XXL Nutrition

Woopy returns

Heb je een chain yoke? Misschien een goede manier om yoke/car walk wat meer/vaker te trainen zonder de pounding van heavy weights...

• Topic Starter Topic Starter
Beetje ziek geweest. Verkoudheid. Nog altijd niet 100% gedaan, maar ik word zot van in de zetel te zitten, en de training van vandaag zou niet super belastend mogen zijn

Power snatch
3 x 40kg
2 x 50kg
2 x 55kg (Techniek moet nog wat terugkomen)
2 x 55kg
2 x 55kg (Vorige set was lelijk. Deze voelde heel goed. Blijft sowieso wel bij heel hoge power snatches. Diepe snatches zijn me te technisch)
2 x 55kg
2 x 60kg
2 x 60kg (Extra setje omdat ik na de laatste set er aan dacht dat een aandachtspunt van vroeger was om langer door te trekken, dus wou daar nog eens even op letten voor ik afsloot. Set voelde vlot)

Press
4 x 60kg (Geen zin om een andere bar te gebruiken, dus sets beginnen met een power clean. Mijn rack positie is een gewone strict press positie. Lijkt nergens op 😄)
4 x 70kg
4 x 80kg (Easy)
4 x 80kg
10 x 80kg (Vanaf de 5de rep al het gevoel dat het moeilijk werd, maar toch voor volume PR kunnen gaan 😁) PR

Good train. Was al aan het zweten tijdens de stretches voor de training, maar voel me nu beter dan ervoor.

Axle block pull (suited)
5 x 120kg
5 x 160kg (Half suit)
5 x 200kg (Voelt als niets)
5 x 230kg PR
3 x 250kg (Stevig al)
1 x 270kg (Full suit. Lijkt strakker te zitten dan vorige keren. Wsl door de warmte/zweet. Veel druk, maar goeie lift)
2 x 290kg (Yesss. Goeie. @9 sowieso. Zit goeie vooruitgang in) PR

Goed, maar hier bij laten.
Zit nog met een erg storende hoest, koppijn door de hoest, en heb honger 😅. Uitzonderlijk morgen ook weer training ipv woensdag pas.

Uitzonderlijk training in HNS bij Orhan! Hier hebben ze douches. Bij mij thuis deze week niet door werken aan de badkamer 😅

Log press
3 x 57.5kg (Mijn specialiteit: leeggewichten onthouden van strongman onderdelen die ik al 10 jaar niet meer gezien heb)
3 x 80kg
3 x 100kg (Oh shit. De rubberen vloer voelt heel anders qua balans dan de harde betonnen vloer die ik gewend ben)
2 x 110kg (Log verlegd zodat ik op hout sta. Beter. Nog altijd beetje zoeken naar evenwicht wel. Log is dunner dan ik gewend ben, en t'is hier pokkewarm/vochtig)
2 x 120kg (Tweede rep was een grind. Drie reps zou geen probleem mogen zijn in principe. Snap niet waarom evenwicht zo'n probleem is met deze)

Toen vroeg iemand hoeveel de log weegt. Ik zeg 57,5kg. Dan zie ik de schijfjes van 1,25kg (om er rond 60kg van te maken) er op zitten plus elke kant drie schijven van 10kg.
Ook mijn specialiteit: misrekenen met materiaal dat ik niet gewend ben
Zat dus 10kg teveel op

Log press
3 x 110kg (Dit ging een pak vlotter 😄)
5 x 110kg (Een 6de voor een volume PR was thuis zeker gelukt, maar hier is falen een beetje riskanter. Log moet op twee heel dunne autobanden landen ipv dikke drop pads)

Bench press
6 x 70kg
4 x 110kg
2 x 130kg
1 x 140kg
2 x 147.5kg (Ging goed!) PR
2 x 147.5kg (Zwaarder al)
2 x 147.5kg
2 x 147.5kg
2 x 147.5kg (Goed!)

Geen assistance meer. Geen druppel vocht meer in mijn lijf 😄

Toen we thuis de farmers hold deden bracht je me qua tellen ook heel van de wijs 😆

Leeggewicht 70kg met links een schijf van 20kg, rechts 15 en 10kg, links nog 5kg bij, maal twee, de 1 onthouden, da's ongeveer 170kg dan he

Training in basic fit. Help

Paused squat
5 x 60kg
5 x 100kg
5 x 130kg
5 x 150kg
5 x 150kg
5 x 150kg (Stevig toch)

Front Squat
3 x 100kg
2 x 120kg
1 x 140kg
1 x 150kg (Snelle rep, maar mijn quads beginnen boos te worden)

Stiff leg deadlift
5 x 140kg
5 x 180kg (Een tweede set zou nog kunnen, maar dan kunnen ze me bij elkaar rapen achteraf. Goed geweest)

Good train, desondanks de locatie 😄
Geen pijn in benen. Ze voelen wel wat zwakker, maar ben ze dan ook al weken wat aan het ontzien.

