Fitness Seller

Woopy returns

• Topic Starter Topic Starter
Paused squat
5 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 165kg (Benen doen pijn 😅)
3 x 165kg
3 x 165kg (Dit hoort niet zo zwaar te zijn 😅)
1 x 140kg (15 seconden pauze. Vanaf seconde 10 ofzo begon de druk op mijn lichaam te voelen alsof er ineens 20kg bij kwam 😄)

Begonnen met sandbag squats, maar werd meteen enorm duizelig en kracht was er niet...
Tweede keer geprobeerd. Net niet op de schoot. Bleh

Paused squat
0 x 140kg (Geen zin om nog serieuze dingen te doen. Op Instagram een poll gezet hoe lang die laatste 140kg paused squat moest duren. Was 17 seconden maar door uit het hoofd te tellen werd het 15 seconden. Iemand anders zei 2 minuten. Heb een dappere poging ondernomen, maar na 25 seconden kon ik geen adem meer halen en heb ik moeten droppen)
1 x 100kg (2 minuten pauze. Met timerklokje naast mij. Kon daarna even moeilijk op mijn benen staan 😅)

En daarna nog met de 100kg bar door de deur naar buiten gegaan, iets van een 50 meter gestapt, vooral zijwaarts, en langs de andere deur terug naar binnen gegaan. Armen sliepen op het einde 😂

Soit, this was fun.

IMG_20230707_18234646.jpg

Axle press + Axle jerk
2 x 60kg + 1 x 60kg
2 x 60kg + 1 x 80kg
2 x 60kg + 1 x 100kg (Best al zwaar wel)
2 x 60kg + 1 x 107.5kg
2 x 60kg + 1 x 107.5kg (Jerk was niet 100% zuiver)
2 x 60kg + 1 x 107.5kg (Goed. Mijn pa stond er bij, en publiek = meer nood om me te bewijzen 😅. Wat goed voelt aan mijn jerk momenteel, is dat ik minder focus op hoogte maken en meer op onder de bar duiken, en da's wel goed)

Press
8 x 60kg
8 x 75kg
8 x 75kg (Damn, stevig. Normaal nog een setje, maar ga het hier bij laten)

Box jump
48cm (x3. Gestrekte benen. Knieën voelen niet 100% dus ga niet hoger proberen gaan vandaag)
48cm (x3)
48cm (x3)
48cm (x3)

Airbike
4400m - 10:00 (Spelletje gespeeld op mijn gsm ondertussen. Goed tempo aangehouden. Leeggezweet 😂)

Good train

Axle block pull
3 x 120kg
3 x 160kg (Geen straps, geen magnesium. Was nipt voor mijn grip 😅)
3 x 180kg (Straps)
3 x 200kg (Beetje aan het experimenteren met de holling van mijn rug in de startpositie. Was stilaan mss een beetje te hol aan het worden. De liftoff lijkt was onwennig nu. De rest van de lift is wel ok.)
3 x 220kg
5 x 240kg (Op film ziet het er niet eens uit alsof mijn positie ook maar een cm veranderd is 😂. Maar lift off voelde ook hier moeilijker, terwijl dat sowieso het moeilijkste punt van mijn lift al is. Eenmaal boven de knie is de lift sowieso geslaagd, altijd. Ga mijn gewone startpositie dus maar gewoon aanhouden.) PR

Frame carry

210kg - 10m
230kg - 10m
250kg - 10m (Grip was nipt. De sporttape die rond de handvaten zit begint te lossen. Helpt niet 😄)
210kg - 10m

Atlas stones
100kg - 1m30
120kg - 1m30 (Fail. Paar keer geprobeerd. Nieuwe hars geprobeerd, maar die is voor de vuilbak. Bij weinig hars doet die amper iets. Bij veel hars glijdt de steen gewoon weg. Bovendien stinkt hij enorm. Leuk 😂)

Front lever
2 x (2 keer bijna in positie, en dan nog een aantal halve pogingen) PR
0 x (Niet hoog genoeg meer om nog als rep te tellen. De energie is er uit. Ooit gaat het lukken!)

Good train. Nu halve gym weer wat herorganiseren.
Heb sinds gisterenochtend enorm last van duizeligheid, en bij aanvang van de training ook. Maar eenmaal begonnen met de training is de duizeligheid stilaan verdwenen. Is goed!

Ik blijf het mooi vinden dat jij gewoon doet wat je leuk vind. Je bent een prima strongman maar echt gemaakt voor powerlifting. De weights die je op een squat en vooral bench verzet zijn echt enorm voor je bodyweight. Echter, het lijkt (en zo ken ik je ook) alsof je strongman leuker vind en dat blijf je doen (Y)

Ik blijf het mooi vinden dat jij gewoon doet wat je leuk vind. Je bent een prima strongman maar echt gemaakt voor powerlifting. De weights die je op een squat en vooral bench verzet zijn echt enorm voor je bodyweight. Echter, het lijkt (en zo ken ik je ook) alsof je strongman leuker vind en dat blijf je doen (Y)
Ik vind het verschrikkelijk wanneer iemand zijn talenten zo verspilt ten voordele van iets dat hij leuker vindt om te doen. Alsof "plezier" ook maar enige waarde heeft.:no:
:D

Je hebt wel gelijk Rik. Er moet gewerkt worden. Plezier is voor de kindjes!

Je hebt wel gelijk Rik. Er moet gewerkt worden. Plezier is voor de kindjes!
Prestaties, bekers, medailles en records ... maar vooral wat andere mensen daarover denken en hoeveel geld je ermee kan verdienen is wat ECHT telt. Gelukkig zijn is echt ZOOOO overrated. :p

Log press
4 x 76kg
3 x 91kg
6 x 101kg (Goeie presses, maar balans was beetje zoek)
6 x 101kg (Goed! Acht reps voor volume PR zat er zeker in. Juist duizeligheid begon terug beetje op te steken.)

Leg drive zat van de eerste keer goed vandaag, en de overgang van leg drive voelde ook smooth. Blij mee!

Bench press
6 x 70kg
6 x 110kg (Vorige weken waren zwaar. Nu even dikke deload en op volume werken de komende tijd. Elbow sleeves en polsbanden mogen voorlopig ook uit. Voelt beetje onwennig zonder de polsbanden 😄)
6 x 110kg
6 x 110kg
10 x 110kg (Laatste rep met lange pauze. Wou het na de 6de rep doen, maar was het even vergeten dus ben dan maar verder gegaan 😄)

Rope pull up + Triceps cable pushdown
4 x + 5 x 30kg
4 x + 5 x 30kg
6 x PR + 5 x 30kg (Alright, grip!)
6 x + 5 x 30kg (Die laatste pull up was niet mooi, maar kom, ik heb hem. 20 reps in 4 sets, dus volgende keer mag er 5kg bij! De pushdowns zijn ook best stevig.)

Airbike
1100m - 2:00 (4 rondjes inverse tabata. Extra yolo gegaan tijdens de sprintjes. Max snelheid was 49,9km/u 😄)

Good train. Niet al te zwaar algemeen gezien. Doet eens goed.

5jes op pushdowns? Heb je dan niet dat in positie komen (core bracen ook) meer moeite kost dan de pushdowns?

Axle squat
5 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg (Pijntjes in beide benen op verschillende plaatsen. Squats blijven een probleem...)
3 x 140kg (Beter. Licht pijnlijk gevoel in de rechter patellapees. Niet zo lang geleden had ik daar vooral tijdens het autorijden vaak last van. Wat ik nu voel is veel lichter, dus da's ok)
3 x 140kg

Zercher squat
4 x 100kg (Niet meer vanop de grond. Gewoon uit het squatrack. Laat me toe om een gewone stand te gebruiken, ipv de awkward brede stand die ik nodig had om de bar vanop mijn knieën op mijn armen te krijgen)
1 x 130kg (Lol wtf, waarom is dit zo zwaar 😂)
1 x 130kg (2F. Ja ok f**k you too zercher squat 😂)

