XXL Nutrition

Woopy returns

Mooi man!

• Topic Starter Topic Starter
Lastige maag en misselijk gevoel aan het begin van de training. Dat belooft

Power snatch
3 x 40kg
2 x 50kg
2 x 60kg
2 x 67.5kg (2 goeie reps, maar vorige keer voelde het wel smoother)
2 x 67.5kg
2 x 67.5kg (Iets beter misschien)
2 x 67.5kg (Eerste voelde heel goed. Tweede was beetje split landing dus niet helemaal goed)
1 x 72.5kg (Goed!)
1 x 77.5kg (PR! Iets dieper opgevangen denk ik. De catch mocht iets overtuigder. Nog eens doen) PR
1 x 77.5kg (f**k it, ik ga voor 80 😁)
1 x 80kg (Yesssss 😁 beter dan die 77,5kg's!) PR

Press

5 x 60kg
3 x 80kg
3 x 90kg (Niet makkelijk. Schouders zijn al wat vermoeid)
3 x 90kg (Elke set is voorafgegaan door een (full) clean. Naarmate die techniek beter begint te gaan, begint de bar ook meer met een clean grip op mijn schouders te landen. Moest daardoor een paar wipjes doen om de grip startklaar te krijgen voor de press. Niet zo ideaal 😅)
3 x 90kg (Goed)

Circus dumbbell
5 x 35kg (Deze toch ook terug wat proberen doen. Op smvb-105 zijn het van die kleine ronde bollen dumbbells, dus is wel wat anders, maar dit is beter dan het gewoon helemaal niet te oefenen)
5 x 45kg (Voelde nog vlot. Zal snel veranderen 😄. Eerste vier reps met terug opvangen op de schouder, maar dat begon toch wat sketchy te worden)
5 x 55kg (Huh. Vreemd. Conditioneel wat moeilijk maar verder allemaal goeie presses. Remind me again waarom dit begin dit jaar zo moeilijk ging?)

Good training!
Nog steeds wat misselijk maar gelukkig heel weinig last van gehad

IMG_20230812_11405292.jpg

18" deadlift (axle, suited)
5 x 120kg
5 x 160kg (Half suit)
5 x 200kg
5 x 240kg (Dit was zwaar! En er moet nog 40kg bij vandaag, liefst 60kg 😅) PR
3 x 260kg (Stevig. Heb de indruk dat ik mijn suit mss iets te hoog heb aangetrokken waardoor het iets minder helpt dan normaal)
1 x 280kg (Fail, bijna meteen gevolgd door een easy rep. Ik lijk mijn startpositie een beetje kwijt te zijn, en dit uit een verkeerde positie trekken lukt niet)
0 x 300kg (Nope, kon de positie niet vinden...)

Hierna de axle vervangen door een gewone bar en zo ook wat geoefend. Is toch nog een heel ander verhaal aangezien je er met een gewone bar eerst veel slack moet uittrekken. En dit is hoe het zal worden op smvb-105, dus toch ook wat oefenen.
Ging ook lang niet hoe ik gewild had. Natuurlijk voorvermoeid door de axle dl, maar op wedstrijd komt deze als vierde, dus dan zal ik ook niet fris zijn.
Weak ass training.

Toch een rep-PR gezet. Da's toch positief. 🙂

Log press
5 x 76kg (Deload komt geen dag te vroeg. Beide schouders zeuren een beetje)
5 x 88.5kg
5 x 88.5kg
5 x 88.5kg (Sommige reps voelen alsof ik een lege kartonnen doos aan het pressen ben 😅)
5 x 88.5kg
5 x 88.5kg (Hmm, extra lang gewacht om mijn hoofd er door te steken bij elke rep, en voelde eigenlijk belachelijk sterk. De 5x5 is gedaan. Even wat gewicht bijgooien en dit verder testen)
1 x 106kg
1 x 116kg (Clean beetje flauw. Press vlot)
1 x 126kg (Haha wtf? Zwaarste dat ik op deze log al gedaan heb, terwijl het niet gepland was, na een (weliswaar lichte) 5x5, en het voelde niet eens als een max 😂)

Waarom ontdek ik deze manier van pressen nu pas? Deze gaat ook mooi samen gaan met de incline log press. Dat belooft

Incline log bench press
5 x 47kg
5 x 77kg
5 x 99.5kg (Best zwaar)
5 x 99.5kg
7 x 99.5kg

Pull up + Triceps cable pushdown
6 x 5kg + 10 x 25kg (Eerste keer in heel lange tijd pull ups met extra gewicht!)
5 x 5kg + 10 x 25kg (Genoeg geweest. Triceps zijn op en veel pull ups gaan er ook niet meer volgen)

Goeie training!
Het vertrouwen in een goeie static monster wedstrijd zat de laatste tijd vrij laag, maar dat vertrouwen is nu wel hersteld.

Benen voelen tegenwoordig ook beter dan hoe ze de laatste weken/maanden voelden. De overschakeling naar high bar is een goeie keuze geweest.

Volgend jaar een powerlift wedstrijd doen wordt wel wat minder waarschijnlijk. Mijn squat is nu een high bar squat, wat me wel wat kilo's kost tov low bar. Bench is uit mijn schema gegaan om plaats te maken voor de incline log press. Mijn vaste deadlift is nu de 18" axle deadlift, met eenmaal om de 4 weken een gewone deadlift maar dan met straps en deadlift bar. Dusja, da's voor powerliften allemaal niet ideaal. Voor mijn huidige doelen voelt het wel perfect, dus 🤷‍♂️

IMG_20230816_19352470.jpg

Squat (high bar)
6 x 60kg
6 x 100kg
6 x 120kg
6 x 140kg (Valt toch vrij zwaar vandaag)
6 x 160kg (Stevig! 4de rep in de bottom precies even spanningverlies, was even pittig. Volgende week zal ik wat meer energie nodig hebben dan dit 😄) PR

Zercher squat

4 x 60kg
4 x 100kg
4 x 120kg (Ok, maar als ik zwaarder ga, gaan er ongelukken gebeuren 😂. Bar begint beetje naar voor te rollen)

Hamstring raise
6 x (Groene rekkers. Elke twee reps de rekkers iets verder vastgenomen voor meer hulp. Stevig)
6 x
8 x (Rekkers van in het begin wat verder vastgepakt. Moet deze dringend meer beginnen doen)

Ok train

Grats!

Clean and jerk
3 x 60kg (Wtf, direct buiten adem en erg benauwd gevoel. Ligt aan de temperatuur/vochtigheid denk ik?)
2 x 80kg (Tweede was per ongeluk een hoge power clean. Niet erg, maar ik mag er geen gewoonte van maken. Jerk voelt solid)
2 x 90kg (Wie heeft ooit bedacht om een weightlifting bar met center knurling te maken. Mijn hals is er al half afgeschraapt 😅)
2 x 90kg
2 x 90kg (Goed. Clean was de eerste sets nog beetje onhandig maar voelt al best ok nu)
1 x 100kg (Vlot)
1 x 110kg (Dit begon mentaal te spelen 😄 ik voelde een kleine hapering in mijn clean, maar op camera is er niets van te zien. Jerk was gewoon goed. Blij mee. Is 10kg onder mijn PR, voor de eerste clean & jerk sessie in 2 jaar, met techniek die er in mijn ogen heel mooi uitziet)

Press
6 x 60kg (Met powerclean die tegen riem botste, gevolgd door een hang power clean, en nadien met wandeling naar het squatrack om het platform vrij te maken voor de vriendin die gaat deadliften 😄)
6 x 80kg (Zwaar)
6 x 80kg
10 x 80kg (9de was heel zwaar. 10de was all out. 11de zou volume PR geweest zijn, maar was niet voor vandaag 😄)

Box jump
2x41cm (3x. Trapje gemaakt zodat ik telkens 2 opeenvolgende sprongen kan maken)
2x49cm (3x. Ik kom met mijn hoofd net niet aan het plafond 😅)
2x55cm (3x. Gehurkt landen en niet rechtstaan bij de laatste 😅)
2x62cm (x3. Nog erg easy. Maar hoger gaat niet goedkomen voor de tweede blok icm plafond 😅)
74cm (x3. Geen tweede sprong)
87cm (x3. Toch al hoog 😅)
96cm (Nope 😂 kon me er mentaal niet overzetten. Blokkeerde helemaal. Laatste schijf er afgeschoven en terug op 87cm gesprongen, met genoeg overschot om op die 96cm te geraken 🤷‍♂️)

Good train hier in de sauna

IMG_20230819_12232786.jpg
IMG_20230819_12230387.jpg

18" deadlift
5 x 120kg
5 x 160kg (Met gewone bar deze keer. Ook eens proberen met squatschoenen. Ik heb in het verleden al gemerkt dat die houding me goed afging, ook al moet je dieper gaan zakken. Eens kijken wat het geeft op deze hoogte)
3 x 200kg (Straps. Gewone bar voelt vreemd. Ben de axle al zodanig gewend ondertussen 😄)
2 x 240kg (Uhm ok, dit voelde zwaar. Schoenen toch maar weer uitdoen)
1 x 260kg (Voelt beter. Ook wel zwaar. Zal geen PR worden vandaag)
1 x 280kg
1 x 290kg (Zwaar!!! Dit ZOU een PR kunnen zijn op deze hoogte, maar ik heb onder deze oefening al trainingen gelogd waar de bar boven de knie startte, waar ik toen insane weights op kon pullen, dus mijn appje zal het me niet kunnen zeggen 😅)
1 x 300kg (Potje ammoniak er bijgepakt. Dit was RPE 11 😂)

Leek mij leuk om hierna de bar nog wat te verhogen zodat ik boven de knie kon starten, maar de eerste rep was al fail. De energie is er uit na die laatste 😅

Ik ga wsl afzeggen voor SMVB-105. Er is de laatste tijd een golferselleboog aan het opkomen, en dat gaat voor een groot deel van de events daar sucken. Ik zit al een hele tijd te twijfelen of ik wel wil meedoen, omdat de events me niet echt liggen, maar ik wou niet afzeggen zonder een geldige reden. Ik vrees dat ik mijn reden gevonden heb...
Denk dat het komt door wat te forceren bij het op de borst krijgen van de log bij de incline press. Ondertussen heb ik gevonden hoe ik het moet doen, maar die eerste sessies hebben wat onnodige stress op die pezen gezet.
Het positieve is dat ik het grootste deel van de oefeningen die ik wil doen wel gewoon kan doen zonder pijn. Maar bv een truck pull en tire flip zie ik niet goed komen, zeker met daar nog een heavy farmer tussen.

Bodyweight
91.8kg (Gewicht komt goed. Ik ga wel blij zijn als ik terug wat meer mag eten 😅)

Log press
5 x 76kg (Weer lekker duizelig, en al nat van het zweet nog voor ik een gewicht aangeraakt heb 😄)
5 x 91kg
5 x 91kg
5 x 91kg (Denk niet dat er vandaag nog zo'n zotte single als vorige week zal inzitten 😅 dit gewicht gaat vlot, maar ik voel de warmte wel)
5 x 91kg
5 x 91kg (RPE5,5?)
1 x 111kg (Raketje)
0 x 121kg (Voelde heel laag in energie. Op film zag ik dat mijn armen eigenlijk zo goed als gestrekt waren)
1 x 121kg (Strakkere sleeves aangedaan. Goeie rep)
0 x 131kg (Beetje een yolo poging 😅 kwam zo hoog als mijn legdrive toeliet. Verder pressen ging niet meer)

Einde training. Helemaal leeggezweet.
Vanaf volgende keer mijn volume niet meer opvolgen met heavy singles. Even het schema volgen en de opbouw laten werken. Peak is voor eind oktober.

Squat (high bar)
4 x 60kg
4 x 100kg
4 x 130kg
4 x 150kg
4 x 170kg (@8. Niet makkelijk maar wel nog kracht over) PR

Front Squat

8 x 100kg
3 x 130kg (Voelt verrassend goed. Laatste front squat is 2 maand geleden en toen kon ik hooguit dit gewicht voor een single doen omdat mijn benen teveel pijn deden)
1 x 150kg
1 x 165kg (Okay, hier bij laten. De 150 voelde nog zodanig licht dat ik al begon te dromen over een PR dat meteen ook 2xBW zou zijn, maar daarvoor moest er nog 20kg bijkomen, en dat ging het toch niet worden 😅. Met een goeie grind vandaag misschien 175kg.)
0 x 185kg (Gewoon even uitgepakt en 5tal seconden blijven staan. Wou het toch op zijn minst gevoeld hebben 😄. Met hoe dit voelde, ben ik vrij gerust dat 175kg er inderdaad in zat, maar dit gewicht ging het niet worden. Voelde ook niet onmogelijk voor de korte termijn)

Stiff leg deadlift
8 x 130kg (Laatste keer dat ik deze deed is ook weer lang geleden, dus beetje deload gedaan, maar dit ging nog erg vlot)
8 x 140kg (Zwaarder uiteraard, maar ook wel ok)
8 x 150kg (Huh, dit was ook nog ok. Laatste keer was in april en was 3x8x150, dus dit is een verrassing!)

Reverse wrist curl + Wrist curl
8 x 20kg PR + 10 x 20kg (Deze zijn geleden van mijn allereerste trainingsjaren denk ik 😄 voelt wel goed. Moet ik meer doen) PR
8 x 20kg + 10 x 20kg
8 x 15kg + 15 x 15kg (Voor die laatste set de roze vrouwenbarbell van mijn vriendin moeten nemen 😅 vooral met de handpalmen naar beneden valt me zwaar) PR

Good train. Lang geleden dat ik zo'n volledige squattraining kon doen, met gewichten waar ik ook tevreden kan mee zijn. Zit in de juiste richting!

Frontsquat heeft een brutal cut-off, een gewicht kan vlot & licht aanvoelen, gooi er wat bij en je hebt iets van "f**k dit". Zelf nog gehad vorige week :alien:

Power snatch
3 x 40kg
2 x 50kg
2 x 60kg
2 x 70kg
2 x 70kg (Voelt goed!)
2 x 70kg
2 x 70kg (Eerste was per ongeluk full snatch. Wist niet dat ik die nog kon 😅)

Press
5 x 60kg
3 x 80kg
3 x 92.5kg
3 x 92.5kg
3 x 92.5kg

Box jump
75cm (x3. Bijna gestrekte benen. Op tractorband omdat mijn blocks bezet zijn door iemand die powerstairs doet)
75cm (x3)
75cm (x3)
75cm (x3)

Good train. Met iemand bij die nogal veel praat 😅

• Like
Waarderingen: horn
IMG_20230826_12084209.jpg

• Like
Waarderingen: Loca
18" deadlift (axle)
5 x 120kg
5 x 160kg
5 x 195kg (Straps)
5 x 215kg
8 x 235kg (Goed! Axle voelt heel goed. Doel was 5 reps maar was echt nog te vlot. Nu was het een @8,5) PR

Was goed, maar ga het hier wel bij laten. Lichaam voelde al van voor de training half gesloopt. Geen idee waarom. Had graag nog stones gedaan, maar ga verstandig blijven. Elleboog liet zich ook wat voelen bij de deadlifts.

Ga hierna nog wat mijn zandzakken versleuren om gym weer iets anders in te richten, en straks wordt er mss nog een natuursteen afgezet, dus dat zal al extra training genoeg zijn 😅

• Like
Waarderingen: horn
Terug
Naar boven