XXL Nutrition

Wie wint de tour?

Peiling Peiling Welke top 10 renner wint de tour?

• Contador

Stemmen: 18 45,0%
  • Evans

Stemmen: 5 12,5%
  • Leipheimer

Stemmen: 3 7,5%
  • Sastre

Stemmen: 0 0,0%
  • Zubeldia

• Valverde

• Kirchen

• Popovych

• Soler

Stemmen: 1 2,5%
  • Iedereen wordt gepakt, Boogerd wint de Tour

Stemmen: 13 32,5%

• Totaal stemmers
    40
  • Peiling gesloten .
Is ook niet belangrijk allemaal... Degene wie de groene trui draagt: Das de ware kampioen...

Fuentes bood zijn diensten aan bij Contador maar weigerde, dat werd ook bevestigd door de onderzoekers.

Voor spijtoptanten is vanzelf weer plek in het peleton. Contador is net zo vuil als de rest van zijn oude ploeg. Net zoals Vino nu vuil blijkt te zijn terwijl hij ook snel van alle blaam werd gezuiverd aangaande de zaak Puerto.

Contador is de nieuwe vuile winnaar van een vuile ronde met een vuile organisatie en een vuile UCI. Misschien wat slimmer als ze niet zo mallotig reageren op ieder positief geval, dat verdoet de sport meer dan het goed doet.

Contador heeft door zijn getuigenverklaring in de recente dopingzaak de dans ontsprongen, anders had hij ook tot het beruchte rijtje gehoord!

Straks blijkt dat ramussen clean was, maar dat hij een maitresse in Italie had! En daarover loog.XD Hoe dan ook, we weten nog niks over waarom hij loog.

Voor mij is rasmussen de Tour winnaar, ook al heeft hij hem niet uitgereden. Hij was met kop de beste, geen middeltje die daar automatisch voor zorgt.

Straks blijkt dat ramussen clean was, maar dat hij een maitresse in Italie had! En daarover loog.XD Hoe dan ook, we weten nog niks over waarom hij loog.

Voor mij is rasmussen de Tour winnaar, ook al heeft hij hem niet uitgereden. Hij was met kop de beste, geen middeltje die daar automatisch voor zorgt.

Hij reed als MIB in Italië rond omdat hij daar een EPO-kuur had gevolgd. :rolleyes:
Tuurlijk is hij een winnaar maar pomp iedereen vol met hetzelfde hij zou terug met de betere middelmaat zijn maar nooit een winnaar.

Ik ga voor Evans zaterdag. Evans heeft in 2006 in de ronde van Romandie al een keer Contador uit de leiderstrui gereden. Toen was er als afsluiting een vlakke tijdrit van 20,4 Km waarin Contador 51 seconden verloor. Trek dat door naar 55 Km en Evans pakt nog meer zo'n 2 minuten. Net genoeg om Contador te pakken.

Nu zijn zulke ritten natuurlijk niet volledig vergelijkbaar maar een vlakke tijdrit is wel iets anders dan de tijdrit in Albi die redelijk glooiend was en dus in het voordeel van Contador.

Ik ga voor Evans zaterdag. Evans heeft in 2006 in de ronde van Romandie al een keer Contador uit de leiderstrui gereden. Toen was er als afsluiting een vlakke tijdrit van 20,4 Km waarin Contador 51 seconden verloor. Trek dat door naar 55 Km en Evans pakt nog meer zo'n 2 minuten. Net genoeg om Contador te pakken.

Nu zijn zulke ritten natuurlijk niet volledig vergelijkbaar maar een vlakke tijdrit is wel iets anders dan de tijdrit in Albi die redelijk glooiend was en dus in het voordeel van Contador.

Volledig mee akkoord.

• Topic Starter Topic Starter

Nu na zo'n 20 km in de tijdrit, lijkt Evans beter inderdaad. Maar hij heeft nog heel wat tijd in te halen.

Haha, Leipheimer had nog bijna de tour gewonnen.

Hehe armstrong was er ook zeiden ze.

Ik denk dat iedereen uit het klassement tevreden is met de uitslag.

Ik zou zo blij niet meer zijn om deze tour te winnen. Deze tour moet eigelijk geen winnaar krijgen, zoals Lemond gezegt heeft. Alleen moet hij z,n bek houden want hij heeft er voor gezorgt dat epo in het peleton kwam.

Contador is ook geen zuivere renner want hij was kroongetuige in de zaak fuentes dus hij zou ook uit de tour gezet moeten worden. Leipheimer en Evans zijn echte aanklampers dus die hoeven van mij ook niet te winnen.

De ronde van Italie is dit jaar een veel mooiere koers geweest dan de Tour met mooiere renners en veel minder gezeik over doping.

Toch wel grappig.. na al die teleurstellingen, doping, ontslagen, etc was het vandaag toch weer gewoon super spannend. Ik gun het die Contador niet echt, maar zie hem toch liever winnen dan Evans en zeker dan Leipheimer.

--

Laatst bewerkt:
Lemond moet z,n bek houden want hij heeft er voor gezorgt dat epo in het peleton kwam.

Lemond moet ook z'n bek houden omdat hij Lance Armstrong loopt te belasteren en Laurent Fignon van zijn 3e tourzege beroofd heeft. Hij moet zijn bek houden want hij heeft veel boter op zijn hoofd.

29 Juli 2007
Alberto Contador wint 94ste Tour

De Spanjaard Alberto Contador heeft de 94ste editie van de Tour de France gewonnen. De renner van Discovery bleek na 3.550 km 0.23 rapper dan Cadel Evans en 0.31 dan ploegmaat Levi Leipheimer. De 146 km lange slotetappe naar Parijs werd gewonnen door Daniele Bennati.

De weg naar Parijs werd in wandeltempo volbracht. Op de Champs Elysées vloog het tempo, zoals gebruikelijk, omhoog. Maar anders dan in andere jaren slaagde een groepje koplopers er in rondenlang vooruit te rijden. In de laatste omloop werden ze alsnog bij de kladden gevat.

Bennati won daarna de massasprint, voor Hushovd en Zabel. Boonen werd vijfde en behield daardoor het groene tricot.

Sterk gedevalueerde tour. Een zege zonder glans.

Boonen is klaar voor het WK

Sterk gedevalueerde tour. Een zege zonder glans.

Ja misschien als je rabo(rasmussen)supporter was, anders valt het wel mee.

De tour was best leuk imo, ik had gewild dat Contador rasmussen in de bergen had verslagen, maarja ik vind het niet erg hoe het nu gelopen is.

had liever evans als winnaar gezien, als je hem bezig zag wist je gwn dat hij aan het afzien was :p

Terug
Naar boven