MuscleMeat

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.861
Squat training

Snatch
een hoop opwarmingsgedoe met de lege bar
een hoop doubles met 47kg (= gewicht bar + nieuwe autowielen die iets zwaarder zijn dan mijn vorige)

Squat
5x60kg
3x100kg
5x150kg
5x150kg
5x150kg (even vergeten dat de bedoeling 2x5 was :) )

Front squat
10x60kg
10x60kg
10x60kg

Abs pulldown
3x10x blauwe band

Lichte gewichten, toch vrij zware training.
Snatch: Lichte gewichten gebruikt om de techniek te oefenen, de gewichten komen later wel. Is al van begin vorig jaar geleden dat ik serieus met de snatch techniek bezig was, dus heeft wel even opfrissing nodig. De hook grip was wat prutsen. De techniek viel na enige opwarming eigenlijk wel al redelijk, vond ik, al is er natuurlijk altijd verbetering nodig. Allemaal power snatches. De full snatch zal wat meer tijd nodig hebben voor ik dat weer kan. Wat hoeken geprobeerd om te filmen en te beoordelen, maar is wat lastig in de kleine ruimte. De nieuwe wielen (met dank aan Koef) botsen overigens ook belachelijk hoog. Bij de eerste drop verraste die mij een beetje en kreeg ik hem bijna terug in mijn gezicht :p
Squat: Zonder belt of wraps enzo, en dit viel me eigenlijk best zwaar! Beetje vreemd. Kan komen doordat ik de afgelopen tijd steeds met wraps gesquat heb en dus niet meer gewend ben om onderin veel kracht te moeten zetten. Kan ook zijn dat de wedstrijd van zondag er nog in zit. Waarschijnlijk een combinatie van beide. Zal volgende week wel beter gaan.

Filmpje snatch:
http://www.youtube.com/watch?v=m7JMQ447rGM

ziekelijk strakke banden :) sterke snatch lijkt me, ik probeer ook zowat de techniek onder de knie te krijgen.

DAMN jij traint met de adistar weightlifting schoentjes!! das dure kost ;)

• #2.864
Press training

Press (1ste rep "clean")
5x20kg
5x40kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg (voelde wat onwennig en daardoor niet zo enorm easy als het had moeten zijn. Volgende keer wat meer opwarmen misschien. Waarmee ik niet wil zeggen dat het echt moeilijk was natuurlijk :))

Log
5x60kg
5x70kg
5x80kg (leg drive trok op geen kloten :p is dan ook bijna 2 maand geleden dat ik een log aangeraakt heb)

Bench press
10x60kg
10x70kg
10x80kg

Triceps pushdown
3x15

Pull up (ringen) + BB row
5xBW + 10x60kg
5xBW + 10x60kg

Towel grip BB curl
10x20kg
10x20kg
10x20kg

Licht genoeg begonnen, rustig opbouwen nu. Tijd genoeg :)

• #2.865
Vandaag Bstrong meeting. Belangrijkste:

Snatch
opwarmingsgedoe met lege bar
2 of 3 triples met 40kg
2x2x50kg
2x2x60kg
2x70kg (volume PR denk ik)

Niet perfect tevreden van de techniek, maar gezien het slechts de 2de keer is dat ik dit weer doe in lange tijd, kan ik niet klagen.

Voor de rest eigenlijk absoluut niet veel zin gehad om te trainen, dus verder ook niets noemenswaardigs gedaan. De 390kg tandem deadlift met Christophe was nog wel leuk :)

Alleen eerste 25sec gezien, love the forward motion :)

haha geinspireerd door salimi :D

• #2.869
Nee hoor, hij heeft dat van mij :p

Ik vind het wel fijn om zo even te voelen of de grip goed zit, vooral omdat ik nog volop terug aan hookgrip aan het wennen ben. 70kg 5cm deadliften is nu ook geen grote moeite :)

