AndroidHealthClinic

Wie kan mij helpen heb totaal geen spierpijn meer..

Smoothmold zei:
oke RichardV gaat UB/LB doen voor minimaal 4 maanden :D

Bij wijze van expiriment ben ik bereid om dit te gaan doen:D
Dit wordt dan na de zomer vakantie.
Kan ik weer wat beter (lees meer) eten. En zijn mijn onderrug problemen waarschijnlijk geheel over.

Dus Rubensossa, Adema, Chunky, BuilderB en weet ik veel wie van jullie nog meer hier zo gek op zijn.

Flans eens een schema in elkaar voor Ome Ries;)
Train wel op een normale gym (dus geen kettingen aanwezig, geen Stones of strengt en dat soort bull shit).

Kom maar op. Ik ga de uitdaging wel aan.

Daar en tegen, wil ik dat 1 van jullie hetzelfde gaat doen op een split:D

RichardV zei:
Bij wijze van expiriment ben ik bereid om dit te gaan doen:D
Dit wordt dan na de zomer vakantie.
Kan ik weer wat beter (lees meer) eten. En zijn mijn onderrug problemen waarschijnlijk geheel over.

Dus Rubensossa, Adema, Chunky, BuilderB en weet ik veel wie van jullie nog meer hier zo gek op zijn.

Flans eens een schema in elkaar voor Ome Ries;)
Train wel op een normale gym (dus geen kettingen aanwezig, geen Stones of strengt en dat soort bull shit).

Kom maar op. Ik ga de uitdaging wel aan.

Daar en tegen, wil ik dat 1 van jullie hetzelfde gaat doen op een split:D

Vind ik een goede deal.
Ik wil Adema wel weer terug naar split zien gaan. De man die zwaar anti is.
En dan moet er ook een aparte armendag inzitten om te pesten.

Ik denk dat Adema voor geen goud op een split gaat zitten.

RTonino zei:
Vind ik een goede deal.
Ik wil Adema wel weer terug naar split zien gaan. De man die zwaar anti is.
En dan moet er ook een aparte armendag inzitten om te pesten.

Erger nog, 1 dag alleen biceps en 1 dag alleen triceps.

Maar wie durft?
Hoop stiekem op Adema of Ruben (2 met de grootste mond):D

Ik denk dat ruben nog wel bereid is die heeft goede resultaten behaald met split ook.
Denk dat je adema moet vastbinden en moet martelen om aan een split te krijgen. Maar zou het wel tof vinden als die het zou doen.

haha dit zijn echt mooie deals. Ik moet zeggen dat ik ongelovelijk van de splitroutines houd.

Omdat je de spier nu eenmaal meer kan belasten. Zwakkere spiergroepen train ik 2 x per week, zoals hamstrings en zijkant schouders. Ben benieuwd hoe richardV eruitkomt.

En zou wel leuk zijn als Adema idd eens op een split ging

groetjes

en tja de enige manier om trainingsmethodes te vergelijken is om gewoon eens onderling een dbb wedstrijd te organiseren! zou wel gaaf zijn, moet kunnen toch? gewoon een leuke onderlinge wedstrijd met leeftijdsklasses

iemand woont vast wel in een big house waar dan kan

Adema, ik zie dat je aan het lezen bent, komop met je reply!:)

RichardV zei:
Tuurlijk kun je wel dingen met elkaar vergelijken.
En je kan ook een oordeel vellen na een vergelijking.
En dat mensen er geen kaas van hebben gegeten is natuurlijk ook niet waar. Er zijn zat mensen die jaren split hebben getraind en dan UB/LB hebben gedaan en daar op verder gaan. Maar andersom net zo goed.
Dus ieder heeft zijn eigen voorkeuren.

Stel (een hypothese he ;)) dat ik UB LB ga doen. De resultaten zijn bevredigend.
110% tov split, echter ik vind de manier van trainen minder leuk. Wat doe je dan? Toch split waarvan je weet dat je het leuker vind, maar net iets minder effectief. Hmmmm, wordt moeilijk he.

Eigenlijk zou ik een maand of 4 gewoon volledig UB/LB moeten gaan doen:D
En als ik dan kleiner word geef ik jullie de schuld;)

ff voor de duidelijkheid, mijn schema schaar ik niet onder ub/lb, al zou je er een splitsing tussen boven en onder in kunnen zien.

Met mensen die er geen kaas van gegeten hebben, bedoel ik mensen zoals Kale, tsjek zijn oude log maar, geen idee wat het precies inhoudt en dan geen ub/lb-en, dan ben je in no-time overtrained. Ik heb het zelf namelijk ook ondervonden.

Belangrijkste is toch om het schema te doen, wat je voldoening geeft, of dat nu is omdat je het leuk vind of omdat het je resultaat geeft, maar zonder voldoening hou je het toch niet vol.

Als je het gaat doen, stel ik toch een wsb gerelateerd schema voor. Wedden dat je het leuk vindt.

zelf heb ik tot begin 2006 ook vanaf mijn 18e jaar volgens split getraind, ik was en ben er nogsteeds een groot voorstander van. Maar ik wilde wel eens wat anders proberen, ten hooogtse drie maanden, nu ben ik aan mijn 5e maand bezig, omdat het zo leuk is en omdat ik nogsteeds als een wilde vooruit ga. In 4 maanden tijd toch weer 2 kg gegaind en wat in bf achteruit gegaan. toch niet verkeerd voor een wat langer trainende natural.

chunky zei:
ff voor de duidelijkheid, mijn schema schaar ik niet onder ub/lb, al zou je er een splitsing tussen boven en onder in kunnen zien.

Met mensen die er geen kaas van gegeten hebben, bedoel ik mensen zoals Kale, tsjek zijn oude log maar, geen idee wat het precies inhoudt en dan geen ub/lb-en, dan ben je in no-time overtrained. Ik heb het zelf namelijk ook ondervonden.

Belangrijkste is toch om het schema te doen, wat je voldoening geeft, of dat nu is omdat je het leuk vind of omdat het je resultaat geeft, maar zonder voldoening hou je het toch niet vol.

Als je het gaat doen, stel ik toch een wsb gerelateerd schema voor. Wedden dat je het leuk vindt.

zelf heb ik tot begin 2006 ook vanaf mijn 18e jaar volgens split getraind, ik was en ben er nogsteeds een groot voorstander van. Maar ik wilde wel eens wat anders proberen, ten hooogtse drie maanden, nu ben ik aan mijn 5e maand bezig, omdat het zo leuk is en omdat ik nogsteeds als een wilde vooruit ga. In 4 maanden tijd toch weer 2 kg gegaind en wat in bf achteruit gegaan. toch niet verkeerd voor een wat langer trainende natural.

WTF?
Explain ff.

Westside Barbell (afkoring wsb)

een gym die enkele van de beste powerlifters ter wereld heeft voortgebracht en op het ogenblik enkele wereldrecords in handen hebben of hebben gehad.
Zij trainen volgens een bepaalde filosofie en strategie, een manier welke ook zeer goed toe te passen is een bodybuild gericht schema, zijn zelfs wat artikelen over geschreven.

Ik train ook volgens een variatie op een standaard Westside template.

WSB, is ook een goede inderdaad. Of Full-body. Jawel, je gehele lichaam en dit opbouwend naar 8x per week (verdeelt over 's ochtends en 's avonds) :D

Waarom zou ik terug moeten naar een split? Ik heb dat tot de zomervakantie van vorig jaar religieus gevolgd.

Split, waarbij ik in het begin ongetrained was:
- van 60kg naar 70kg in een half jaar
- plateau op 70kg
- na een half jaar weer een plateau op 75kg + teruggevallen
- deadlift van 60kg naar 140kg in een jaar
- bench van 40kg naar 75kg in een aantal maanden
- half jaar bench plateau(bijna)

De gains via UB/LB naar fullbody:
- van 72kg naar 85kg in een half jaar
- deadlift van 140 naar +- 220
- flat bench van 75 naar +- 110
- squat 110 parallel naar +- 130-140 ass to the grass
En verder nog andere zaken als 1,5cm beenomtrek in 4 weken op de volgende squatroutine:
week 1:
day 1: 4x9 70%
day 2: 5x7 75%
day 3: 7x5 80%
day 4: 10x3 85%

week 2:
day 1: 4x9 70% +10kg
day 2: 5x7 75% +10kg
day 3: 7x5 80% +10kg
day 4: 10x3 85% +10kg

week 3:
day 1: 4x9 70% +15kg
day 2: 5x7 75% +15kg
day 3: 7x5 80% +15kg
day 4: 10x3 85% +15kg
Dat was kots terug doorslikken, geloof me. Gevolgd door een direct 15kg DL pr en een delayed 10-15kg frontsquat pr.
Ja, "Mars", monster intensity.

Dat fullbody hier doorgaans geassocieer wordt met '2 sets per spiergroep'-bullshit betekent niet dat iedreen op een FB schema trained zonder te zweten. Het wordt op korte termijn nog veel beter; van de zomer is het tijd voor een flink overreaching schema en 7000kcal.

Ik ben overigens al lang weer gestopt met UB/LB.

Verder heb ik besloten op dbb slechts incidenteel nog buiten m'n log te posten, vandaar m'n late reactie.

Smoothmold zei:
WSB, is ook een goede inderdaad. Of Full-body. Jawel, je gehele lichaam en dit opbouwend naar 8x per week (verdeelt over 's ochtends en 's avonds) :D

Full body??? Ik train niet voor het eerst maatje.
Als ik 8x full body moet doen val ik uit elkaar.

En ochtend en avond? Moet werken he kerel.

West Side barbell ken ik wel vaag, maar is idd toch Pl-ers.

Adema zei:
Waarom zou ik terug moeten naar een split? Ik heb dat tot de zomervakantie van vorig jaar religieus gevolgd.

Split, waarbij ik in het begin ongetrained was:
- van 60kg naar 70kg in een half jaar
- plateau op 70kg
- na een half jaar weer een plateau op 75kg + teruggevallen
- deadlift van 60kg naar 140kg in een jaar
- bench van 40kg naar 75kg in een aantal maanden
- half jaar bench plateau(bijna)

De gains via UB/LB naar fullbody:
- van 72kg naar 85kg in een half jaar
- deadlift van 140 naar +- 220
- flat bench van 75 naar +- 110
- squat 110 parallel naar +- 130-140 ass to the grass
En verder nog andere zaken als 1,5cm beenomtrek in 4 weken op de volgende squatroutine:

Dat was kots terug doorslikken, geloof me. Gevolgd door een direct 15kg DL pr en een delayed 10-15kg frontsquat pr.

Ja, "Mars", monster intensity.

Dat fullbody hier doorgaans geassocieer wordt met '2 sets per spiergroep'-bullshit betekent niet dat iedreen op een FB schema trained zonder te zweten.

Het wordt op korte termijn nog veel beter; van de zomer is het tijd voor een flink overreaching schema en 7000kcal.

Ik ben overigens al lang weer gestopt met UB/LB.

Verder heb ik besloten op dbb slechts incidenteel nog buiten m'n log te posten, vandaar m'n late reactie.

Hey we gaan niet huilen adema he? Alleen nog maar posten in je eigen logje.
Tegen wie moeten we nu zeuren?
Dus UB/LB is niet meer de bom. Jammer, net nu ik het voor een langere tijd wil proberen;)

@Adema
Nu je hier toch bent een vraagje over hypertrofie (als ik even zo vriendelijk mag zijn :o )
Ik train nu ook FB met submaximale loads. Vraag over hypertrofie.
Wat is beter? Een voorbeeldje

week 1 bench 5*3*100, load 5 RM
week 2 bench 5*4*100, dus verhoging reps +1 (terwijl je 5*5*100 had kunnen doen)
of week 2 bench 5*3*105, dus verhoging kg +5 (terwijl je 5*3*110 had kunnen doen) Of maakt dat voor je lichaam mbt hypertrofie niet uit of je nu 1 of 2 reps extra doet of het gewicht verhoogd met 5 of 10 kilo zolang je maar progressie boekt week in week uit.

