MuscleMeat

Wei-eiwitten na de training missen de boot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dierlijke eiwitten zijn compleet.

Plantaardige eiwitten missen vaak 1 of meerdere aminozuren of zitten er erg laag in. Je kan dit verbeteren door verschillende plantaatdige voedingsmiddelen met elkaar te combineren (meeste vegetariers kunnen je wel vertellen welke)

Ik weet nog steeds niet hoe de maaltijden de eerste 3uur na training er moeten uitzien.

Even een paar dingen die onderzoek aantoonden (in deze thread als van links die ik in deze thread terugvond)
1) Eiwitten direct na workout verminderen proteine synthese met 30%
2) KH na training komen proteine synthese in de weg te staan (door beschadigde spiercellen)
3) Glycogeen willen opvullen direct na training is niet zo belangrijk wegens 24uur tijd ervoor (voor BB-ers)
4) Wei isolaat wordt opgenomen 1-1u30 na inname

Hiervan uitgaande stel ik volgende schema op:

15u00 - Complex Carbs, Whey Isolaat en wat vetten
16u00 - Aminozuren (+ creatine)
16u00 tot 17u00 - training
17u00 - Aminozuren ( of zou dit ook slecht zijn ivm puntje 1 ? )
17u45 - Complex Carbs, Whey Isolaat en wat vetten

Doel is om een optimale proteine synthese te bekomen, wat denkik de beste manier is om te groeien kwa voeding.

Niemand een aanmerking? Een fout in gevonden?

alsk je mijn mening mag geven zou ik die vetten als laatste maaltijd weglaten.

Vetten maakten er gewoon een complete maaltijd van, maar hebben niets met de studies en onderzoeken te maken in deze thread. Maar waarom zou je ze weglaten?

Vetten maakten er gewoon een complete maaltijd van, maar hebben niets met de studies en onderzoeken te maken in deze thread. Maar waarom zou je ze weglaten?

omdat je na je training alles rapper opneemt. dus ook vetten worden rapper opgenomen. das tog hoe ik denk.

45 minuten voor de training neem ik altijd een shake met creatine (3 gram). Daarna meteen een appel voor de langzame carbs voor tijdens de traning. Tijdens de training water met muscle protect voor de bcaa's. Na de training nog in de sportschool een shake "Protein Perfection Mix" met een scoop CarboX voor de eiwitten en carbs (zeer snel tot langzaam) en 3 gram creatine.

ik vreet gewoon voor de training (+- 1-1.5 uur) een degelijke maaltijd (rijst/kip/vis/groenten) ik neem dan 30min preworkout mijn supps in (creatine,beta alanine,COP,geranamine opgelost in warm water + nog caffeine/groene thee extract/agmatine capsules)

vervolgens doe ik KT en neem dan na de KT een shake met 2 scoops WP + 50g havermout.
dan doe ik nog een uurtje cardio en wanneer ik dan thuis kom + gedouched heb nog een blikje tonijn leegeten.

als laatste maaltijd nog een EL pindakaas + casseine shake

maar is dit overigens niet allemaal broscience? aangezien bepaalde dieetvormen zoals warrior diet / IF ook gewoon goed lijken te werken in zowel bulk als cut?

Topic is al meer dan twee jaar oud, jongens.

En zelfs toen was het artikel al jaren oud (2006). Toch gek dat zoveel mensen nog vasthouden aan die shake na het trainen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven