XXL Nutrition

Aankondiging Wegens suc6 geprolongeerd: Beginnerswedstrijd NPB!

Nou als je kijkt naar hoe je eruit ziet en daar je lichaamsgewicht meeneemt.
Is het safe to say dat je ripped bent.
Dus aan de discipline en trainingsfrequentie ligt het niet.
Ik denk ook dat nu je een keer zo`n wedstrijd hebt gedaan je je training ook meer op de aandachtspunten kan letten.
En dan nog iets: Hoe lang ben je nu eigenlijk specifiek squat en deadlift aan het trainen.
Nog niet zo lang als bankdrukken toch?
Is vast meer te winnen op dat terrein.

Hey Willy :) Je hebt het juist top gedaan, kom op zeg! :D Ik heb bewondering voor je hoor. En btw zo een lichaam en dan 5 kinderen hebben? damn.. respect!
Gewoon lekker door blijven gaan. Ik weet niet hoelang je precies traint op de grote 3, maar misschien je trainingsschema wat aanpassen, meer op kracht trainen?
Je vertelde me dat je 6 keer per week traint? Wat voor schema heb je dan precies?

Tot de volgende keer trouwens! Zal je even een PB sturen.

Laatst bewerkt:
Afgelopen zondag heb ik meegedaan aan een powerliftwedstrijd voor beginners. BEGINNER, zo voelde ik me die dag zeker, al zou iemand op grond van mijn leeftijd denken dat ik al jaren meedraai.
Een goed georganiseerde wedstrijd, compleet met drankjes en reepjes, en met een superstrak tijdsschema. Toiletbezoek tussen de beurten door moest in loopppas naar het andere deel van het gebouw, maar desondanks miste ik mijn beurt( ook gaan werken aan mijn sprinttechniek dus).
Al met al hield ik aan die wedstrijd een K-gevoel over. Gelukkig, nu er wat dagen verstreken zijn, ebt het wat weg.
Na enig overpeinzen moet ik tot de conclusie komen dat dat geheel aan mijzelf ligt en niet aan de voortreffelijke coach of aan de wedstrijd zelf.
De voorbereidingen waren niet optimaal natuurlijk, als je de vorrafgaande week loopt te snotteren en te hoesten en er half gammel bijloopt.
Maar het mentale gedeelte hakte er nog het krachtigste in.
Het wegen bijvoorbeeld: 53kg! Shit! Wat voor de meeste powerlifters als ernstig anorexia wordt beschouwd, was dit voor mij al de eerste domper van de dag. Wel twee kilo teveel, en dat betekent dus twee kilo verlies, en twee kilo meer liften en drukken. Twee kilo zijn voor mij al heel veel.
Na een beroerde squat van slechts 65kg met f%&knellende kniebanden waar ik voor mijn gevoel gewoon niet doorheen kwam volgde een geruststellende bench press van (alweer!) 52,5kg. Maar dit was dan ook bekend terrein, ondanks de pauze op de borst, maar alweer, voor de zoveelste keer die 52,5 en weer niets meer..
Het deadliftopwarmen ging lekker( eindelijk een beetje vertrouwen) en ik kwam in de laatste beurt op 85kg uit. Maar mijn techniek was hopeloos( in andere bewoordingen gezegd) zei Leon en zo moest ik dus echt niet doorgaan! Tsjak, dat hakte er ook nog eens in. Trouwens die 85 had ik in training ook al een paar keer gehaald dus wat was er nou zo leuk nog aan die wedstrijd geweest??
Even terugkomen op het begin van mijn verhaal. Wat is er nou aan de hand?
Ik ben , denk ik, gewoon stikjaloers op al die mannen en op de twee meiden die goed gepresteerd hebben en die nog aan het begin van een powerliftcarriere staan.
Eigen schuld, had ik maar geen vijf kinderen moeten krijgen, dertig jaar geleden meer eten op mijn bord moeten scheppen én op moeten eten, harder moeten trainen en nu niet in afwachting van komende overgangsverschijnselen tussen al die buitenaards sterke wezens mijn dingetje hoeven doen.
Ik zit op de wip: mijn traingsschriftje is vol, kap ik er mee? Of koop ik een nieuw?
Hee Willy,

Ik heb de filmpjes van begin dit jaar (10 maanden geleden) nog eens bekeken en je bent toch flink vooruit gegaan.
Qua gewicht ben je zeer stabiel gebleven, je woog toen 52,3kg en nu 53kg. Dus niks teveel.

