BoTo
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 81
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
BoTo zei:nee wrs niet
maar ik heb het dan ook op mensen die de volgende dag zonder spierpijn weer in de gym staan (en ik mijn ogen niet hard genoeg getrained hebben).
Daarbij, met stevige spierpijn NOG eens gaan trainen, zorgt dit niet voor spier afname aangezien je spier nog moet herstellen ?
BoTo zei:ik ben voor split en ben het grotendeels met mars en RichardV eens :]
kijk, vorige week vrijdag borst getrained met biceps, en beiden had ik nog "pijn" tot deze morgen.
Ik heb weinig ervaring met full body, maar het lijkt met niet zo goed voor mij persoonlijk.
Mirjam79 zei:Ik ben nog niet al te lang met BB bezig en wil me dan ook niet in de verdere discussie mengen.
Maar ik ervaar hetzelfde probleem met de beenspieren.
Ik ga er volledig voor en hou me niet in, maar ondanks dat heb ik totaal geen spierpijn.
Sommige oefeningen ben ik in minder dan twee maand ongeveer 30 kilo (was 32 kg en is nu 66 kg) omhoog gegaan, maar geen enkel effect wat spierpijn betreft.
Sta zelfs op het punt het maar weer te verhogen ondanks dat ik nog niet al te lang op mn huidig niveau heb gezeten.
Bovenlichaam zoals rug is hetzelfde als de benen, maar schouders en borst geven wel spierpijn na een flinke training.
P.s.: Ik train voornamelijk beenspieren ivm een heupoperatie en geen wens om terugslag te krijgen, maar ook de rest van mn lichaam moet er aan geloven....
Mirjam79 zei:Vraag het me alleen af, niet dat ik er om zit te springen hoor.
Maar je zou toch verwachten dat als er verandering komt dat je dat zou merken.
Ik ben absoluut blij met de vooruitgang, gaat sneller dan ik zelf verwacht had.
j354j4 zei:Meestal.. tenminste dat heb ik.. krijg ik last van spierpijn als ik bijvoorbeeld opeens een hoger volume zou squatten. Niet speciaal als ik het gewicht verhoog.
dat spierpijn moet om je spieren te laten groeien.
j354j4 zei:Pff.. nee van je biceps/triceps dagje raak je lekker uitgeput.
Ik vraag me echt af hoe jij je voelt als je eerst 10 setjes gaat powercleanen(singles/doubles/triples met 85+% van je 1rm.. dan 5 setjes gaat squatten ook weer zwaar.. dan benchen hey, dat doen we ook zwaar.. overhead pressen.. geloof me.. dan ga je echt niet met dat gevoel naar huis.
RichardV zei:Powercleanen?? Dat zie je Jay en Ronnie ook vaak doen of niet?![]()
Als jij met mij biceps en triceps getraind heb ga je echt niet vrolijk nog iets anders doen kerel.

chunky zei:Dat komt ook omdat de meeste er totaal geen kaas van gegeten hebben en hun ub/lb met dezelfde sets/reps/aantal oefeningen aanpakken als bij hun split bijvoorbeeld. Dan ga je snel de fout in als de gewichten stijgen.
Je kan zoiets nooit vergelijken met elkaar en zeggen wat het beste is.
) dat ik UB LB ga doen. De resultaten zijn bevredigend.