MuscleMeat

Woopy returns

Volgende week staat 3x3x121 gepland. Denk dat dat hem toch niet gaat worden. Ik denk eraan om te beginnen met 3x116kg en als het goed gaat elke set 2,5kg bijsteken.
Je kan nu nog niet voorspellen wat het volgende week gaat geven he. Misschien was het vandaag een slechte dag, misschien heb je volgende week een super goeie dag. Ik denk niet dat het een goed idee is om er nu al van uit te gaan dat het volgende week niet zal lukken.

• Topic Starter Topic Starter
T'is vooral dat aan 3x3x121 beginnen mentaal een hele opdracht gaat zijn als ik vandaag geen 3x3x116 kon 😅

Ik heb ook nog maar 2 log trainingen te gaan voor de wedstrijd. Als ik riskeer om nu faaltraining na faaltraining te hebben, lijkt me dat niet super. Beter om beetje op safe te spelen, toch?

Ik heb ook nog maar 2 log trainingen te gaan voor de wedstrijd. Als ik riskeer om nu faaltraining na faaltraining te hebben, lijkt me dat niet super. Beter om beetje op safe te spelen, toch?
Beter om tijdens de training te evalueren wat de mogelijkheden van de dag zijn. Niet een week op voorhand jezelf er al van overtuigen dat het waarschijnlijk toch niet gaat lukken. Want dan gaat het idd niet lukken.

Squat (high bar)
5 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 160kg (Beenkracht ok. Core heeft het wat moeilijk)
3 x 160kg (Beter. Denk dat ik te smal stond)
7 x 160kg (Klein volume PR van 1 rep toch kunnen zetten) PR

Atlas stone clean

5 x 90kg
5 x 90kg
5 x 100kg (Stevig. Wil deze terug vaker gaan doen. Is een goeie onderrug/heup sloper, en ik voel duidelijk dat ik hier nog wat kracht mis) PR

Genoeg voor vandaag. Was al de hele dag aan het denken dat ik bijzonder weinig zin in de training had 😄

IMG_20231005_185257.jpg

Filmpje van de stone clean?

Op mijn instagram 😅 geen idee hoe ik hier een filmpje zet. Is gewoon lappen en dan vanop de schoot 5 keer tot op de borst rollen

Powercoach.johan op instagram. Staat op mijn verhaal dus denk niet dat ik daar een rechtstreekse link kan voor geven

Moh kijk es aan. Ik doe IT dus uiteraard ken ik niets van dat soort dingen, zo blijkt 😂

Mooie stellingen gebouwd zo van die pallets :rocker:

Power snatch
3 x 40kg
2 x 50kg (Nog even geprobeerd om naar full snatches te gaan, maar da's geen succes)
2 x 60kg
2 x 70kg (Niet super overtuigend)
2 x 75kg
2 x 75kg (Denk dat het allemaal wel goedgekeurde lifts zijn, maar volgende keer toch deloadje. Moet mooier zijn dan deze misbaksels)
2 x 75kg
2 x 75kg (Mss de minst slechte set van de vier. Volgende keer terug naar 70kg)

Press
6 x 60kg
3 x 80kg
3 x 90kg
3 x 100kg

Klaar

Dikke press man!

18" deadlift (axle, suited)
3 x 120kg
3 x 160kg (Straps)
3 x 200kg (Half suit. Ging nog best vlot aan. Het nieuwe is er duidelijk al uit gewerkt)
3 x 230kg
2 x 250kg
1 x 270kg (Full suit. Wedstrijd komt dichterbij, dus meer en meer alles doen zoals het op wedstrijd zal zijn. Ze hebben de regel dat suits mogen maar het sponsor tshirt moet er over gedragen worden. Meteen dus ook maar 'geoefend' om tshirt aan en uit te krijgen terwijl ik het suit aan heb. Om een of andere reden verwijdert dat tshirt het mentale gevoel dat ik een suit draag 😄 easy lift)
1 x 290kg (Goeie lift. Kan nog verder, maar kan heel moeilijk inschatten hoeveel)

Verleiding om zwaarder te gaan is groot, maar ik ga het hier bij laten. De peak is voor binnen 3 weken. Volgende week staat sowieso een single met 300kg op de planning. Week daarna de opener nog eens (280kg). En dan wedstrijd. Wil graag over de 300kg geraken, dus als die 300kg volgende week eindigt met hetzelfde gevoel dat ik vandaag heb, zit dat mentaal alvast goed.

Korte training. Normaal zit tussen deze en vorige training een rustdag, en tussen deze en volgende training ook. Door omstandigheden komen ze nu alle drie na elkaar, en ik wil morgen een goeie log kunnen doen. Die heb ik wel nodig na de training van vorige week.

Log press
3 x 76kg
3 x 86kg
3 x 96kg (Afgelopen twee trainingen zitten er merkbaar nog wat in)
3 x 106kg (Derde rep was doorduwen. Gvd...)
3 x 116kg (Ok, gelukt, maar niet mijn vlotste ooit. Beetje last van rechterknie)
2 x 118.5kg (Manman, wat was dit 😂. Eerste rep relatief vlot, maar teveel achteruit geduwd en bij lockout meteen moeten droppen. Opnieuw gecleaned voor een tweede. Heel trage grind maar wel gelukt)

Er is toch ineens een pak kracht verdwenen precies. Denk dat ik mijn doelen mss wat moet bijstellen. Wat wel positief is, is dat ik bij die laatste rep in een heel goede positie stond om gewoon te blijven doorduwen. Is goed om te weten dat ik dat kan, en dus niet puur op goeie legdrive moet vertrouwen.
Volgende week nog 1 voorzichtig stapje zwaarder gaan. Als ik op wedstrijd 122,5kg haal, zit ik goed, en dat blijft wel nog realistisch.

Incline log bench press
8 x 47kg
6 x 77kg
4 x 97kg
2 x 107kg
2 x 117kg (Was niet zeker of ik gestart ging raken, en was zeker zwaar, maar wel gelukt. Goed. De start is een paar cm boven mijn borst. Veel lager dan waar mijn leg drive de log normaal al brengt) PR

Ok training. Hoop op een PR is er grotendeels uit, maar het was dan ook te verwachten dat ik met een 7-8kg cut toch wat press kracht zou verliezen. Het heeft nog lang geduurd voor het zich liet merken, en op zich valt het mee.
Doel op static monster was 125 log en 300 deadlift. Als 122,5kg lukt, kan ik die 2,5kg wel goedmaken op de deadlift. Als meer lukt, is deadlift nog wat chiller en kan ik mss op een hogere ranking mikken. We zien wel hoe we ons voelen met wedstrijd adrenaline en een uitgeruster lichaam :)

Bodyweight
89.7kg (Heuj, we zijn er! Nu dit een maandje proberen aanhouden, en liefst met nog iets meer overschot. Er is mogelijkheid om de dag voor de wedstrijd in te wegen, dus als ik dat ga doen na een dagje autorijden, kan ik die avond en de volgende ochtend nog mooi eten 😁)

Yoke walk
80kg - 2x12m
160kg - 12m
200kg - 12m
240kg - 12m
270kg - 12m (Best zwaar al)
300kg - 12m (Zwaar 😄. Lang geleden dat ik dit gewicht gelopen heb. Yoke gaatje hoger gezet. Blijkbaar stond die in mijn vorige sets eentje te laag. Vond al dat de pickup moeilijk ging 😄)

Yoke lockout
1 x 330kg (Moeilijker dan verwacht al 😄 paar seconden aangehouden)
1 x 360kg (Beter. Betere positie wsl. 4xBW 😁)
1 x 390kg (Zwaaaaar)
1 x 420kg (4,6xBW 😁 superzwaar en hele korte ROM. Weet zelfs niet of het echt 100% uitgelocked was. Niet nuttig, maar was leuk 😄) PR

Axle deadlift (pronated)

5 x 60kg PR
3 x 80kg
2 x 100kg
0 x 110kg (Tot goed boven de knie maar dan was het klaar. Soon 😅)

Fun train

IMG_20231012_194208.jpg

Heerlijk toch om 400kg te locken :D

Terug
Naar boven