18" deadlift
5 x 120kg
5 x 160kg (Met gewone bar deze keer. Ook eens proberen met squatschoenen. Ik heb in het verleden al gemerkt dat die houding me goed afging, ook al moet je dieper gaan zakken. Eens kijken wat het geeft op deze hoogte)
3 x 200kg (Straps. Gewone bar voelt vreemd. Ben de axle al zodanig gewend ondertussen 😄)
2 x 240kg (Uhm ok, dit voelde zwaar. Schoenen toch maar weer uitdoen)
1 x 260kg (Voelt beter. Ook wel zwaar. Zal geen PR worden vandaag)
1 x 280kg
1 x 290kg (Zwaar!!! Dit ZOU een PR kunnen zijn op deze hoogte, maar ik heb onder deze oefening al trainingen gelogd waar de bar boven de knie startte, waar ik toen insane weights op kon pullen, dus mijn appje zal het me niet kunnen zeggen 😅)
1 x 300kg (Potje ammoniak er bijgepakt. Dit was RPE 11 😂)
Leek mij leuk om hierna de bar nog wat te verhogen zodat ik boven de knie kon starten, maar de eerste rep was al fail. De energie is er uit na die laatste 😅
Ik ga wsl afzeggen voor SMVB-105. Er is de laatste tijd een golferselleboog aan het opkomen, en dat gaat voor een groot deel van de events daar sucken. Ik zit al een hele tijd te twijfelen of ik wel wil meedoen, omdat de events me niet echt liggen, maar ik wou niet afzeggen zonder een geldige reden. Ik vrees dat ik mijn reden gevonden heb...
Denk dat het komt door wat te forceren bij het op de borst krijgen van de log bij de incline press. Ondertussen heb ik gevonden hoe ik het moet doen, maar die eerste sessies hebben wat onnodige stress op die pezen gezet.
Het positieve is dat ik het grootste deel van de oefeningen die ik wil doen wel gewoon kan doen zonder pijn. Maar bv een truck pull en tire flip zie ik niet goed komen, zeker met daar nog een heavy farmer tussen.