MuscleMeat

Woopy returns

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag naar de dokter geweest en enkele dagen thuis gekregen met wsl een virus in de darmen. Kan de zwakke prestatie verklaren :)

Nog niet helemaal klaar om zwaar te trainen, maar de trainingen van eergisteren en gisteren waren relatief licht, dus daar het belangrijkste toch even van proberen inhalen.

Axle squat
5 x 85kg
5 x 105kg
5 x 125kg (Dit had ik nu mss in volle ziekte ook nog wel klaargekregen 😄)

Press
10 x 20kg
5 x 60kg
5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 80kg (Goed)

Weight for height
20kg - 4m05 (x2. Eerste keer ruim hoog genoeg maar niet genoeg naar achter om over de lat te gaan. De tweede net niet hoog genoeg. Ik doe nu setjes van 2, omdat in die derde rep de explosiviteit toch steeds wat minder is. De focus ligt momenteel op maximale hoogte en niet op reeksen kunnen doen, dus...)
20kg - 4m05 (x2. Terug twee hoog genoeg maar niet genoeg achteruit. Moet vandaag toch eens lukken)
20kg - 4m05 (x2. Blijven proberen)
20kg - 4m05 (x2. Eerste terug hetzelfde. Tweede er over!!! Heeft de lat heel lichtjes getikt dus was nipt.)
20kg - 4m05 (x2. Eerste keer beetje overschot op hoogte maar op de lat geland. Tweede keer er over maar hoek van de zak raakte de lat. Maar goed. Hij is er nu eens over geraakt. Volgende keer meer geslaagde beurten. Vooruitgang!)

Stone throw
6kg - 5m (x2. Beetje spelen met een steen die in de tuin ligt 😄 geen idee van de echte afstand. Zal zoiets wel zijn. Geen aanloop, gewoon uit stilstand)
6kg - 5m (x2. Meh. Toch niet zo leuk als ik gedacht had. Maar ik hou de steen wel nog even 😄)

Hele training zonder riem, knee sleeves, elbow sleeves, polsbanden,... Voor die lichte squat maakt dat sowieso weinig uit. Bij de press merk ik toch een verschil.

Blij om toch wat gedaan te hebben. Zondagvoormiddag terug zware training!

Ik heb een driehoek in mijn rug

Screenshot_20220826-214352.jpg

Frame carry
210kg - 10m (Opwarming met de farmers ga ik niet meer loggen. Niet zo nuttig)
210kg - 10m (Gaat vandaag ook tegenvallen precies)
250kg - 10m
290kg - 10m (Gelukt. Dodelijk! Om een of andere reden draaide de frame ook bijna 45° tijdens de pickup. Afstands PR met 2-3m)

Deadlift
4 x 110kg
4 x 150kg
2 x 180kg (Dit gaat ook een gevecht worden.. voelde al vrij zwaar)
4 x 195kg (Pijn aan mijn vingers en in mijn benen zit het toch ook wel na die frame carry)
4 x 195kg
4 x 195kg (Is moeilijk aan't worden...)
4 x 195kg (En nu zou ik nog twee zwaardere sets moeten doen 🤔)
2 x 220kg (Heavy! Maar heb al zwaardere gehad, dus best tevreden mee. Zou ook wel een no-straps volume PR kunnen zijn, maar dat ben ik niet zeker.)
5 x 195kg (Nope. 8 reps zaten hier niet meer in 😅)

Desondanks het gevoel dat alles zou tegenvallen, toch best goeie training.
De deadlift sessie volgende week nog 1 keer overdoen. Daarna ga ik een weekje op vakantie. Als ik terugkom ga ik eens maxen, en daarna tot eind oktober even de deadlift laten vallen om 100% voor te kunnen bereiden op de axle deadlift voor mijn wedstrijd.
Daarna mss het schema eens herstarten, of een nieuwe aanpak proberen.
Het heeft op zich wel al mooi gewerkt. Ben de sessies begonnen met 4x4x160kg en zit nu op 4x4x195kg. Hoop toch eindelijk nog eens een PR te kunnen zetten nu!

