XXL Nutrition

Wesley’s road to lichtstad open powerlifting comp -93

Bezoekers in dit topic

Training van ma 30 okt
Gister begonnen aan mijn deload week. Komt ook geen week te laat want mentaal zat ik er ff doorheen dus de zin om echt loeizwaar te trainen was er ook niet echt. Gelukkig vandaag wat beter opgestaan en weer lekker aan het werk, zal wel gewoon ff een flinke winterdip hebben en alles komt er uit van afgelopen jaar met huis kopen verbouwen veel tegenslagen met het huis etc.

Maar goed training zelf ging echt verassend easy , van m’n coach moest ik meer hingen omdat anders de load met squatten teveel op mijn voor voet komt.

Maandag (comp squat+legs):

Squat 1x2 RPE 6 165

1x4 RPE 6 155

2x4 10%drop 140-140

45° backraise 3x5 RPE 6 60-60-60

Comp bench 3x5 RPE 6-7 112,5@6 3 sets

Gezellig bij mij in de -93 groep dan :)
Goed dat je op tijd was ook met inschrijven.
IN

Gezellig bij mij in de -93 groep dan :)
Goed dat je op tijd was ook met inschrijven.
IN
Nou m’n plan was eigenlijk de week eerder maar daar was het al vol voordat de inschrijvingen open gingen. Had jij de nominatie lijst al gezien , staan echt bizar mooie stats tussen mijn Total tikt net de 600 aan :bang:

Nou m’n plan was eigenlijk de week eerder maar daar was het al vol voordat de inschrijvingen open gingen. Had jij de nominatie lijst al gezien , staan echt bizar mooie stats tussen mijn Total tikt net de 600 aan :bang:
Ah ik las even over lichtstad 2.0 heen.
Fijn dat die er nog bij kon.
Staan inderdaad wat monsters bij:

En met bench draai je wellicht wel top 5 :)
Als m’n reet op de bench blijft wel , daar moet ik nog een paar weken hard aan werken. Kracht zit er wel , hier rep ik 120 na een paar zware werksets maar je ziet gewoon de buttlifft

Als m’n reet op de bench blijft wel , daar moet ik nog een paar weken hard aan werken. Kracht zit er wel , hier rep ik 120 na een paar zware werksets maar je ziet gewoon de buttlifft
ook last van als je je voeten verder naar voren zet en meer naar buiten draait?
Loop er zelf ook enorm tegenaan namelijk en dat was een fix.

ook last van als je je voeten verder naar voren zet en meer naar buiten draait?
Loop er zelf ook enorm tegenaan namelijk en dat was een fix.
Ja dit ga ik proberen. Kreeg al eerder als tip om de voeten minder onder me te plaatsen omdat je dan bijna alleen maar kracht omhoog kan genereren in plaats van naar achter

Zou PL schoenen bij squat en bench misschien handig zijn? (Voor na de competitie bedoel ik).
Ik heb powerlift schoenen, met squats heb ik ze afgezworen omdat ik dan veel meer moeite heb met diepte halen .. wat best vreemd is overigens maar flat feet squat ik veel efficiënter. Met bench kan ik het wel eens proberen , had ze nooit meer mee naar de gym omdat ik ze toch niet gebruikte

Ik heb powerlift schoenen, met squats heb ik ze afgezworen omdat ik dan veel meer moeite heb met diepte halen .. wat best vreemd is overigens maar flat feet squat ik veel efficiënter. Met bench kan ik het wel eens proberen , had ze nooit meer mee naar de gym omdat ik ze toch niet gebruikte

Haha dat is wel apart ja :D maar goed als het werkt, dan werkt het!
Als het teveel je techniek oid verandert dan zou ik ze pas na de wedstrijd gaan gebruiken. Ik vraag me ook af of je hetzelfde als mij hebt met bench; moeite om je schouderblader naar 'achter' gespannen houden. Ik zie dat je met elke rep weer aanspant met je schouderbladen. Wat is jouw reden daarvoor?

