XXL Nutrition

Woopy returns

• Topic Starter Topic Starter
Axle press + Axle jerk
2 x 60kg + 1 x 60kg
2 x 80kg + 1 x 80kg (Benen stroef)
2 x 90kg + 1 x 90kg
2 x 100kg + 1 x 100kg

Benen zijn vandaag niet ok voor jerks. Enkel met push press verder

Axle press
3 x 110kg (Clean iets moeilijker. Presses zijn best goed)
3 x 110kg
3 x 110kg (Goed! Press ging heel goed)

Press
6 x 60kg
6 x 77.5kg
6 x 77.5kg
6 x 77.5kg

Box jump
48cm (x3)
54cm (x3)
60cm (x3)
64cm (x3)
67cm (x3. Dit was moeilijk 😄)

Good train

Misschien je benen een beetje rust geven de komende trainingen? Dit lijkt me gewoon vermoeidheid. En dat gaat niet vanzelf over als je hard blijft trainen.

Deadlift (dl bar, straps)
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 165kg
3 x 185kg (Verrassend vlot)
3 x 205kg (Alright, namiddag training gaat me beter af dan ochtend)
3 x 225kg (Stevig!)
1 x 245kg (RPE 10. Blij dat deze gelukt is. Is 5kg onder mijn beste terwijl ik nu maar 1 keer per 4 weken deadlift)

Twee reeksen sled pull (harnas) gedaan met licht gewicht en veel afstand. FML 😂

Atlas stones
90kg - 1m70 (Vlot)
90kg - 1m70 (Vlot)
90kg - 1m70 (Vlot)
100kg - 1m70 (Gepresst maar halfweg)
100kg - 1m70 (Idem)
100kg - 1m70 (Op de schouder, maar voelde dat de kracht op was dus niet geprobeerd)
80kg - 1m85 (Niiiice niet gedacht dat deze hoogte nog mogelijk was 😂)

Dat laatste heeft mijn training gemaakt 😄

IMG_20230723_21101612.jpg

Log press
3 x 76kg (Dat gaan we nog eens opnieuw doen. Derde rep was 100% autopilot en niet KO gaan 😅)
5 x 76kg (Beter)
3 x 86kg
3 x 96kg
6 x 103.5kg (Zwaarder dan verwacht?)
6 x 103.5kg (Beter. Maar nog steeds best stevig!)

Bench press
6 x 70kg
6 x 112.5kg (Zonder polsbanden of sleeves. Voelt zwaar???)
6 x 112.5kg
6 x 112.5kg
10 x 112.5kg (Elke set iets beter, maar dit was toch ook weer moeilijker dan ik zou willen)

Hier bij laten. Het beste is er uit. Morgen de squat training ook even skippen voor wat extra rust. Zaterdag is er dan snatch en press. Da's niet te intens dus is wel ok.

Power snatch
3 x 40kg (Met lege bar opgewarmd voor full snatch. Dit was een diepe power snatch. Ook goed. Toch weer wat dieper dan vorige keer. Weet alleen nog niet of ik dit ook met zwaardere gewichten ga kunnen)
2 x 50kg
2 x 60kg
2 x 65kg (Iets minder durf, maar wel nog goeie reps. De manier waarop ik nu onder de bar duik voelt heel smooth)
2 x 65kg (Beter. Iets harder doorgetrokken en daardoor ook minder diep moeten opvangen)
2 x 65kg (Begint effortless te voelen)
2 x 65kg (Easy. Voor die tweede rep echt minimale effort gedaan. Er is duidelijk ergens een klik in mijn brein gebeurd)
1 x 70kg
1 x 75kg (Hmm. Goeie rep maar toch niet 100% tevreden van. Nog eens)
1 x 75kg (Slechter 😅 iets meer rust nemen en nog 1 keer)
1 x 75kg (Goed! Met deze ben ik tevreden. Kan niet wachten om binnenkort de 80kg terug aan te vallen 😁)