Hoe ziet dat deadlift schema er uit?
4x4, dan een zware set, daarna rep out? Lijkt best een lekkere combi

Ortmayer deadlift program ;)

Log press
3 x 76kg
3 x 96kg (Moest eerste werkset van 5 reps zijn dit, maar de duizeligheid zat er nog in)
5 x 96kg (Die 5x5 gaat precies toch interessanter worden dan ik dacht 😄)
5 x 96kg
5 x 96kg
5 x 96kg (Elke set iets vlotter. De conditie is het moeilijkst 😅)
8 x 96kg (Huppa 😁 vooral gestopt omdat de onderrug begon te verzuren van zo achteruitgebogen te staan 😄) PR

Bench press

6 x 70kg
4 x 110kg
4 x 135kg (Damn, zwaar! Je zou gaan denken dat ik leeggepresst ben ofzo 😂)

Zal er maar mee stoppen. Ben precies beetje misselijk van de log.
Volgende week een weekje vakantie. Daarna op bench eens een dikke deload doen. De eerstkomende powerliftwedstrijd is wsl toch pas binnen ten vroegste een half jaar.

Da, wodka.

Axle squat
5 x 70kg
5 x 110kg (Mijn squat voelt ineens anders. Alsof ik smaller sta. Als ik naar mijn stand kijk, zie ik niet echt verschil. Voelt wel goed, dus da's fijn)
5 x 132.5kg
5 x 152.5kg (Beetje teveel mijn best gedaan om die 'smallere' stand te hebben, en stond nu echt smaller. Was ook niet ideaal.)
5 x 172.5kg (Goeie set. Korte pauze in de laatste rep) PR

5RM op gewone squat staat op 190kg, dus dit "PR" is niet zo bijzonder 😅

Front Squat
3 x 110kg
3 x 130kg
3 x 145kg (Vlot volume PR. In het verleden al een paar keer gefaild op een 3x142,5kg poging, waarbij ik de laatste keer mijn pols geblesseerd heb voor een paar maand, dus dit is toch mentaal best een overwinning) PR

Stiff leg deadlift

5 x 145kg
6 x 160kg (Tel verloren dus eentje extra gedaan. Op film zag ik dan dat het er 6 ipv 5 waren 🤷‍♂️) PR
6 x 160kg (Zal dan maar bij 6 reps blijven 😄)
7 x 160kg (Wtf, gefilmd en 7 reps geteld ipv 6. Ik kan niet meer tellen 😂) PR

Good train. Beentjes leeg

Strict log press
5 x 47kg
3 x 67kg
3 x 79.5kg
3 x 89.5kg
3 x 89.5kg (Easy. Volgende keer staat 92kg op de planning. Is mijn huidige 3RM. Die gaat er dus aan 😄)
6 x 89.5kg (Ik had nog een 5RM van 80kg staan, en een 6RM van 75kg. RIP 🤷‍♂️. Had nog wel wat reps over ook. Laatste rep was even snel als de eerste. Press kracht zit goed!) PR

Keg press

5 x 55kg
1 x 75kg (Fail, rep, fail. Wtf? Kreeg hem niet gerold. Straks wat magnesium op het shirt en opnieuw proberen)
1 x 75kg (Nope... Paar keer geprobeerd. Heb het gevoel dat mijn heup en benen nog leeg zijn van woensdag. Flauw)

Close grip bench press
20 x 70kg (Nieuw plan. Om de training toch positief te kunnen afsluiten. Alle volume PR's die ik op cg bench heb proberen verbreken. Allemaal. We beginnen met de 20x60kg te verbeteren.) PR
11 x 90kg (Next: 10x90kg. Verzuring begint wel 😅) PR
9 x 100kg (Goddamn. Dit gaat morgen pijn doen. Ook hier 1 repje op het volume PR gedaan. Volgende: 5x110kg verbeteren) PR
6 x 110kg (Doodgaan 😂. Volgende en laatste is 3x120kg. 4 reps lukt puur qua verzuring al niet meer denk ik, dus 3x122,5kg proberen. Elke rep is theoretisch gezien al een PR gezien ik nooit zwaarder dan 120kg ging, dus 🤷‍♂️) PR
3 x 122.5kg (Haha ok well this was fun 😂) PR

Good train nog. Laatste press training voor de vakantie, dus kan geen kwaad om even leeg te pompen.

Deadlift
4 x 70kg
4 x 110kg
4 x 150kg
2 x 180kg
4 x 195kg (Dat mijn vingers er gvd pijn van doen 😅)
4 x 200kg (Barbell wat meer in de hand genomen ipv in de vingertoppen. Scheelt veel qua pijn. Zware maar goeie set)
4 x 205kg (Goeie set. Laatste rep was best zwaar)
4 x 210kg (Yes 😁 4RM met 2,5kg verhoogd. Een zwaardere set zou misschien nog lukken maar ik denk dat de rest van de training dan niets meer wordt. Erg lang geleden dat ik nog eens een betekenisvol PR op deadlift gezet had. Binnenkort een nieuwe max poging!) PR

Atlas stones

110kg - 1m20 (2 fails. Lappen was goed maar extensie ging niet goed)
110kg - 1m20 (x2. Nu wel gelukt. Maar is genoeg voor vandaag 😅)

Good train

Log press
3 x 76kg
3 x 76kg
3 x 88.5kg
5 x 98.5kg
5 x 98.5kg
5 x 98.5kg
5 x 98.5kg
5 x 98.5kg (Goeie presses, maar toch blij dat het gedaan is 😄)

Bench press
6 x 70kg (Schouders zijn precies toch een beetje moe 😄)
6 x 110kg
6 x 110kg
6 x 110kg (Om een deload te zijn, voelt het toch best zwaar 😅 zal wsl beter gaan vanaf volgende keer. Log volume gaat snel beginnen zakken nu)
6 x 110kg

Pull up + Triceps cable pushdown
7 x + 10 x 20kg
7 x + 10 x 20kg (Ok, body is done 😂)

Good train

Squat
5 x 70kg
3 x 110kg
3 x 142.5kg
3 x 162.5kg
3 x 182.5kg (Best heavy. Maar wel ok)

Front Squat
6 x 117.5kg (Voelt stevig! En fijn op een manier)
6 x 117.5kg (Vlot)
13 x 117.5kg (Mijn, 10RM van 115kg verbroken. Ook mijn 11, 12 en 13RM helemaal kapot 😄) PR

Front squat volume zit de laatste tijd gek goed

Stiff leg deadlift
8 x 130kg (Ik ga straks weer niet meer op mijn benen kunnen staan. Is nu al moeilijk 😂)
8 x 130kg
8 x 130kg (Oef 😅)

Normaal nu nog farmer holds, maar denk dat mijn grip momenteel sterker is dan wat mijn benen nog getild krijgen. T'is goed geweest 😄

Axle block pull (suited)
3 x 120kg (No suit)
3 x 170kg (Half suit, geen straps. Axle gleed net niet uit mijn handen)
3 x 210kg (Half suit, figure 8 straps, easy)
3 x 250kg (Goeie reps! Fijn dat de straps ook beter lijken te zitten dan vorige sessie. Is even wennen I guess. In heel mijn trainingscarrière nooit figure 8's gebruikt) PR
1 x 270kg (Goeie rep)
1 x 290kg (Heel heavy rep! Had vandaag graag 300 willen proberen maar denk dat het verstandiger is om nog even te wachten) PR

Suit zit elke keer iets comfortabeler, wat waarschijnlijk zorgt dat ik er minder uit zal kunnen halen, maar de druk op mijn kop is doenbaarder en ik kan me makkelijker in positie zetten. Da's voldoende. Het doel blijft 300kg op wedstrijd. Ik heb nog een dikke maand tijd daarvoor :)
Zonder suit was ik gestopt op 3x240kg, wat toen erg zwaar voelde. Ik denk dat ik vandaag met die 270kg wel een triple had kunnen doen. Helpt toch wel een hoop, ook al zit het niet super strak

Press
10 x 20kg
5 x 60kg
5 x 82.5kg
5 x 82.5kg
5 x 82.5kg (Niet super licht maar wel ok. Niet te zot doen aangezien ik dinsdag alweer logtraining heb)

