MuscleMeat

Wie gelooft er hier?

Zeer zeker bestaat God wel ;)

Er is evenveel bewijs voor het bestaan van god als bewijs voor het bestaan van onzichtbare roze olifanten.
Get my point?

En kom aub niet af met "Ik geloof dus ik heb geen bewijs nodig", want dat slaat nergens op. Je gelooft in God omdat ze je dat hebben aangeleerd, net zoals een moslim is aangeleerd in Allah te geloven.

Iets geloven zonder bewijs slaat nergens op en is voor mij een teken dat je je geloof nodig hebt, en daarom dus zwak bent.

Toch raar dat ze hun "leugens" kunnen bewijzen hé. En voor dat je afkomt met "maar sommige theoriën zijn nog niet bewezen", die theoriën worden dan ook aanvaard als "nog niet bewezen", en men doet dan pogingen om te zien of de theorie klopt of niet, maar geen enkele wetenschapper, hoe vastberaden ook zegt "ik heb geen bewijs nodig, ik geloof".

Ik geloof in God de Vader en dat Jezus Christen Zijn zoon voor mijn zonde gestorven is. En ik heb geen enkele wetenschappelijke theorie nodig om mijn geloof te behouden. Geen enkele wetenschapper houd mij af van mijn geloof in God. Ik getuig van mijn persoonlijke relatie met God. Mijn geloof is mij niet aangeleerd of aangepraat. God zocht mij en ik vond Hem, ik kreeg van Hem de liefde nadat ik door o zo veel mensen wat uitgekotst. Hij hielp mij over al mijn problemen heen en nu leef ik bijna net zo mooi als in het paradijs. Ik getuig van Zijn goedheid. Ik spreek van een persoonlijke relatie met God, ik praat met Hem en Hij stuurt mijn leven, as a highway to heaven(L)

Wat ik me dus altijd afvraag wat brengt het nog meer in je leven? Hoop? Moet ik het zien als een lange termijn planning/doelstelling om je normen en waarde vast te houden.

En wordt je niet dood moe van het feit dat er zoveel hypocrisie is rond om het geloof en dat, dat uit eindelijk allemaal vergeven kan worden en heel dat stelsel van normen en waarde eigenlijk gewoon een wasseneus is.

Wat ik me dus altijd afvraag wat brengt het nog meer in je leven? Hoop? Moet ik het zien als een lange termijn planning/doelstelling om je normen en waarde vast te houden.

En wordt je niet dood moe van het feit dat er zoveel hypocrisie is rond om het geloof en dat, dat uit eindelijk allemaal vergeven kan worden en heel dat stelsel van normen en waarde eigenlijk gewoon een wasseneus is.

Geluk. Ik heb mij nog nooit zo gelukkig gevoeld in mijn korte leventje als het afgelopen jaar. En verder ben ik helemaal niet zo bezig met de normen en waarden van het christelijke geloof. Ik ben bezig om mijn persoonlijke relatie met God verder op te bouwen en om daarin te groeien.
Tsjaa.. en zonde en vergeving. Ik heb mijn eigen regels en leg daarover verantwoording af naar mijzelf. Wat dat betreft zal dat niet zoveel verschillen van jou bijvoorbeeld. Maar daarnaast leg ik ook verantwoording af naar God. En ja.. mijn eigen regels verschillen komen aardig overeen met de waarden van het geloof.

Geluk. Ik heb mij nog nooit zo gelukkig gevoeld in mijn korte leventje als het afgelopen jaar. En verder ben ik helemaal niet zo bezig met de normen en waarden van het christelijke geloof. Ik ben bezig om mijn persoonlijke relatie met God verder op te bouwen en om daarin te groeien.
Tsjaa.. en zonde en vergeving. Ik heb mijn eigen regels en leg daarover verantwoording af naar mijzelf. Wat dat betreft zal dat niet zoveel verschillen van jou bijvoorbeeld. Maar daarnaast leg ik ook verantwoording af naar God. En ja.. mijn eigen regels verschillen komen aardig overeen met de waarden van het geloof.

Hoe is die persoonlijke relatie opgebouwt jij vind jou waarheid in de bijbel zijn woord of gaat dat anders? Is het directer? en hoe was dat voor je hem vond, was je toen compleet van het padje. Ik probeer het te snappen. Gelovige zijn altijd zo hard voor zichzelf als ze wat goed doen is het dank zij god en als ze vallen omdat ze niet goed genoeg hun geloof beleven.

Hoe is die persoonlijke relatie opgebouwt jij vind jou waarheid in de bijbel zijn woord of gaat dat anders? Is het directer? en hoe was dat voor je hem vond, was je toen compleet van het padje. Ik probeer het te snappen. Gelovige zijn altijd zo hard voor zichzelf als ze wat goed doen is het dank zij god en als ze vallen omdat ze niet goed genoeg hun geloof beleven.

Ik praat met Hem, en dan bedoel ik niet op me knietjes naast me bed, maar ook gewoon op straat, in de metro of als het even kan op het werk. Gewoon inmijzelf, niet hardop. Ik kom met mijn vragen bij Hem, en ik krijg antwoord. Ik leg mijn problemen aan Hem voor en Hij wijst mij de juiste weg, die ik volg. Ik het verleden probeerde ik vaak zelf mijn problemen op te lossen, maar dat was niet zo'n succes.
Ik kwam tot Hem, nadat Hij mij zocht door een begeleider in het JPC. Op dat moment voelde ik mij niet goed, ik zat daar al langere tijd en zoals het ernaar uitzag moest ik daar nog wel even blijven. Ik zat daar 's avonds en J., een begeleider, daar kwam naar mij toe, gewoon om te praten zij hij. En legde mij uit dat Jezus van mij hield. Eerst dacht ik ook van, **** jou gek. Maar hij overtuigde mij, en ik gaf God een kans in mijn leven. In die periode zat ik aan de wiet, dat is nu niet zo heel erg maar ik vond het niet prettig om afhankelijk te zijn van die shit. Op het moment, op die avond, dat ik mijn hart aan God gaf, daarna heb ik nooit meer één jonko aangeraakt en ook geen verlangen naar gehad. Ik zat nog steeds in het JPC en vertelde God dat ik spijt had van mijn daden en mijn leven opnieuw wilde beginnen, maar dat ik het tussen die gekken in het JPC niet meer uithield. De volgende dag werd ik, door een voor mij nog steeds onduidelijke reden, vrijgelaten.
Dat was mijn eerste week met God. En dat is zijn goedheid waarvan ik getuig en iedereen kennis van wil geven.

dat is zijn goedheid waarvan ik getuig en iedereen kennis van wil geven.

En dat is nu precies waar zoveel mensen een probleem mee hebben. Dat je zelf gelooft: ga je gang. Dat je naar de kerk gaat, al is het 10x per dag: moet je ook helemaal zelf weten. Maar het "getuigen" (lees: opdringen) van jouw overtuiging aan anderen moet stoppen. Het getuigt vooral van 1 ding: een volslagen gebrek aan respect voor andersdenkenden.

Besef je wel hoe volstrekt respectloos het is om mensen ongevraagd lastig te vallen met je denkbeelden? Als atheisten elke zondag kerken gingen binnenlopen om de mensen daar tijdens de mis te gaan vertellen over de wondere wereld van atheisme, dan zou het land te klein zijn. Maar andersom mag wel? Nee, dan, om in die sferen te blijven, gelijke monnikken, gelijke kappen.

En dat is nu precies waar zoveel mensen een probleem mee hebben. Dat je zelf gelooft: ga je gang. Dat je naar de kerk gaat, al is het 10x per dag: moet je ook helemaal zelf weten. Maar het "getuigen" (lees: opdringen) van jouw overtuiging aan anderen moet stoppen. Het getuigt vooral van 1 ding: een volslagen gebrek aan respect voor andersdenkenden.

