JoeyC
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 537
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 72kg
ik vind op die gewichten het volume gewoon erg laag, die 3 rep set zou ik maar 1x toepassen in de week om een nieuwe max te bepalen op vrijdag en probeer daar je 5x5 set van te maken de week erna of 2! Je drukt bij je bench 5x 65 wat best netjes is, en daarna gooi je het volume omlaag, ik had 2 setjes op gewarmt met 40 en dan 5 sets 65kg of 62,5 op 5 reps. Voor de rest wel leuke trainingen hoor ik geef ook maar mijn inzien in de sportDie squat ook je doet 3x3x95 als werk set, maar volgens mij kan je dan ook prima 5x5x90 squatten en dan heb je een groter volume in je training zitten wat op jou niveau voor meer vooruitgang gaat zorgen denk ik.
ja probleem is beetje dat ik of 60, of 65 kg moet doen, geen schijfjes van 1.25 hier. 5x5x60 is geen probleem maar 5x5x65 is weer te zwaar, bij de 2e set vandaag kwam ik al niet verder dan 3 reps, had ook geen spotter die een eventuele 4e/5e kon ondersteunen
bij squat zelfde, 5x5x90 is niet zon probleem, maar 5x5x95 is weer net te zwaar, dus probeer daar op deze manier naartoe te werken, elke training een setje meer, of paar reps extra,
ik weet niet of lager gewicht op 5x5 dan daadwerkelijk voor snellere groei zorgt? maar als dat het geval is dan ben ik zeker bereid om dat te gaan doen!
heb soms ook wel de neiging om mezelf voorbij te lopen

Die squat ook je doet 3x3x95 als werk set, maar volgens mij kan je dan ook prima 5x5x90 squatten en dan heb je een groter volume in je training zitten wat op jou niveau voor meer vooruitgang gaat zorgen denk ik.
kwam dus gewoon niet verder dan 3 reps, komt misschien omdat ik vandaag pas laat gegeten had, met name onderrug had te weinig kracht om mn body recht te houden, had geen spotter dus durfde ook niet verder te proberen

die 5x5 wil ik wel blijven doen maar ik merk dat ik qua progressie op de squats nu omlaag aan het gaan ben en sneller last krijg van mn rug, dus ik ga nu ipv 3x p/w voluit denk ik maar 2x voluit en dan die 1e die over blijft wat hoger op reps. dan gun ik mn rug wat meer rust
denk dat de 5e ook was gelukt maar aangezien bij de 4e mn rug al niet meer recht was zou die 5e rep verkloot zijn dus niet geprobeerd.