Power stairs
4 x 110kg (41cm trap. De lift viel wat tegen, door lang niet gedaan te hebben wsl, maar elke rep ging iets beter. Grootste struggle was om het ding na elke rep weer beneden te krijgen zonder brokken 😅)
4 x 130kg (Bij een aantal reps met de onderkant van de duckwalk achter de rand blijven steken, dus net niet hoog genoeg eigenlijk. Valt tegen. Had gedacht dat ik veel zwaarder zou kunnen gaan)
4 x 130kg (Iets beter)
4 x 130kg (Ok, beste set. Hoogte was goed, en afladen begint wat vlotter te gaan. Blijft wel stevig. Mijn box ga ik wel wat moeten verstevigen, want er zijn nu al stukjes hout afgebrokkeld 😄)

Beetje flauwe training terug. Benen blijven zwak.

Power snatch
3 x 40kg (Ik moet wat minder moeite in de lichte gewichten steken. Ik ga elke rep full explosiviteit, en de landing doet pijn aan mijn hielen 😄)
2 x 52.5kg
2 x 62.5kg
2 x 62.5kg
2 x 62.5kg
2 x 62.5kg (8 goeie reps. Zou graag wat dieper kunnen opvangen, maar die focus gaat voor later zijn)
1 x 67.5kg
1 x 72.5kg (Gelukt, maar ga hem nog eens doen. Voelde niet heel overtuigd)
1 x 72.5kg (Mmmmmmm nog 1 keer 😄)
1 x 72.5kg (Technisch wsl de beste. Heel kleine pressout. Genoeg voor vandaag. 2,5kg van mijn beste power snatch nu)

Press
3 x 72.5kg
3 x 85kg (Ik begin met een powerclean. Eerste rep keihard tegen de onderkant van mijn belt geknald 😅. Riem uit en opnieuw. Die cleans ga ik nog eens moeten opfrissen want lijkt nergens op)
3 x 85kg
7 x 85kg (Was niet de bedoeling om extra reps te doen, maar zat goed. Op voorhand niet gecheckt wat mijn volume PR met 85kg is. Het was... 7 reps. Damnit 😂)

Sled drag
120kg - 2x10m (Stevig, maar iets minder dodelijk dan vorige keer met 100kg. Is nu ook wel in beide richtingen 2m korter door de veranderde indeling van de gym)

Airbike
1700m - 3:30 (De bedoeling was rustig, maar na 3 minuten had ik geen zin meer. Nog even voor een topsnelheid gegaan, maar voorbij 56,7 geraakte ik niet 😄)

Heb al naar de kalender van de gewichthefwedstrijden zitten kijken. Dit jaar gaat het het qua timing niet worden. Maar volgend jaar nog eens een gewichthefwedstrijd meedoen kan mss wel leuk zijn. Poging 2 om alles te combineren.
Zou mooi zijn als ik dan in 1 jaar:
- nieuw Belgisch of Vlaams record gewichtheffen bij de masters kan zetten
- mijn minima voor het BK powerliften halen
- een wereldkampioenschap strongman meedoen (doel dit jaar is me qualificeren voor static monster WK volgend jaar)

Als ik die static monster qualificatie haal, gaat dat sowieso de enige strongman wedstrijd worden waar ik me de rest van 2024 ga mee bezig houden, dus dan is er wel wat ruimte voor de andere 2 doelen.

Hopelijk veroorzaak ik nu geen nieuwe pandemie, zoals de laatste keer dat ik plande om van elk van de drie sporten een wedstrijd te doen in hetzelfde jaar 😂

Axle block pull (suited)
5 x 120kg
5 x 160kg (Sbd knee sleeves. We gaan eens zot doen vandaag. Wel riem vergeten 😅)
5 x 200kg (Half suit, riem, straps)
5 x 235kg (Toch wel al stevig) PR
3 x 255kg (Goed. Minder behandeld als "het is maar een warmup set")
1 x 275kg (Full suit. Vertrokken raken was stevig. Daarna snelle lift)
1 x 295kg (Zal heel moeilijk zijn, maar f**k it, ik ga voor een 10kg PR 😄)
0 x 315kg (Aaah bewoog geen cm. Jammer. Ik geloofde er wel in)

Atlas stones
110kg - 1m30 (x3. Best ok. Om een of andere reden ligt die 110kg mij goed)
110kg - 1m30 (x6. Sowieso dik PR! Eerste 5 snel, dan even wat adem moeten nemen, en dan een 6de die voelde alsof er nog wel eentje in zat!)

Niet superveel gedaan, maar ben dood genoeg. Goeie training.

De Sbd's hadden volgens mij weinig of geen effect op de deadlift. Had ik ook wel verwacht met hoe licht de benen maar buigen.
Als ik die liftoff beter kan krijgen, kan die axle deadlift nog exploderen, maar weet niet hoe. Mijn starthouding zit volgens mij ideaal nu. Zal op kracht moeten aankomen.

wellicht paused deadlift of rack isometric deadlifts op die hoogte?

Bodyweight
94kg (🤔)

Log press
3 x 76kg
3 x 96kg (Da's een nieuwe. In de eerste set geen duizeligheid, hier wel 😄)
3 x 106kg
3 x 116kg (Stevig. Maar goeie set. Extra op legdrive gelet bij de opwarming)
3 x 116kg (Clean was beetje moeilijk, en derde rep tegen mijn kin gestampt, maar toch waren alle drie de reps vlot en snel. Da's een goed teken!)
4 x 116kg (Goed! Had voor de training schrik dat het een moeilijke ging worden, maar dit was echt ok. Had de handvaten precies niet helemaal centraal vast, wat extra druk op mijn polsen gaf. Anders zat een 5de er zeker in en had ik een klein volume PR)

Incline bench press
5 x 60kg (Eerst beetje zoeken voor de opstelling. Door hoe de poten van squatrack en bench gemaakt zijn, is er geen goede positie om de bar op een normale manier uit te pakken. Heb het bankje in de andere richting moeten zetten, en moet de bar nu met een halve press uit het rack nemen en dan pas achteruit tegen de leuning gaan om te beginnen 😅)
5 x 80kg (Pff de presses zijn nog niks, buiten beetje evenwicht zoeken, maar dat racken en unracken is sketchy as f**k 😂 also volume PR omdat mijn laatste incline bench van 2010 is en ik ben intussen wel iets sterker geworden) PR
5 x 80kg (Bank iets dichter gezet. Is iets beter. Een halve press uit balans uit het rack pressen is niet zo simpel)
5 x 90kg (Dit is een goed gewicht. Volgende keer 3x5 met dit) PR

Pull up + Triceps cable pushdown

8 x + 10 x 25kg (Eerste keer pull ups aan de turnringen die ik onlangs opgehangen hebt. Feels good!)
7 x + 10 x 25kg (Pushdowns zijn zwaar!)
7 x + 8 x 25kg (Triceps zijn er klaar mee 😄)

Pull ups wel nog proberen afwerken!

Pull up
5 x
3 x (30 reps in 5 sets kunnen doen. Volgende keer mag er 5kg bij!)

Airbike
1150m - 2:00 (4 rondjes inverse tabata. Dead)

Goeie training. Voel me sterk!

IMG_20230719_19322553.jpg

Paused squat
5 x 60kg (Cool, mijn benen doen pijn met 60kg)
5 x 100kg (Voelt alsof ik gisteren een max squat gedaan heb...)
5 x 130kg
5 x 152.5kg (Het zal lukken denk ik, maar zal ook het enige van training worden)
5 x 152.5kg (Foert. Ik maak deze 3x5 wel eens af als het beter voelt. Dit voelt niet gezond)

Geen idee wat het nu weer is met mijn benen...

Voor de eerste werkset de nieuwe belt die ik als verrassing voor mijn vriendin gekocht heb aangedaan (dan kan ze hem zien op Instagram en zo ontdekken dat ze nu een eigen belt heeft 😄). Ik snap nu het nut van zo'n lever belt. Ik heb hem ingesteld op haar omtrek. Zo strak krijg ik mijn normale riem nooit getrokken. Deed pijn 😄

Terug
Naar boven