AndroidHealthClinic

Woopy returns

Knap gedaan, gefeliciteerd!

• Topic Starter Topic Starter
IMG_20231031_142959.jpg

Mijn voorsprong was niet zo groot als ik begrepen had, maar nog steeds groot genoeg 😄

Die 4 in de open categorie waren de tegenstanders in mijn flight.

Toch een aanzienlijke voorsprong op de 2de. Je log is echt wel sterk voor je lichaamsgewicht.

Log press
4 x 76kg (Elke rep vanaf de kussens. Rol start vanaf de heupen aangezien een diepe squat pijn doet in mijn enkel)
4 x 86kg (Conditioneel!)
4 x 96kg (Leg drive stelt ook weinig voor 😄)
2 x 106kg (Verdere reps gingen moeilijk worden. Deze variant is nogal schouder-heavy. Maar is al een goeie start.)

Seated deadlift
3 x 110kg (De setup van de disabled athleten op static monster even pikken. Zittend op een bankje deadliften. Vooral onderrug oefening denk ik. Bar komt maar paar cm van de grond. Zo kan ik mijn knie en enkel nog wat sparen. Is ook gewoon eens leuk)
3 x 150kg
3 x 190kg (Straps)
3 x 230kg (Geeft wel druk op het lichaam, maar valt nog best mee)
3 x 270kg (De bar begint wat meer te buigen, waardoor de ROM nog iets vermindert 😅)
3 x 300kg (That will do. Ik kan nog wat verder, maar denk niet dat dat zinnig is. Had beter de axle gebruikt. Mijn bankje begint ook te kraken 😄) PR

Ok training. Vooral kwestie van toch wat actief te blijven. Hopelijk zaterdag een serieuzere training.

IMG_20231102_18585039.jpg

Log press
4 x 76kg (Amai, conditioneel ben ik er nog lang niet 😅)
3 x 86kg (Deze sessie mijn legdrive express nog wat meer beperkt. Mijn dip is meer een soort van mijn lichaam in elkaar laten trekken als een springveer gevolgd door een semi strict press)
3 x 96kg (Press begint vrij zwaar te worden zo)
1 x 106kg (Ok, het verschil tussen avond en ochtendtraining komt hier naar boven. Heb de energie niet om de log te rollen. De press was nog best ok)
0 x 106kg (Lol ok 😂)

Ik bedenk me dat het niet ongewoon is voor mij om de week (of 2 weken) na een geslaagde peak even uitzonderlijk veel kracht te missen. Ik ga er niet van wakker liggen :)

Deadlift (dl bar, suit)
3 x 110kg
3 x 150kg (Ik voel wel duidelijk dat ik lang geen gewone deadlift gedaan heb)
3 x 190kg (Knie niet 100% tevreden, maar is doenbaar) PR
2 x 210kg (Vanaf hier mijn suit aangedaan. Mijn grote suit. Zit echt los nu. Is zelfs de moeite niet waard om na de set de schouderbanden los te maken. In de setup voel ik wel nog de druk, wat me doet denken dat mijn kleiner suit een moeilijke zou zijn. Had niet het gevoel dat ik hier 100% van mijn kracht kon gebruiken) PR
2 x 210kg (Iets betere set. Maar dit gewicht moet ik op zich zonder suit even goed kunnen. Ga het op wedstrijd wel aandoen, al scheelt het maar een kg.)

Pull up
3 x
3 x 10kg (Nog vlot!)
2 x 20kg (Zwaarder al)
1 x 30kg (Beetje discutabel of het net hoog genoeg was of niet, maar ik tel hem 😅) PR

Ok training. Stelt weinig voor deze dagen.
Suited dl zijn enkel PR's omdat ik normaal geen "volume" doe met suit 😅

Gisteren een heel motivatieloos dagje. Vandaag mezelf moeten overtuigen om de training niet weer te skippen. Denk dat mijn wedstrijd niet zo super zou zijn anders 😅

Log press
3 x 76kg (Elke rep clean. Ik kan terug mijn normale techniek gebruiken)
3 x 91kg
3 x 101kg (Elke rep over de log stappen en in de andere richting liften. Beetje meer log medley wedstrijdtoestanden)
2 x 111kg (Presskracht is er nog niet helemaal. Derde rep zou grind geweest zijn, en dat is nu niet het goeie moment daarvoor)

Deadlift (dl bar, suit)
3 x 110kg
3 x 150kg
3 x 190kg (Straps)
2 x 220kg (Eerst kleiner suit aangedaan, maar ik kan er de bar onmogelijk mee vastpakken. Ruimer suit aangedaan. Ik blijf er geen fan van 😅 had gepland om nog iets zwaarder te gaan, maar ga het zo laten als ik verstandig wil blijven. Zal dit zaterdag mijn openingsgewicht maken. Dan sprong naar 240 proberen. Dan 250+ voor een PR. Heb met 6kg BW meer al 250kg gedaan, dus is beetje sad, maarja 🤷‍♂️) PR

Atlas stones

80kg - 1m70 (Beetje techniekwerk, zodat dat er ook terug wat inzit. Blij dat de 80kg nog steeds als speelgoed voelt. De press via schouder techniek waar ik vroeger zo goed in was, lukt nu totaal niet meer. Pressen langs (min of meer) front lukt wel, of toch met dit gewicht.)

