AndroidHealthClinic

Woopy's log

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Dikke training man, erg nice, die DL zit zo te zien zeker nog meer in!
 
Gaat hier goed man laatste tijd, pr op alles al gezet (behalve bench of die heb ik gemist). Keep it fly homeboy

Bench is alweer lang geleden :p Dinsdag ga ik hem waarschijnlijk nog eens doen, maar zal denk ik met reverse bands worden.
 
Log training

Bench press (choked reverse minibands)
aantal keer 20kg
5x60kg
3x80kg
2x100kg
2x110kg
2x110kg
2x110kg (duidelijk lang geleden dat ik gebenched heb. Was allemaal niet bijzonder zwaar, maar het voelde wel bijzonder zwaar)

Strict log press
10x57,5kg
10x57,5kg
10x57,5kg

Close grip bench
10x60kg
10x70kg
5x80kg

Side raise
8x12kg
8x12kg
8x12kg

De training van zondag zat er nog goed in. Squat morgen zal weer zwaar worden :)
 
Squat training

Squat (in singlet, om hier weer gewend aan te zijn tegen zondag. Bar voelde steviger op mijn schouders dan met t-shirt, mooi)
10x20kg
5x70kg
3x110kg
2x150kg
5x170kg
5x170kg
5x170kg (zwaar uiteraard, maar vergeleken met vorige keer viel dit eigenlijk heel goed mee, nice :D)

Abs
3x20 blauwe band

Desondanks dat de event training van zondag er nog heel goed in zat, ging dit verrassend goed. Het verbaast me dat het al weken voelt alsof ik mezelf de vernieling in aan het trainen ben, maar toch goede vooruitgang blijf maken. Normaal zal 3x5x175kg volgende week wel lukken (al zal het hoerezwaar zijn, dat staat vast), maar het valt nog maar te bekijken hoe zwaar de PL-wedstrijd gevolgd door carnaval daar in zal zitten :p

Nu dus rust tot zondag, voor de squat wedstrijd. Doel is 200-210-220kg, wat denk ik geen probleem zal zijn.
 
Heb ik ook al aan gedacht :D
 
Doe vooral waar je je goed bij voelt maar onderschat jezelf niet. Geloof me, die 3x200 waren vlot :)
 
Starten doe ik sowieso met 200kg. Ik heb nooit zwaarder dan dat gesquat (ook al twijfel ik er niet aan dat ik het kan), dus mentaal zou het als openingsgewicht misschien te zwaar zijn anders. Daarna zie ik wel hoe ik me die dag voel en hoe vlot alles gaat.
 
nice! met wraps of niet? blijft sterk.
 
De training vandaag was zonder wraps.
De wedstrijd ga ik met doen.
Weet niet voor welke van de 2 je het vroeg :p
 
Aah nee, dacht die training van daarnet met wraps waren omdat de wedstrijd zondag is. maakt niet uit, strong squat!
 
Woopy gelooft niet in wraps, tenzij rond zen kebabvlees!
 
:roflol:

Possessed: ik heb de afgelopen 3 weekends wat met wraps getrained, maar daarbij nooit tot het uiterste gegaan, gewoon puur om aan die wraps te wennen. Mijn doordeweekse trainingen doe ik normaal altijd zonder. Is teveel gedoe :p (gelukkig heb ik geen squat suit).

Andy: kebab zou wel eens de verklaring voor alles kunnen zijn. Sinds ik vaste klant ben bij de kebabzaak aan het station in Mechelen, maak ik de gains van m'n leven!
 
Dam ik mag hier niet meer komen kijken @ squats :( :p
 
BK Squat van de Nabba

Gisteren nog een kilootje aan vocht kunnen kwijtspelen en ingewogen op 86,2kg. Mooi gewicht voor een wedstrijd.
Bij aanvang toch wel wat zenuwen. De broertjes Billican waren niet aanwezig (hadden een selectiewedstrijd voor een of ander WK), dus mijn kansen zagen er goed uit. 1 persoon waarvan ik wist dat hij voor mij kon eindigen in het totaalklassement. Over het klassement in mijn klasse moest ik mij niet teveel zorgen maken.

Squat
1x200kg (afgekeurd op diepte ??? WTF.. Voelde heel diep, en op film was ook duidelijk zichtbaar dat het diep genoeg was. Nog zeker 5cm dieper moest het, zeiden ze me... Toch maar verhoogd)
1x210kg (deze keer wel diep genoeg, 2 van de 3 refs kwamen van opzij op het podium kijken ipv vooraan)
0x220kg (kracht genoeg, maar op een of andere manier viel ik halverwege de beweging ineens naar achter. Mijn gok is dat ik teveel moeite deed om ultradiep te gaan en daardoor mijn evenwicht verloor. Achteraf kwam de ene ref die vooraan zag weer zeggen dat het sowieso niet diep genoeg was, terwijl alle deelnemers die van opzij stonden te kijken het er over eens waren dat het meer dan diep genoeg was...)

Uitslag:
In mijn klasse 1ste plaats.
In het totaalklassement stond ik tussen de 2 internationals. 5 punten voorsprong op nr3 en 6 punten achter op nr1. Met die 220kg squat was ik dus eerste geweest.

Goeie plaatsing, maar toch een zeer dubbel gevoel over deze wedstrijd. Door de scheelheid van de refs onder mijn doen gepresteerd, en dat is niet leuk. Binnen 2 weken ga ik nog eens maxen, en ik heb goede hoop op een 230kg squat. Dan is hier een squat van 210kg niets natuurlijk.

Dusja, goeie plaatsing, slechte wedstrijd, slechte refs. Ik ben niet geneigd om nog wedstrijden bij Nabba te doen.

Nog een kleine noot, ik denk dat ik zowat de enige was die zonder suit squatte. Met gelijke wapens zouden de heren internationals dus niet eens in de buurt komen :) Mooi niveau hier in België.

Filmpjes komen later.
Nu carnaval!
 
Laatst bewerkt:
Ik gun je alles maar wat is dat voor een niveau dan ook weer zeg..........

In ieder geval heb jij een sterke squat neergezet!
 
I know. In Nederland zou ik hiermee ergens in de laatste helft eindigen ofzo :p Hier zie je dan ook keer op keer mensen die hun eerste squatbeurt met 40-50kg doen... En het jaar erna hetzelfde. Van sommige deelnemers zou je je afvragen of ze wel trainen.
 
Here we goes:
http://www.youtube.com/watch?v=1fSK7TeNQVs
Dat ze van die eerste vonden dat het niet diep genoeg is, kan ik inkomen. Is op het filmpje ook niet zo heel duidelijk, en op wat voor plaats zitten die refs dan ook om de diepte te beoordelen. Dat ze van die laatste kwamen zeggen dat het niet diep genoeg is, vraagt erom om ze in een diepe put te shotten met de woorden "this is BULLSHIT!".
 
Buiten al het gedoe om toch nen dikke proficiat he dude!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven