AndroidHealthClinic

Woopy's log

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Squat training

Squat
5x60kg
3x100kg
3x140kg (belt, ik moest hier al redelijk wat kracht zetten, de deadliftwedstrijd zat er dus blijkbaar meer in dan ik verwacht had)
2x180kg (belt + wraps)
3x200kg (eerste rep qua diepte ok, de andere twee zeer nipt)
2x200kg (iets dieper gegaan nog, deze diepte moet maar ok zijn want dieper lukt niet. Vertekent ook wel wat vanuit mijn filmhoek dus ik vertrouw er wel op dat het goed zit. Volume PR btw)

Front squat
10x80kg
10x90kg
10x100kg

Abs pulldown
3x10x small band

Ik voelde dat er wat kracht miste, maar desalnietemin een goeie training kunnen neerzetten. Volgende week zal ik nog eens uitgerust aan een squat training kunnen beginnen, dus sowieso 210kg nemen dan.
De wraps voelden goed. Nog iets strakker als vorige week (zag ik aan de hoeveelheid wrap die ik op het einde over had), maar ik liep er op mijn gemak mee ipv zwetend als een rund zoals gewoonlijk. Rustig kunnen zijn met strakke wraps vind ik wel belangrijk. Is sowieso beter om zo aan de squat te kunnen beginnen, en is ook handig als de wachttijd op een PL wedstrijd onverwacht oploopt.
De diepte was in de eerste set nipt denk ik, maar in de 2de zal ik wel goed gezeten hebben. De film vertekent wat, maar het ziet er ok uit. Ik zie wel dat de bar blijkbaar scheef op mijn rug lag. Moet ik volgende keer eens op letten.

Filmpje squat:
http://www.youtube.com/watch?v=XaeIY3altv8
 
Bench press training

Bench press (paused)
10x20kg
5x60kg
3x80kg
3x100kg
2x115kg
3x105kg

DB bench
10x25kg (ging al pakken beter dan vorige week :))
10x30kg
10x35kg (laatste reps was doorduwen, maar ging wel)

Axle press
10x50kg
10x55kg
5x50kg (gay)

Flyes
10x15kg
10x15kg (vreemd gevoel in linkerschouder, dus geen 3de set)

Axle row
5x50kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg (niet erg zwaar, vooral beetje lastig aan de polsen bij de schok van het neerleggen)

Towel grip BB curl
10x20kg
10x25kg
10x25kg
 
goeie training man. Bench is best wel sexy :D
 
Bench gaat wel goed tegenwoordig (tegenwoordig=de laatste 2 trainingen) :)
Mag wel eens. Mijn PR van 120kg was al van zomer 2010 :p
 
Ben benieuwd naar een nieuwe PR poging ;-)
 
20 november he :) Dan gaan we PR's zetten op zowel squat, bench als deadlift. :D

---------- Post toegevoegd Wed 19 Oct 2011 om 23:04 ----------

Om bij de Nabba de status "international" te krijgen, moet ik, als ik 85kg weeg (is het doel) een totaal hebben van 577kg. Veel kans dat ik of minder weeg, of meer lift, maar waarschijnlijk zelfs beide. Zou mooi zijn :)
 
Dat moet je toch makkelijk kunnen halen. Je hebt 220 Sq gedaan ofzo toch? Dat met een 120 bench is al 340. Dan moet je alleen nog een 240DL hebben. Dat lijkt me niet een erg zware opgave.
 
Ik ga voor 230-130-230, dus als 1 lift wat tegenvalt, ben ik er nog :)
 
Deadlift training

Deadlift (no belt)
5x120kg
5x120kg
3x160kg
1x180kg
5x195kg (bij de 3de rep beetje raar gestart en wat krachten verspeeld, toch vielen de 5 reps nog relatief mee)
5x195kg (dik volume PR :) was wel enorm zwaar deze keer)

Deficit deadlift (4cm)
1x180kg
1x190kg (nog steeds easy, **** this, meteen wat gewicht bijgooien :))
1x210kg (zwaar, maar geslaagd en uiteraard PR :D Ik weet niet of ik met een reguliere deadlift op dit moment meer had kunnen trekken, dus is wel een beetje raar :p)

Good morning
10x70kg
10x70kg
10x70kg

L-hang
3 keer

Goeie training :)
Volgende week is het weer 2x5x185kg wat op het programma staat voor deadlift. Goed moment om nog eens proberen te wennen aan een riem. Ik krijg mijn riem ondertussen weer wat makkelijker rond mijn buik, dus kan werken. Ik moet wel mijn sets eens beginnen filmen. Zowel bij de opwarming als bij de werksets zijn er af en toe reps bij die van de grond vliegen alsof het niets is. Ik moet weten hoe ik dat doe, zodat ik dat altijd kan doen :)
Deficit deadlift, tja, daar ben ik nu wel klaar mee :) Vanaf volgende week deadlift tegen bands en kijken hoe dat voelt. Als het dat ook niet is, dan wordt het waarschijnlijk een lage rackpull.