Nog serieus stijf in benen en billen. Gaat leuk worden 😄

Axle press + Axle jerk
2 x 60kg + 1 x 60kg
2 x 60kg + 1 x 80kg
2 x 60kg + 1 x 95kg (Die jerk gaat moeilijk worden volgende set. Daar kunnen mijn armen het gebrek aan beenkracht niet opvangen 😄)
2 x 60kg + 1 x 105kg (Niet de vlotste set, maar wel nog ok)
2 x 60kg + 1 x 105kg (Eerste rep van me weggeduwd. Daarna wel nog de drie reps kunnen afmaken, maar viel vrij zwaar. De jerk gaat nog verrassend goed. Voelt als een goeie diepe split)
2 x 60kg + 1 x 105kg (Betere set. Jerk lockout was niet 100% zuiver meer)

Press
6 x 60kg
8 x 72.5kg
8 x 72.5kg (Moet om te reracken een halve lunge doen. Ben mijn vriendin wat oefeningen aan het leren en rack staat nog op haar hoogte. Die is nog een cm of 10 kleiner dan mij. Nu weet ik hoe anderen zich voelen die met mij meetrainen 😄)
12 x 72.5kg (Evenaring volume PR. Extra repje zat er echt niet meer in 😄)

Airbike
4500m - 10:00 (Rustig. Traag door dode benen 😅)

Good train

Vandaag mijn laatste kans om mijn qualificatie voor sterkste man van België -105 te verbeteren, en nu net voor de training de ranking te zien gekregen. Ik sta, beetje verwacht, helemaal achter in de ranking, maar als ik de andere prestaties zie, moet ik al dikke PR's zetten om zelfs maar 1 plaatsje op te schuiven, dus dat heeft niet veel zin.
Het positieve is dat er niet zoveel deelnemers zijn (ok, er is nog een week voor de laatste mensen), dus wsl ben ik er dan sowieso wel bij.
Het negatieve is dat ik op de wedstrijd zelf dus ook hard zal moeten vechten om niet laatste te worden 😅

Anyway, trainen. Uurtje vroeger dan normaal, omdat ze straks komen om mijn dak te isoleren en ik wil niet halfweg mijn training moeten opendoen en uitleg geven...
Nog niet helemaal wakker 😅

Deadlift (dl bar, straps)
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 180kg (Pff voelt al zwaar 😂)
3 x 200kg (Beter. Mss is die sprong van 140 naar 180 toch wat te groot)
3 x 220kg (Ok. Voelde niet all out, maar een 4de zou denk ik toch niet gelukt zijn)

Kwartiertje pauze omdat de isolatiemannen een uur te vroeg gekomen zijn. Ik had op mijn normaal uur kunnen beginnen 😄

Atlas stones
100kg - 1m30 (Hmmmmm zware stenen gaat het vandaag niet worden zo te zien)
90kg - 1m70 (Fail. 5cm hoger nog dan de laatste keer dat ik steen op hoogte deed, en ook 5cm hoger dan mezelf. Net niet hoog genoeg om op de rand te komen)
90kg - 1m70 (Zelfde)
90kg - 1m70 (Gelukt. Gefocused op meer omhoog te pressen ipv hem er zo snel mogelijk op te willen, zodat ik mijn press kan afmaken. Ik heb alle hoogte nodig, dus moet omhoog duwen ipv richting het platform. Steen kwam clean op het platform, zonder nog over de rand te moeten duwen ofzo)
100kg - 1m70 (Fail)
100kg - 1m70 (Same. Via de schouder zou het geen probleem mogen zijn, maar wil voorlopig even bij de front press blijven. Soon)

Ok training.
Besloten om yoke weer te skippen. Weinig zin in. Enige wedstrijd waar ik dit jaar looponderdelen ga moeten doen, is sterkste man van België -105, en da's 1 event, dat heel conditioneel gaat worden, dus daar niet op trainen gaat er mss voor zorgen dat ik daarop laatste wordt ipv voorlaatste. Mss beetje flauwe mentaliteit, maar ik richt me dan liever op de onderdelen waar ik wel punten kan pakken.