Press
5 x 60kg (Voorafgegaan door drie full cleans, om van die lelijke power clean af te raken. Tweede clean was ok, derde clean was goed. Grappig hoe voor snatches een power snatch veel natuurlijker voelt voor mij, terwijl bij cleans een full clean beter voelt dan een power clean)
3 x 80kg (Twee cleans. Is toch nog wat zoeken. Ook niet abnormaal gezien de weinige moeite die ik nu steek ik het terug te leren. Komt wel goed)
3 x 87.5kg (Goed. Op video zie ik dat het een vrij diepe power clean is waarna ik een front squat doe, maar da's ok. Mijn PR was 120kg dus is normaal dat dit nog licht is. De press zelf is best stevig)
3 x 87.5kg (Betere clean. Zware press)
3 x 87.5kg (Goed! Clean zit al best goed. Press was @8,5 denk ik)

Box jump
20kg - 41cm (x3. Met lege barbell op mijn rug. Geen armen kunnen gebruiken maar het duidelijk een pak moeilijker 😄)
40kg - 41cm (x3. T'is vooral een mentale strijd 😄 dit is landing met licht gebogen benen)
40kg - 48cm (x3 😁)
40kg - 55cm (x3. Ok, dit was de limiet 😅)

Airbike
3300m - 7:00 (Rustig tempo)

Blij met hoe de gewichtheftechnieken gaan. Vorige keer merkte ik dat de techniek achteruit ging door slechts 1 keer per week te snatchen en cleanen. Nu doe ik eenmaal per twee weken een snatch en clean, en gaat het elke keer wat beter 😅 denk dat ik het ook gewoon slimmer aanpak deze keer door niet altijd persé heel zwaar te willen gaan en veel te failen.

Axle block pull
5 x 120kg
5 x 160kg
5 x 190kg (Straps)
5 x 210kg
7 x 230kg (@8,5. Goed!) PR

Volgende op de planning was car walk. 1 keer de lege frame (210kg) opgetild, maar voelde niet goed aan mijn benen. Even niet doen dus
Volgende: atlas stone reeks van 80kg tot 110kg, 1m70x2, 1m45, 1m30. Was al onhandig begonnen met de 80 en 90kg stone. 100kg kreeg ik gelapt maar niks van energie meer om er mee recht te komen. Wat is dit nu weer?

Blij met de deadlift. Daarna was er precies geen energie meer... Geen idee wat het probleem is. 100kg stone zou nooit een probleem mogen zijn.

Bodyweight
93.3kg

Log press
3 x 76kg
3 x 98.5kg (Leg drive lijkt vandaag wat minder)
2 x 108.5kg
1 x 118.5kg (Eerste rep best ok. 2de niet kunnen locken...)
2 x 118.5kg (Beter. Tweede rep was redelijk goed doorduwen maar een derde leek niet onmogelijk. Toch derde rep gefaild. Jammer. Niet verder pushen vandaag)

Volgende week nog mijn 2x6 doen, en daarna flinke deload en zo in de laatste rechte lijn naar static monster
Klein half uurtje bezig geweest met de opstelling voor de volgende oefening. Ik had een geweldig idee, tot bleek dat de spotter bars die bij mijn yoke geleverd werden helemaal niet op mijn yoke passen 🤨. Of ik moet die spotter bars van ergens anders hebben, maar ik zou niet weten van waar.
Soit, mijn hele opstelling terug weggezet en in het squatrack opnieuw gedaan. Lastige is dat ik nu een hele wandeling met de log moet maken om die daar te krijgen 😄

Incline log bench press
5 x 47kg
5 x 77kg (Voelt fijn)
5 x 97kg (Dit was wel al best zwaar)
5 x 97kg
5 x 97kg (Zwaar 😄)

En daarna nog wat indeling zoeken voor dit weekend. Komt 5 man techniekles powerlifting volgen, dus de yoke op een handige plaats proberen zetten zodat die ook als squatrack kan dienen. De squathaken die ik bij de yoke gekregen heb passen er WEL op 😂

Log viel tegen, vooral omdat 116kg vorige keer zwaar was maar wel met overschot. Maar goed, t'is pas eind oktober dat ik peaked moet staan. Denk dat het afvallen er ook iets mee te maken heeft, ook al gaat dat niet te snel.
Incline log was leuk met deze opstelling. Die gaat blijven. Kan wel helpen voor de log lockout denk ik.

Squat (high bar)
10 x 60kg (Even een training off-program. Niet te zwaar en high reps. Ik ga ook (tijdelijk) overschakelen op high bar. Powerlifting wedstrijden zijn pas voor ten vroegste volgend jaar, voor strongman zijn de meningen verdeeld of low of highbar het beste is, en voor het gewichtheffen kan het alleen maar ten goede komen)
10 x 80kg
10 x 100kg (Beetje pijn in knie. Waarom ook niet)
10 x 120kg (Voeten iets anders gezet. Nog kniepijn maar minder. Was wel al stevig voor 10 reps 😅)
10 x 140kg (Nog wat minder kniepijn. En volume PR 😄. Is meer het aantal herhalingen dan het gewicht dat het moeilijk maakt. Kracht is er nog over.) PR

Goed. Hier bij laten. Een squattraining zonder pijn in mijn quads. Laat ons dat zo houden.

Heb nieuwe elbow sleeves gekocht en vandaag voor het eerst aangedaan. Maatje kleiner dan mijn vorige. Kreeg ze nog best vlot aan, maar wtf. Van in het begin al het gevoel dat er geen bloed meer naar mijn handen gaat. Ben er zeker van dat er nog velen zijn die nog een maatje kleiner hebben, aangezien die hulp nodig hebben bij het aankrijgen. Hoe houden die het uit? 😅

Axle press
3 x 60kg
3 x 80kg
3 x 100kg (Tot 80kg was het 2 push presses en 1 jerk. Bij dit gewicht vertrouwde ik het niet helemaal meer, dus gewoon 3 push presses vanaf hier)
0 x 112.5kg (Drie pogingen op clean, maar telkens fail. Weet niet wat het probleem is. Bij de laatste fail uit frustratie tegen een autoband geschopt en mijn teen beetje pijn gedaan)
7 x 100kg (Dan maar een repout met 100kg, om de training toch nog ietwat positief af te sluiten. Absoluut geen zin meer in de rest van de training. Dit was dan weer een erg vlotte clean.) PR

Axle press gaat er even uit. Op die manier kan ik dan wekelijks mijn snatch oefenen. Heb ik ook meer zin in.

Axle block pull
3 x 120kg
3 x 160kg
3 x 205kg (Straps)
4 x 225kg (Moesten er maar 3 zijn, maar wou nog even een kleine techniektweak testen)
5 x 245kg (Goed. Easy. RPE 8.) PR

Yoke walk

80kg - 4x12m
160kg - 3x12m
240kg - 3x12m (160 was nog heel snel. Dit was een beetje versneld stappen 😅 Ik dacht, mss moet ik toch wat meer volume doen zodat ik niet helemaal afga op die medley op SMvB-105. Dit is ver van voldoende 😅)

Atlas stone to shoulder
1 x 80kg (Zonder hars. Naar de schouder is easy. Daar met 1 arm onder controle houden is moeilijker)
1 x 100kg PR
1 x 100kg
1 x 100kg (3 singles. Telkens hetzelfde verhaal. Schouderen is best ok, maar daar met 1 hand onder controle houden is nog moeilijk. Denk dat het alle drie de keren afgekeurd zou zijn. Goed dat ik daar nu begin op te oefenen, want dacht dat het makkelijker ging zijn)

Front lever
3 x (2 keer heel korte hold. Derde met gebogen benen gedaan en langzaam gestrekt tot net niet gestrekt) PR
3 x (Drie pogingen. Geen hele goeie 😄)
3 x (Ook niet super 😄)

Good train. Mag eens na de afgelopen kutweek. Qua niveau voor SMvB-105 is er nog massas werk, met nog maar een maand tijd, maar ik heb me geamuseerd en dat plan ik op de wedstrijd ook te doen, ookal is de kans groot dat ik dik laatste wordt, als ik het niveau van de tegenstand zie. Belangrijkste voor mij die dag zal zijn om op de deadlift te checken of mijn niveau voor static monster beetje goed staat.

Log press
3 x 76kg
3 x 96kg (Dikke duizeligheid weer. Geen idee hoe ik die derde rep gedaan heb)
6 x 106kg (Viel zwaar! Klein beetje duizeligheid nog, mss daarmee geen optimale legdrive)
6 x 106kg (Beter. Denk dat 8 (voor een volume PR) er wel in zat, maar mentaal was ik na die 6de wel klaar)

De kleinere elbow sleeves hier ook eens geprobeerd. Had het idee dat ik mss toch net iets langer kon doorduwen bij zwaardere reps. Lastige is juist dat ze vanaf ik ze aanheb het bloed naar mijn handen nogal hevig afsnijden. De combinatie met strakke wrist wraps is dus al helemaal sucky. Had de wrist wraps nu semi hard gedaan

Incline log bench press
5 x 47kg
3 x 77kg
3 x 97kg
3 x 107kg (Voelt goed! Heb de homegym beetje anders ingericht zodat deze nu een vaste plaats heeft. Dan wordt die niet te rap geskipt, tov als ik elke keer vanalles moet verzetten om te kunnen starten. Squatten zal ik even vanuit de yoke moeten doen 😅) PR
3 x 107kg
3 x 107kg (Stevig, maar wel nog wat over. Wil nu wel eens testen wat ik hier op kan 😄)
1 x 117kg (Press was best ok. Moeilijkste is om hem op mijn borst gerold te krijgen 😄 zou de spotters een gaatje hoger kunnen zetten maar denk dat de log dan op de spotters blijft liggen ipv op mijn borst) PR
0 x 127kg (Nope. Heel weinig beweging in te krijgen 😂 117kg was nochtans best ok)

Ik hou wel van die incline log!
De incline is vrij hoog, zodat die niet heel veel zal schelen met het achterover geleund staan bij een normale log.
Biceps vonden het op de borst rollen precies niet zo leuk wel.

Vanaf volgende week dikke deload op log en zo opwerken naar static monster. Dan ook terug meer assistance.

Nu nog wat dingen verplaatsen zodat ik een goeie plaats kan vinden voor de yoke, zodat ik daar morgen kan uit squatten 😄

Dit is het geworden:

IMG_20230809_195446.jpg

Met de yoke ging het toch niet zo handig zijn, en dan ook weer een heel gedoe om van yoke naar squatrack te gaan en omgekeerd. Dit is het compromis. Incline log langs de muurkant, en squat aan de andere kant. Is nu wat korter om te squatten, maar op zich nog ruim voldoende plaats.
De log terug weghalen als iemand komt trainen die hem wil gebruiken, gaat wel een gedoe worden 😄

Idd zeker nog ruimte genoeg om te squatten!

IMG_20230810_120404.jpg

Potje bijna leeg, twee nieuwe potjes net aangekomen!

Squat (high bar)
8 x 60kg
8 x 90kg
8 x 110kg
8 x 130kg
8 x 150kg (Stevig! Heel weinig pijn, dus daar ben ik wel tevreden mee) PR

De high bar squats bevallen me wel. Beweging voelt erg natuurlijk. 8 reps is veel, maar heb gedurende de hele set het gevoel dat ik gewoon op rustig tempo mijn repjes kan doen.
Ik ga even op deze manier blijven opbouwen. Vorige week was 10x140. Nu 8x150. Ideale plan is nu verder gaan met 6x160, 4x170, 3x180, 2x190, 1x200. 200 op high bar squat zou heel mooi zijn. Daarna dan naar een normalere opbouw overstappen

Power stairs
4 x 90kg
4 x 105kg (Heb deze keer wat bumpers op de blok gestoken, zodat mijn benen meer oppervlakte hebben om tegen te duwen. Voelt beter)
4 x 120kg
1 x 140kg (4 pogingen, 1 geslaagd. Hoe is dit ineens zoveel zwaarder dan die 120 die nog vlot ging 😅)
1 x 140kg (Jezus wtf 😂 never mind)

Pin pull
1 x 50kg (Beide handen eenmaal. Verrassend vlot. Heb de duckwalk gebruikt en die is denk ik een fractie dunner dan mijn gewoonlijke pin. Daarom mss)
1 x 60kg
0 x 70kg (Nope, hiervoor was de pin te glad)
3 x 60kg (Meteen na de 70) PR
5 x 50kg (Meteen na de 60. Dropset 😄) PR

Good train

Voor jullie privé collectie

IMG_20230810_15111261.jpg

Terug
Naar boven