XXL Nutrition

Wie kan mij helpen heb totaal geen spierpijn meer..

nee wrs niet ;)

maar ik heb het dan ook op mensen die de volgende dag zonder spierpijn weer in de gym staan (en ik mijn ogen niet hard genoeg getrained hebben).

Daarbij, met stevige spierpijn NOG eens gaan trainen, zorgt dit niet voor spier afname aangezien je spier nog moet herstellen ?

met zware spierpijn trainen, het soort dat je amper meer normaal kan bewegen is idd niet echt verstandig, maar gewoon spierpijn, in de zin van dat het wat gevoelig is als je je spier spant of strekt, kan je gewoon mee trainen.
heb vaak 1 week of langer continu lichte spierpijn en train gewoon door en ga vooruit.

BoTo zei:
nee wrs niet ;)

maar ik heb het dan ook op mensen die de volgende dag zonder spierpijn weer in de gym staan (en ik mijn ogen niet hard genoeg getrained hebben).

Daarbij, met stevige spierpijn NOG eens gaan trainen, zorgt dit niet voor spier afname aangezien je spier nog moet herstellen ?

Ligt eraan hoe hevig.. sommige spierpijn kan je gewoon doorheen trainen. Plus niemand weet echt wat spierpijn betekent, je leest vaak dat het is omdat de spier moet herstellen etc.. maar ik heb(volgens mij hier) ook wel is een onderzoek gelezen dat beweerde dat spierpijn betekende dat de spier zich voorbereide op nog een training en dat je dus gewoon kon trainen.

Als je iets maar vaak genoeg doet krijg je steeds minder spierpijn erdoor. Als je 4x per week squat... heb je veel minder spierpijn dan wanneeer je bijvoorbeeld maar 1x per week squat.. het is gewoon de gewenning waardoor je na een tijdje steeds minder spierpijn krijgt.

En tja, als mensen dan zeggen.. maar als je eraan gewend raakt dan groei je niet meer etc etc.. als je 10 kilo op je 10 rm plakt.. voor welke oefening dan ook..(+vreet) dan kom je volgens mij ook muscle mass aan.. Powerlifters die jaren alleen maar squat trainen hebben ook geen kleine benen.

ik twijfel wel hard als ik jullie comments allemaal lees... maar toch blijf ik bij dit : NO PAIN , NO GAIN . waarom hebben ze dat zinnetje anders uitgevonden ? :D

Ik ben nog niet al te lang met BB bezig en wil me dan ook niet in de verdere discussie mengen.

Maar ik ervaar hetzelfde probleem met de beenspieren.
Ik ga er volledig voor en hou me niet in, maar ondanks dat heb ik totaal geen spierpijn.
Sommige oefeningen ben ik in minder dan twee maand ongeveer 30 kilo (was 32 kg en is nu 66 kg) omhoog gegaan, maar geen enkel effect wat spierpijn betreft.
Sta zelfs op het punt het maar weer te verhogen ondanks dat ik nog niet al te lang op mn huidig niveau heb gezeten.

Bovenlichaam zoals rug is hetzelfde als de benen, maar schouders en borst geven wel spierpijn na een flinke training.

P.s.: Ik train voornamelijk beenspieren ivm een heupoperatie en geen wens om terugslag te krijgen, maar ook de rest van mn lichaam moet er aan geloven....

BoTo zei:
ik ben voor split en ben het grotendeels met mars en RichardV eens :]

kijk, vorige week vrijdag borst getrained met biceps, en beiden had ik nog "pijn" tot deze morgen.

Ik heb weinig ervaring met full body, maar het lijkt met niet zo goed voor mij persoonlijk.

Want?

Zelf al eens op onderzoek gegaan? Zelf al eens intensief fullbody geprobeerd? Nee he? Hoe kun jij dan tot de conclusie komen dat mensen die fullbody doen niet voldaan zijn en als huisvrouwen trainen?

Echt een typisch geval van meepraten met de rest.

Mirjam79 zei:
Ik ben nog niet al te lang met BB bezig en wil me dan ook niet in de verdere discussie mengen.

Maar ik ervaar hetzelfde probleem met de beenspieren.
Ik ga er volledig voor en hou me niet in, maar ondanks dat heb ik totaal geen spierpijn.
Sommige oefeningen ben ik in minder dan twee maand ongeveer 30 kilo (was 32 kg en is nu 66 kg) omhoog gegaan, maar geen enkel effect wat spierpijn betreft.
Sta zelfs op het punt het maar weer te verhogen ondanks dat ik nog niet al te lang op mn huidig niveau heb gezeten.

Bovenlichaam zoals rug is hetzelfde als de benen, maar schouders en borst geven wel spierpijn na een flinke training.

P.s.: Ik train voornamelijk beenspieren ivm een heupoperatie en geen wens om terugslag te krijgen, maar ook de rest van mn lichaam moet er aan geloven....

Als de gewichten omhoog gaan boek je toch vooruitgang? Wat is het probleem dan? Waarom wil je die extra spierpijn?

Vraag het me alleen af, niet dat ik er om zit te springen hoor.
Maar je zou toch verwachten dat als er verandering komt dat je dat zou merken.

Ik ben absoluut blij met de vooruitgang, gaat sneller dan ik zelf verwacht had.

Mirjam79 zei:
Vraag het me alleen af, niet dat ik er om zit te springen hoor.
Maar je zou toch verwachten dat als er verandering komt dat je dat zou merken.

Ik ben absoluut blij met de vooruitgang, gaat sneller dan ik zelf verwacht had.

Meestal.. tenminste dat heb ik.. krijg ik last van spierpijn als ik bijvoorbeeld opeens een hoger volume zou squatten. Niet speciaal als ik het gewicht verhoog.

Dan maak ik me er niet meer druk om :rolleyes:
Bedankt.

j354j4 zei:
Meestal.. tenminste dat heb ik.. krijg ik last van spierpijn als ik bijvoorbeeld opeens een hoger volume zou squatten. Niet speciaal als ik het gewicht verhoog.

Precies, dit ervaar ik zelf ook. Toch blijven veel mensen geloven, waaronder ik in het begin ook :rolleyes: dat spierpijn moet om je spieren te laten groeien.
Je spieren hebben een groeiprikkel nodig en die geef je door ze iets te laten doen wat ze niet gewend zijn. Spierpijn vind ik zelf ook wel een lekker gevoel, maar zie het niet als maatstaaf voor een goeie training. De spiermassa die je aankomt en krachttoename bewijzen dat het ook kan zonder dat spierpijn altijd aanwezig is na elke training.

Maar dan krijgen we weer dat verhaal van sommige mensen die er heilig van overtuigd zijn dat de enige goeie manier om dit te bewerkstelligen, splitschema's zijn met hogere intensiteit per spiergroep en minimaal hardcore spierpijn tot de volgende trainingssessie van die spiergroep, want dan ben je pas echt een bikkel.

:rolleyes:

j354j4 zei:
Pff.. nee van je biceps/triceps dagje raak je lekker uitgeput.

Ik vraag me echt af hoe jij je voelt als je eerst 10 setjes gaat powercleanen(singles/doubles/triples met 85+% van je 1rm.. dan 5 setjes gaat squatten ook weer zwaar.. dan benchen hey, dat doen we ook zwaar.. overhead pressen.. geloof me.. dan ga je echt niet met dat gevoel naar huis.

Powercleanen?? Dat zie je Jay en Ronnie ook vaak doen of niet?:D
Als jij met mij biceps en triceps getraind heb ga je echt niet vrolijk nog iets anders doen kerel.

RichardV zei:
Powercleanen?? Dat zie je Jay en Ronnie ook vaak doen of niet?:D
Als jij met mij biceps en triceps getraind heb ga je echt niet vrolijk nog iets anders doen kerel.

Dus eigenlijk zouden we gewoon moeten kijken wat Ronnie en Jay doen en dat toepassen? Dat ze genoeg "AAS" in hun lichaam hebben gespoten om dieren te lokken vergeten we ff?

En tja, dat kan best.. Maar ik voelde me altijd zo nutteloos als ik uit de sportschool kwam na het trainen van alleen biceps/triceps. Begon het pompzoeken steeds minder leuk te vinden.

loopt zelfs dit nou al uit op een split versus ub/lb topic, ongekend wat een tweestrijd de laatste tijd op het forum.

Zoiezo kan je de training van een natural niet vergelijken met die van een pro.
En ook pro's doen aan fullbody training en worden daar aardig huge mee.
Kijk naar Boris kleine. Die traint ook volgens HST systeem. En om hem nou bepaald klein te noemen.
Tuurlijk kan je met split groeien en goed ook. Alleen is het niet DE manier zoals vele denken.
Ook vinden vele het leuker om sneller sterker te worden en niet alleen massa te zien toenemen en dat gaat volgens mij toch wel stukje sneller met UB/LB training of fullbody.

Ja Chunky, maar dat komt vooral omdat UB/LB aanhangers dat elke keer ook willen. Op een normale vraag komen meestal de raarste antwoorden.

Ik ben het gedeeltelijk met de UB LB aanhangers eens. Let op gedeeltelijk ;)

Een beginner zou procentueel gezien misschien meer vorderingen kunnen maken met UB LB. Dit omdat het lichaam nog niet in staat is om zichzelf met een paar sets barbell curl. Maar naar mate je groter, sterker word, zul je naar mijn mening (en vele anderen) meer rust moeten nemen. Dus splitten.
Een 100 kg squat verwerken voor het lichaam is natuurlijk makkelijker als een 300 kg squat.

Dus jongens, hierbij een beetje credit aan jullie.

Dat komt ook omdat de meeste er totaal geen kaas van gegeten hebben en hun ub/lb met dezelfde sets/reps/aantal oefeningen aanpakken als bij hun split bijvoorbeeld. Dan ga je snel de fout in als de gewichten stijgen.

Je kan zoiets nooit vergelijken met elkaar en zeggen wat het beste is.

chunky zei:
Dat komt ook omdat de meeste er totaal geen kaas van gegeten hebben en hun ub/lb met dezelfde sets/reps/aantal oefeningen aanpakken als bij hun split bijvoorbeeld. Dan ga je snel de fout in als de gewichten stijgen.

Je kan zoiets nooit vergelijken met elkaar en zeggen wat het beste is.

Tuurlijk kun je wel dingen met elkaar vergelijken.
En je kan ook een oordeel vellen na een vergelijking.
En dat mensen er geen kaas van hebben gegeten is natuurlijk ook niet waar. Er zijn zat mensen die jaren split hebben getraind en dan UB/LB hebben gedaan en daar op verder gaan. Maar andersom net zo goed.
Dus ieder heeft zijn eigen voorkeuren.

Stel (een hypothese he ;)) dat ik UB LB ga doen. De resultaten zijn bevredigend.
110% tov split, echter ik vind de manier van trainen minder leuk. Wat doe je dan? Toch split waarvan je weet dat je het leuker vind, maar net iets minder effectief. Hmmmm, wordt moeilijk he.

Eigenlijk zou ik een maand of 4 gewoon volledig UB/LB moeten gaan doen:D
En als ik dan kleiner word geef ik jullie de schuld;)

oke RichardV gaat UB/LB doen voor minimaal 4 maanden :D

Staat vast, Wil wel kijken of de beer, nog sterker kan worden :D

Terug
Naar boven