• #2.870
December 2008 -> december 209
Woopy zei:
Squat: 150kg -> 190kg
Bench: 100kg -> 110kg
Deadlift: 175kg -> 200kg
Push press: 85kg -> 95kg

December 2009 -> december 2010
Woopy zei:
Squat: 190kg -> 200kg
Bench: 110kg -> 120kg
Deadlift: 200kg -> nog steeds 200kg
Push press: 95kg -> press: 90kg

Yoke: 220kg 15m -> 300kg 9m
Log: 90kg -> 110kg
Axle: 1x80kg -> 4x100kg
Tire flip: kansloos op 370kg -> vlotte 2x370kg
Conan's wheel van Joeri: 3 kwart -> 2 rondes

December 2010 -> december 2011 (ik verwacht niet om voor het eind van het jaar nog PR's te zetten gezien er geen max pogingen meer geplanned staan)
Squat: 200kg -> 220kg
Bench: 120kg t&g -> 125kg paused
Deadlift: 200kg -> 230kg
Push press & press: al heel lange tijd niet meer op gemaxt, maar ik heb nog wel ergens een filmpje online staan van een 110kg axle push press

Yoke: 300kg 9m -> 300kg 20m, 310kg 15m, 320kg 5m
Log: 110kg op dunne log -> 115kg op IFSA log
Stones: 80kg op 1m70 -> 110kg op 1m68

De rest kan ik niet vergelijken. Het hele jaar zo goed als geen axle of tire flip gedaan, en Joeri's conan's wheel heb ik ook niet meer gedaan.

Overal wel wat vooruitgang, maar ook niet zo spectaculair veel. In het voorjaar is mijn squat goed gestegen en in het najaar mijn deadlift. De rest is wat meegegroeid maar kan veel beter. Plan voor het nieuwe jaar is om de strongman trainingen veel gestructureerder aan te pakken. In de aanloop naar de voorronde dit jaar heeft me dat mooie resultaten opgeleverd en dat was dan ook mijn beste wedstrijd tot nu toe. Ik weet nu ook hoe ik mijn squat en deadlift de hoogte in kan krijgen. Voor de bench en de press moet ik nog wat experimenteren wat de beste aanpak is.
Hopelijk eind volgend jaar veel spectaculairdere sprongen :)

Mooie progressie :)

• #2.872
Back training

Pendlay row
10x20kg
5x60kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg (allemaal easy. Bedoeling is 5kg per week te raisen, dus wil mezelf wat ruimte geven :) merkte wel al meteen dat mijn onderrug nog helemaal leeg was van eergisteren. Gelukkig is dit een UB training :) )

Log clean
3x60kg
3x80kg
3x90kg
3x100kg (eerste keer in 2 maand dat ik dit gewicht weer op de schouders had, en durf toch niet zeggen dat een press gelukt zou zijn. Komt wel snel terug)

Pull up (ringen)
8x
5x
4x
4x
4x (telkens gestopt van zodra een rep te lelijk werd)

Towel grip BB curl
5x20kg
5x30kg
5x35kg
5x30kg

Incline log bench
10x60kg
10x60kg
10x60kg
10x60kg
10x60kg (licht. Tussen de sets door de log gewoon op mijn benen laten liggen omdat het optillen te vermoeiend was aan mijn onderrug :p)

Niet heel zware maar toch goeie training :) Log clean gaat mooie getallen geven binnen enkele weken denk ik.

• #2.873
"Squat" training

Hang snatch
3 opwarmsetjes met lege bar
3x47kg
3x47kg
3x47kg (dieper zakken bij de catch begon al beter te gaan)
1x60kg (2F, mentale fail nadat ik bij de eerste een beetje scheef gehurkt zat door niet helemaal te durven zakken bij de catch)

Squat
bij de eerste rep van de eerste opwarmset een sterke steek in de rechterknie, een pees denk ik. Deed geen deugd. Daarna voelde ik het zelfs met 60kg bij een quarter squat al, dus squatten leek me niet het beste idee. Heb de knie wat in beweging gehouden en het ergste is nu alweer voorbij. Toch vertrouw ik zo'n grapjes niet.

