XXL Nutrition

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Daar ligt het record 10kg hoger :p

2n7fw54.gif

En wat denk je van de bumpers? Misschien nog een schijfje van 1.25 / 2.5 tegen lassen voor beter op BB te passen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.762
Zou niet slecht zijn, maar dan moet ik eerst eens wat schijfjes kopen :)

• #2.765
Deadlift training

Deadlift
5x120kg
5x120kg
3x160kg
5x185kg
5x185kg (quads hadden het relatief zwaar. Waarschijnlijk nog van de squats. Verder geen probleem)

Deficit deadlift (4cm)
2x170kg
2x170kg
2x170kg
2x170kg
2x170kg (ging nog steeds goed. Nog even en ik doe meer op deficit deadlift dan op gewone deadlift :p)

Good morning
10x60kg
10x70kg
10x80kg

L-hang
3x (tijden beginnen al wat langer te worden, mooi :) )

Filmpje deficits:
http://www.youtube.com/watch?v=LhScVNsyOQQ

Zondag overhead challenge, heb er al zin in :)
Vervolgens maandag of dinsdag squat training, woensdag of donderdag eerste bench training in tijden, donderdag of vrijdag deadlift (2x5x190kg) en dan "rust" tot zondag voor de Nabba deadliftwedstrijd :p (aan het bankdrukken doe ik daar ook mee, aangezien ik daar anders toch maar uren zit niets te doen. Wie weet win ik er nog iets mee)

• #2.766
Overhead challenge in Limburg

Log
1x100kg
1x110kg (zwaar, maar ok)
0x115kg (te zwaar)
De log lag me niet. Hij was vrij glad, en ik vond het moeilijk mijn benen te gebruiken. De 100kg en 110kg waren dan ook met erg weinig leg drive. De 115kg was bijgevolg te zwaar. Samen met Frank de 3de plaats hier. Ik had 120kg willen proberen vandaag, maar dat zat er met deze log echt niet in.

Axle
1x100kg
0x115kg
0x115kg
Er was wat onenigheid bij de helpers over het gewicht van de axle. Mijn eerste beurt moest 105kg zijn, maar ik merkte achteraf dat het slechts 100kg was. Mijn schatting dat 115kg zou lukken, klopte daardoor ook niet helemaal. Maar goed, 105kg was evengoed gelukt, het maakte geen verschil op de ranking op het einde, en ik zou sowieso (om tactische redenen) 115kg genomen hebben. Geen verwijten naar de organisatie dus. Ik had misschien beter 110kg gepakt, maar ook dat zou uiteindelijk geen verschil op de ranking gemaakt hebben, dus maakt ook niet uit. Wel was ik in mezelf teleurgesteld dat de 115kg niet wou lukken. Ik moet in voorbereiding van het volgende jaar echt veel meer gaan pressen en push pressen. Dat heb ik dit jaar zeer zelden gedaan. Veel punten laten liggen dus. Koef verraste me hier wel, mooi gepresteerd!

Dumbbell
0x60kg
0x60kg
1x65kg
De axle zat mentaal nog in mijn hoofd, maar ik ging er toch voor. Plan was een easy 60kg, gevolgd door 2 pogingen op 70kg, of misschien zelfs meer. De 60kg ging 2 beurten in lockout, maar ik kon hem telkens niet onder controle houden. Erg jammer. Toen lang getwijfeld, maar uiteindelijk toch beslist om in de 3de beurt voor 65kg te gaan. Rekening gehouden met wat ik uit de vorige beurten geleerd had (bv kijken waar de sluiting bij het schouderen terecht zal komen), en vrij vlot de 65kg uitgedrukt. Uit frustratie de dumbbell vrij hard neergegooid waardoor mijn beurt bijna alsnog afgekeurd werd. Nog eens excuses bij de organisatie, en dank dat de beurt toch goedgekeurd werd!

6de van de 11 geworden. Mijn inschatting van de top 4 klopte volledig. De nr5 klopte niet. Daar had ik mezelf gegokt, maar Koef nam die plaats in met 10kg voorsprong. Na mij Sanca en... weet niet meer wie... met 10kg achter mij. Koef heeft de 5de plaats wel verdiend. Toch was ik blijer geweest met een 120kg log en een 70kg dumbbell, maar beide zelfs niet kunnen proberen. Jammer.

