MuscleMeat

Woopy returns

• Topic Starter Topic Starter
Clean and jerk
3 x 60kg (Goddamn die training van eergisteren zit er nog zwaar in 😅)
2 x 80kg (Full squat clean en split jerk zijn niet zo fijn aan de benen vandaag, dus kijken of ik de training vandaag kan afwerken met power clean & push jerk)
1 x 92.5kg (Lol, 0 explosiviteit in de benen. Ga er niet verder op pushen vandaag)

Press
6 x 60kg
1 x 80kg (Eh???)
6 x 80kg (Ok, beter, maar was niet makkelijk. Schouders voelen ook nog kapot. Van de training van dinsdag nog???)
6 x 90kg (Deze voelde om een of andere reden lichter. Mss beetje meer into de lift ofzo. Maar ga het toch bij die ene set houden. Volgende week staat een max gepland. 105kg zou een nieuw PR zijn, en tenzij ik een slechte dag heb, zou dat toch wel moeten lukken)

Beetje faaltraining, maar ok. Dit is ook de minst belangrijke training van de week. Laatste weken wedstrijd prep gaan in!

18" deadlift (axle, suited)
3 x 120kg
3 x 160kg (Straps)
3 x 200kg (Half suit. Ik maak me licht zorgen over hoe makkelijk ik het al aankrijg 😅)
3 x 240kg (Zwaarder dan verwacht toch al)
2 x 260kg (Full suit. Eerste rep zat precies niet helemaal goed. Tweede rep wel ok)
1 x 280kg (Redelijk moeilijke start)
1 x 300kg (Voelde alsof mijn rug het ging begeven tijdens de liftoff 😅 maar blij dat het gelukt is. Zal toch geen evidentie zijn op wedstrijd. Normaal zal het wel lukken, maar ik mag geen slechte dag hebben.)

Genoeg voor vandaag. Moet stilaan beginnen met beetje recovered te raken.

Gisteren naar BSR gaan kijken. Log record in de -90kg klasse is op 120kg gezet. Dat record verbreken moet dus wel lukken. Maar ik blijf er nuchter bij. Die kerel heeft vorig jaar in competitie 125kg gedaan, maar omdat er geen specifieke -90kg klasse was en er wat duidelijkheid mankeert, is die niet geregistreerd als record. Ik weet ook dat diezelfde kerel al 130kg gedaan heeft in training, en hij zit rond de 80kg BW. Tot ik 130kg+ haal in de -90, ga ik mezelf geen bragging rights over dat record geven 😄

IMG_20231016_110738.jpg

Log press
3 x 76kg (Where legdrive?)
3 x 88.5kg
3 x 98.5kg (Derde rep uit evenwicht geduwd en meteen opnieuw gecleaned en pressed. Wat is dit weer 😅)
2 x 108.5kg (Eerste easy. Tweede mocht iets vlotter gevoeld hebben)
1 x 118.5kg (Tweede rep fail. Ik snap het niet. Ik lijk elke week iets zwakker te worden)
5 x 96kg (Leg drive nog wat oefenen)
3 x 106kg
1 x 116kg (Vrij trage rep)

Ik ben ondertussen van een doel van 132,5kg naar een lift van minstens 117,5kg gegaan... Frustrerend.

Incline log bench press
5 x 47kg (Nog een gaatje hoger dan vorige keer)
5 x 87kg
3 x 107kg
1 x 117kg
0 x 127kg (Screw this)

Morgen nog squats. Ga ik beperkt houden. Zaterdag snatch normaal, maar denk dat ik die training ga skippen. Maandag mijn openers nog eens doen. Zal dan denk ik 118,5kg log en 280kg deadlift worden. En dan hopen dat ik op wedstrijd wat meer kan.
Deadlift prep gaat ok. Log prep is goed aan het sucken.

Idee:
Ik zit nu net op het gewicht dat ik moet hebben. Misschien een idee om terug iets meer te eten. De weging kan de dag voor de wedstrijd. Als ik tijdens de rit naar London niet drink, en na aankomst ga inwegen, ben ik vermoedelijk wel licht genoeg, ook als ik nu ineens nog 2kg aankom. Het is pas sinds de laatste kilo's dat ik ook kracht begin te verliezen.

Vandaag rust.
Morgen vrijdag mijn squats en de max press die ik nog wou doen.
Maandag log en axle dl openers.

Lijkt mij een plan.

Bodyweight
90kg (Woensdagochtend woog ik 90,0kg. Gisterenochtend woog ik 90,0kg. Gisterenavond voor het avondeten woog ik 90,0kg. Vanochtend woog ik 90,0kg. Ik heb me na die laatste keer met wat extra gewicht in mijn handen opnieuw gewogen om zeker te zijn dat mijn weegschaal niet kapot is 😅)

Squat (high bar)
5 x 60kg
5 x 100kg
5 x 130kg (Benen voelen zwaar)
5 x 152.5kg
5 x 152.5kg
5 x 152.5kg (Ook mijn core protesteerde een beetje. Denk dat het duidelijk is dat ik hoog nood heb aan een rustweekje.)

Press
5 x 60kg
5 x 60kg
3 x 80kg
2 x 90kg
1 x 100kg (Ja ok, doei, vergeet die recordpoging met 105kg maar. Dit was all out 😂 2 weken geleden nog drie reps mee gedaan op een dag dat ik er geen zin in had)

Maandag dus mijn openers nog. Gezien mijn lichaam duidelijk te ver in de vermoeidheid zit, ga ik niet te hard pushen als de vooropgestelde gewichten moeilijk lijken te worden. Belangrijkste is dat ik volgende week goed kan uitrusten om volgende week zondag dan te knallen.
Op zich blij dat ik tot deze conclusie gekomen ben. Als ik de prestaties van afgelopen week kan met een lichaam dat rust nodig heeft, dan zit er wel wat extra in met een lichaam dat een week rust gehad heeft.

Log press
3 x 76kg
3 x 86kg (Schouders zijn beetje stroef, maar knie werkt voorlopig zeer goed mee. Dat geeft direct wel een pak extra vertrouwen en kracht)
3 x 96kg
2 x 106kg (Easy)
1 x 116kg (Goeie rep. Mocht iets sneller gepresst zijn voor maximum confidence, maar is ok. Veel beter dan wat ik vorige week deed. Knie is nog steeds ok, dus da's goed. Opener met 117,5 blijft)

3 x 120kg
3 x 160kg (Straps)
3 x 200kg (Half suit)
2 x 240kg
1 x 260kg (Full suit)
1 x 280kg (Beetje competitiegevoel proberen krijgen. 10 minuten gewacht na mijn vorige beurt. Suit en riem enzo aangedaan. Nog minuutje zo blijven staan, en dan gelift. Voelde relatief zwaar, maar niet zwaarder dan vorige keren. Opener blijft hier ook gewoon zoals gepland op 280kg)

Alhoewel de laatste weken tegenvielen, was dit wel een mooie afsluiter van de voorbereiding. Beter gevoel bij dan de vorige weken.

Mooie laatste training idd!

Dag van de weging. 90,2kg vanochtend. Nu 2u naar calais rijden, uurtje ferry, dik uurtje richting london, en dan nog uurtje trein. Moet wel goed komen. De weegschaal gaat alleszins mee in de koffer 😄

Mooie reis haha. Veel succes man!

Succes Woopy.

Gewicht is in orde, maar ben niet op tijd geraakt voor de weging, dus morgenochtend wegen. Vanavond geen dikke maaltijd :(

Static Monster

Bodyweight

88.7kg (Op mijn eigen weegschaal voor ik vertrok nog 89,6. Paniek voor niets 😄)

Log press
1 x 117.5kg (Net als vorige jaren heel duizelig. Twee keer moeten cleanen. Gewicht was ok)
1 x 122.5kg (Na de eerste beurt was de spanning er af en viel er een last van mijn schouders. Geen last meer van duizeligheid. Goeie lift. 127,5kg opgegeven maar knie vond die 122,5 niet leuk. Verlaagd naar 125 en tijdens de tijd die ik had mijn been zitten masseren en sleeve wat losgemaakt voor bloeddoorstroom)
1 x 125kg (Goeie lift! 127,5 was mss ook gelukt. Maar superblij mee. 125 was het minimum dat ik wou halen toen ik nog dacht 132,5 te kunnen halen!)

Knie toch wel lastig na die log. Vriendin eens met de elleboog laten op zitten en direct opvallend beter, maar niet 100%. Knie is niet super belangrijk voor de deadlift dus we zien wel 😅

1 x 280kg (Lange tijd tussen opwarming en lift. Maar easy)
1 x 300kg (Goeie lift!)
1 x 310kg (All out. Mocht geen kg zwaarder zijn. Zo hard geschreeuwd dat mijn kaak pijn deed 😄) PR

Super blij. 10kg meer dan wat ik gehoopt had. 6 goeie lifts.

1ste plaats in de -90kg met 65kg tussen mij en de 2de plaats. Zeer reële kans om volgend jaar naar het wereldkampioenschap te kunnen 😁

Leuk detail ook: de deelnemers werden opgedeeld in flights, niet op lichaamsgewicht maar op openingsbeurten, om dezelfde niveaus bij elkaar te hebben. Ik was blijkbaar te sterk voor de voorlaatste groep, dus zat ik in de laatste groep, met 4 atleten van de open klasse, met log lifts van 150-170kg 😅

Welverdiend, gefeliciteerd!

Terug
Naar boven