- Waardering
- 14
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ga een keertje met mij meetrainen met je grote mond.................een uurtje daarna besta jij ook niet meer!

ga een keertje met mij meetrainen met je grote mond.................een uurtje daarna besta jij ook niet meer!
![]()

Er is evenveel bewijs voor het bestaan van god als bewijs voor het bestaan van onzichtbare roze olifanten.
Get my point?
En kom aub niet af met "Ik geloof dus ik heb geen bewijs nodig", want dat slaat nergens op. Je gelooft in God omdat ze je dat hebben aangeleerd, net zoals een moslim is aangeleerd in Allah te geloven.
Iets geloven zonder bewijs slaat nergens op en is voor mij een teken dat je je geloof nodig hebt, en daarom dus zwak bent.
Toch raar dat ze hun "leugens" kunnen bewijzen hé. En voor dat je afkomt met "maar sommige theoriën zijn nog niet bewezen", die theoriën worden dan ook aanvaard als "nog niet bewezen", en men doet dan pogingen om te zien of de theorie klopt of niet, maar geen enkele wetenschapper, hoe vastberaden ook zegt "ik heb geen bewijs nodig, ik geloof".
maar je bent blijkbaar zo'n grote fan van mij, dat je mijn foto............overigens zonder mijn toestemming........gebruikt voor je avatar!
brutaal hoor!
en wie is er hier nou de idioot?![]()
Wat ik me dus altijd afvraag wat brengt het nog meer in je leven? Hoop? Moet ik het zien als een lange termijn planning/doelstelling om je normen en waarde vast te houden.
En wordt je niet dood moe van het feit dat er zoveel hypocrisie is rond om het geloof en dat, dat uit eindelijk allemaal vergeven kan worden en heel dat stelsel van normen en waarde eigenlijk gewoon een wasseneus is.
Geluk. Ik heb mij nog nooit zo gelukkig gevoeld in mijn korte leventje als het afgelopen jaar. En verder ben ik helemaal niet zo bezig met de normen en waarden van het christelijke geloof. Ik ben bezig om mijn persoonlijke relatie met God verder op te bouwen en om daarin te groeien.
Tsjaa.. en zonde en vergeving. Ik heb mijn eigen regels en leg daarover verantwoording af naar mijzelf. Wat dat betreft zal dat niet zoveel verschillen van jou bijvoorbeeld. Maar daarnaast leg ik ook verantwoording af naar God. En ja.. mijn eigen regels verschillen komen aardig overeen met de waarden van het geloof.
Hoe is die persoonlijke relatie opgebouwt jij vind jou waarheid in de bijbel zijn woord of gaat dat anders? Is het directer? en hoe was dat voor je hem vond, was je toen compleet van het padje. Ik probeer het te snappen. Gelovige zijn altijd zo hard voor zichzelf als ze wat goed doen is het dank zij god en als ze vallen omdat ze niet goed genoeg hun geloof beleven.
dat is zijn goedheid waarvan ik getuig en iedereen kennis van wil geven.
En dat is nu precies waar zoveel mensen een probleem mee hebben. Dat je zelf gelooft: ga je gang. Dat je naar de kerk gaat, al is het 10x per dag: moet je ook helemaal zelf weten. Maar het "getuigen" (lees: opdringen) van jouw overtuiging aan anderen moet stoppen. Het getuigt vooral van 1 ding: een volslagen gebrek aan respect voor andersdenkenden.
Besef je wel hoe volstrekt respectloos het is om mensen ongevraagd lastig te vallen met je denkbeelden? Als atheisten elke zondag kerken gingen binnenlopen om de mensen daar tijdens de mis te gaan vertellen over de wondere wereld van atheisme, dan zou het land te klein zijn. Maar andersom mag wel? Nee, dan, om in die sferen te blijven, gelijke monnikken, gelijke kappen.
En dat is nu precies waar zoveel mensen een probleem mee hebben. Dat je zelf gelooft: ga je gang. Dat je naar de kerk gaat, al is het 10x per dag: moet je ook helemaal zelf weten. Maar het "getuigen" (lees: opdringen) van jouw overtuiging aan anderen moet stoppen. Het getuigt vooral van 1 ding: een volslagen gebrek aan respect voor andersdenkenden.
Besef je wel hoe volstrekt respectloos het is om mensen ongevraagd lastig te vallen met je denkbeelden? Als atheisten elke zondag kerken gingen binnenlopen om de mensen daar tijdens de mis te gaan vertellen over de wondere wereld van atheisme, dan zou het land te klein zijn. Maar andersom mag wel? Nee, dan, om in die sferen te blijven, gelijke monnikken, gelijke kappen.

Ik praat met Hem, en dan bedoel ik niet op me knietjes naast me bed, maar ook gewoon op straat, in de metro of als het even kan op het werk. Gewoon inmijzelf, niet hardop. Ik kom met mijn vragen bij Hem, en ik krijg antwoord. Ik leg mijn problemen aan Hem voor en Hij wijst mij de juiste weg, die ik volg.

ik dring mijn geloof niet op aan anderen...........iedereen is vrij om mijn postjes te negeren, ik vertaal alleen mijn mening op een forum!
wat atheisten doen is mijn geloof de grond in boren door allerlei wetenschappelijke studies, enz.
dus wie begint er hier met modder te gooien?
![]()
Wetenschappelijke studies hebben alleen weerslag op 'fysieke' aspecten van je geloof. (De filosofie slaat wellicht een bepaalde brug) Als het gaat om het bestaan van god, is een wetenschappelijk bewijs onmogelijk. (hoe vaak moet dat nu nog gezegd worden) Geloof in god is een keus, die je maakt op grond van bepaalde redeneringen, aannames en ideeën. En daar gaat het om. Is de wereld om je heen te mooi om door 'toeval' in elkaar te zijn 'gevallen'? You lose. De ster van Bethlehem aannemelijk? You lose. Er moet toch iemand zijn die alles in gang heeft gezet? (al is dat een filosofische vraag) You lose. Het bestaan van een moraal bewijs voor God? You lose.
Als men kennis heeft genomen van dergelijke argumenten is men 'verplicht' er iets mee te doen. Gewoon volhouden dat de aarde zes duizend jaar oud is, kan niet anders dan een aantal zeer kwalijke oorzaken hebben, die in de loop van de geschiedenis hun nut wel hebben laten zien.
Ten tijde van pestvlagen in Europa werd men opgeroepen om in de kerken te komen bidden... Wetenschap heeft ons laten zien waarom dat juist niet moet. Er is geen bewijs geleverd dat god niet bestaat (al heeft ie wel een monsterlijk arsenaal aan microscopisch kleine soldaten die klaarstaan om ons overal te bespringen), maar het is een aanwijzing dat de religieuze denkwijze wellicht een behoorlijk gevaarlijke is in het aangaan van de realiteit, omdat ze uitgaat van de verkeerde ideeën. Wat is het werkelijke nut dat religie of enige ander totalitair dogmatisch gedachtengoed in de geschiedenis heeft gehad, anders dan een weke deken van melancholie over het leven te leggen?

Beetje vaag. Misschien concrete voorbeelden geven ?
Bijvoorbeeld als je geen keuze kunt maken uit een broodje tonijn of smos, dat hij dan die keuze voor je maakt ? Zoiets![]()
Nee niet over wat ik ga eten. Maar over dingen waar ik mee meebezig houd in mijn leven. En dan moet je denken aan relaties; vriendschappen; werk; school et cetera. Ik leg dan mijn probleem bij God neer en Hij stuurt mij op de goede weg.