Pre-workout meal: gebakken rijst met varkensvlees van de Chinees
Press training
Press
10x20kg
5x40kg
3x60kg
1x70kg
5x75kg (lol, easy, snelheid van een opwarmset)
5x75kg (2de of 3de rep klein beetje uit de baan waardoor ik wat krachten verspeelde en de set dus al wat zwaarder was)
5x75kg (terug makkelijker. Volgende week 80kg!)
Push press
3x75kg
3x85kg
3x95kg
F+2+Fx95kg (eerste rep puur mentaal, laatste rep puur kracht tekort

en misschien ook een beetje mentaal)
Bench press (paused)
5x60kg
5x80kg
5x90kg (toch al vrij zwaar, duidelijk weer lang geleden)
OH BB triceps extension
15x20kg
15x20kg
15x20kg
Pull up (ringen)
3x
3x
3x 5kg
3x 5kg
3x 10kg
Towel BB curl
5x20kg
5x30kg
5x35kg
Binnen 2 weken powerlift wedstrijd (bench en deadlift), dus toch maar iets voor de bench doen dat al een beetje op een voorbereiding lijkt. Ik verwacht er eigenlijk niet teveel van. Als de deadlift goed gaat, ben ik al tevreden. Ik ga in hoofdzaak eigenlijk om eens te kijken hoe het er aan toe gaat bij de BDFPF.
Ik heb afgelopen week wat zitten nadenken over wat ik dit jaar ga doen. Dit jaar lijken enkel de voorronde en de finale op de planning te staan. Er is sprake van weer een sterkste man van Antwerpen, maar als ze daar dit jaar even laat mee afkomen als vorig jaar, gaan ze mij daar niet zien (of toch niet om mee te doen). Dat wil dus zeggen dat het seizoen er begin juli al op zit.
Dat geeft me bijna een half jaar tijd om me voor te bereiden op een totaal PL wedstrijd. Lijkt me een goed moment om eens een squatsuit aan te schaffen en daar te leren mee squatten en deadliften. Zit ik al even mee in mijn kop, maar ik besef ook dat wennen aan zo'n pak tijd nodig heeft, en dat heb ik tot nu toe niet voldoende gehad ivm sterkste man wedstrijden die nog altijd voorrang hebben. Nu dus wel. Een bench suit ga ik me niet aanschaffen, aangezien dat onmogelijk is als je alleen traint. Ik zal al genoeg afzien met dat squatsuit (aankrijgen weet ik wel een manier voor, uitdoen moet ik nog eens over nadenken).
Ik denk er nog wat over na, maar waarschijnlijk ga ik er wel mee door, en dan kan ik voor eind dit jaar het doel stellen om het BR squat bij de Nabba te proberen verbreken (staat voor de -90kg bij de seniors op 280kg als ik me niet vergis). Zal waarschijnlijk nog net buiten bereik vallen, maar het is een mooi doel om naar te streven.
Straks nog wat koekoeloekai als post-workout meal