Tijd dat ik eens ga nadenken over de snatch in mijn schema. Ik vind een correct uitgevoerde full snatch een van de mooiste oefeningen om te zien en erg leuk om te doen, maar ik moet me afvragen wat het me gaat opleveren, en of het de nadelen wel waard is. Het verlengt mijn trainingen aanzienlijk, erg veel ruimte heb ik niet wat me niet alleen mentaal wat remt maar wat bij spectaculaire fails ook enigszins gevaarlijk kan zijn, zowel voor mij als voor de ruimte, en daarbij is het ook vrij blessuregevoelig, al dat gespring (en mijn polsen zijn het ook niet helemaal eens met die wijde grip, al valt dat voorlopig wel mee). Eens goed over nadenken dus, en naar alle waarschijnlijkheid uit mijn schema gooien, hoe spijtig ik het ook vind. Mogelijks dat ik mijn schoentjes dan ook verkoop, aangezien ik die enkel daarvoor gebruikte.

---------- Post toegevoegd Thu 1 Dec 2011 om 22:05 ----------

Er is blijkbaar een filmpje van de Bstrong meeting van zondag:
http://www.youtube.com/watch?v=Qd7L8Iyxnbk
Mij zie je enkel in het begin met 3x200kg (na een setje van 5 :p) en helemaal op het einde met de tandem deadlift van 390kg :)
Halfweg het filmpje zie je een smal kereltje in weightliftingsinglet die even bij een BW van 60kg een 185kg deadlift maakt!

Laatst bewerkt:
Aangezien je niet heel explosief bent, denk ik wel dat het gaat helpen. Ik bedoel je squat is een stuk sterker dan de mijne, maar mijn explosiviteit tijdens cleans, overheads etc is wel beter dan de uwe.

Cool die 390

• #2.875
Press training

Press (eerste rep clean)
10x20kg
5x40kg
3x50kg
5x62,5kg
5x62,5kg
5x62,5kg (felt like warmup)

Log press (1 clean)
5x60kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg (felt like warmup :D binnenkort zit ik weer te reppen met 100kg :) )

Bench press
10x70kg
10x80kg
10x90kg (9de rep was zeer zwaar. 10de rep heb ik er uitgekregen met een decibel PR en kramp tot in mijn kleine teen, letterlijk)

Triceps pushdown
3x15

Pull up (ringen) + BOR
5xBW + 10x60kg
5xBW + 10x60kg
4xBW + 10x60kg

Goeie training. Presses gingen al 10 keer vlotter dan vorige week :)
Morgen NSMB vergadering, met achteraf een training geplanned. Mocht de vergadering snel gedaan zijn, doe ik mijn deadlifts daar (en ook enkel deadlifts), zoniet, zal het voor maandag zijn.

• #2.876
Deadlift training

Deadlift
5x100kg
3x140kg
2x160kg
5x180kg
5x180kg
1x200kg

Had niet zoveel zin vandaag, dus enkel het belangrijkste gedaan.

lekkere deads daar :)

btw, hoe was de meeting @ jimmy? next ncc in zicht? ;)

• #2.878
Nog geen zekerheid over NCC, maar zal er wel komen vermoed ik.

Qua wedstrijden enkel de onderdelen van de voorronde, mogelijke onderdelen van de finale, en datum van antwerpen. Verder een nieuw systeem aan het lidmaatschap. Hoofdnodige update van het reglement. Enz.. Komt binnenkort (deze week) allemaal op de site, ik heb een en ander aan te passen :p

En wat zijn de odd van de voorrondes dan :p ?

• #2.880
Ik probeer dat vanavond of morgen op de site (en op DBB) te krijgen :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven