AndroidHealthClinic

Woopy returns

• Topic Starter Topic Starter
Log press
5 x 76kg
5 x 93.5kg
5 x 93.5kg (Het is niet moeilijk, maar het voelt ook niet meer als speelgoed)
5 x 93.5kg (Riem beetje strakker. Voelt beter)
5 x 93.5kg (Dit voelde al speelgoedachtiger 😁)
5 x 93.5kg (Leg drive mag wel beter)

Hierna medley met 4 logs geprobeerd. Bij de derde al gefaald omdat de eerste drie elk op 1 autobandlagen waardoor ik de liftoff uit evenwicht moest doen, en dat heeft me veel kracht gekost.
Daarna nog beetje yolo voor de laatste log gegaan, na even rust. Was 128,5kg. Denk dat het niet veel scheelde. Natuurlijk niet de beste opbouw gehad.
En nu de komende weken toch echt stoppen met die zware singles/fails 😅

Incline log bench press
5 x 47kg
5 x 77kg
5 x 102kg PR
5 x 102kg
5 x 102kg (Dit ga ik niet teveel verder kunnen verzwaren 😅)

Pull up + Triceps cable pushdown
7 x 5kg + 10 x 25kg
5 x 5kg + 10 x 25kg
4 x 5kg + 8 x 25kg (Op)

Good train

Deze is zonet aangekomen 😁

IMG_20230828_11224456.jpg
Wat weegt die? 110-120kg?

We hebben goeie belichting in de nieuwe badkamer 😁

IMG_20230830_200751.jpg

Cut gaat goed. 91-92kg nu, komende van 96-98kg. Straks komen mijn abs er nog door 😅

The very same 😁
Heeft heel lang op het koertje van Orhan zijn gym gelegen. Orhan is nu in mijn buurt aan het werken met zijn bouwbedrijf, dus ik had gevraagd of hij hem niet wou komen brengen, en dat heeft hij gedaan 😄 (samen met een log die ooit van mij was en al jaren ongebruikt in zijn gym staat, die een trainee wil kopen, en een helemaal verroeste slee die ik ga proberen opknappen).

Squat (high bar)
4 x 60kg
4 x 100kg
3 x 140kg
3 x 160kg
3 x 180kg (Goed! Derde rep was relatief traag. 180kg is mijn max op high bar squat. Toen ik dat deed, woog ik ook wel 10kg minder dan nu :)) PR

Front Squat

4 x 100kg
4 x 130kg (Voelt solid)
4 x 130kg
8 x 130kg (Nice 😁) PR

Stiff leg deadlift

5 x 140kg
5 x 180kg (Stevig. Elke rep vanaf de grond, zoals de powerliftinggoden ze bedoeld hebben)
5 x 180kg (Ok, genoeg 😅)

Reverse wrist curl + Wrist curl
8 x 20kg + 10 x 20kg
8 x 20kg + 10 x 20kg
10 x 20kg PR + 10 x 20kg

Good train. Last in de benen lijkt volledig voorbij te zijn. Nu juist nog wat voorzichtig blijven met mijn elleboog.

Wel dikke prkes zalle! Hopelijk blijf je in de flow

Clean and jerk
3 x 60kg
2 x 80kg (Geen technisch hoogstandje)
2 x 92.5kg (Ik durf precies geen heupcontact maken)
2 x 92.5kg (Iets beter)
2 x 92.5kg (Eerste clean teveel naar voor gegooid en terug moeten droppen. Daarna 2 goeie. Vandaag mijn dagje niet)

Press
6 x 60kg
6 x 82.5kg (Heavy. Voorafgegaan door een power clean. De power clean zit wel goed)
6 x 82.5kg
6 x 82.5kg (Zwaar)

Weight for height
16.5kg - ??? (x2. Geen paal opgezet. Beetje techniek met lichte zak)
16.5kg - ??? (x3)
16.5kg - ??? (x4. Niet super)
16.5kg - ??? (x5. Slecht 😅. Energie is er uit. 5 throws na elkaar is ook best pittig blijkbaar)

Ok train

18" deadlift (axle)
5 x 120kg
5 x 160kg (Straps. Setje vroeger dan normaal. Golferselleboog blijft lastig doen dus grip beetje ontzien. Zou graag straks stones kunnen proberen)
3 x 190kg
3 x 210kg (Gaat goed. Voel linker hamstring wel een beetje. Mijn lijf mag stilaan eens stoppen met zeuren 😅)
3 x 230kg
4 x 250kg (Rug kraakte bij de eerste rep. Scary 😅 5de was ook nog gelukt maar wou me niet forceren. Had het gevoel dat mijn riem daarna snel uit moest, maar lijk er nu zo meteen niets meer van te voelen) PR

Deadlift (dl bar, suit)

