewicht je verplaatst ongeacht je bodyweight. Maar that's just me.

Wilks is inderdaad om "jongens met meisjes" te vergelijken èn natuurlijk ook om te kijken wie de sterkste lifter is op een meet (d.m.v. Wilks kun je de gewichtsklassen immers goed vergelijken). Met een BDW van 50kg moet je bijna 100kg kunnen bankdrukken om goed te zijn voor 100 wilkspunten (da's dus 2x het BDW). Als je 100kg weegt moet je 165kg drukken en als je 150kg weegt "slechts" 180kg voor 100 wilkspunten, dus niet zeuren ;)...er bestaat niets wat eerlijker is dan Wilks! Een zwaargewicht hoeft immers niet als een lichtgewicht 3x zijn BDW te kunnen DL om dezelfde wilkspunten te krijgen.

---------- Toegevoegd om 13:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:37 ----------

Wil je overigens weten wat je wilkspunten zijn, kijk dan effies op:

[Link niet meer beschikbaar]

mmm minimaal 345 en 368 als het meezit....

en andere mensen? kunnen we alvast vergelijken, hoho

Wilks is not my friend.
Rond de 350

Tussen de 340 - 350.

Bij BW 115, SQ 210 BP 100 en DL 270 zit ik op 337.

Jullie wilks is hoger dan het mijne. Kom net rond de 325-330 met :P

Jongens sorry voor de flauwe grap met het babypoeder, iedereen weet dat je dan alleen maar minder deadlift, ik zei het alleen om Pjotr te stangen:trollface:

Zo beter Pjotr? Haha nee het geeft idd wel een bende... dus was mischien een slechte tip, maar het ruikt idd wel lekker Sanne:p

---------- Toegevoegd om 23:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:38 ----------

Ow en natuurlijk mooi dat je komt supporten Sanne!

Terug
Naar boven