Filmpje deficit:
http://www.youtube.com/watch?v=s4HCvuPcBYI
 
mooie training zot!
sterke deadlifts.
 
Zonet een faaltraining gedaan met daarin een zware 1x210kg squat (met wraps en belt) die qua diepte ook niet helemaal zuiver was, gevolgd door een 2de set waarin ik hard failde.
Het is me de laatste tijd erg duidelijk geworden dat laag volume met hoge intensiteit voor mij echt niet werkt. Zoals ik nu bezig ben, mag ik op de PL wedstrijd binnen een kleine maand al tevreden zijn met 210kg. Hoog tijd dus om de planning volledig om te gooien en te redden wat nog te redden valt.
Alleszins heb ik in deze training niet teveel moeite meer gestoken (lees: niets) zodat ik hier snel van hersteld ben en tijdens de deadlifttraining van donderdag al een en ander kan goedmaken. Daar is het de bedoeling om na mijn deadlifts wat volume te squatten. Maandag wil ik samen met Wauter oefenen met strakke wraps, zodat ik die op de wedstrijd ook kan gebruiken. Daar ga ik proberen ook niet al te zwaar te gaan en wat volume te maken, maar gezien het met wraps is, zal dat volume eerder bescheiden blijven. De daarop volgende deadlifttraining kan ik dan weer wat meer volume maken. Dan volgt er nog zo'n wraps training. Misschien daar proberen naar een vlotte openingsbeurt toe te werken gevolgd door wat speed werk ofzo (de snelheid zit tegenwoordig ook echt niet meer in mijn squats, waardoor ik niet optimaal gebruik kan maken van de wraps). Dan nog een deadlifttraining (volume squats) en dan nog 1 lichtere training voor de wedstrijd. Niet veel tijd dus, hopelijk kan ik er op deze manier nog wat van maken :)
 
My 2 cents alert
Ik had dat snelheidsgevoel ook al bij u squats. 3x5x170 lijkt me een zware opgave op deze moment!
Back to the roots Woopy, volume op moderate intensity (5x3x80%-89%) op de oefeningen die u 1RM bouwen !!
Vergeet ook niet dat al die zware deadlift pulls veel vragen van CNS, misschien is het de volgende keer al terug in orde.
 
Mwa, dit was de eerste squattraining in 3 weken waar ik geen wedstrijd 2 dagen ervoor gedaan had. Vermoeiing van een vorige training mag het probleem dus niet geweest zijn :)
 
De hele avond was ik van plan de training van vandaag uit te stellen naar morgen wegens een nogal futloos gevoel. 10 minuten voor mijn training zou starten, moest ik langs de veranda (homegym) om naar de wc te gaan, en kreeg ik ineens toch zin om te trainen. Dat heb ik dan maar gedaan :)

Bench press training

Bench press (paused)
10x20kg
5x60kg
3x80kg
5x100kg
3x105kg
6x90kg

DB bench press
10x30kg
10x35kg
10x40kg (voor de fun maar eens gefilmd :) deze oefening gaat met de week beter)

Press
5x50kg
5x60kg
5x65kg
4x70kg (alleszins al minder gay dan 10x55kg... vanaf hier kan ik terug gaan opbouwen. 5 reps bevalt me alleszins veel beter dan 10 op de press)

Pendlay row
5x60kg
5x80kg
5x100kg
5x110kg (iets teveel cheat hier om er nog tevreden van te zijn, dus kappen)

Towel grip BB curl
10x20kg
10x25kg
10x30kg

Bench was ok. Voor de rest wel goeie training.

Filmpje 10x40kg db bench (voor wie het ook maar iets interesseert :p)
http://www.youtube.com/watch?v=AMXPEx_qtcw
 
shiit woopy, I like the db bench ^^
 
good!

Nice achtergrond muziek:D (Samael dacht ik:cool:)
 
Haha, ik WIST gewoon dat jij ging reageren :D Idd Samael.
 
De laatste tijd heb ik nogal vaak het gevoel dat ik volledig "vast" zit, dus leek het me geen slecht idee om af en toe eens een sportmassage te nemen. Nu blijkt het enige dat ik in de buurt van mijn thuis of werk kan vinden, erotisch getinte thaise zaken zijn :-/
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven