MuscleMeat

Weinig energie naar meer energie

Doe je buiten de KT ook aan (voldoende) beweging en/of cardio?

Je gaat niet dood als je geen koolhydraten eet. Je lichaam kan glucose uit andere voedingsbronnen halen.

Alleen kun je wel last ervan krijgen (vermoeidheid, depressie, algemeen ziekig gevoel). Dus.."nodig" heb je het niet. Maar is het goed om geen koolhydraten te eten? Nee :o

Je gaat niet dood als je geen koolhydraten eet. Je lichaam kan glucose uit andere voedingsbronnen halen.

Alleen kun je wel last ervan krijgen (vermoeidheid, depressie, algemeen ziekig gevoel). Dus.."nodig" heb je het niet. Maar is het goed om geen koolhydraten te eten? Nee :o
Die snap ik, maar gezien de dingen waar de ts tegenaan loopt zou ik dit zeker (beperkt) blijven eten en even focussen op dingen die belangrijker zijn. Het mentale stuk bv.

Die snap ik, maar gezien de dingen waar de ts tegenaan loopt zou ik dit zeker (beperkt) blijven eten en even focussen op dingen die belangrijker zijn. Het mentale stuk bv.

Oh absoluut, ik snap ook niet waarom de opmerking werd gemaakt, want in dit geval zijn carbs zeker nodig.

Ik hoor de ervaring spreken :p

Het lichaam kan zelf de hoeveelheid glucose produceren die we nodig hebben uit andere voedingstoffen (lactaat, pyrodruivenzuur, glycerol en aminozuren), in tegenstelling tot proteïnen en vetten.
Je lichaam heeft geen dietary carbs nodig, ze maakt ze zelf als het er niet is.
Oh absoluut, ik snap ook niet waarom de opmerking werd gemaakt, want in dit geval zijn carbs zeker nodig.
Omdat het niet klopte en je aan de hand van de informatie die TS gaf niet kunt stellen dat het aan de koolhydraten ligt (er is hier duidelijk meer aan de hand). Als iemand aangeeft dat ze het beter doet op low carb is het een beetje absurd om te stellen dat ze meer carbs zou moeten eten omdat je lichaam dat nodig zou hebben, wat niet het geval is.

Het lichaam kan zelf de hoeveelheid glucose produceren die we nodig hebben uit andere voedingstoffen (lactaat, pyrodruivenzuur, glycerol en aminozuren), in tegenstelling tot proteïnen en vetten.
Je lichaam heeft geen dietary carbs nodig, ze maakt ze zelf als het er niet is.

Omdat het niet klopte en je aan de hand van de informatie die TS gaf niet kunt stellen dat het aan de koolhydraten ligt (er is hier duidelijk meer aan de hand). Als iemand aangeeft dat ze het beter doet op low carb is het een beetje absurd om te stellen dat ze meer carbs zou moeten eten omdat je lichaam dat nodig zou hebben, wat niet het geval is.

Hij zei niet 'fysiologisch'.

Mooie beschrijving! Ben het met je eens grotendeels. Therapie (cgt en emdr) volg ik al bij een top therapeut, trauma verwerking jeugd, vader narcistisch (inmiddels no contact en verwerkt), moeder is emotioneel afwezig / onvolwassen (het inzicht kwam afgelopen weken, dus daarmee aan de slag). Veel tekorten in behoeftes in contact.. ik sluit mij dan ook emotioneel snel af.

Kan zijn dat dit gewoon lang duurt. Denk je dat ook?
Ja, dat kost veel tijd en inzet. Hoelang loop je al met de klachten uit je OP rond en heb je deze ook besproken met je therapeut?

Ok, dus stellen dat zij wel carbs nodig heeft is een beetje absurd, maar zeggen dat dit niet zo is niet?

Leuk dat de wetenschap zegt dat carbs niet nodig zijn, de wetenschap zegt ook dat een heel groot deel van de bevolking dat niet volhoudt.

En op welke carbs gaat zij slecht? Brood? Pasta? Rijst? Zoete aardappelen? Fruit? Er is meer dan dit en ik geloof gewoon in balans. En imo is dat waar het bij haar fout gaat, balans in haar leven, zichzelf te hoge eisen opleggen en te hoge verwachtingen hebben.

Ik heb meerdere mensen begeleid die keto deden en zich fucked up voelde en geen cabrs wilde eten. Nadat ze toch overstag gingen en beperkt carbs gingen toevoegen voelden zij zich binnen een paar dagen een stuk beter, zowel mentaal als lichamelijk. Je moet aardig sterk in je schoenen staan wil je keto goed doen en kunnen volhouden.

Maar ieder mag zijn of haar mening hebben en ik denk dat de discussie goed is en we op deze manier kunnen leren van elkaar. Maar daarbij komt wel kijken dat bepaalde dingen voor de een heel goed werkt maar voor de ander niet.

Ok, dus stellen dat zij wel carbs nodig heeft is een beetje absurd, maar zeggen dat dit niet zo is niet?

Leuk dat de wetenschap zegt dat carbs niet nodig zijn, de wetenschap zegt ook dat een heel groot deel van de bevolking dat niet volhoudt.

En op welke carbs gaat zij slecht? Brood? Pasta? Rijst? Zoete aardappelen? Fruit? Er is meer dan dit en ik geloof gewoon in balans. En imo is dat waar het bij haar fout gaat, balans in haar leven, zichzelf te hoge eisen opleggen en te hoge verwachtingen hebben.

Ik heb meerdere mensen begeleid die keto deden en zich fucked up voelde en geen cabrs wilde eten. Nadat ze toch overstag gingen en beperkt carbs gingen toevoegen voelden zij zich binnen een paar dagen een stuk beter, zowel mentaal als lichamelijk. Je moet aardig sterk in je schoenen staan wil je keto goed doen en kunnen volhouden.

Maar ieder mag zijn of haar mening hebben en ik denk dat de discussie goed is en we op deze manier kunnen leren van elkaar. Maar daarbij komt wel kijken dat bepaalde dingen voor de een heel goed werkt maar voor de ander niet.
Ze gaf zelf al aan dat ze het beter doet op keto.
Jij comment dat je carbs nodig hebt, ik reageer dat dat niet zo is.

Als jij denkt dat al deze (psychische) problemen veroorzaakt worden doordat ze keto doet mag je dat commenten natuurlijk, lijkt me alleen nogal een reach.

Als jij denkt dat al deze (psychische) problemen veroorzaakt worden doordat ze keto doet mag je dat commenten natuurlijk, lijkt me alleen nogal een reach.

Zo'n reach is het niet, het is veel voorkomend.

Maar goed, als ze zelf aangeeft dat keto werkt voor haar en haar klachten niet erger worden tijdens keto, is dat prima natuurlijk.

Zo'n reach is het niet, het is veel voorkomend.

Maar goed, als ze zelf aangeeft dat keto werkt voor haar en haar klachten niet erger worden tijdens keto, is dat prima natuurlijk.
Dan kan je de raad meegeven dat ze eens kan proberen om toch meer carbs te eten zodat ze kan kijken of het probleem daar ligt, zonder de incorrecte stelling te maken dat het per se nodig is, want dat is het niet.

Anyway, ik zal er niet verder op doorgaan. Hopelijk vind je iets dat werkt voor je @fitbrunette.

Ik zeg niet dat dit bij haar psychische klachten teweeg brengt. Ik geef alleen aan dat het misschien beter is als zij beter gaat eten. That’s all. En dat zeg ik uit ervaring en niet omdat ik dit ergens gelezen heb.

Ik probeer te helpen, dat welles nietes spelletje heeft niemand wat aan. Uiteindelijk bepaalt zijzelf wat ze doet of wat niet.

Een wijs mens heb ik wel eens horen een stellen: Een afwisselend voedingspatroon en zoveel mogelijk seizoensgebonden eten is het best voor de gezondheid.

Dat het lichaam proteine kan omzetten naar glucose is een gegeven, maar treed dat wanneer nodig dan ook altijd voldoende en snel genoeg op om er geen problemen (in energie, focus, etc) van te kunnen ondervinden?

Misschien moeten we nagaan wat "niet goed gaan op carbs" voor haar precies inhoud.

In de eerste post was het "honger krijgen" wat mij een probleem lijkt dat anders is op te lossen dan door het niet meer te eten. Als het om een carb crash gaat is dat ook anders op te lossen. Als het om een intolerantie of allergie voor een bron van carbs gaat ook. etc etc.

Laatst bewerkt:
Ze heeft een life coach nodig. Niets om je voor te schamen, ik ken er veel voor wie dat goed zou zijn.

Terug
Naar boven