Btn push press
0 x 82.5kg (Dit even uittesten omdat ik het in mijn vervolgschema na de wedstrijd wil steken en nooit gedaan heb. Durfde niet met dit gewicht 😂)
3 x 60kg (Vlotjes, as it should be)
3 x 80kg (Da's al beter 😄 vlotjes ook)
3 x 90kg (Ook nog ok)
3 x 100kg (Mooi. Goeie reps. Hierbij laten. Zal een goeie reden zijn om mijn jerk blocks opnieuw een plaatsje te geven 😁) PR

Good train

Log press
3 x 76kg
3 x 96kg (Huh, waarom was dit zwaar???)
4 x 103.5kg (Beter. Maar ook niet licht)
4 x 103.5kg
4 x 103.5kg
4 x 103.5kg (Laatste twee sets waren beter dan de eerste twee, maar had ze toch graag vlotter gehad. Ik leek wat kracht te missen)

Bench press
6 x 70kg
4 x 110kg
4 x 120kg
4 x 120kg
4 x 120kg
4 x 120kg (Geen minuut gerust voor die laatste, denk ik. Was zwaar maar heel doenbaar, en wou er vanaf zijn)

Vuur was er na de log wel wat uit.
Denk dat het ook wat meespeelt dat ik weinig lichtinval in de garage heb, en het lampje dat er hangt doet eigenlijk ook niet veel. In het donker trainen geeft mijn lichaam het idee dat het tijd is om te gaan slapen ofzo.
Goed nieuws is dat de eletrieker volgende week komt, en die gaat oa een nieuwe lamp in de garage hangen. Binnen een dikke maand zou ook mijn stalling klaar voor gebruik moeten zijn. Is dus allemaal tijdelijk.

Nu als assistance nog wat verder de stalling leegmaken. Is een workout op zich...

Squat
5 x 70kg (Nog eens met SBD's)
5 x 110kg
5 x 132.5kg
5 x 152.5kg (Goed vlotte reps nog)
3 x 172.5kg (Ook goeie reps, maar onderrug begint stilaan te verzuren. Die doet al een weekje ofzo wat lastig.)
1 x 192.5kg (Easy)
1 x 212.5kg (Heavy. Heel hard aan't twijfelen om voor een PR te gaan. Achja, why not 😁)
0 x 222.5kg (Damn. Denk dat het close was. 220kg was wsl gelukt. Oh well 🤷‍♂️)

Hierbij laten. Onderrug beetje rust gunnen.

Strict log press
5 x 47kg
3 x 67kg (Proberen er een soort incline bench press van te maken, zoals gezien bij een u90 atleet die 190kg strict log doet. Voelt goed voorlopig)
3 x 82kg (Presses zijn goed maar deze positie lijkt voor iets meer duizeligheid te zorgen)
3 x 92kg (Verrassend vlot)
3 x 92kg (Lol, dit zijn opwarmsets)
8 x 92kg (Voila 😂 9de rep half nog gedaan. Best wel een verbetering van mijn 3RM 😁) PR

That's all. Nu mijn 120kg yoke nog proberen uit de stalling te krijgen die al helemaal is afgezet met stellingen. Geen idee hoe ik dat ga fixen 😂

Deadlift
3 x 70kg
3 x 120kg
3 x 160kg
3 x 180kg (Voelt nog goed. Vanaf nu minder reps, en eens magnesium nemen)
1 x 200kg
1 x 220kg (Zat op film goeie snelheid in, maar voelde zwaar. Druk op mijn kop)
1 x 230kg (Zwaar. Ok dan. Geen PR poging dan maar. Is een bijna gegarandeerde fail. Sucks)
0 x 235kg (Even opgepept en voor een minimum PR gegaan. Net niet tot aan de knieën)

Beetje teleurstellend. Deadlift blijft een moeilijke om voorbij mijn grens te geraken. Al jaaaaren. Had gehoopt dat de nieuwe aanpak ging helpen. Meer volume dan ik gewend ben. Maanden opgebouwd. Beetje bijgekomen ondertussen ook. En dan weer geen resultaat. Geen idee wat ik moet doen.

Terug
Naar boven