MuscleMeat

Wei-eiwitten na de training missen de boot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom nemen jullie niet gewoon een bak kwark een uur voordat je gaat trainen.. Wordt langzaam opgenomen weet je zeker dat je tijdens je training en er na goed zit! Zit al snel 40 eiwitten in een bak kwark ;P

---------- Toegevoegd om 11:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:46 ----------

Waarom nemen jullie niet gewoon een bak kwark een uur voordat je gaat trainen.. Wordt langzaam opgenomen weet je zeker dat je tijdens je training en er na goed zit! Zit al snel 40 eiwitten in een bak kwark

Waarom nemen jullie niet gewoon een bak kwark een uur voordat je gaat trainen.. Wordt langzaam opgenomen weet je zeker dat je tijdens je training en er na goed zit! Zit al snel 40 eiwitten in een bak kwark ;P

---------- Toegevoegd om 11:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:46 ----------

Waarom nemen jullie niet gewoon een bak kwark een uur voordat je gaat trainen.. Wordt langzaam opgenomen weet je zeker dat je tijdens je training en er na goed zit! Zit al snel 40 eiwitten in een bak kwark

Dat lijkt misschien een goede oplossing. Maar je hebt een eiwitpiek nodig na de training. Dat krijg je met kwark niet omdat deze langzaam opgenomen wordt.

Oo.. Ben blij dan dat ik ook nog een amino xplode neem NA mijn training....

P.s. Mag ik je vragen waar je deze wijsheden hebt opgedaan? Was dit door: Studie, de ervaring van duizenden mensen, de ervaring van een individu (mischien jijzelf...) of door jarenlange ervaring (18 of zo...)

Oo.. Ben blij dan dat ik ook nog een amino xplode neem NA mijn training....

P.s. Mag ik je vragen waar je deze wijsheden hebt opgedaan? Was dit door: Studie, de ervaring van duizenden mensen, de ervaring van een individu (mischien jijzelf...) of door jarenlange ervaring (18 of zo...)

Studie kun je het niet echt noemen, maar het is wel bij aan bod gekomen bij mij op school (vwo 6, dus niet echt hoog niveau).

Mijn taekwon-do leraar, die tevens een bodybuilder heeft begeleid, heeft mij veel geleerd.

Verder is dbb een hele goede bron van informatie. De sticky's bevatten goede en betrouwbare informatie. Op dit forum heb ik het meeste geleerd. (Dankje Big-T, 3XL, etc..slijmslijm:D)

Ook leer je uit eigen ervaring. Enkel is die mij mij nog beperkt, doe het pas sinds maart serieus. Weet natuurlijk wel iets meer door mijn ervaring. Maar over een paar jaar kan ik denk ik pas echt zeggen dat ik door eigen ervaring veel heb geleerd.

Studie kun je het niet echt noemen, maar het is wel bij aan bod gekomen bij mij op school (vwo 6, dus niet echt hoog niveau).

Mijn taekwon-do leraar, die tevens een bodybuilder heeft begeleid, heeft mij veel geleerd.

Verder is dbb een hele goede bron van informatie. De sticky's bevatten goede en betrouwbare informatie. Op dit forum heb ik het meeste geleerd. (Dankje Big-T, 3XL, etc..slijmslijm:D)

Ook leer je uit eigen ervaring. Enkel is die mij mij nog beperkt, doe het pas sinds maart serieus. Weet natuurlijk wel iets meer door mijn ervaring. Maar over een paar jaar kan ik denk ik pas echt zeggen dat ik door eigen ervaring veel heb geleerd.

ervaring is ervaring. als je alle standaard regels volgt. dus goed dieet en training + rust. en je merkt dat als je bv iets veranderd in je training of voeding dat een impact heeft op je vooruitgang noem ik dat al ervaring. natuurlijk iemand die al 20 jaar traint heeft natuurlijk meer ervaring dan jouw. maar tis niet omdat iets werkt voor hem dat dat ook voor jouw gaat werken.

alles zomaar overnemen is dus de verkeerde boodschap. alles is uitproberen de juiste:p (alle logisch klinkende dingen dan wel te verstaan!!!)

Incompleet aminozuurprofiel, voor het trainen het beste vlees of vis.

Kwark incompleet? Welk aminozuur mist het dan?

1 1/2 uur/2 uur voor de training 30 gram whey
en dan--------------------------------------------------------------------------------

voor:
citrulline 4 gram
glutamine 5 gram
b-alanine 3 gram
BCAA 5 gram
creatine 5 gram
dextrose 20 gram
vit. c 500 mg
1 gram geelwortel en 15 mg zw. peper
caffeine 750 mg

tijdens:
40 gram dextrose
eas 10 gram
leucine 5 gram

na:
40 gram dextrose
30 gram x-targo
4 gram citrulline
5 gram glutamine
5 gram BCAA
3 gram b-alanine
5 gram creatine

zit ik propvol met goed spul:)

trouwens, waarom gebruik jij geelwortel (waar je vast koenjit mee bedoeld)
naast dat het antikatobaal is, remt het de spieropbouw vooral via het saboteren van de moleculaire schakelaar.
Wat je vast niet wilt hebben ;)

Alleen dierlijke eiwitten heeft het nadeel dat je (als je er gevoelig voor bent) acne van krijgt. Meer dan gewoon whey eiwitten.

En dat is voor mij toch een groot nadeel aangezien dat ik er gevoelig voor ben. kwark ben ik bijvoorbeeld mee gestopt en de acne is al stukken minder.

Alleen dierlijke eiwitten heeft het nadeel dat je (als je er gevoelig voor bent) acne van krijgt. Meer dan gewoon whey eiwitten.

En dat is voor mij toch een groot nadeel aangezien dat ik er gevoelig voor ben. kwark ben ik bijvoorbeeld mee gestopt en de acne is al stukken minder.

Dat probleem is heel herkenbaar voor mij. Als ik periodes veel biefstuk eet denk dan aan 400gr per dag voor 2 weken (meestal wedstrijdvoorbereiding), kom ik onder de puisten te zitten, meestal op mn gezicht en rond borst en schouders. Tevens krijg ik dan last van rode jeukerige huid. Maar heb het er voor over. Verdwijnt na 4 dagen geen vlees eten maar andere bron van proteïne te hebben.
Eet ik twee keer per week een biefstukje of aanverwant vlees, geen last trouwens. Gek eigenlijk hè? ???

Laatst bewerkt:
en binnen hier en 2 maanden moet het weer omgekeerd

Dat probleem is heel herkenbaar voor mij. Als ik periodes veel biefstuk eet denk dan aan 400gr per dag voor 2 weken (meestal wedstrijdvoorbereiding), kom ik onder de puisten te zitten, meestal op mn gezicht en rond borst en schouders. Tevens krijg ik dan last van rode jeukerige huid. Maar heb het er voor over. Verdwijnt na 4 dagen geen vlees eten maar andere bron van proteïne te hebben.
Eet ik twee keer per week een biefstukje of aanverwant vlees, geen last trouwens. Gek eigenlijk hè? ???

nee dit is normaal. Aangezien dat je lichaam niet is gewent aan die hoeveelheid eiwit ineenkeer. Als je je eiwitten ineens met 50 gram of meer verhoogd zal je zien dat je meer acne krijgt. verplaats dat je al een paar weken eerder begint en beetje voor beetje je eiwitten gaat verhogen.
Maar zoals jij het al aangeeft je hebt het er voor over. Dus no problem ;)

• Topic Starter Topic Starter
nee dit is normaal. Aangezien dat je lichaam niet is gewent aan die hoeveelheid eiwit ineenkeer. Als je je eiwitten ineens met 50 gram of meer verhoogd zal je zien dat je meer acne krijgt. verplaats dat je al een paar weken eerder begint en beetje voor beetje je eiwitten gaat verhogen.
Maar zoals jij het al aangeeft je hebt het er voor over. Dus no problem ;)

tja daar heb ik dus totaal geen last van. kilo vlees. gaat er wel in per dag. 200 gram whey ofzo, nog wat kwark :p

Laatst bewerkt:
nee wil ik niet hebben, heb jij een bron hiervoor?
ik had mijn info van ergogenics

http://www.google.com/custom?domain...s.org/2005/logo.gif;;S:http://;FORID:1;&hl=nl
http://www.ergogenics.org/supplement135.html

in hetzelfde stukje wat jij bedoelt.

Curcumin werkt dus niet altijd.
Curcumin, vermoeden de onderzoekers, remt de spieropbouw vooral via het saboteren van de moleculaire schakelaar

Hmm hoe leg ik uit waar het staat...
onder het plaatje waarom de geelwortel staat zeg maar.

vind het zelf beetje vaag artikeltje :P

Laatst bewerkt:
had het al gelezen, idd vaag..... wel doen, niet doen....
DR.P had er ook iets over te vertellen, goed spul zegt hij, alleen niet rondom de training....

Ik weet nog steeds niet hoe de maaltijden de eerste 3uur na training er moeten uitzien.

Even een paar dingen die onderzoek aantoonden (in deze thread als van links die ik in deze thread terugvond)
1) Eiwitten direct na workout verminderen proteine synthese met 30%
2) KH na training komen proteine synthese in de weg te staan (door beschadigde spiercellen)
3) Glycogeen willen opvullen direct na training is niet zo belangrijk wegens 24uur tijd ervoor (voor BB-ers)
4) Wei isolaat wordt opgenomen 1-1u30 na inname

Hiervan uitgaande stel ik volgende schema op:

15u00 - Complex Carbs, Whey Isolaat en wat vetten
16u00 - Aminozuren (+ creatine)
16u00 tot 17u00 - training
17u00 - Aminozuren ( of zou dit ook slecht zijn ivm puntje 1 ? )
17u45 - Complex Carbs, Whey Isolaat en wat vetten

Doel is om een optimale proteine synthese te bekomen, wat denkik de beste manier is om te groeien kwa voeding.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven