MuscleMeat

Woopy returns

  • Topic starter Woopy
  • Startdatum
  • Reacties 623
  • Weergaven 40K
  • Volgers 19

Bezoekers in dit topic

Nee. Er is een periode van anderhalve maand waarin iedereen die wil deelnemen zijn filmpjes mag insturen. Zou dus een stream van anderhalve maand moeten zijn 😄
 
Vandaag qualificatie voor sterkste man van België -105 proberen halen. Ben benieuwd. Beide benen voelen erg stram 😅

Deadlift (dl bar, straps)
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg (Terug aan het proberen om met mijn heupen iets hoger te starten. Zou een betere startpositie moeten zijn, en minder belastend op mijn benen die wsl toch weer niet 100% gaan meewerken. Voorlopig voelt het goed)
3 x 175kg (Eerste rep voelde bijna als een stiff leg deadlift. Twee reps daarna net iets dieper gezakt en voelde véél beter. Straps vanaf deze set)
3 x 195kg (Redelijk zwaar al :()
3 x 215kg (Shit. Had gedacht dat dit ofwel heel duidelijk mijn max ging zijn voor vandaag, of vlot genoeg om te weten dat ik voor 235kg kan gaan. Het was tussen de twee. Ik zou een gewicht tussen de twee kunnen nemen, maar daar heb ik geen zin in)
0 x 235kg (Nope. Geen mm van de grond... Teleurstellend)

Log press
3 x 76kg
2 x 96kg
1 x 106kg (Vlotte press. Clean gaat een moeilijke worden. Vraagt wat been en heupkracht die er niet meer is. Belooft voor de atlas stones ook)
1 x 116kg (Clean voelde hetzelfde. Press was met een kleine grind. Had gehoopt dat dit gewicht nog wel ok zou voelen, maar ok. Ben volop in een volume fase, niet gepeaked, en mijn legdrive is beperkt, dus is wel ok. Met normale legdrive had dit gevlogen.)

Atlas stones
100kg - 1m30 (Vlot)
120kg - 1m30 (Drie singles, elk net net net niet hoog genoeg... In het proces mijn tshirt gescheurd en een balk van mijn platform gesloopt 😅)


Allesbehalve een goeie qualificatie. Denk niet dat er nog een moment komt dat beetje uitkomt, dus dit gaat het moeten zijn. 215kg deadlift triple, 116kg log, 0 reps op de stone. Benieuwd of ik er bij ben zo 😅
 
Maar je hebt nog tijd om nieuwe filmpjes in te sture? Gewoon piek doen binnen een maand ofzo.
 
Ja maar nu kwam het redelijk goed uit met het schema, en hierna niet meer. Heb geen zin om mijn planning te verstoren 😅
 
Planning schmanning
 
Ja maar nu kwam het redelijk goed uit met het schema, en hierna niet meer. Heb geen zin om mijn planning te verstoren 😅
Ik denk eerlijk gezegd dat het voor je progress niks uit maakt wanneer je gewoon 1 training vervangt door die kwalificatie-test en dan de volgende trainingen wat minder lift. Als je voelt dat je een goeie dag hebt doe je gewoon die kwalificatie nog eens en gaat dan gewoon verder met je schema. In het globaal plaatje gaat dat echt het verschil niet maken. Komt die goeie dag er niet dan heb je ten minste deze poging nog achter de hand om in te sturen.
 
Veel mogelijkheden voor smvb komen er niet meer, ms zelf totaal niet meer als deze flopt door het weer ofzo, maar jouw beslissing natuurlijk. Blijft toch altijd een unicum, daaraan meedoen.
 
Veel mogelijkheden voor smvb komen er niet meer, ms zelf totaal niet meer als deze flopt door het weer ofzo, maar jouw beslissing natuurlijk. Blijft toch altijd een unicum, daaraan meedoen.
Ik ben retired en twijfelde zelfs even om ook een filmpje op te sturen toen ik dit las :roflol:
 
Boeit me niet zo heel hard als ik niet kan meedoen :p heb tussen 2010 en 2013 mijn 'eer' al gehaald
 
Log press
5 x 76kg
5 x 88.5kg (Voelt.. zwaar?)
3 x 98.5kg
5 x 108.5kg (Ok, was goed zwaar dit!)
5 x 108.5kg (Ook heavy. Denk dat een derde set nog zou kunnen lukken, maar dan is het einde training. Hier bij laten en vanaf volgende keer volume een stapje naar beneden)

Bench press
6 x 70kg
4 x 110kg
2 x 130kg
2 x 145kg (Ja da's ook zwaar he 😂) PR
2 x 145kg
2 x 145kg
2 x 145kg
3 x 145kg (Met een beetje grind zat de vierde rep er denk ik ook wel in. Bench gaat goed 😁) PR

Pull up

6 x
6 x
6 x
5 x (Dju, de 30 reps raken nog niet klaar in sets van 6. Soon!)
4 x
3 x (Laatste rep zo langzaam mogelijk laten zakken)

Triceps cable pushdown
10 x 20kg
10 x 20kg
10 x 20kg


Good train!
 
Yoke squat
5 x 75kg (Nieuwe oefening. Yoke op lage stand zodat ik onder parallel kan squatten. Yoke komt elke rep volledig op de grond. Beetje zoeken met evenwicht nog)
5 x 100kg (Bodempositie laat de yoke telkens een beetje naar voor kantelen, dus startpositie is beetje uit evenwicht. Interdasting 😄)
5 x 120kg (Het vooropgestelde plan om met 3x5x140kg te starten zou wel eens kunnen tegenvallen 😅)
5 x 140kg PR
5 x 140kg (Stevig, maar doenbaar)
5 x 140kg (Hoe meer ik in een rechte lijn squat, hoe minder de yoke schommelt, hoe platter die op de grond landt, hoe minder die mij uit evenwicht trekt, hoe makkelijker de squats gaan. Goed. Voelt als een goeie om barpath en bottom strength te verbeteren.)

Front Squat
4 x 60kg (Het geplande gewicht 3x4x140kg zal wsl een moeilijke worden met mijn benen die nog lastig doen, dus van de kans gebruik maken om pols mobility weer wat te trainen. Nog geen full grip hier, maar wel alle vingers rond de bar)
4 x 100kg (3 vingers. Linkerbeen begint al wat op te spelen dus ik ga niet zwaarder dan dit gaan vandaag)
4 x 100kg (Pinken ontsnappen steeds 😄)
4 x 100kg (Full grip met gesloten handen, maar voelde nog niet 100% overtuigd)
4 x 100kg (Terug wat minder. Denk ook niet dat ik in een positie zit waar ik een jerk kan mee starten. Ik ga nog wat moeten experimenteren. Maar niet nu. De energie is er uit 😄)


Geen zware gewichten. Toch best leeg. Benen hebben nog een weg te gaan. Stom om zo'n terugval te hebben door wat volgens mij echt een miniscule spierscheur geweest moet zijn...
 
Power snatch
3 x 20kg (Eerste keer in lange tijd)
3 x 40kg
3 x 50kg
3 x 50kg
3 x 50kg (Zit goed)

Press
4 x 60kg
4 x 70kg
4 x 77.5kg (Er zijn nog twee mensen aan het trainen en ben al vergeten of dit mijn eerste of tweede set was 😅)
4 x 77.5kg
10 x 77.5kg PR


Good train, niet te lang. 4u geslapen door trouwfeest 😅
 
Axle block pull
5 x 120kg
5 x 160kg
5 x 180kg (Voelt goed vandaag)
5 x 200kg
10 x 220kg (Ok, was wel heavy 😄) PR

Atlas stones

90kg - 1m65 (1 keer net niet, daarna 5 singles gelukt. Telkens met front load en strict press met wat hip drive)
100kg - 1m65 (Net net. Nog proberen recoveren en daarbij het geluk had dat het geen ruwe stenen zijn. Anders mocht ik morgen op het werk uitleggen waarom ik een schaafwond op mijn wang heb 😅)


Good train. Farmers doe ik niet tot mijn benen weer ok voelen. Had geen zin in de 100kg stone voor 3x5 op 1m35, zoals gepland, dus heb dan mijn hoogte wat geoefend. De front press is veel sneller dan via mijn oude techniek van het schouderen. Ga nog wat moeten oefenen om het ook met zwaardere stones te kunnen
 
IMG_20230605_11484022.jpg
 
Log press
5 x 76kg
5 x 86kg
6 x 96kg (Zijn weer semi strict presses)
6 x 96kg (Beste set van de reeks. Benen begonnen beetje mee te willen. Voor een volume PR moet ik ondertussen al 10 reps doen, en daar had ik geen zin in, dus gewoon de setjes afgewerkt)

Bench press
6 x 70kg
4 x 110kg
2 x 130kg
4 x 140kg
4 x 140kg (Derde rep beetje tegen het rack gestampt. Vierde rep toch zonder problemen kunnen voltooien. Positief!)
4 x 140kg (Deze was wel zwaar)
3 x 140kg (Dju! Vierde niet geprobeerd, ging niet lukken. Was anders evenaring van mijn beste 4x4 geweest. De eerste twee sets voelden nochtans echt goed. Binnen twee weken nog eens proberen)


Klaar. Energie is op. Was al aan het zweten voor ik begonnen was 😄
 
Bodyweight
95kg (Nu toch eindelijk eens wat aan het zakken)

Paused squat
5 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 160kg (Linkerbeen is er terug niet helemaal blij mee, maar lukt wel)
3 x 160kg
3 x 160kg (Goed)

Sandbag squat
6 x 120kg (Still hate these. Maar blijft ook gewoon een goeie oefening 😅 zak is beetje bijgevuld om minder floppy te zijn, maar er kan precies nog wel wat bij. Later mss. Eerst even aanpassen aan de 120kg ipv 110kg) PR
6 x 120kg (Voel het vooral zwaar op de plaatsen waar ik het bij stones ook het moeilijkst heb. Ideaal)
6 x 120kg (Dead 😂)

10kg meer dan laatste keren, en 3x6 ipv 3x5. Positief

Pin pull
1 x 20kg (1 rep links + 1 rep rechts)
1 x 40kg
1 x 60kg (Links maar heel nipt. Rechts moeilijk maar lukte beter. Raar. Eerste keer dat ik ze deed, nog niet zo lang geleden, deed ik 70kg)
1 x 60kg (Beter. Iets betere houding hier, denk ik)
1 x 60kg
1 x 70kg (Goed!)
0 x 75kg (Links fail, rechts gelukt, links opnieuw fail. Ik ga de rep pas tellen als beide kanten lukken)


Good train. Benen doen nog lastig maar mss toch wat vooruitgang. Deze nacht wel wakker geworden van de pijn in mijn been, omdat ik op een slechte manier in bed lag ofzo...
 
Axle press + Axle jerk
2 x 60kg + 1 x 60kg
2 x 60kg + 1 x 80kg
2 x 60kg + 1 x 90kg
2 x 60kg + 1 x 100kg
2 x 60kg + 1 x 100kg
2 x 60kg + 1 x 100kg (Easy)

Alles ging verrassend vlot. Cleans waren erg smooth. Presses snel. Goeie split op de jerks.
De jerks zijn weer een stapje dichter bij een eventuele comeback in weightlifting.

Press
5 x 60kg (Voelt als speelgoed)
8 x 70kg
8 x 70kg (Ok toch wel stevig)
8 x 70kg

Weight for height
20kg - 4m05 (3x3, geen enkele er over. Explosiviteit mankeert beetje zo in de volle zon, en op mijn schouders moest ik ook niet teveel meer rekenen 😅)


Op zich wel good train. Blij met de axle. Had er weinig van verwacht maar ging erg vlot.
Gisteren begrafenis van mijn grootmoeder en op dezelfde dag ook ontdekt dat ons nieuw kuikentje van amper een week oud dood in de tuin lag... Motivatie was dus niet 100%, maar het is gegaan.
 
Axle block pull
5 x 120kg
3 x 160kg
3 x 195kg (Voelt zwaar vandaag)
3 x 215kg
3 x 235kg (@8,5 denk ik)

Car walk
210kg - 10m (Nieuw materiaal! Twee hijsbanden gekocht voor aan de frame carry, en zo kan ik car walk imiteren. Valt meer tegen dan verwacht!)
230kg - 10m (Rustig vertrekken en dan pas snelheid maken is hier duidelijk een pak belangrijker dan bij een gewone yoke. Begint meteen erg te schommelen als je teveel snelheid maakt)
250kg - 10m (Pfoe. Denk dat ik nog wel een stuk zwaarder kan, maar hoeft niet voor vandaag)
270kg - 10m (Ok, nog eentje, het ding moest toch teruggedragen worden naar zijn plaats 😄)


Geen stones meer. Energie is op. Slaap tegenwoordig slecht door de warmte en ook overdag doet het me geen deugd. Denk dat stones vandaag een erg grote kans hebben op KO gaan 😅
 
Back
Naar boven