Wat zijn de events voor smvb -105kg? Dat je de praise van Jimmy gisteren niet zomaar laat gaan.

IMG_20230626_10573535.jpg

Wat zijn de events voor smvb -105kg? Dat je de praise van Jimmy gisteren niet zomaar laat gaan.
Truck pull - altijd een beetje een geluksevent imo. Afhankelijk hoe de truck staat of hoe snel de chauffeur de rem lost kan een zwakkere deelnemer een sterkere verslaan.
Dumbbell medley - overhead is mijn specialiteit. Mijn dumbbells sucken echter 😅. Maar goed, kan er nog twee maand op trainen
SMTK medley - heb gehoord dat het farmers + yoke + slee gaat zijn. Ben volledig bereid deze te sacken om energie te besparen voor betere onderdelen 😂
Tractor tire deadlift - hier moet ik punten kunnen op pakken, vooral omdat die sowieso al in mijn voorbereiding zit voor static monster
Tire flip - geen idee hoe ik hier ga op scoren. Ben er ok in, dus gaat van de tegenstand afhangen
Stone to shoulder - zowat elke steen die ik van de grond krijg, krijg ik ook op mijn schouder. 10kg meer en ik krijg ze niet meer van de grond. Gaat dus afhangen hoe zwaar ze dit willen maken.

T'is qua events dus niet de meest ideale wedstrijd voor mij. Ik ga voor de gezelligheid. Focus blijft static monster.

Log press
3 x 76kg (Al beetje duizelig van voor ik nog maar begonnen was. Gaat weer wat worden)
3 x 88.5kg
6 x 98.5kg (Damn, vanaf rep 3 vechten tegen de duizeligheid)
8 x 98.5kg (Iets minder last, maar toch niet helemaal ok. Soit, wel klein volume PR 😄) PR

Bench press

6 x 70kg
4 x 110kg (Voelde best zwaar???)
2 x 130kg (Pfoe, nee, stop)

Armen zijn op. Vreemd want die log was nu ook geen grind ofzo. Denk dat het aan mijn dag ligt. Veel zitten stressen en mezelf zitten opjagen.
Commentaar op het werk gekregen dat mijn wcpauzes te lang zijn. Ik weet van wie de commentaar komt. Deze namiddag, toen meneer al 10 minuten aan zijn derde koffieklets van de dag zat, ben ik naar de wc vertrokken. Toen ik terugkwam, is die persoon ook terug naar zijn bureau gegaan, met de vraag of ik van mijn troon was, want ik zat toch weer lang op de wc. Blijkbaar is 20 minuten staan kletsen ok, maar 10 minuten schijten is dat niet...

Een kwartiertje is toch ook niet gek?!
Na 5 jaar hebben ze daar bij mij op de bureau toch niks van gezegd 😬

Car deadlift
6 x 320kg (Deze terug er in, als vervanging voor de yoke squat. Denk dat die yoke squat wel een goeie is, maar de setup is een heel gedoe. De car deadlift staat gewoon klaar. Eerste oefening was de tractorband terug recht op de frame leggen, na de laatste training waarin onze goeie vriend Evans met 250kg op de bar op de tractorband een easy 5 reps deed en de tractorband helemaal verschoven was 😂. Denk dat hij nu misschien iets meer naar achter ligt dan normaal. Voelde verrassend easy)
10 x 360kg (Licht beginnen, met genoeg volume. Zal het me snel beklagen 😂)
16 x 360kg (Dood! Cardio!) PR

Even tijd nodig gehad om hier van te bekomen 😅

Front Squat
4 x 100kg (Kwartiertje rust gehad. Nog steeds niet 100%)
1 x 130kg (Nee. Terug klein steekje in mijn linkerbeen. Rack positie voelt tegenwoordig ook niet meer goed, terwijl dit tot korte tijd geleden zeer natuurlijk voelde...)
1 x 130kg (Nog een poging, maar exact hetzelfde gevoel. Stom, want vorige week kon ik 150kg doen zonder pijn...)

Korte train. Meeste van mijn training blijft goed gaan, maar de squats blijven achter.

