AndroidHealthClinic

Wesley’s road to lichtstad open powerlifting comp -93

Bezoekers in dit topic

do 09-11-2023 deads squats en accessoires

Vannacht beetje koorts gehad hoesten en spierpijn, klein griepje om de hoek dus helaas. Even overlegd met m’n coach en die zei dat trainen wel kon mits ik mezelf niet te hard zou pushen dus zo gezegd zo gedaan. Alles ging vrij makkelijk alleen richting het einde kreeg ik zoveel koppijn dat ik het e.e.a. Geskipt heb. Deadlifts gingen wel heel smooth ben wat geduldiger vanaf de vloer waardoor mijn hipshoot weg is.

Donderdag (comp dead+bench+legs):

Comp deads 1x1 RPE 7 230

1x3 RPE 7 215

2x3 12%drop 190-190

Squat 1x5 RPE 7 155

2x5 12.5%drop

Legpress (quad focus) 3x8 RPE 9-10

Closer bench (pink op ring) 1x5 RPE 7 112

2x5 10%drop 100-100

Machine row upperback 3x6 @9-10

Lekker bezig Wesley, voor zover ik kan beoordelen ziet die deadlift er erg netjes uit. Doe je alleen sumo of ook reguliere deadlifts?

Lekker bezig Wesley, voor zover ik kan beoordelen ziet die deadlift er erg netjes uit. Doe je alleen sumo of ook reguliere deadlifts?
In dit blok alleen sumo omdat ik dit in mijn wedstrijd ga gebruiken. Conventioneel ben ik net zo sterk alleen krijg ik dan veel sneller pijntjes

12-11-2023 bench en upper

Zeer solide training gehad na nachtje goed slapen. Ook weer wat fitter griep verschijnselen zo goed als weg. Denk zelfs dat het corona was aangezien m’n geur en smaak behoorlijk in de war zijn.

Bench beweegt echt goed weer gelukkig , focus iets meer op mn schouders retracted houden en is gelijk zichtbaar. Als er nog meer tips zijn hoor ik ze graag!!

Vrijdag (bench+upper)

Bench 4x2 RPE 7 130@7-130@7-130@7-130@7,5

Flat db press 3x6 @9-10 46@7-50@8-52@9

Ultra wide pullup 3xfaal 13-13-11

Db seal row (upperback) 3x8 @9-10 28-28-28

V bar cable row 2x10 @9-10 65

Single arm latprayer 2xfaal (8-12x) 15x12-17,5x12

Db curl 3x10 @10 16-18-18

13-11-2023 lower deload

Deze week aan een deload week begonnen. Opzich wel fijn want had toch wat pijntjes en aangezien volgende week mijn peak start wil ik helemaal fris zijn. Lijkt wellicht veel deload maar ik heb voordat ik dit topic opende echt lang en hard getraind zonder deload dus wellicht dat er in die context wat meer duidelijk is over het lage volume ineens.

Squats voelde vandaag een beetje vaag, elke keer voor m’n set liep ik te cutten met de camera , me wrist wraps zaten telkens te los elke set was er wel wat maar goed het was wel op RPE 5 (althans dat leek het te zijn aan de speed)

Komende tijd ook echt focussen op naar voren kijken met deads en geduld van de vloer zodat ik niet m’n lockout op ga focken door hipshoot.

Maandag:

Comp squat 3x1 RPE 5 160

Deadlift 3x4 RPE 5 200-200-200

45° backraise 3x5 RPE 5 60-60-60

Ook ff volgen hier! Zelfde lengte en weightclass! Enkel wel in Belgie ik dan :p

15-11-2023

Gister bench + squats gedaan. Voor het eerst mijn hansu sleeves aangehad wat een zieke hack is dat zeg. 160 voor een triple op RPE 5 tijdens een deload is niet iets wat me in mijn SBD’s gelukt zou zijn :p (al denk ik dat het Rpe 6 was maar mn coach zei 5) ben beniuwd wat jullie vinden van de RPE