Besef je wel hoe volstrekt respectloos het is om mensen ongevraagd lastig te vallen met je denkbeelden? Als atheisten elke zondag kerken gingen binnenlopen om de mensen daar tijdens de mis te gaan vertellen over de wondere wereld van atheisme, dan zou het land te klein zijn. Maar andersom mag wel? Nee, dan, om in die sferen te blijven, gelijke monnikken, gelijke kappen.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens eigenlijk. Ik denk dat het juist belangrijk is dat we met elkaar in discussie treden. Als iedereen alles voor zichzelf en de zondag houdt gaan we op eilandjes leven. Ik ken zelf de evangelische wereld redelijk goed en dat is imo één groot eiland. De sociale omgang is heel hecht en ook doordeweeks zijn er heel vaak mogelijkheden om samen te komen. De literatuur is veelal anti-wetenschappelijk en extreem vaag en zweverig, maar er is bergen voorhanden, veelal voor relatief lage prijzen. Het is imo juist die mogelijkheid tot afsluiting van de maatschappij die ervoor zorgt dat dergelijke gemeenten kunnen zijn wat ze zijn.
Maar dan komt natuurlijk punt twee: de discussie met de (straat) evangelist is van een bijzonder tergend karakter. Zonder een extreme dosis geduld is het uit gezondheidsoverwegingen (voor beide partijen) beter om het gesprek te mijden. Bereid je iig voor op aannames van het onaannemelijke.

ik dring mijn geloof niet op aan anderen...........iedereen is vrij om mijn postjes te negeren, ik vertaal alleen mijn mening op een forum!

wat atheisten doen is mijn geloof de grond in boren door allerlei wetenschappelijke studies, enz.

dus wie begint er hier met modder te gooien?
:rolleyes:

Ik praat met Hem, en dan bedoel ik niet op me knietjes naast me bed, maar ook gewoon op straat, in de metro of als het even kan op het werk. Gewoon inmijzelf, niet hardop. Ik kom met mijn vragen bij Hem, en ik krijg antwoord. Ik leg mijn problemen aan Hem voor en Hij wijst mij de juiste weg, die ik volg.

Beetje vaag. Misschien concrete voorbeelden geven ?
Bijvoorbeeld als je geen keuze kunt maken uit een broodje tonijn of smos, dat hij dan die keuze voor je maakt ? Zoiets???

Builder B : jammer dat de vraag zo moeilijk voor je was.

ik dring mijn geloof niet op aan anderen...........iedereen is vrij om mijn postjes te negeren, ik vertaal alleen mijn mening op een forum!

wat atheisten doen is mijn geloof de grond in boren door allerlei wetenschappelijke studies, enz.

dus wie begint er hier met modder te gooien?
:rolleyes:

Wetenschappelijke studies hebben alleen weerslag op 'fysieke' aspecten van je geloof. (De filosofie slaat wellicht een bepaalde brug) Als het gaat om het bestaan van god, is een wetenschappelijk bewijs onmogelijk. (hoe vaak moet dat nu nog gezegd worden) Geloof in god is een keus, die je maakt op grond van bepaalde redeneringen, aannames en ideeën. En daar gaat het om. Is de wereld om je heen te mooi om door 'toeval' in elkaar te zijn 'gevallen'? You lose. De ster van Bethlehem aannemelijk? You lose. Er moet toch iemand zijn die alles in gang heeft gezet? (al is dat een filosofische vraag) You lose. Het bestaan van een moraal bewijs voor God? You lose.
Als men kennis heeft genomen van dergelijke argumenten is men 'verplicht' er iets mee te doen. Gewoon volhouden dat de aarde zes duizend jaar oud is, kan niet anders dan een aantal zeer kwalijke oorzaken hebben, die in de loop van de geschiedenis hun nut wel hebben laten zien.