Blij dat ik toch nog wat getraind heb. Ik verwacht zeer weinig van de wedstrijd. T'is een zware, en ik ben nog lang niet hersteld van static monster, plus mijn voorbereiding is minimaal. Ik ga het als zware training zien en me amuseren.

Wat voor opwarming doe je voor de log?

Alle sets die ik doe staan gelogd 😄 enige wat ik voor de log nog doe is wat dynamic stretches en wat presses met lege barbell.

Laatst bewerkt:
Atlas Classic

Tweede wedstrijd op twee weken. Zeer weinig voorbereiding. We gaan eens zien 😅

Log press
1 x 90kg (Easy)
1 x 105kg (Easy)
1 x 115kg (Relatief easy, goeie tijd nog)
0 x 125kg (Alle vier als medley. Als aparte beurt was 125kg mss gelukt, maar niet op deze manier. Vierde plaats (12 deelnemers))

Hercules hold
Iets in de 40 seconden. Viel dik tegen. Voorlaatste plaats

Deadlift (dl bar, suit)
1 x 225kg (Easy)
1 x 240kg (Ok)
1 x 255kg (Heavy, vooral omdat ik naar de wc moest en de riem en suit in mijn blaas duwden. Klein beetje over nog. Met losse suit. 8ste plaats)

Weight for height
16kg - 4m20 (Vlot. Niet zeker van hoogte)
18kg - 4m20 (Ok)
20kg - 4m20 (Paar pogingen. Niet hoog genoeg. Geen idee van plaatsing)

Atlas stones
95kg - 1m60 (Vlot)
110kg - 1m50
135kg - 1m40 (Niet van de grond te krijgen 😂 Perfect zoals verwacht gepresteerd hierop. Die eerste twee mss zelfs vlotter dan verwacht)

Dood.
8ste van de 12. Heb me wel geamuseerd 😁

De laatste weken heel weinig seireuze trainingen gehad door de wedstrijden. Afgelopen week helemaal niet getraind. Tijd om er terug in te vliegen!
Volgende doel: een supertotal op 30 december!

Power snatch
3 x 40kg
2 x 50kg
2 x 60kg
2 x 70kg (Explosiviteit is er precies nog niet helemaal. Onder de bar duiken zit wel goed)
2 x 70kg (Voelde als een slordig setje)
2 x 70kg
2 x 70kg (Iets dieper proberen onder kruipen. Techniek moet duidelijk nog wat terugkomen)
2 x 60kg (Nog kort technieksetje. Dit zat goed. Iets rechterop starten zodat de bar in een rechtere lijn gaat. Onder de bar squatten voelt ook veel natuurlijker zo)

Clean and jerk
2 x 60kg
2 x 80kg
2 x 90kg (Zit goed. Heb wel betere sluitingen nodig 😅)
2 x 90kg
2 x 90kg (Ik voel wel dat ik nog een hele eind verwijderd ben van mijn max van 120kg)

Jerk
2 x 80kg (Vanaf blokken)
2 x 100kg
2 x 100kg (Training begint er goed in te zitten)
2 x 100kg

Box jump
80cm (x3. Easy)
87cm (x3. Ok)
94cm (x3. Ok, hier begon het mentaal op het randje te zijn 😄 paar valse starten gedaan maar er toch ook 3 keer opgesprongen)
100cm (x3. Zonder teveel naar de stapel te kijken naartoe gestapt en gewoon gesprongen. Was denk ik de beste taktiek 😅. Goeie set)

Goeie training. Dit gaat het blijven tot december, met de laatste weken wat minder volume.

Op 3 februari is de eerste gewichthefwedstrijd van 2024. Denk dat ik daar mss nog wel eens aan meedoe.

Eergisterenavond ziek beginnen worden. Gisteren op werk een dagje tegen gevochten. Vandaag dagje thuis gebleven. Maar denk dat ik me ok genoeg voel om te trainen. Laatste tijd genoeg stil gezeten.

Squat (high bar)
5 x 70kg
5 x 110kg (Benen zijn toch niet echt blij precies 😅)
5 x 135kg
5 x 155kg (Goed)
5 x 155kg
5 x 155kg (Best zwaar toch)

Front Squat
8 x 110kg (Hier had ik wat extra wilskracht voor nodig. De energie is er wat uit)

Hier bij laten. Blij dat ik zo ver al gekomen ben desondanks de verkoudheid.

Bench press
6 x 70kg
6 x 110kg (Wtf 😂 is van juli geleden. Voelt alsof ik geen kracht meer kan zetten in deze positie)
6 x 110kg (Iets beter al. Pull uitgedaan zodat ik wat steviger op de bank lig)
6 x 110kg (Elke set voelt iets beter)
6 x 110kg (Welke RPE geef je als je denkt dat je 8 à 10 reps had kunnen doen?)

Strict log press
8 x 76kg (8 reps is veel 😂 ook niet echt opgewarmd buiten die bench)
8 x 76kg (Plan is om de komende weken nog een paar keer te verzwaren en 3x8 te blijven doen, maar heb daar precies toch wat twijfels bij 😅)
8 x 76kg

Strict monster dumbbell press
5 x 35kg (Links) PR
5 x 35kg (Rechts. Doel was een repout met eerst links (omdat ik wist dat die onwenniger ging voelen) en dan matchen met rechts. Had op voorhand wel meer reps verwacht, maar schouders beginnen al vrij spaghetti te zijn 😄)

Pull up
8 x
6 x
5 x
5 x
4 x
4 x

Voel me als een halve bodybuilder 😂 goeie armpump.

intressante log, ik volg!

Deadlift (dl bar, straps)
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 160kg (Straps)
3 x 180kg
3 x 200kg
2 x 220kg (3F. Zit nogal weinig vuur achter mijn training vandaag. Had ook het idee dat ik iets te smal stond. Nog eens proberen)
0 x 220kg (Nope. Mss nog van de verkoudheid? Geen energie)

Squat (spider bar)
5 x 30kg (Nieuw speelgoed eens proberen)
5 x 80kg (Speciaal gevoel toch wel. Anders dan ik verwacht had)
5 x 120kg (Wtf is dees? 😂 Zet een heel ander soort druk op je bovenlichaam. Bij laatste rep even geëxperimenteerd wat te doen bij een fail. Het is perfect mogelijk om even met de handen op de benen te duwen om zo meer kracht te kunnen zetten. Handig) PR
3 x 140kg (Ik voel dat er nog wel veel kracht over is, maar moet nog wat wennen. Speciale beweging, maar vind hem wel fijn) PR

Nog aan atlas stones begonnen, maar 100kg lukte al maar 1 keer meer. Benen op 😅

Stoppen maar. Benen nog beetje stijf van woensdag. Nog snot in de keel, bovenlichaam nog helemaal stijf. Lukt precies niet goed vandaag...

Gisteren bezoek gehad van een student sportwetenschappen die een onderzoek ivm gewichtheffen wou doen. Vanop 6 verschillende starthoogtes elk 2 snatches gedaan met 60kg. Was leuk. Heb het gezien als techniektraining. Vandaag echte training 😄

Power snatch
2 x 40kg (Heb twijfels of mijn schouders dit wel een goed idee vinden 😅 ook best koud in de zaal)
2 x 50kg
2 x 60kg (Hmm nee. Voelt stroef. Die van gisteren voelden allemaal als vanzelfsprekend. Ik ga die van gisteren hier nog invullen als werksets voor vandaag en meteen naar de clean & jerk verder gaan)
2 x 60kg
2 x 60kg
2 x 60kg
2 x 60kg
2 x 60kg

Clean and jerk
2 x 60kg
2 x 80kg
2 x 95kg
2 x 95kg (Het stomme is dat het een licht gewicht is, maar toch voelt alsof ik bij de minste fout mezelf erg pijn kan doen. Dat gevoel moet er wel uit)
2 x 95kg (Waren 2 push jerks. Op zich zijn ze ok, maar bij zware gewichten denk ik dat ze te traag zouden worden en als push press gezien zouden worden)

Jerk
2 x 80kg
2 x 105kg (Niet goed. Eerste niet helemaal durven onder gaan. Tweede met 5cm pressout. Voelt zwaar op schouders. Beetje raar)
2 x 105kg (Eerste goed maar beetje teveel naar voor. Tweede voelde perfect. Eindelijk)
2 x 105kg (Ok)

Box jump
80cm (x3)
80cm (x3)
80cm (x3)
80cm (x3)

Ok training. Niets speciaal

Wat wou die student dan precies onderzoeken?

Of de starthoogte effect had op de snelheid van de pull en op de diepte van de catch. Heb er wat twijfels bij gezien mijn techniek ook niet 100% is, maar dat was volgens hem geen probleem 🤷‍♂️

Van dit soort studies zijn nooit ideaal. Het is vaak al lastig om iemand te vinden die er überhaupt aan mee wil doen. Hopelijk zijt gij niet de enige die aan de studie mee doet. Want uit n=1 kan die ook niet veel conclusies trekken.

Voor zover ik begrepen heb, was ik wel degelijk het enige testsubject, en de opdracht moest vrijdag klaar zijn. Geeft mij een beetje een "shit ik heb nog niks en moet rap iets doen" gevoel, of het moet een niet zo'n belangrijke test zijn waar ook niet veel tijd voor gegeven is.
Maarja, als ik iemand kan helpen door een techniektraining te doen, is dat voor mij allemaal ok 😄

Terug
Naar boven