1 x 140kg (Met 4cm platform onder de schijven. Vooral oefening om met full suit, riem en straps de lift te kunnen starten zonder dood te gaan. 2 weken na static monster is er een wedstrijd met daarin een max deadlift, en als ik een beetje competitief wil blijven, moet ik toch leren werken met het suit)
1 x 180kg (In positie komen op deze hoogte is niet super comfortabel, maar wel doenbaar. De lift zelf is nog gewichtloos)
1 x 220kg (Elke rep iets comfortabeler. Druk op de kop begon bij dit gewicht wel al te komen 😄)
1 x 250kg (Goeie lift. Kan zeker nog bij. Volgende keer een matje minder, en mss wat gewicht extra. Als ik vanaf de grond kan leren werken, denk ik dat 270kg zeker kan.) PR

Daarna in de tuin nog een beetje met mijn steen gespeeld. Doel is hem ooit te kunnen pressen. Pickup was vandaag heel moeilijk, vooral omdat hij in nat gras lag. Heb hem nu op een strook beton gelegd zodat ik dat probleem een volgende keer niet meer heb. 1 keer op de borst gekregen, maar er was geen energie meer om te pressen. Wel leuk 😁

IMG_20230904_120445.jpg

Doe je curls? Curls (liefst lichte barbell of axle, of een preacher curl variant) met slow eccentrics helpen mij enorm bij elleboog pijn. Slow eccentrics door de hele beweging, ook bij bijna strekking, voelt super goed voor mijn pezen en heeft mij echt van elleboog ellende afgeholpen :)

Log press
5 x 76kg (Na eerste rep al half zwart voor mijn ogen. Geen idee hoe ik die overige 4 reps gedaan heb 😅)
5 x 86kg
5 x 96kg (Geen riem, elbow sleeves of polsbanden. Wel knee sleeves. Gezien de temperatuur had ik weinig zin om mezelf helemaal in te pakken. Is iets moeilijker, maar met dit gewicht wel ok)
5 x 96kg
5 x 96kg (Vlot)
5 x 98.5kg
5 x 101kg (Goed! Nog beetje overschot. Ik wil volgende week een iets grotere sprong maken, naar 5x5x101, dus wou op deze manier al wat aftasten of dat realistisch is. Lijkt me wel :))

Incline log bench press
5 x 47kg
3 x 77kg
3 x 97kg
0 x 109.5kg (Lol, nope, geraakte niet eens gestart 😅)
10 x 77kg (Beetje volume dan maar)
10 x 77kg
10 x 77kg (Stevig)

Triceps cable pushdown
10 x 25kg
10 x 25kg
10 x 25kg

Goeie training. Niet doodgegaan!

Squat (high bar)
5 x 60kg
3 x 100kg
2 x 130kg (Knieën doen lastig)
2 x 150kg (Huh, zwaar al? Paar weken geleden 8 reps gedaan met deze)
2 x 170kg (Pfoe...)
0 x 190kg (Nope. Uitgewandeld maar zelfs niet aan begonnen. Voelde loodzwaar. Voelde als zelfmoord om er aan te beginnen. 190kg... Had er zelfs speciaal mijn sbd's nog voor aangedaan na die laatste set met 170. Teleurstellend.)
1 x 160kg (Dacht dan mijn 3x3 van volgende keer maar al te doen. Vorige keer 3x180kg gedaan, dus dit is 20kg lichter. 1 zware single... Wtf is dit?)
1 x 160kg (Ja f**k dit)

Power stairs
13 x 100kg (Moesten er 12 zijn, maar blijkbaar is de tel bijhouden op een set van ruim anderhalve minuut niet zo eenvoudig. Elke rep inclusief de blok ook weer van de trap halen) PR

Pin pull (grip)

3 x 50kg (3 lifts per hand)
2 x 60kg
3 x 70kg PR
5 x 60kg PR
5 x 50kg (De 70-60-50 was een dropset)

Geen idee wat er ineens met mijn benen is weeral... Na de squat wel ok training.

Power snatch
3 x 40kg
2 x 50kg
2 x 60kg (Die had ik moeten filmen. Bar botste na de eerste rep mijn richting op, en minder hoog dan ik verwacht had, dus om mijn schenen te redden ging ik naar een soort push up houding, maar de bar rolde niet zo ver mijn richting op als ik verwacht had, dus moest ik terug naar boven, en zo kreeg ik de bar toch nog tegen mijn scheen terwijl ik er een mislukte burpee over deed 😂)
1 x 67.5kg
2 x 72.5kg (Tweede rep iets teveel naar voor, maar wel kunnen recoveren)
2 x 72.5kg (Drie pogingen, twee geslaagd. Alle drie te ver naar voor. Eerste rep was uitgestrekt maar niet in evenwicht kunnen houden)
2 x 72.5kg (Beter. Terug beetje meer op techniek gefocused. Ziet er imo nog niet 100% uit hoe het hoort. Zal volgende sessie hetzelfde gewicht blijven denk ik)
2 x 72.5kg (Twee geslaagde reps, maar moet toch wat vlotter en perfecter voelen voor ik verder stijg in gewicht van hieruit. Volgende keer hetzelfde gewicht nog eens)

Snatch pull
2 x 90kg (Heh, voelde alsof als ik dit gewicht wil kunnen snatchen, ik in een hele diepe snatch moet gaan zitten. Op video zie ik dat de bar twee keer gemakkelijk naar schouderhoogte ging. Bedrieglijk gevoel)
2 x 90kg (Mijn gok is dat ik het moet kunnen met een snatch die nog heel nipt power snatch is. Op een goeie dag moet die er toch eens aan geloven. Zal wsl bodyweight zijn tegen dan)

Press
6 x 60kg
3 x 80kg
3 x 95kg
3 x 95kg
4 x 95kg (Nice. @9. Elke set was voorafgegaan door een clean, die telkens wel goed zat. Als de progressie in de strict presses stops (en dat zal niet heel lang meer duren) ga ik eens voor een weightlifting total.) PR

Weight for height

16.5kg - 4m05 (x4)
16.5kg - 4m05 (x2 en dan 2x20kg)
16.5kg - 4m05 (x2 en dan 2x20kg. Pad van de zakken zit niet goed, en hoogte is ook zeer nipt. Soms wel, soms niet. Nog veel werk aan)

Good train. Snatch lijkt minder positief volgens mijn beschrijvingen, maar 2 maand geleden deed ik met hetzelfde gewicht 3 singles waarbij ik enkel van de laatste tevreden was.

Snatch pull:
IMG_20230909_12205010.jpg

18" deadlift (axle, suited)
5 x 120kg
5 x 160kg (Half suit, straps)
5 x 200kg
5 x 225kg
5 x 245kg (Stevig al) PR
3 x 265kg (Zwaar. Mijn cut begint goed zichtbaar te worden. Leuk, maar het bijkomende effect is dat mijn suit op deze hoogte niet veel meer lijkt te helpen. Ik begin te vrezen om in de -90 aan de 300kg te geraken, en ik wou er liefst over kunnen zelfs)
1 x 285kg (Heel zware start. Dicht tegen mijn max voor vandaag. Heb het gevoel dat ik het zonder suit even goed zou kunnen. Misschien toch maar overwegen om een maatje kleiner te bestellen voor de wedstrijd...)

Deadlift (dl bar, suit)
1 x 150kg
1 x 190kg (Voordeel aan het suit dat iets losser zit: gewone deadlifts worden beter doenbaar! Bar ligt nu nog op 1 matje van ~2cm. In positie komen blijft lastig, maar lukt voorlopig)
1 x 230kg (Vorige was nog een pluimpje. Dit was toch al stevig. Denk dat ik niet diep genoeg gaan zitten ben en er een stiff legged van gemaakt heb)
0 x 260kg (Beter gestart. Tot net onder de knie op een ok tempo, maar daar was het gedaan. Volgende keer zonder matje onder de schijven, en zonder voorgaande block pull)

Zware train. Zal blij zijn als het terug een beetje afkoelt.
Normaal nog stones, maar elleboog is stilaan iets erger aan het worden, dus toch nog even skippen.

Log press
5 x 76kg (Rechterknie deed heel lastig bij de dip)
5 x 91kg (Iets beter)
5 x 101kg (Mocht wel lichter voelen)
5 x 101kg (Iets beter)
5 x 101kg (Nog iets beter. Volgende keer mss toch een extra warmup setje doen)
5 x 101kg (Begint moeilijker te worden)
5 x 101kg (Goeie set. @8,5)

Dit was de laatste 5x5 van de voorbereiding naar static monster. Komende 2 weken zijn 4x4
Was beetje een gok om nu in de start van mijn voorbereiding 2,5kg zwaarder te gaan dan origineel gepland, maar ik heb de indruk dat dat wel goed komt.

Incline log bench press
5 x 47kg
4 x 87kg
3 x 104.5kg (Zwaar 😄)
3 x 104.5kg (Volgende set mijn zitje iets steiler zetten. Was bij het op de borst rollen een klein beetje onderuit gezakt, waardoor de incline dus ook platter werd en de lift wsl makkelijker was)
3 x 104.5kg (Log lag lastig om op de borst te rollen, en daardoor nog meer onderuitgeschoven 😅. Oh well, maakt niet uit. Volgende keer toch wat zakken in gewicht en meer volume doen. Is te zwaar aan het worden voor assistance)

Vorig jaar was ik op dit punt van mijn voorbereiding wsl 3-4kg zwaarder en aan het bulken. Nu is het gewicht de andere richting aan het opgaan (de laatste dagen consequent onder de 91kg). Toch lijkt mijn kracht er weinig invloed van te hebben. Vooral mijn presskracht lijkt gewoonlijk zwaar samen te hangen met mijn bodyweight, dus heel blij mee dat ik mijn kracht goed lijk te houden.

Terug
Naar boven