Maar goed, toch weer bijgeleerd:
- de log lag me niet, kan ik niet veel aan doen. Gezien de omstandigheden ben ik met 110kg wel tevreden.
- axle: veel meer push pressen het volgende jaar!!!
- dumbbell: meer oefenen met een dumbbell met 10kg schijven, en vooral in de toekomst er aan denken om het materiaal van een ander met wat meer respect te behandelen :)

That'll be all.

Blijft altijd lastiger om met ander materiaal te liften, heb ik ook vaker last van. Zo vind ik de boom van Jarno (de NK boom) echt een onding.

Toch net gepresteerd en je beurten zagen er goed uit! Alles vrij strikt idd en dat is wel sterk.

Leuk om altijd de filmpjes te zien, gaat goed :)

Toch weer lekker 110 boom, mooi toch maat!

Altijd sterk, mooi vooruitgegaan op overheads (deze wedstrijd geeft een vertekend beeld)

Wat werken aan die axle clean en eplosiviteit van de benen en je draait hier een 300+ totaal.

Leuk nog eens gestreden te hebben.

zotte gewichten!!! Doe jij soms ook olympische lifts woopy? Kan me herinneren je een snatch te zien doen op je youtube filmpje (awesome filmpje trouwens)

• #2.772
Eerste helft van het vorige jaar heb ik daar een tijd op geoefend en met het idee gespeeld om wedstrijden te gaan doen, maar daar is uiteindelijk niets van in huis gekomen :) Misschien ooit later.

Het is je vergeven Woopy, heb alleen met de eigenaar een paar dagen moeten onderhandelen om op het vloertje te mogen liften. Op de belofte dat er geen deuken in komen is ie akkoord gegaan...

Je strijdlust heeft veel goed gemaakt!

• #2.774
Thanks Alex. Hoop dat het vloertje heel gebleven is (al heeft het heel wat te verduren gekregen, en niet van mij alleen :p)

Al een hele dag barstende koppijn (teveel gestresst gisteren?), wedstrijd die er toch wat inzat,.. Getwijfeld om te wachten tot morgen, maar toch maar besloten vandaag een (korte) training te doen.

Squat training

Squat
5x120kg
5x120kg (slappe wraps zacht aangedaan)
3x160kg (slappe wraps strak)
2x180kg (goeie wraps strak, idem hierna)
1x190kg
2x200kg

Abs pulldown
3x10x blauwe band

Pff, toch weer serieus wennen aan die wraps :p De slappe wraps strak aangetrokken waren al lastig. Dan de 180kg met de goeie wraps.. Zoals dat ging, voelde het niet alsof ik op die manier 200kg zou kunnen. Gedacht om die set nog eens te doen, maar dan toch maar verhoogd naar 190kg. De spanning beviel me al iets beter, en bij de 200kg begon ik weer aan de wraps te wennen. Komt goed de volgende weken. De diepte was wel wat twijfelachtig, maar ook dat komt de komende weken wel goed. Als ik nog iets dieper kan zakken (en mijn heupen niet vermoeid aanvoelen van een overhead wedstrijd), kan 3x210kg zeker geen probleem zijn, en kan ik opwerken naar minstens 3x220kg ter voorbereiding van de totaalwedstrijd :)

Als je naar industrial komt voor een training laat het dan een weekje ofzo op voorrand weten.

• #2.776
Eerste keer dat je mij mag wrappen, is de dag na het weekend ardennen, maar dat spreken we dan wel af of dat een training bij mij of in Industrial wordt :) De maandag erna is het sowieso Industrial.

Oke, dat kan ik wel onthouden :)

• #2.778
Je hebt kracht zat bij de dumbbell maar je kan hem moeilijk in balans houden

Haha die laatste bij de dumbbell is wel 'like a boss'.
Omdraaien en wegwandelen terwijl het ding nog aan het stuiteren is :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven