AndroidHealthClinic

Wei-eiwitten na de training missen de boot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel interessant. Ik deed ookaltijd de eiwitten na mijn training.

Zou het niet goed mogelijk zijn om voor de training ( 1 uur to 1,5 uur) Wat eieren naar binnetegooien. En aan het einde van de training whey shake.

Of net andersom. En daarnaast nog een stevige maaltijd na een half uur van de training. Zo als ik dat stuk lees lijkt me dit een goed idee.?

Interessant, maar wat kan ik nu het best ná de training nemen dan?

Alleen dextrose? En dan een uurtje later een goede meal pakken?

Dextrose is overbodig. Door krachttraining veranderen je suikerlevels niet zo erg. Ik zal deze post zo aanpassen met een link...

ED: zoals beloofd: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/bulk-dieet-tips-zijn-welkom-215864/
Als je daar naar onderen schrolt gaat 3XL zich er mee bemoeien en dan komt de info over dextro aan bod;)

Laatst bewerkt:
Ik heb dextrose altijd al overbodig gevonden. Je kan beter een banaan nemen na de training om je suikerlevel op niveau te brengen. ofja beter het is zowat hetzelfde.

zie het probleem niet eet de heele dag door eiwitten

hoe zit het met bcaa's, creatine, taurine ect ect dan?
ook 30 min voor de training of direct ervoor?

Laatst bewerkt:
hoe zit het met bcaa's, creatine, taurine ect ect dan?
ook 30 min voor de training of direct ervoor?

Vanwaar die vraag het gaat om eiwitten. Gebruik de zoekfunctie zijn al zoveel topics over wanneer en hoeveel creatine je moet gebruiken. (dat zijn weer helemaal andere studies dan deze over eiwitten.)

Dextrose is overbodig. Door krachttraining veranderen je suikerlevels niet zo erg. Ik zal deze post zo aanpassen met een link...

ED: zoals beloofd: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/bulk-dieet-tips-zijn-welkom-215864/
Als je daar naar onderen schrolt gaat 3XL zich er mee bemoeien en dan komt de info over dextro aan bod;)

Bij zware spierarbeid is de glycogeenvoorraad snel uitgeput. Bron: Mens & Voeding.

Dus dextrose lijkt mij wel gewenst na de KT.

Nu geen zin meer om je link door te lezen, zal ik morgen doen dan kom ik er nog wel op terug :D

Vanwaar die vraag het gaat om eiwitten. Gebruik de zoekfunctie zijn al zoveel topics over wanneer en hoeveel creatine je moet gebruiken. (dat zijn weer helemaal andere studies dan deze over eiwitten.)
jij je zin ;)

maar bcaa's dan? :D
Die word vaak aanbevolen vlak voor en na de training te nemen...

Interessant, maar wat kan ik nu het best ná de training nemen dan?

Gewoon nog meer eiwit (stapelen)

---------- Toegevoegd om 07:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:37 ----------

Bij zware spierarbeid is de glycogeenvoorraad snel uitgeput. Bron: Mens & Voeding.

Dus dextrose lijkt mij wel gewenst na de KT.

Nu geen zin meer om je link door te lezen, zal ik morgen doen dan kom ik er nog wel op terug :D

Bij zware langdurige spierarbeid. Wel eens bekeken hoe lang je je spieren belast tijdens een dorsnee KT sessie?

1 1/2 uur/2 uur voor de training 30 gram whey
en dan--------------------------------------------------------------------------------

voor:
citrulline 4 gram
glutamine 5 gram
b-alanine 3 gram
BCAA 5 gram
creatine 5 gram
dextrose 20 gram
vit. c 500 mg
1 gram geelwortel en 15 mg zw. peper
caffeine 750 mg

tijdens:
40 gram dextrose
eas 10 gram
leucine 5 gram

na:
40 gram dextrose
30 gram x-targo
4 gram citrulline
5 gram glutamine
5 gram BCAA
3 gram b-alanine
5 gram creatine

zit ik propvol met goed spul:)

1 1/2 uur/2 uur voor de training 30 gram whey
en dan--------------------------------------------------------------------------------

voor:
citrulline 4 gram
glutamine 5 gram
b-alanine 3 gram
BCAA 5 gram
creatine 5 gram
dextrose 20 gram
vit. c 500 mg
1 gram geelwortel en 15 mg zw. peper
caffeine 750 mg

tijdens:
40 gram dextrose
eas 10 gram
leucine 5 gram

na:
40 gram dextrose
30 gram x-targo
4 gram citrulline
5 gram glutamine
5 gram BCAA
3 gram b-alanine
5 gram creatine

zit ik propvol met goed spul:)

is dat 'voor' direct voor de training of bijv 30 min ervoor...

dus 60 min voor de training, als je 60 min krachttraining doet (anderhalf uur voor opname in rust, dus ik neem 2u)
en erna banaan, bcaa's en l-carnitine ?

ff terug te komen op die wei...
wei duurt dus anderhalf uur voordat het de maag verlaat.

Dus het beste kun je dus de wei 30 min voor de training innemen lijkt me.
30 min voor de training + uur trainen = anderhalf uur en dan komen de wei eiwitten in werking. precies na de training wat je dus wilt)
(maar omdat je dan actief bent duurt de opname nog langzamer dus kan je beter uur voor de training nemen inplaats van 30 min)
zo zie ik het dan theoretisch....

je hebt een punt, wanneer heb je er het meeste profijt van, als het in je bloed zit tijdens het trainen of juist na het trainen...
ik prop me aan alle kanten vol, zit ik altijd goed:)

Als je de studies van de aminozuren en de whey dus naast elkaar legt kan je besluiten dat de opname van amino's voor de training groter is en dat je je whey voor de training moet nemen.

Conclusie: Je neemt dus best een shake met amino's + whey voor de training??

je hebt een punt, wanneer heb je er het meeste profijt van, als het in je bloed zit tijdens het trainen of juist na het trainen...
ik prop me aan alle kanten vol, zit ik altijd goed:)

haha, daar heb jij weer een punt ;)

Als trouwens whei anderhalf uur duurt om opgenomen te worden.
Hoelang duurt normale proteine dan wel niet?

---------- Toegevoegd om 13:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:26 ----------

Conclusie: Je neemt dus best een shake met amino's + whey voor de training??
mijn gues is dan half uur voor de training whey en amino's direct voor de training.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet ofdat jullie graag geld uitgeven. Maar pak gewoon de spullen die nootzakelijk zijn. eiwitten voor de training en bcaa net voor het trainen. En daarlangs kan je nog altijd iets pakken waardoor het trainen wat lekkerder gaat caffiene bijvoorbeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven