AndroidHealthClinic

Woopy returns

• Topic Starter Topic Starter
Squat (high bar)
5 x 70kg
5 x 100kg
5 x 120kg
5 x 140kg
5 x 160kg (Stevig)
5 x 160kg
5 x 160kg (Linkerbeen voelde bij de laatste rep heel dicht tegen het punt waar er een half jaar geleden een zodanig dikke kramp in schoot dat ik een paar maand niet deftig kon squatten...)

Nog begonnen aan opwarming front squat maar was bij de eerste rep al duidelijk dat het niet goed ging komen. Als ik nu stop, is er denk ik goeie kans dat het binnen een paar dagen weer ok is. Als ik nu koppig doorzet, zit ik wsl weer een paar maand te sukkelen... Sucks

Reverse wrist curl + Wrist curl
10 x 20kg + 10 x 20kg
10 x 20kg + 10 x 20kg
10 x 20kg + 10 x 20kg

Front squats dus geskipt. Stiff leg deadlift leek me mss ook niet ideaal. Direct naar mijn laatste oefening gegaan dus.
Tijdens de wrist curls herinnerde ik me dat ik de laatste tijd vaak mensen good mornings met safety squat bar heb zien doen. Een poging waard.

Good morning (spider bar)
5 x 30kg
5 x 80kg (Die bar gaat nog zwaar mijn ass kicken 😅)
5 x 110kg PR
5 x 110kg (Op een bizarre manier voelt dit zwaar en niet zwaar tegelijk 😄)
5 x 110kg

Stom van dat been weer. Met die good mornings toch wat kunnen goedmaken.
Ik had gehoopt eind het jaar nog eens een 2xBW front squat te kunnen proberen, maar heb de afgelopen 2 trainingen de front squat al moeten skippen, dus dat belooft weinig goeds...

Woei, hopen dat het allemaal mee valt🤝🏻

Bench press
6 x 70kg
6 x 100kg (Linker schouder zeurt een beetje)
6 x 115kg
6 x 115kg
6 x 115kg
6 x 115kg (Goed! Schouderlast was weg vanaf de eerste werkset)

Strict log press
4 x 76kg (Dit gaat een zware worden 😄)
8 x 81kg (Ok, minder moeilijk dan verwacht)
8 x 81kg (Gaat warempel beter dan vorige week toen het met 5kg minder was en de voorgaande bench ook 5kg minder was 😄)
8 x 81kg (Wtf. Had nog wel 2 setjes kunnen doen, denk ik 😂)

Strict monster dumbbell press
2 x 40kg (Links) PR
2 x 40kg (Rechts. Ja hallo, da's al iets heel anders dan die 35kg van vorige week 😄)
6 x 35kg (Links) PR
6 x 35kg (Rechts. Backdown setje. Repje meer dan vorige week, en met veel overschot. Kon aan 8 of 10 geraakt zijn)

Rope pull up
5 x
6 x
5 x (Klein beetje pijn waar ik nog niet zo lang geleden tenniselleboog had, maar grip zit wel verrassend goed)
4 x

Goeie training! Zwaarder EN vlotter dan vorige week. Voel me nog relatief fris na afloop.

Deadlift (dl bar, straps)
3 x 100kg (T'is hier -3⁰ dedju 😂)
3 x 140kg
3 x 160kg (Straps)
3 x 180kg
3 x 200kg
3 x 215kg (Goed! Stevig doortrekken maar zit nog overschot op)
3 x 215kg (Laatste rep wel al zwaar)
3 x 215kg (Goed! De tweede set voelde als @9,5. Deze voelde als @8,5. Geen idee wat het verschil was in setup of rust ofzo)

Yoke walk
80kg - 3x10m
160kg - 2x10m
240kg - 10m
280kg - 10m (Goed! Heeft al veel zwaarder gevoeld. Nog best ok tempo ook)
280kg - 10m
280kg - 10m (Goed! Niet verwacht. Als ik afga op het filmpje waar de laatste meter niet opstaat, denk ik dat het ongeveer 15 seconden was. Niet supersnel, maar voor mijn gewoonte wel snel)

Atlas stone clean
1 x 100kg (Hars was meteen op, en bij deze kou is het blijkbaar extra pijnlijk aan het tere velletje 😅)
4 x 100kg (Extra hars genomen en de set van 5 afgewerkt)
4 x 100kg (Voor de vijfde was de hars weer op)
2 x 100kg (Eerste one motion, na de tweede was het weer op 🤷‍♂️)

Elke rep vanop de grond en gewoon hoog doortrekken en droppen. Moet hier wat volume op beginnen maken als ik er sterker wil in worden

En dan nog wat pogingen tot front lever.

Goeie training! Blij mee

Tot hoeveel kg ken jij ongeveer zonder straps deadliften met overhandse grip?
En heb je ook een stone platform tot je beschikking?

De 140kg was overhands en doe ik eigenlijk elke opwarming ook zo. Denk mss 160kg ofzo voor 1 keer? Nooit getest. Stone platform is er ja.

IMG_20231005_18520502.jpg

Door de lichtinval had ik vandaag een mohawk. Doen of niet? 😂

IMG_20231202_232340.jpg

Power snatch
2 x 40kg (Zullen hoge power snatches worden vandaag. De soepelheid is er niet echt met die kou hier)
2 x 50kg
2 x 60kg
0 x 70kg (Aah wtf. Niets explosiviteit. Was beetje pijnlijk aan schouders zelfs omdat ze zoveel van de beweging moesten overnemen)
2 x 50kg (Dit voelt dan weer als speelgoed)
2 x 55kg
2 x 55kg (Voelt alsof ik hem tegen het plafond ga gooien)
2 x 60kg (Nog steeds catch in een squat van hooguit 5cm...)
2 x 65kg (En deze trekt dan weer op niks. Denk dat ik nog eens serieus moet gaan overwegen of ik wel iets met weightlifting wil doen. Ik vind het leuk, maar vanaf de gewichten "zwaar" worden, begint het meer en meer een mentale strijd te worden en wordt het erg frustrerend vooral, en zo haal ik ook weinig lol uit mijn training)

Met het vertrouwen dat vandaag in de explosieve lifts zit, lijkt het mij niet eens nuttig om aan de clean & jerk te beginnen 😂 Beetje freestylen dan maar

Press + Push press
3 x 70kg + 3 x 70kg
3 x 75kg + 3 x 75kg
3 x 80kg + 3 x 80kg (Nog best ok wel)

Yoke bench
5 x 75kg (🤷‍♂️ because why not. Vrij hoge pin press met 60mm dikke bar eigenlijk)
5 x 105kg PR
3 x 125kg (Ok, best moeilijk 😄) PR

Hier bij laten. Komende dagen eens nadenken wat ik met deze trainingen doe, en of ik in februari nog gewichthefwedstrijd wil doen.

Als je weinig plezier beleeft aan het trainen (gericht op prestatie) van de WL lifts, doe ze dan als opwarming voor je overhead oefeningen. Beetje spelen met gewicht boven je hoofd smijten voor het echte werk. Dan kan je gewichten gebruiken die goed lukken. Je hebt geen stress als eens een lift niet lukt, want je stelt geen doelen. Maar je doet ze wel regelmatig.

Bodyweight
90.1kg (Na mijn laatste wedstrijd de voeding terug beetje omhooggetrokken, en ik hou me nu ook niet in voor een snack tussendoor, maar toch blijf ik rond de 90kg hangen. Op zich een mooi gewicht om zo gemakkelijk op te blijven zitten, dus mij hoor je niet klagen)

Squat (high bar)
5 x 70kg
3 x 110kg (Gewrichten niet helemaal blij)
3 x 130kg
3 x 150kg (Het verkrampte gevoel in het linkerbeen is licht voelbaar. Heb beetje schrik)
3 x 170kg (Dit zou niet zo zwaar mogen zijn)
3 x 170kg
3 x 170kg (Huh, wat? Dit voelde erg zwaar. Op film ziet het er een opwarmset uit???)

Front Squat
6 x 110kg (Linkerbeen min of meer ok. Rechterknie klein beetje lastig. Ik word een oude man)
6 x 110kg
6 x 110kg
6 x 110kg (Best ok nog. Voor een volume PR had ik er 14 nodig, en dat ging het toch net niet worden 😄)

Good morning (spider bar)
8 x 80kg (Beetje vlotter en dieper dan vorige keer. Deze voel ik wel sterk in mijn hamstrings zo!)
8 x 120kg (Holy shit wat is dit 😂) PR
8 x 120kg

Nog voor een derde set gegaan maar onderrug is op. Hou wel van deze bar. Goeie aanschaf

Pin pull (grip)
3 x 40kg (3 per hand)
3 x 50kg
1 x 60kg (Ineens heel zwaar. Volgende sets meteen hierna zonder pauze)
3 x 50kg
5 x 40kg (Op papier zwakker dan vorige keer, maar denk dat ik vorige keer de pin nog als 10kg telde, terwijl die eigenlijk bijna niets weegt. Meeste gewicht zit in de duckwalk handle, die er voor deze oefening niet in zit. Nu gewoon als 0kg geteld. Dus is wel ok)

Goeie training! Beetje dood wel 😄

Bench press
6 x 70kg
5 x 100kg
4 x 120kg (Voelt toch vrij zwaar op de schouders)
4 x 120kg
4 x 120kg
4 x 120kg (Goed. Nog wel wat over terug)

Strict log press
4 x 76kg
8 x 83.5kg
8 x 83.5kg (De laatste reps zijn toch telkens stevig 😅)
10 x 83.5kg (Hoppa, volume PR 😁) PR

3 x 35kg (Links)
3 x 35kg (Rechts. Ga het hier bij laten. Schouders hebben er duidelijk genoeg van vandaag 😄)

Pull up
8 x
7 x
6 x
5 x
5 x

Good train!

Achteraf mijn turnringen nog verhangen omdat ik daar binnenkort dips wil mee doen. Meteen even getest natuurlijk. Wtf? Da's fucking moeilijk op ringen 😂

Sterk! goed bezig!

Deadlift (dl bar, straps)
3 x 100kg
3 x 140kg
2 x 165kg (Eerste rep overhands, voor johny, tweede rep zou nog gelukt zijn maar wsl nipt, dus overhands gedaan)
2 x 185kg (Straps)
2 x 205kg
2 x 225kg (Damn, zwaar)
1 x 225kg (2F. Had er al wat schrik voor. Zelfde als 2 weken geleden met 220kg. Weinig vuur terug.)

Yoke walk
80kg - 3x10m
160kg - 2x10m
240kg - 0m (Paar keer uitgepakt. Paar stappen gezet, maar onderrug deed heel lastig...)

Ok, dan stopt het I guess...
Lower body training van woensdag was zwaar, vooral de good mornings die ik ook niet gewend ben. Zal dat maar als excuus gebruiken?

Ab roller
5 x (Zakken met gestrekte benen. Terug omhoog op knieën)
5 x (Met blijvend gestrekte benen maar niet verder gezakt dan wat ik voelde dat ik zou halen. Slopend!)
5 x (Idem. Genoeg)

Ook nog wat geëxperimenteerd met leg extension door een rekker aan de yoke te hangen. Werkt wel.

Bleh training...

IMG_20231209_10433568.jpg

Yeahhh budddddy🕺.

Ben zelf goed vooruit gegaan toen ik om de week zwaar ging deadlifte. Ipv elke week.
Bij mij was me herstel niet goed genoeg als ik elke week zwaar ging.

Buikspieren nog erg stijf van die ab rollers van eergisteren 😅

Gewichtheffen is verleden tijd. Ik ga me volledig op strongman richten nu.
De gewichtheftraining die op maandagen gepland staat wordt een UB pump training. Vandaag eerste keer.

Press + Push press
3 x 60kg + 3 x 60kg
3 x 75kg + 3 x 75kg
3 x 85kg + 3 x 85kg (De stricts niet zo vlot als ik zou verwacht hebben. Had de indruk dat de stijve buikspieren daar voor iets tussen zaten)
3 x 85kg + 3 x 85kg
3 x 85kg + 3 x 85kg (Stevig)

Dips (rings) + Pendlay row
2 x + 5 x 60kg (Verdomme da's moeilijk op ringen 😂)
4 x + 5 x 90kg (Wiebel wiebel op de ringen 😅. Rows voelen als een goed startgewicht)
4 x + 5 x 90kg
4 x + 5 x 90kg (Dips zullen wsl snel verbeteren zodra die stabiliteit er een beetje komt. Wel leuke uitdaging zo)

Band flyes + Log curl
10 x + 8 x 47kg (Moeilijkheid van de flyes is natuurlijk sterk afhankelijk van hoe ver ik ga staan. Rekkers zijn vastgemaakt aan een rekje achter me)
10 x + 8 x 47kg
10 x + 8 x 47kg

Reverse wrist curl + Wrist curl
3 x 20kg + 10 x 20kg
3 x 20kg + 10 x 20kg
3 x 20kg + 10 x 20kg

Good train. Vooral pump in de biceps en onderarmen. Voor de rest moet ik nog wat gewicht/reps opvoeren 😄

Wel achteraf gezien dat ik een setje dips/rows minder gedaan heb dan gepland was.

Maar goed. Fun train. Denk dat eenmaal per week een low stakes training me goed gaat doen. Maakt (op de press na) geen hol uit of ik hier eens wat minder gewicht of een setje minder kan.

Bodyweight
90.7kg

Squat (high bar)
6 x 20kg (Gezien ik de laatste tijd bij squats vaak pijn heb, ga ik het eens anders doen. Zeer uitgebreid opwarmen)
5 x 50kg
4 x 80kg
3 x 100kg (Lijkt niet echt te helpen voorlopig 😅)
3 x 120kg (Nope, nog altijd evenveel pijn, verdomme)
3 x 140kg
3 x 160kg (Zou 175kg moeten doen vandaag, maar voelt niet alsof dat goed komt vandaag. Ik ga het me niet riskeren)
2 x 175kg (Toch een beetje geriskeerd. 1x2 is geen 3x3 maar beter dan 0x0)

Nog aan front squats begonnen maar onderrug begon ook al wat te zeuren. Wsl niet helemaal mooi gesquat ofzo.

Oh well

Bench press
6 x 70kg
4 x 100kg
3 x 120kg
3 x 130kg (Beetje bang van het gewicht. Sprong van 10kg tov vorige week. Maar voelde hetzelfde als de 120kg opwarming. Goed dus)
3 x 130kg (Ok, toch wel beetje zwaar. Pad lijkt alle kanten op te gaan)
3 x 130kg (Betere set. Pad zat goed nu)
3 x 130kg (Laatste rep paused. Kracht is er. Zal volgende week vooral mentaal worden)

Strict log press
4 x 76kg
6 x 86kg (De bench heeft duidelijk al wat kracht gevraagd)
6 x 86kg
6 x 86kg (Vlot. Gaat goed)

3 x 35kg (3 links, 3 rechts)
2 x 40kg (Stevig)
1 x 45kg (Vlotter dan verwacht! Zowel links als rechts. Maar een tweede rep zou bij beide forceren geweest zijn, denk ik) PR

Rope pull up

5 x
7 x (Ik ga (ooit) nog op het punt komen dat de grip geen beperking meer geeft 😁) PR
6 x
3 x 10kg (Moest in principe nog maar 2 reps doen om aan mijn 20 reps te komen (volgende keer naar 25 of 30 gaan), dus besloten om beetje gewicht toe te voegen om het interessant te maken 😅) PR

Good train

Eens kijken wat mijn benen en onderrug vandaag aankunnen...

Niks dus. Deadlift beginnen opwarmen. 3x140kg voelde al als een opdracht.

Mijn lower body is volgens mij high overdue voor wat serieuze rust. Wil voor geen meter meer meewerken.
30 december had ik een powerlifting total gepland. Ga ik nog doen, maar denk dat ik de lower body trainingen tot dan enorm beperkt ga houden. Daarna mss ook nog een weekje niets mee doen. Zien we wel als het zo ver is.

Upper body trainingen gaan zeer goed, dus die blijven we gewoon doen.

Terug
Naar boven