Squat
http://www.youtube.com/watch?v=4EXkqIqyPBI
Je openingsbeurt is nu net zo zwaar als destijds je laatste beurt. Ik vermoed dat je voorbereiding inderdaad wat zwak is geweest. Je hebt destijds mijn slappe wraps gebruikt, misschien moet je wat meer met die taaie wraps trainen om in de juiste groove te komen.

Bench press
http://www.youtube.com/watch?v=npjc2SETNUk&feature=related
Hier heb je toch progressie geboekt. Destijds een topbeurt van 50kg touch and go en nu een openingsbeurt van 50kg pauze, groot verschil. Uiteindelijk nog 52,5kg.

Deadlift
http://www.youtube.com/watch?v=8eShEk6xXFQ
Deadlift gaat super. Je openingsbeurt is nu zelfs 5kg zwaarder dan je top beurt destijds. Uiteindelijk til je 15kg zwaarder, hoezo ben je dan slecht bezig?

Tevens zit er een groot verschil in een powerliftmeet of een powerliftwedstrijd. Dat brengt wat meer spanning met zich mee. Gewoon deze ervaring meenemen en lekker doorgaan.

---------- Toegevoegd om 13:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:26 ----------

Hey Willy :) Je hebt het juist top gedaan, kop om zeg! :D Ik heb bewondering voor je hoor. En btw zo een lichaam en dan 5 kinderen hebben? damn.. respect!
Gewoon lekker door blijven gaan. Ik weet niet hoelang je precies traint op de grote 3, maar misschien je trainingsschema wat aanpassen, meer op kracht trainen?
Je vertelde me dat je 6 keer per week traint? Wat voor schema heb je dan precies?

Tot de volgende keer trouwens! Zal je even een PB sturen.
Klopt ik ze woont zowat in de gym. Iets slimmer trainen kan zeker helpen.

Je kan het ook anders bekijken, als je nu een perfecte wedstrijd had getild met een goede techniek dan is het moeillijker om nog stappen te zetten.
Dus vooral omdat er technisch wel wat te verbeteren is kun je wel degelijk nog voorruit gang boeken op de drie onderdelen.

Leeftijd speelt daar nog geen rol in.

Oh ja, die pijn van de banden krijg je er gratis bij.

Wat betreft dat nieuwe schrift, KOOP EEN NIEUWE MET VEEL BLADZIJDES!!!!!!!!!!!!!

GRT De bandage man

Sadistische trekjes Leon..? :D

Je kan het ook anders bekijken, als je nu een perfecte wedstrijd had getild met een goede techniek dan is het moeillijker om nog stappen te zetten.
Dus vooral omdat er technisch wel wat te verbeteren is kun je wel degelijk nog voorruit gang boeken op de drie onderdelen.

Leeftijd speelt daar nog geen rol in.

Oh ja, die pijn van de banden krijg je er gratis bij.

Wat betreft dat nieuwe schrift, KOOP EEN NIEUWE MET VEEL BLADZIJDES!!!!!!!!!!!!!

GRT De bandage man

Nog bedankt dan, kale bandage man. :D

Vind het juist zo mooi om op jou leeftijd gewoon lekker te knallen en dan ook nog eens meedoen aan wedstrijden. Zie je niet vaak dus sowieso chapeau daarvoor en dan ook nog een BW van 53kg toch aardige gewichten verzetten..Niets meer dan lof daarvoor. ;)

Mijn verslag van de wedstrijd.

Ten eerste ik vond het een hele leuke dag, veel geregeld en een beetje stress maar alles ging goed.

We hadden 23 aanmeldingen en 3 afmeldingen, en er waren 20 lifters overgebleven. Iedereen van harte bedankt voor jullie aanwerzigheid en voor het netjes afmelden.

Ik zou graag de andere selectieleden willen bedanken voor het meehelpen die dag, ielja als scheidsrechter, Sandra en Carmen achter het wedstrijdburo. Piet, Huub en Anne als vangers en laders. Leon en Pardeep als bandeerders en het helpen van de lifters.
Tevens anne bedankt voor de medailles, Leon voor het Platform en Sandra voor de laptop.
Ook wil ik Jorg bedanken die veel van de lifters ook geholpen heeft.

Wat ik mooi aan de wedstrijd vond. De mooie sumo techniek van Willie en sterke bankdruk van Suus( en hun leuke wandeling na de eerste beurt buigen:)).
Sanne haar 100 kilo kniebuig heel sterk en haar teleurstelling dat ze dacht dat ze tweede was en dan hoe blij zij was toen ze hoorde dat ze eerste was, maar wat was het close tussen Sanne en Suus.
De drie nette buigen en deadlift beurten van Carel 9 is de talentensqaud niet iets voor jou. Ruben die van een knieblessure terugkomt en een PR set op de buig, en wat een sterke deadlift, we moeten wel gaan schaven aan de techniek RUG RECHT.
jay die zijn eerste beurt buigen miste maar hem in de tweede beurt makkelijk nailde en zijn 230 dealift zag er ook goed uit.
Vincent die zich zorgen maakte om zijn diepte en dan zijn eerste beurt een pauzesqaut doet en zijn andere 2 beurten ook mooi op diepte. (maar op een gegeven moment met de deadlift dat ik dacht trek hem nou maar:))
Fawaz mooi techniek op je buig en flink vooruit gegaan op de bank technisch gezien mooi getild deze wedstrijd en hij was ook nog op tijd.
jan willem die zijn eerste beurt deadlift verlaagde en dan trekt hij hem alsof er 70 kilo op de stang zit. (volgende keer wel schoenen meenemen he).
Frank zijn 180 buig goed op diepte en zijn laatste beurt deadlift met 200 daar kan je mee openen put some weight on the bar.
Brend die ondanks last van zijn kuit zijn tweede en derde buigbeurt toch probeerde. En dat hij voordat hij ging liggen om te banken nog effe rustig een hapje zat te eten.
Mike die nadat hij zijn tweede beurt buigen miste en supermooie strakke derde beurt neerzette.
Jorrit zijn 240 kg deadlift die hij dan ook nog eens 10 seconden brullend vasthield.
Christophe die ondanks zijn geringe lengte:) een mooie 217,5kg boog, jammer van zijn laatste deadlift maar wat een vechtlust.
niels zijn 200 buig supermooi zonder banden en wat ook mooi was was zijn 250kg deadlift en minder mooi die hij dan niet teruglegde, wat zijn eerste plek gekost heeft bij de mannen tot 93kg.
Ziyed wat gaat die jongen hard vooruit met banken en deadliften mooie techniek harde 275kg dead daar zit ruimte we moeten allen effe werken op de squat.
Erwin wat een goede overal wedstrijd jammer van zijn derde squat en die derde deadlift net iets teveel maar superallround.
Dennis hetzelfde mooi alround , niet gewend om diep te squatten past zich snel aan en set 3 mooie beurtenn die laatste deadlift ook nog ruimte.
Destrey mooi dat hij gekomen was ondanks dat hij zich niet lekker voelde jammer van de squat, maar was mooi hoe hij de strijd aanging met Gijs op de laatste deadlift en hem ook nog bijna trok.
Gijs een 9 uit 9 wedstrijd super gedaan en die laatse buig mooi gewerkt en de laatste 290 technisch mooie deadlift powerliftingstyle met ruimte.

Nogmaals iedereen bedankt voor de gezellige leuke dag.

Ook bedankt voor de leuke en gezellige dag ! Erg leuk verslag, met wat persoonlijks voor iedereen, volgende keer zorg ik dat ik zelf schoenen heb want die had ik nog niet. En die deadlift voelde bij het opwarmen niet lekker, terwijl 200 normaal speed is, en dat bleek ook wel....:D

Raynor bedankt voor je opbeurende woorden. Waarschijnlijk vind ik het volgend jaar weer heel leuk. Jij heel veel succes zaterdag. Doe Gijs de groeten.

---------- Toegevoegd om 23:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:37 ----------

Haha Leon, als Peter moet leren om die bandages ook zo strak te trekken zoals jij deed zal hij net zo moeten zweten!!
Jammer dat we elkaar niet meer in de bar gesproken hebben. ik had graag wat van je geleerd.

---------- Toegevoegd om 23:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:43 ----------

Oh Ja, ik heb een nieuw schrift.

Laatst bewerkt:
Ook bedankt voor de leuke en gezellige dag ! Erg leuk verslag, met wat persoonlijks voor iedereen, volgende keer zorg ik dat ik zelf schoenen heb want die had ik nog niet. En die deadlift voelde bij het opwarmen niet lekker, terwijl 200 normaal speed is, en dat bleek ook wel....:D

Ja ik had zelf ook het idee dat de 210 die ik na het opwarmen als eerste beurt deed veel lichter was dan toen wij tot 200 kilo aant opwarmen waren...
Ik wijt dat zelf aan de adrenaline die ik op het podium kreeg

jammer eigenlijk dat dit soort wedstrijden niet vaker voor zullen komen. het was nu 1 grote DBB orgie met allemaal bekende, dat is gewoon tof. maar volgende keer kan ik moeilijk nog een keer meedoen aan een "beginners" wedstrijd. er zou eigenlijk gewoon een jaarlijkse DBB wedstrijd moeten komen.

ik zie mezelf nog niet echt mee gaan doen aan echte powerlift wedstrijden waar ik niemand ken, dat trekt me een stuk minder en dan max ik net zo lief in de gym.

+ 1 at Erwin.

Een jaarlijkse DBB powerlift wedstrijd zou echt gruwelijk zijn!

haha, yeah... het zal alleen niet echt realistisch zijn het op deze manier te verwachten, daarmee bedoel ik: zo'n locatie, zo'n opzet + jury. maar... misschien als elke deelnemer een tientje betaald :D

20x10 = toch 200 euro voor Pjotr!

Ik denk dat een jury, vangers etc niet moeilijk te regelen is (vrienden, familie, powerlifters die niet mee willen doen maar wel willen kijken) maar dat vooral een locatie moeilijk te regelen is met meerdere plankiers, waar magnesium gebruik en veel geschreeuw is toegestaan.

haha, yeah... het zal alleen niet echt realistisch zijn het op deze manier te verwachten, daarmee bedoel ik: zo'n locatie, zo'n opzet + jury. maar... misschien als elke deelnemer een tientje betaald :D

20x10 = toch 200 euro voor Pjotr!

er valt toch wel iets als een meet te regelen? gewoon hetzelfde als nu alleen dan ist nie echt officieel maar wel leuk omdat er dan veel van dbb zijn. vast wel ergens een plek te vinden waar dit kan.

I agree, ik vond het in mei al leuk, toen waren er ook heel veel onbekende voor mij maartoch prima vermaakt.

Afgelopen zondag heb ik meegedaan aan een powerliftwedstrijd voor beginners. BEGINNER, zo voelde ik me die dag zeker, al zou iemand op grond van mijn leeftijd denken dat ik al jaren meedraai.
Een goed georganiseerde wedstrijd, compleet met drankjes en reepjes, en met een superstrak tijdsschema. Toiletbezoek tussen de beurten door moest in loopppas naar het andere deel van het gebouw, maar desondanks miste ik mijn beurt( ook gaan werken aan mijn sprinttechniek dus).
Al met al hield ik aan die wedstrijd een K-gevoel over. Gelukkig, nu er wat dagen verstreken zijn, ebt het wat weg.
Na enig overpeinzen moet ik tot de conclusie komen dat dat geheel aan mijzelf ligt en niet aan de voortreffelijke coach of aan de wedstrijd zelf.
De voorbereidingen waren niet optimaal natuurlijk, als je de vorrafgaande week loopt te snotteren en te hoesten en er half gammel bijloopt.
Maar het mentale gedeelte hakte er nog het krachtigste in.
Het wegen bijvoorbeeld: 53kg! Shit! Wat voor de meeste powerlifters als ernstig anorexia wordt beschouwd, was dit voor mij al de eerste domper van de dag. Wel twee kilo teveel, en dat betekent dus twee kilo verlies, en twee kilo meer liften en drukken. Twee kilo zijn voor mij al heel veel.
Na een beroerde squat van slechts 65kg met f%&knellende kniebanden waar ik voor mijn gevoel gewoon niet doorheen kwam volgde een geruststellende bench press van (alweer!) 52,5kg. Maar dit was dan ook bekend terrein, ondanks de pauze op de borst, maar alweer, voor de zoveelste keer die 52,5 en weer niets meer..
Het deadliftopwarmen ging lekker( eindelijk een beetje vertrouwen) en ik kwam in de laatste beurt op 85kg uit. Maar mijn techniek was hopeloos( in andere bewoordingen gezegd) zei Leon en zo moest ik dus echt niet doorgaan! Tsjak, dat hakte er ook nog eens in. Trouwens die 85 had ik in training ook al een paar keer gehaald dus wat was er nou zo leuk nog aan die wedstrijd geweest??
Even terugkomen op het begin van mijn verhaal. Wat is er nou aan de hand?
Ik ben , denk ik, gewoon stikjaloers op al die mannen en op de twee meiden die goed gepresteerd hebben en die nog aan het begin van een powerliftcarriere staan.
Eigen schuld, had ik maar geen vijf kinderen moeten krijgen, dertig jaar geleden meer eten op mijn bord moeten scheppen én op moeten eten, harder moeten trainen en nu niet in afwachting van komende overgangsverschijnselen tussen al die buitenaards sterke wezens mijn dingetje hoeven doen.
Ik zit op de wip: mijn traingsschriftje is vol, kap ik er mee? Of koop ik een nieuw?

hey! Ik heb eens de records opgezocht in jouw gewichtklasse en in jouw leeftijdscategorie:

Dit is van de WPF (slechts 1 bond) van in september '09:

52kg Squat 100 Puente, Dora MEX 22.11.07
Benchpress 72.5 Puente, Dora MEX 22.11.07
Deadlift 130.5 Aerts, Bonnie USA 11.11.09
Total 287.5 Puente, Dora MEX 22.11.07

([Link niet meer beschikbaar])

Jouw totaal staat op 203.5 (als ik juist gerekend heb) en ik heb die filmpjes eens bekeken en je had toch nog wat over hé! Daarbij komt dat je van jezelf zegt dat je nog een beginner bent? Dat je 10 maanden of zo bezig bent? Dat wil zeggen dat er zeker nog progressie in jou zit... Ik denk dat er niemand is in het powerliftingwereldje/krachtsportwereldje die jou zwak vindt of die vindt dat je ermee moet stoppen. Integendeel! Blijven knallen :)

hier de records van de nederlandse bond: http://www.powerliftingbond.nl/records/Recordlijst Powerlifting.pdf

Ik denk dat een jury, vangers etc niet moeilijk te regelen is (vrienden, familie, powerlifters die niet mee willen doen maar wel willen kijken) maar dat vooral een locatie moeilijk te regelen is met meerdere plankiers, waar magnesium gebruik en veel geschreeuw is toegestaan.

maybe maybe

er valt toch wel iets als een meet te regelen? gewoon hetzelfde als nu alleen dan ist nie echt officieel maar wel leuk omdat er dan veel van dbb zijn. vast wel ergens een plek te vinden waar dit kan.

mmmm misschien dat Gijs of Chopper mee leest :fire:

I agree, ik vond het in mei al leuk, toen waren er ook heel veel onbekende voor mij maartoch prima vermaakt.

precizzle

jammer eigenlijk dat dit soort wedstrijden niet vaker voor zullen komen. het was nu 1 grote DBB orgie met allemaal bekende, dat is gewoon tof. maar volgende keer kan ik moeilijk nog een keer meedoen aan een "beginners" wedstrijd. er zou eigenlijk gewoon een jaarlijkse DBB wedstrijd moeten komen.

Zie NPB wedstrijdagenda.
Beginnerswedstrijd Powerliften 10-sep-11

Dus het is een terugkomend fenomeen. Daarnaast kunnen jullie met elkaar toch ook zelf een wedstrijd organiseren.

de nederlandse records in de klasse van willie (-52) staan nu op
SQ:110
BD: 60
DL:135
TOT: 295

en dit is allemaal in pak. dus slecht heb je het helemaal niet gedaan willie! gewoon lekker door knallen.

Terug
Naar boven