Comp Bench 1x1 RPE 5 125

3x2 RPE 5 120-120-120@6

Pink ring bench 3x3 RPE 5 105-105-105

Comp squat 3x3 RPE 5 160@5 160@6-160@6

Weighted pullup 3x5 RPE 7 20-20-20

Latteral raise 3x10-12 RPE 9-10 12-12-12

Db curl supinated 3x10-12 RPE 9-10 16x12@9-16x12@10 16x10@10

ander leuk dingetje , vandaag geregistreerd partner geworden met mijn prachtige vrouw :heart:

Bijlagen

• E517A84E-EE9E-4661-AD49-5D6141A807D7.jpeg
    E517A84E-EE9E-4661-AD49-5D6141A807D7.jpeg
    260,7 KB · Weergaven: 63
18-11-2023
om ons partnerschap te vieren zijn we lekker 2 dagen Leiden geweest hotelletje alles erop en eraan maar gister is het echte leven weer begonnen dus ook weer aan de bak in de gym. Nog steeds deload week dus weinig noemenswaardig te melden.

Donderdag:

Deadlift 1x1 RPE 5 225

Deadlift 3x2 10% drop 202-202-202

SLDL 3x5 RPE 5 140-140-140

Bench 3x4 RPE 6 *vast* 117,5-117,5-117,5

Stiff legged leek meer op een conventional

En lekker pensje aan t krijgen :eating: :emo:

22-11-2023 squats en deads

gister de peak fase afgetrapt met squats op RPE 7. Deloaden heeft me goed gedaan voel me best fris, ben de laatste dagen meer aan het stretchen en probeer slaap te optimaliseren door telefoon optijd weg te leggen en te mediteren. Doe eigenlijk alles voor goed herstel en dat begint zijn vruchten af te werpen. Squats gingen gister bizar lekker. Voor de beeldvorming mijn laatste PR was 180 voor een single , ik weet al een poosje dat het een stuk meer is maar hoe dit beweegt gaat 200 er ook wel in zitten binnenkort.

Dinsdag:

Comp squat 1x1 RPE 7 175@6,5

Comp squat 1x2 RPE 7 172,5@7

Comp squat 2x3 RPE 7 165@6,5 depth matig 165 mooie depth @7

Deadlift (reset elke rep) 3x4 RPE 5 190-190-190

45° backraise 3x5 RPE 7

Die deadlifts met elke rep reset zijn echt killing, dit gewicht is normaal peanuts voor mij maar ik was er echt kapot van :p

22-11-2023 squats en deads

gister de peak fase afgetrapt met squats op RPE 7. Deloaden heeft me goed gedaan voel me best fris, ben de laatste dagen meer aan het stretchen en probeer slaap te optimaliseren door telefoon optijd weg te leggen en te mediteren. Doe eigenlijk alles voor goed herstel en dat begint zijn vruchten af te werpen. Squats gingen gister bizar lekker. Voor de beeldvorming mijn laatste PR was 180 voor een single , ik weet al een poosje dat het een stuk meer is maar hoe dit beweegt gaat 200 er ook wel in zitten binnenkort.

Dinsdag:

Comp squat 1x1 RPE 7 175@6,5

Comp squat 1x2 RPE 7 172,5@7

Comp squat 2x3 RPE 7 165@6,5 depth matig 165 mooie depth @7

Deadlift (reset elke rep) 3x4 RPE 5 190-190-190

45° backraise 3x5 RPE 7

Die deadlifts met elke rep reset zijn echt killing, dit gewicht is normaal peanuts voor mij maar ik was er echt kapot van :p

we moesten als scheidsrechters het afgelopen weekend strenger toezien op rechtop staan vooraf en aan einde squat.
Dat kan er toe leiden dat je langer moet wachten op het startsignaal vooraf en vooral langer op het racksignaal na afloop.
Ik zie dat je een neiging hebt om al terug te lopen, weet niet of dit ook op een wedstrijd zo was?

we moesten als scheidsrechters het afgelopen weekend strenger toezien op rechtop staan vooraf en aan einde squat.
Dat kan er toe leiden dat je langer moet wachten op het startsignaal vooraf en vooral langer op het racksignaal na afloop.
Ik zie dat je een neiging hebt om al terug te lopen, weet niet of dit ook op een wedstrijd zo was?
Heel goed om te weten. Ik heb nog nooit een comp gedaan dus ik neem dit gelijk mee!! Is wel echt een waardevolle tip. Heb ook de neiging met bench de stang terug te smijten dus moet met alles ff wat geduld hebben

Goeie snelheid in die squats ja.

Ben geen scheidsrechter maar mijn inschatting is ook dat je met deze forward tilted positie mogelijk het squat signaal niet zou krijgen en de halter terug moet leggen. Je moet de knieën strekken (doe je wel denk ik), rechtop staan waarbij een lichte tilt forward wel is toegestaan vanwege de low bar positie en je moet laten zien dat je controle hebt over het gewicht en dus een tijdje er mee stil kunnen staan. Ik heb al vaker dit soort startposities zoals die van jou gezien waarbij lifters geen squat signaal kregen vanwege een te ver voorover gebogen starthouding. Je lift is dan niet meteen afgekeurd trouwens, je moet de halter dan terug leggen ('replace the bar') en mag nog aan de ref vragen wat er aan de hand is. Tijd loopt wel door.

Het is sowieso verstandig om een aantal te trainingen te doen met signalen want je start inderdaad te snel en loopt ook te snel terug het rack in met de halter.

Goeie snelheid in die squats ja.

Ben geen scheidsrechter maar mijn inschatting is ook dat je met deze forward tilted positie mogelijk het squat signaal niet zou krijgen en de halter terug moet leggen. Je moet de knieën strekken (doe je wel denk ik), rechtop staan waarbij een lichte tilt forward wel is toegestaan vanwege de low bar positie en je moet laten zien dat je controle hebt over het gewicht en dus een tijdje er mee stil kunnen staan. Ik heb al vaker dit soort startposities zoals die van jou gezien waarbij lifters geen squat signaal kregen vanwege een te ver voorover gebogen starthouding. Je lift is dan niet meteen afgekeurd trouwens, je moet de halter dan terug leggen ('replace the bar') en mag nog aan de ref vragen wat er aan de hand is. Tijd loopt wel door.

Het is sowieso verstandig om een aantal te trainingen te doen met signalen want je start inderdaad te snel en loopt ook te snel terug het rack in met de halter.
Opzich is het geen punt om het gewicht daar ff te houden iets rechterop. Het is allemaal een kwestie van wat meer geduld. Ga komende weken ook paar keer met mijn coach trainen met commando’s dus dan ga ik wat strenger zijn. Tis allemaal ff wennen als je nog nooit een comp gedaan hebt

En wat hieronder gezegd word over mijn torso positie voor het starten wat vind je daar van ?

En wat hieronder gezegd word over mijn torso positie voor het starten wat vind je daar van ?
Ja twijfel of je hem zou krijgen hoor.
Ietsje overtuigender voor de zekerheid, strekken knie en heupen en de schouders niet te ver voor je heupen doen zodat je overtuigend rechtop staat.
Heb daar heel veel onnodig blauw of replace the bar op moeten geven dit weekend.
Komt puur door de ultralowbar varianten die mensen toepassen dat we er strenger op moeten letten.

Ja twijfel of je hem zou krijgen hoor.
Ietsje overtuigender voor de zekerheid, strekken knie en heupen en de schouders niet te ver voor je heupen doen zodat je overtuigend rechtop staat.
Heb daar heel veel onnodig blauw of replace the bar op moeten geven dit weekend.
Komt puur door de ultralowbar varianten die mensen toepassen dat we er strenger op moeten letten.
Oké helder en als ik na m’n start command dan alsnog in die positie ga staan voor mijn squat is het geen punt toch ? Het is voor mij namelijk met mijn lange femurs veel optimaler om in die positie te squatten namelijk

Oké helder en als ik na m’n start command dan alsnog in die positie ga staan voor mijn squat is het geen punt toch ? Het is voor mij namelijk met mijn lange femurs veel optimaler om in die positie te squatten namelijk
Dat is geen punt, zolang je maar weer aantoonbaar even recht als bij het startsignaal kan staan.

Back
Naar boven