Power snatch
3 x 40kg
2 x 50kg
2 x 60kg (Techniek voelt goed vandaag!)
2 x 60kg (Eigenlijk 3 reps. Weet niet wat ik aan het doen was maar eerste rep was voor mij ipv boven mij uitgelockt, en de 2de was ook niet helemaal in evenwicht opgevangen (maar wel gerecovered). Derde was goed)
2 x 60kg (Terug meer aandacht bij techniek gehouden. Veel beter)
2 x 60kg (Goed!)
1 x 65kg (Goed. Pijn in mijn hielen door de landing wel. Mss spring ik te hoog? Of moet ik meer met mijn tenen landen?)
1 x 70kg (Hmm, gelukt maar voelde minder snappy. Nog 1 keer proberen)
1 x 70kg (Ok, beter, kan met een gerust hart naar de volgende oefening 😄)

Press
4 x 70kg (Voorafgegaan door een lompe power clean recht in press-geschikte grip ipv een mooie front rack)
4 x 82.5kg
4 x 82.5kg (Voelt relatief zwaar. Zou nochtans nog moeten meevallen)
4 x 82.5kg

Sled drag
100kg - 2x10m (Goddamn, die verzuring weer 😂 eerste lengte was best ok. Tweede lengte was vechten)

Box jump
44cm (x3. Landen met gestrekte benen)
51cm (x3. Beetje overschot nog)
57cm (x3)
64cm (Ok, dit was op het randje. Nog steeds landing met volledig gestrekte benen. Mijn vertical zit wel goed 😄)

Airbike
2400m - 4:30

Good train

IMG_20230701_12063821.jpg

Axle block pull
5 x 120kg
5 x 160kg
5 x 185kg (Straps)
5 x 205kg
5 x 225kg (@7,5. Good)

Car walk
210kg - 10m
250kg - 10m (Die inbalans blijft crazy 😄)
280kg - 2m (Holy shit 😂 de 250 was heavy maar wel ok. Dit was intens. De pickup is al een goeie quarter squat. De stapjes waren klein en moeilijk. Stevig!)

Run 1

Atlas stones
80kg - 1m70 (Vlot)
90kg - 1m70 (Ook best vlot)
100kg - 1m45 (Geprobeerd in front press positie te krijgen om hem er zo op te rollen, maar wou niet lukken. Na een korte pauze nog eens geprobeerd, maar njet)

Run 2

Atlas stones
100kg - 1m45 (Geschouderd en zo er opgelegd. Stones schouderen blijft nog beetje second nature na hoeveel tijd ik hier in het verleden aan gespendeerd heb)
110kg - 1m30 (Beetje tijd gepakt, maar uiteindelijk best goeie load. Volgende keer dit allemaal in 1 run kunnen.)

Hanging leg raise
10 x (Soort mix tussen leg raise en mislukte front lever 😄)
10 x (7 3/4 front levers zonder hold, en nog 3 gewone leg raises die ineens heel easy voelen 😄)
7 x (Mag het eigenlijk geen leg raise meer noemen 😅 7 pogingen op front lever. Denk dat ik het met wat oefening binnen een paar weken wel kan.)

Good train

IMG_20230703_12115043.jpg

Bodyweight
94.1kg (Ben op de goede weg 😁)

Als ik het tempo van de laatste twee maand aanhou, weeg ik tegen static monster 91kg, en ben ik dus -90 met een lichte watercut. Komt goed

Log press
3 x 76kg
3 x 93.5kg (Dikke duizeligheid weer)
3 x 103.5kg
3 x 113.5kg (Gelukt, maar leg drive voelde zwak)
3 x 113.5kg (Toch wel zwaar aan het worden)
3 x 113.5kg (Beste set. Betere legdrive. Met goeie legdrive kan ik nog een paar keer verzwaren. Met slechte legdrive zou het hier kunnen stoppen)

Bench press
6 x 70kg
4 x 110kg
3 x 130kg
2 x 140kg
2 x 150kg (Yessss! Uiteraard zwaar, maar zit nog wel wat op! Normaal kan ik de tweede rep altijd wat sneller zakken, maar dat is bij dit gewicht niet meer het geval 😅) PR
1 x 150kg (2F. Kon onderaan de spanning niet meer houden. Eerste was op dat vlak al moeilijk, maar was verder wel een goeie press. Toch blij dat ik minstens 1 double gehaald heb. Is mentaal een belangrijke voor mij.)

Pull up
8 x (Eventjes geleden, maar ging ineens goed!)
7 x
5 x
4 x (Gaat snel achteruit wel 😅)
4 x
2 x

Airbike
1600m - 3:00 (6 rondjes inverse tabata. Ook eventjes geleden maar zit ook verbetering op)

Good train.
Vanaf volgende week wordt bench puur assistance en is het geen doel op zich meer. Blij met het volume PR!

Terug
Naar boven