Ten tijde van pestvlagen in Europa werd men opgeroepen om in de kerken te komen bidden... Wetenschap heeft ons laten zien waarom dat juist niet moet. Er is geen bewijs geleverd dat god niet bestaat (al heeft ie wel een monsterlijk arsenaal aan microscopisch kleine soldaten die klaarstaan om ons overal te bespringen), maar het is een aanwijzing dat de religieuze denkwijze wellicht een behoorlijk gevaarlijke is in het aangaan van de realiteit, omdat ze uitgaat van de verkeerde ideeën. Wat is het werkelijke nut dat religie of enige ander totalitair dogmatisch gedachtengoed in de geschiedenis heeft gehad, anders dan een weke deken van melancholie over het leven te leggen?

Wetenschappelijke studies hebben alleen weerslag op 'fysieke' aspecten van je geloof. (De filosofie slaat wellicht een bepaalde brug) Als het gaat om het bestaan van god, is een wetenschappelijk bewijs onmogelijk. (hoe vaak moet dat nu nog gezegd worden) Geloof in god is een keus, die je maakt op grond van bepaalde redeneringen, aannames en ideeën. En daar gaat het om. Is de wereld om je heen te mooi om door 'toeval' in elkaar te zijn 'gevallen'? You lose. De ster van Bethlehem aannemelijk? You lose. Er moet toch iemand zijn die alles in gang heeft gezet? (al is dat een filosofische vraag) You lose. Het bestaan van een moraal bewijs voor God? You lose.
Als men kennis heeft genomen van dergelijke argumenten is men 'verplicht' er iets mee te doen. Gewoon volhouden dat de aarde zes duizend jaar oud is, kan niet anders dan een aantal zeer kwalijke oorzaken hebben, die in de loop van de geschiedenis hun nut wel hebben laten zien.

Ten tijde van pestvlagen in Europa werd men opgeroepen om in de kerken te komen bidden... Wetenschap heeft ons laten zien waarom dat juist niet moet. Er is geen bewijs geleverd dat god niet bestaat (al heeft ie wel een monsterlijk arsenaal aan microscopisch kleine soldaten die klaarstaan om ons overal te bespringen), maar het is een aanwijzing dat de religieuze denkwijze wellicht een behoorlijk gevaarlijke is in het aangaan van de realiteit, omdat ze uitgaat van de verkeerde ideeën. Wat is het werkelijke nut dat religie of enige ander totalitair dogmatisch gedachtengoed in de geschiedenis heeft gehad, anders dan een weke deken van melancholie over het leven te leggen?

rood = :thumbs:
blauw = :rolleyes:

Ik begrijp waar je op doelt. Als mensen bij mij aan de deur zouden komen en proberen hun geloof op te dringen, krijgen ze ook eieren.
Maar vind je niet dat je generaliserend over christenen praat. Lang niet elke christen valt andere mensen lastig met zijn geloof.
Ik dit topic getuig in inderdaad van de goedheid van God, maar daar gaat de discussie hier ook over. Ik geef enkelt mijn opinie over religie neer, iets dat andere hier ook doen. En ik heb respect voor alle mensen (op een paar na dan) en alle religies.

Beetje vaag. Misschien concrete voorbeelden geven ?
Bijvoorbeeld als je geen keuze kunt maken uit een broodje tonijn of smos, dat hij dan die keuze voor je maakt ? Zoiets???

Nee niet over wat ik ga eten. Maar over dingen waar ik mee meebezig houd in mijn leven. En dan moet je denken aan relaties; vriendschappen; werk; school et cetera. Ik leg dan mijn probleem bij God neer en Hij stuurt mij op de goede weg.

Nee niet over wat ik ga eten. Maar over dingen waar ik mee meebezig houd in mijn leven. En dan moet je denken aan relaties; vriendschappen; werk; school et cetera. Ik leg dan mijn probleem bij God neer en Hij stuurt mij op de goede weg.

Hoe komt het dat je jezelf hier voor niet bedankt? Wordt je dagelijks over gehaalt om iets anders te doen of besefde jezelf dat je een andere weg in moest slaan om je leven te beteren?

Terug
Naar boven