Dus mijn vraag is, zijn kleine stapjes wekelijks qua volume (reps*sets) of gewicht, genoeg voor hypertrofie terwijl je ook grotere stappen zou kunnen nemen maar dan een grotere kans hebt dat een progressie in het volume en gewicht sneller zal stagneren.

Laatst bewerkt:
RichardV zei:
Hey we gaan niet huilen adema he? Alleen nog maar posten in je eigen logje.
Tegen wie moeten we nu zeuren?
Dus UB/LB is niet meer de bom. Jammer, net nu ik het voor een langere tijd wil proberen;)
Zodra ik m'n log gedocumenteerd heb ben ik weg van DBB.
Dus mijn vraag is, zijn kleine stapjes wekelijks qua volume (reps*sets) of gewicht, genoeg voor hypertrofie terwijl je ook grotere stappen zou kunnen nemen maar dan een grotere kans hebt dat een progressie in het volume en gewicht sneller zal stagneren.
Dat ligt er aan, of je je volume/loads periodiseert of niet. Mits je voor simpele lineaire progressie gaat maakt het niet veel uit, zo lang je bij failure uit de buurt blijft.

Ik denk dat het vrij weinig uitmaakt of je in 1 of in 2 trainingen opbouwt naar die 5x5x100. Misschien dat je met een tussenstap meer tijd hebt om op te bouwen naar het gewicht, maar bij het eerder gebruiken van het gewicht is je CZS eerder gewend aan de load. Beide methoden hebben dus voordelen en nadelen. Ik denk niet dat het veel uitmaakt dus, en al helemaal niet als het slechts 1-2 reps betreft.

Voor beginners geldt dat al zeker niet, aangezien lineaire progressie in zo'n geval perfect is. Bijv. Mark Rippletoe laat zijn novice lifters 3x per week trainen, elke training squats. Daarnaast laat hij ze 4 maaltijden en een gallon melk per dag, plus 2x per week een all-you-can-eat etentje nuttigen. Op die manier is het voor zijn lifters mogelijk om tot wel een jaar lang simpele lineaire progressie te boeken; periodiseren/plannen is overbodig aangezien er elke training weer een nieuwe lifter staat. Dit resulteert overigens ook op zo'n 30-40kg gain in het eerste jaar op elke lifter.

Adema zei:
Zodra ik m'n log gedocumenteerd heb ben ik weg van DBB.

Dat ligt er aan, of je je volume/loads periodiseert of niet. Mits je voor simpele lineaire progressie gaat maakt het niet veel uit, zo lang je bij failure uit de buurt blijft.

Ik denk dat het vrij weinig uitmaakt of je in 1 of in 2 trainingen opbouwt naar die 5x5x100. Misschien dat je met een tussenstap meer tijd hebt om op te bouwen naar het gewicht, maar bij het eerder gebruiken van het gewicht is je CZS eerder gewend aan de load. Beide methoden hebben dus voordelen en nadelen. Ik denk niet dat het veel uitmaakt dus, en al helemaal niet als het slechts 1-2 reps betreft.

Voor beginners geldt dat al zeker niet, aangezien lineaire progressie in zo'n geval perfect is. Bijv. Mark Rippletoe laat zijn novice lifters 3x per week trainen, elke training squats. Daarnaast laat hij ze 4 maaltijden en een gallon melk per dag, plus 2x per week een all-you-can-eat etentje nuttigen. Op die manier is het voor zijn lifters mogelijk om tot wel een jaar lang simpele lineaire progressie te boeken; periodiseren/plannen is overbodig aangezien er elke training weer een nieuwe lifter staat. Dit resulteert overigens ook op zo'n 30-40kg gain in het eerste jaar op elke lifter.

voel je je zo gekrenkt?

Terug
Naar boven