Vandaag mijn laatste kans om mijn qualificatie voor sterkste man van België -105 te verbeteren, en nu net voor de training de ranking te zien gekregen. Ik sta, beetje verwacht, helemaal achter in de ranking, maar als ik de andere prestaties zie, moet ik al dikke PR's zetten om zelfs maar 1 plaatsje op te schuiven, dus dat heeft niet veel zin.
Het positieve is dat er niet zoveel deelnemers zijn (ok, er is nog een week voor de laatste mensen), dus wsl ben ik er dan sowieso wel bij.
Het negatieve is dat ik op de wedstrijd zelf dus ook hard zal moeten vechten om niet laatste te worden 😅
Anyway, trainen. Uurtje vroeger dan normaal, omdat ze straks komen om mijn dak te isoleren en ik wil niet halfweg mijn training moeten opendoen en uitleg geven...
Nog niet helemaal wakker 😅
Deadlift (dl bar, straps)
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 180kg (Pff voelt al zwaar 😂)
3 x 200kg (Beter. Mss is die sprong van 140 naar 180 toch wat te groot)
3 x 220kg (Ok. Voelde niet all out, maar een 4de zou denk ik toch niet gelukt zijn)
Kwartiertje pauze omdat de isolatiemannen een uur te vroeg gekomen zijn. Ik had op mijn normaal uur kunnen beginnen 😄
Atlas stones
100kg - 1m30 (Hmmmmm zware stenen gaat het vandaag niet worden zo te zien)
90kg - 1m70 (Fail. 5cm hoger nog dan de laatste keer dat ik steen op hoogte deed, en ook 5cm hoger dan mezelf. Net niet hoog genoeg om op de rand te komen)
90kg - 1m70 (Zelfde)
90kg - 1m70 (Gelukt. Gefocused op meer omhoog te pressen ipv hem er zo snel mogelijk op te willen, zodat ik mijn press kan afmaken. Ik heb alle hoogte nodig, dus moet omhoog duwen ipv richting het platform. Steen kwam clean op het platform, zonder nog over de rand te moeten duwen ofzo)
100kg - 1m70 (Fail)
100kg - 1m70 (Same. Via de schouder zou het geen probleem mogen zijn, maar wil voorlopig even bij de front press blijven. Soon)
Ok training.
Besloten om yoke weer te skippen. Weinig zin in. Enige wedstrijd waar ik dit jaar looponderdelen ga moeten doen, is sterkste man van België -105, en da's 1 event, dat heel conditioneel gaat worden, dus daar niet op trainen gaat er mss voor zorgen dat ik daarop laatste wordt ipv voorlaatste. Mss beetje flauwe mentaliteit, maar ik richt me dan liever op de onderdelen waar ik wel punten kan pakken.