Haha dat is wel apart ja :D maar goed als het werkt, dan werkt het!
Als het teveel je techniek oid verandert dan zou ik ze pas na de wedstrijd gaan gebruiken. Ik vraag me ook af of je hetzelfde als mij hebt met bench; moeite om je schouderblader naar 'achter' gespannen houden. Ik zie dat je met elke rep weer aanspant met je schouderbladen. Wat is jouw reden daarvoor?
Het lukt mij inderdaad niet om constante tensie te houden op mijn lats tijdens het zakken. Komt dus ook door verkeerde legdrive maar dat is de reden dat ik tussen reps m’n schouderbladen weer retract want anders lig ik als een platvis op de bank na 3 reps

Wo 1 nov bench en upper

Sinds gister weer lekker aan het werk, merk dat ik weer wat beter in mn vel zit na paar dagen shit voelen. Ook weer gemotiveerd om lekker te knallen maar me wel keurig gehouden aan de deload programmering.

Dinsdag (bench+upper):

Bench 1x1 RPE 6 130 @7

1x3 RPE 7 125

2x3 10% drop 112,5-112,6

Weighted pullup 3x8 RPE 9-10 +10kg +15kg

Db seal row (upperback) 3x12 RPE 9-10 26-26

Cable y raise 3x10 @10 8,5-8,5-8,5

Hammer curl cross body 3x10 RPE 9-10 22-22-22

Bench was iets te zwaar helaas maar was wel rete solid qua uitvoering

02-11-2023 deads squats en accessoires
Vandaag weinig bijzonders te melden. Ga vanaf morgen eens proberen af te bouwen van de ashwaganda kijken hoe ik erop reageer, denk dat het toch niets doet aangezien ik ook met ashwaganda last kreeg van angst en paniek. Vandaag was ik ook lekker aan het hyperventileren weer in de gym wat me training echt onnodig zwaar maakte. Ah well morgen weer n dag.

Donderdag (comp dead+bench+legs):

Comp deads 1x1 RPE 6 227,5 @7

1x3 RPE 6 215 @7

2x3 12%drop 190-199

Squat 1x5 RPE 6 150

2x5 12.5%drop

Legpress (quad focus) 3x8 RPE 9-10 280-280-280

Closer bench (pink op ring) 1x5 RPE 6 110

2x5 10%drop

Machine row upperback 3x6 @9-10 60-60-60

Laatst bewerkt:
03-11-2023 random training

Gister ben ik wel naar de gym geweest maar m’n coach gaf al aan dat fatigue echt heel hoog ligt en dit voel ik zelf ook dus besloten in plaats van compounds te doen ff naar mn lichaam te luisteren en ouderwets arm en delt pompje te pakken en naar huis te gaan. Dit weekend ff goed rusten en vanaf volgende week weer een zwaar blok in.

Bijlagen

• IMG_6838.jpeg
    IMG_6838.jpeg
    147,7 KB · Weergaven: 65
06-11-2023 squats en accessoires
Maandag (comp squat+legs):

Squat 1x2 RPE 7 170@6,5

1x4 RPE 7 167,5@7

2x4 10%drop 150-150

45° backraise 3x5 RPE 7 3x50@5

Comp bench 3x5 RPE 6-7 112@7-112@7-112@7

deze week een RPE omhoog, we zitten inmiddels op 7. Hoor net dat ik volgende week een volle deload week ga doen vanwege de pijntjes en daarna m’n peak in. Heel veel zin om te kijken waar mijn kracht nou echt ligt. Training van vandaag ging hartstikke lekker alleen heb ik niet goed mijn rep range Gelezen dus deed er maar 3 ipv 4 :rolleyes:

Depth en geduld tussen reps worden echt per week beter. Hoor wel graag feedback !!

Vandaag had ik weinig zin in koken dus avond eten simpel gehouden maar wat kan dat soms lekker zijn. Gegrild zuurdesem broodje met black angus biefstuk en knoflook en lente-ui geblust met soja en ketjap :burger:

Bijlagen

• IMG_6865.jpeg
    IMG_6865.jpeg
    250,4 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:

Di 07-11-2023 bench en upper

Vandaag weinig bijzonders te melden. Hierbij dus m’n training. Wel noemenswaardig is dat m’n shape wel echt stabiel blijft terwijl ik heel
Rustig in gewicht aan kom. Geduld loont wel echt met bulken :)

Dinsdag (bench+upper):

Bench 1x1 RPE 7 130

1x3 RPE 7 125

2x3 10% drop 112-112

Weighted pullup 3x8 RPE 9-10 15-15

Db seal row (upperback) 3x12 RPE 9-10 26-22-22

Cable y raise 3x10 @10 8,5

Hammer curl cross body 3x10 RPE 9-10 22-22-20

Back
Naar boven